keetie_bijl schreef:Ik kwam vandaag dit topic tegen over de strao en vraag mij iets af.
Dit wordt ons 5de jaar dat we naar Noordwelle gaan kijken en vanaf het eerste jaar roep ik dat ik eens mee wil rijden.
Nu vraag ik me alleen af wanneer ben je als ruiter goed genoeg om mee te rijden met een strao?
Al jaren zie ik toch wel groepjes op het strand, degene meer tegen de duinen aan die in galop gaan en degene die in de zee rustig blijven stappen of draven.
Mijn zus wil ook graag meerijden en dan vooral op een Belgisch Trekpaard. Maar nu zijn wij niet de dapperste ruiters. Stappen en draven gaat ons goed af, maar de galop is voor mij toch een minder punt. Hier wil/ben ik aan het werken, en dat komt zeker wel goed.
Maar als ik aan de strao's denk die ik gezien heb, zijn er genoeg ruiters die niet in galop gaan, kun je dan als "minder" ervaren ruiter toch gezellig en veilig meerijden?
Alvast bedankt Keetie Bijl.
Ik ga ook al jaren kijken, dit jaar kan ik helaas niet....
Er zijn vele ruiters die een pittige galop inzetten, maar achterop blijven er ook altijd groepjes die lekker rustig stappen en misschien een drafje, maar veel meer niet.
Je kunt van tevoren al op het trekpaarden forum bv vragen wie rustig achterblijft of in het gastenboek van de strao.nl, zo weet je zeker dat je een clubje treft waarmee je lekker rustig kunt blijven stappen en draven.
Onderweg wordt er alleen maar gestapt in principe, al zijn er altijd wel een stel malloten bij die expres inhouden en dan in galop over de straatstenen vliegen, maar deorganisatie is daar heel strict op.