Strao

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:00

verography schreef:
mag ik vragen wat voor paard jij reed tijdens de strao, ook gewoon een belg of je eigen PRE.

Op mijn PRE, bij ons zijn de meeste met gewone rijpaarden, en belgen in de minderheid, de belgen zelf zijn braaf, maar doordat er veel mensen meedoen, vooral mannen die nooit rijden behalve die ene keer per jaar, worden ze opgejut en dan gaat het hele strand heen en weer van dat gedender.
Noordwelle is vrijwel alleen trekpaarden, hoe het daar precies gaat, weet ik niet, maar de mijne is er gewoon te hectisch voor, heb ik na 3 weken nog de naweeen van....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:29

keetie_bijl schreef:
Ik kwam vandaag dit topic tegen over de strao en vraag mij iets af.
Dit wordt ons 5de jaar dat we naar Noordwelle gaan kijken en vanaf het eerste jaar roep ik dat ik eens mee wil rijden.
Nu vraag ik me alleen af wanneer ben je als ruiter goed genoeg om mee te rijden met een strao?
Al jaren zie ik toch wel groepjes op het strand, degene meer tegen de duinen aan die in galop gaan en degene die in de zee rustig blijven stappen of draven.
Mijn zus wil ook graag meerijden en dan vooral op een Belgisch Trekpaard. Maar nu zijn wij niet de dapperste ruiters. Stappen en draven gaat ons goed af, maar de galop is voor mij toch een minder punt. Hier wil/ben ik aan het werken, en dat komt zeker wel goed.
Maar als ik aan de strao's denk die ik gezien heb, zijn er genoeg ruiters die niet in galop gaan, kun je dan als "minder" ervaren ruiter toch gezellig en veilig meerijden?
Alvast bedankt Keetie Bijl.

Ik ga ook al jaren kijken, dit jaar kan ik helaas niet....
Er zijn vele ruiters die een pittige galop inzetten, maar achterop blijven er ook altijd groepjes die lekker rustig stappen en misschien een drafje, maar veel meer niet.
Je kunt van tevoren al op het trekpaarden forum bv vragen wie rustig achterblijft of in het gastenboek van de strao.nl, zo weet je zeker dat je een clubje treft waarmee je lekker rustig kunt blijven stappen en draven.
Onderweg wordt er alleen maar gestapt in principe, al zijn er altijd wel een stel malloten bij die expres inhouden en dan in galop over de straatstenen vliegen, maar deorganisatie is daar heel strict op.

Jaan81

Re: Strao

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:17

Ik wil al jaaaaaaaaaaaren heel graag de Strao eens rijden, in Burg, Renesse of Noordwelle, alleen ik kan zelf niet rijden met de trailer, plus dat er (nog) geen bekenden meegaan, dus da's niet zo tof.

Nou heb ik strand bij de hand EN heb n trekpaard, maar de Strao is toch weer anders.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:37

Aan iedereen die mee gaat rijden:

De zeven weken straôrieen komen er weer aan. De nieuwsredactie wil hier graag wat aandacht aan schenken op de voorpagina. Ben of ken jij iemand die meerijdt met één of meerdere van de straô's en vindt je het leuk om hier een (kort) verslagje over te schrijven neem dan contact op de Nieuwsredactie. Foto's mogen natuurlijk ook aangeleverd worden.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:10

Wij hebben heellllll veelllllll foto's Sammie!
en verslagje kan ik ook wel maken.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:23

Ik ben dit jaar ook weer van de partij in Renesse, samen met me nicht op de paarden van de camping daar in de buurt.
Wordt dan de 3de keer dat we mee doen! echt zo'n geweldige ervaring met al die paarden over het strand en door de dorpen heen!
Alleen jammer dat ik niet op me eigen [paardje mee kan, misschien volgend jaar?

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:19

Ik hoop zaterdag van de partij te zijn in Renesse. Het wordt dan mijn 7e keer. Maar nu voor de eerste keer met mijn eigen paardje! Ik heb er al helemaal zin in :D .

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:29

probeer nu al een aantal jaar de stroa van burgh mee te rijden en elk jaar is er weer iets waardoor het niet lukt :(
voor de gene die wel kunnen: veel plezier! [ik ben dan die ene sjagerein aan de kant :P ]

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:59

Waarom doe je dan niet mee met een ander dorp? Ach, dan drink je nog maar een Schouws Juttertje, word je vast weer vrolijker van :P .

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:51

amj schreef:
Waarom doe je dan niet mee met een ander dorp? Ach, dan drink je nog maar een Schouws Juttertje, word je vast weer vrolijker van :P .

om het even welk dorp. ;)
alleen of ik heb geen vervoer,geen vrij,of ben ziek.
dit jaar heb ik geen fit paard. }:0
nog geprobeerd om er dan maar 1 te huren maar dat liep daar zoooooooo soepel dat ik het maar op heb gegeven. ;(

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:41

amj schreef:
Ik hoop zaterdag van de partij te zijn in Renesse. Het wordt dan mijn 7e keer. Maar nu voor de eerste keer met mijn eigen paardje! Ik heb er al helemaal zin in :D .

Nick zal moeten wennen, zijn meissie een hele dag weg... :D

maw Ik had gehoopt mijn eerste stroa te rijden, maar door (prive) omstamdigheden gaat dat niet lukken helaas... |(

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:43

Ik ga misschien toch!!
Wie weet of er in Noordwelle of omgeving de vrijdag nog iets te doen is verder?
We zijn altijd van zaterdag op zondag geweest, maar de zondag gooi je in principe weg...
Nu denken we om vrijdag te gaan en dan op de dag al iets te doen, braderie ofzo ergens in de buurt en dan zaterdag na de strao weer op huis aan te gaan

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:50

Yoehoe! Nick hoeft zn vriendin niet te missen! We gaan mee! :P
Vanavond geoefend met de pompoenen om zn nek en hij vond t prima!

Heb er zin in! Nu hopen dat t weer meewerkt, maar volgens de KNMI is er maar 20% kans op neerslag! :D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:11

_rosita_ schreef:
Ik ga misschien toch!!
Wie weet of er in Noordwelle of omgeving de vrijdag nog iets te doen is verder?
We zijn altijd van zaterdag op zondag geweest, maar de zondag gooi je in principe weg...
Nu denken we om vrijdag te gaan en dan op de dag al iets te doen, braderie ofzo ergens in de buurt en dan zaterdag na de strao weer op huis aan te gaan

In dit seizoen is er geen moer te beleven hoor, als ik jullie was zou ik lekker tot zondag blijven, kun je tenminste 's avonds nog feesten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:28

Dat doet mij denken aan een toerist die eens vroeg of er in Moriaanshoofd iets van een (pret)park was _O-

Maar braderie's die zijn er niet in dit seizoen.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:30

Sammie schreef:
Dat doet mij denken aan een toerist die eens vroeg of er in Moriaanshoofd iets van een (pret)park was _O-

Maar braderie's die zijn er niet in dit seizoen.

Haha _O- Ik zou echt heel hard lachen dan.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:29

Ach, ik ga met mijn mams ;) Dus wat feesten betreft... :P
Zondag is echt zo'n dag dat anders weggegooid is, wakker worden..ontbijtje..terug naar Utrecht

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:44

Zaterdag de strao gereden! Het was weer superleuk :D .

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:26

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:08

Zo ik heb weer genoten! wel lekker weer spierpijn maar dat mocht de pret niet drukken! op 1 ongelukje na van een meisje die van dr paard was afgevallen is alles volgens mij goed gegaan?

Op naar volgend jaar zou ik zeggen!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:35

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:13

Ik heb de foto's ook gezien. Ze zijn echt mooi!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:19

amj schreef:
Ik heb de foto's ook gezien. Ze zijn echt mooi!

Hey jij bent de vriendin van mijn nicht Daphne? wij waren samen op de paarden van de camping in op casto dus....
je hebt echt een leuk paardje hoor! leuk dat ze het zo goed doet! succes! :D

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:29

Hey Ja dat klopt, ik ken daphne van de camping. Jullie waren ineens weg, dus had geen gedag meer kunnen zeggen. Doe 'r de groetjes maar, ook nog namens m'n broertje. Ik was echt blij met Joy maar ze was blij weer in d'r stal te staan toen we weer thuis waren. Maar het was echt een gave dag!

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:16

Ik ben zaterdag in Burgh-Haamstede gaan kijken.
Was voor mij de eerste keer dat we hier gingen kijken, zaterdag gaan we voor de 5de keer naar Noordwelle kijken.
Hier staan mijn foto's.
http://www.mijnalbum.nl/Album=JC8YB84K

Het was een mooie rit, alleen misten wij wel de actie op het strand. Hier werd het stuk strand waar wij stonden (weet niet of ze al langer over het strand gingen) in stap en draf. Een enkeling zat in galop. Vergeleken met Noordwelle was dat wel saaier. Je mist toch dat gedender.