Apacho Silver Step is back @home!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yenopi

Re: Apacho Silver Step is back @home!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:03

Hoi Meid !

Wat een prachtig paard ten eerste want daar gaat dit topic over . Maar ik heb ook een paard dat luchtzuigt en wist ook niet beter dan dat een band de oplossing was , maar na veel lezen ook hier op Bokt heb ik Yentle snel dat ding afgedaan .
Yentle is 18 jaar en zuigt waarschijnlijk ook al een heleboel jaren en nu sinds 1 jaar nu zonder band .
Haar vorige eigenaresse had zich helaas niet verdiept in haar kwaal .
Geniet van je mooie paard ! En ga maar es rustig lezen over luchtzuigen

Sommige mensen moeten ook de kans krijgen om iets te leren , ik vindt het zo jammer dat coentjuh hier gelijk op wordt afgerekend ! Ze laat met trots haar mooie paard zien .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:07

fijn dat je paardje weer terug is, ik heb m aan t werk gezien op t wk, zag er goed uit hoor!
ps jammer dat h. little smoke zich niet laat zien op de laatste foto Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:11

wat een mooi diertje, gaaf kleurtje ook.
Succes met het luchtzuigprobleem!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:21

Het geeft niet, in ieder geval bedankt voor de tips, ik ga eens wat verder lezen hier over! Snap ook dat het niet zo bedoeld was.

@ eevita; idd jammer van Smoke haha weet eigenlijk niet of ie toen wel in stal stond eigenlijk? Kan goed van wel hoor, maar aangezien Apacho wel wat aan het hinniken was en ze allebei hengst zijn..

@ azile; die van jou zuigt nog wel lucht dan?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:31

Het is een prachtig paard met een gruwelijke band.
Dat weet helaas niet iedereen en helaas worden die dingen nog steeds verkocht.

Ik heb ook een luchtzuiger. Die ook zo'n band om had. En omdat ik niet beter wist, liet ik die band ook zitten. Maar alhoewel aan de buitenkant niets te zien was heeft de band aan de binnenkant een ravage achtergelaten. Toen Lan niet meer at, zijn we naar de kliniek geweest. Daar bleek ze enorme interne verwondingen aan haar strottenhoofd te hebben als gevolg van die band (en nee, die zat niet te strak.. precies zoals op de gebruiksaanwijzing stond en het was de oh zo vriendelijke (NOT) miracle band). Gelukkig is Lan er bovenop gekomen, maar haar strottenhoofd is dusdanig beschadigd dat ze bij zware inspanning moeite heeft met voldoende lucht naar binnenkrijgen. Naarmate ze meer conditie kreeg hoorde je het niet meer, maar het littekenweefsel zit er nog steeds.

Ze staat nu overigens al jaren zonder band, happy te luchtzuigen tijdens etenstijd. Zoals hierboven al gezegd: koliek krijgen ze er niet van. Koliek krijgen ze omdat hun maag/darmstelsel niet in orde is. Om de pijn te baas te zijn gaan ze luchtzuigen. Niet andersom.

Zie verder het luchtzuigtopic op medisch voor meer info.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:34

Ik ga het lekker niet over je band hebben, dat is je eigen keuze (of die van de eigenaar).

Ik wou wel even zeggen dat ik het een geweldig lekkerding vind!!! Heel erg veel plezier ervan. Maar dat komt vast wel goed

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:56

WN-ITP -> ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:28

azile schreef:
Sommige mensen moeten ook de kans krijgen om iets te leren , ik vindt het zo jammer dat coentjuh hier gelijk op wordt afgerekend ! Ze laat met trots haar mooie paard zien .

Volgens mij snapt Coentjuh zelf beter dat ze nergens op afgerekend wordt dan andere Bokkers die er uberhaupt niet bij betrokken zijn Verward Niemand rekent hier iemand ergens op af, ze wordt eigenlijk meer gewaarschuwd en gevraagd of ze zich erin zou willen verdiepen om evt de eigenaar voor te lichten. Allemaal in het belang van het paard... JUIST omdat hier mensen zijn die wél meer over die banden en de gevolgen van gebruik ervan kennen... Het zou toch veel erger zijn als zij over een tijdje zou melden dat het paard bv littekenweefsel in de luchtpijp heeft waardoor het niet meer kan sporten, en we staan dán pas op om te zeggen "ja dat wisten wij ook wel, dat dat risico aanwezig was..." ?
Verder zijn we allemaal alleen maar strontjaloers op zo'n schitterend bijrijdpaard Knipoog Apacho is al jaren een oogappeltje van velen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:33

Coentjuh: van mijn kant ook nog even een berichtje: ga eens rustig lezen in t luchtzuigtopic. Mocht je daarna nog vragen hebben, pb me gerust. Knipoog

Apacho is echt een super knap paard! Ja

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:42

eindelijk je kind weer binnen handbereik San!!!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:16

Ik zal het topic is uitpluizen! Hier nog wat foto's.

Ieman van bokt (sorry naam kwijt), had nog foto's van Apacho gemaakt tijdens het WK, met een ruiter van Pauls stal. Fotos even heeel veel verkleind:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:22

Heb jij zelf eigenlijk geen plannen om je kanjer uit te gaan brengen Coentjuh? Je zou er een mooie blikvanger aan hebben in de ring... Tong uitsteken

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:28

Haha das waar. Op stal waren er ook al een paar mensen geinteresseerd in een veulen van hem haha. Maar dat laat ik allemaal aan de eigenaar over.

We gaan eerst lekker zelf oefenen met hem en wie weet ooit wat teampenning wedstrijdjes mee rijden, de eigenaar is gek van het koeienwerk nl. We zien wel wat de toekomst ons brengt, nog tijd genoeg! Eerst maar weer is lekker thuis oefenen/trainen met hem (hij stond vanaf februari in training)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:29

Haha ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen, ik zou het ook niet erg vinden als mijn merrie een beschuitje met 'm zou eten Nagelbijten / Gniffelen

Geniet er maar lekker van dat je kereltje weer thuis is. En vooral vaak foto's maken van 'm Ja Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:42

zijn eerste kind was ten slotte ook harstikke mooi Knipoog Toch san? Knipoog

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 22:12

Ja zeker, helaas mocht het helaas niet langer leven dan die 36 uur..

alshams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 00:55

hey san.. appacho is mooi geworden. ik weet nog wel dat ie net op stal kwam. hoe oud is appacho nu ??

mijn pony doet ook aan luchtzuigen, vooral na het eten, ze is nu al 14, maar ze leeft nog steeds hoor Knipoog

veel succes verder

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:11

Wat een ontzettend mooie hengst!
Fijn dat 'ie weer thuis is! Haha! Veel plezier met hem Haha!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:37

alshams schreef:
hey san.. appacho is mooi geworden. ik weet nog wel dat ie net op stal kwam. hoe oud is appacho nu ??

mijn pony doet ook aan luchtzuigen, vooral na het eten, ze is nu al 14, maar ze leeft nog steeds hoor Knipoog

veel succes verder

Hihi ja TOEN heb ik hem ook meerdere keren uit gescholden voor ezel enzo Haha! haha klein dreumesje. Hij is nu 5½ jaar, kom hem nog maar eens bewonderen hoor.

Afbeelding