2 hengten itp (nieuwe aanwinst)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: 2 hengten itp (nieuwe aanwinst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:51

Aha, jij bent dus bij Dibbits geweest. Knipoog
Ramzi is ook erg leuk ja. Zat ik ook aan te denken voor mijn merrie dit jaar, maar het is toch weer een foresthengst geworden. Misschien in de toekomst.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 05:58

Mijn merrie is wat iel en is een keer gedekt door een forest/nrps (marnehoeve's everestXmelvin) das wel een oke veulen geworden. Afgelopen jaar gedekt door di caprio du bois maar geen veulen. En nu wilde ik dan misschien ramzi, maar zag het niet zitten om weer met haar naar hengstenhouder te gaan. Straks weer hetzelfde. Thuis hengstig bij hengstenhouder niet Tong uitsteken Daarnaast wilde ik eigelijk iets meer lijf in de hengst. Chewano heeft dit toch wat meer en hoef er niet meer de deur voor uit. Mijn andere wilde ik door jouwe laten dekken maar werd me toch allemaal te laat (3 juli veulen).
De merrie voor avanti had ik eigelijk verkocht maar dat is niet door gegaan helaas.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:52

Chewano heeft inderdaad wat meer body in zijn lijf. Ja En je bent natuurlijk gegarandeerd van stippeltjes. Haha! Ik ken niet veel nakomelingen van Chewano, maar die ik ken hebben meer body dan de moeder.
Wat mij tegenhield bij Ramzi was het feit dat hij NRPS-er is. Mijn merrie heeft een vrij lange rug, en is iets week op de lendenen. Dan zijn NRPS-ers over het algemeen niet zo'n goede combinatie. Hoewel Ramzi dat zelf niet heeft, durfde ik het nog even niet aan. Aan de andere kant past zijn bloedlijn wel mooi bij die van Neon voor de springsport.
Ik heb dus een forester gekozen met een wat kortere rug. Heeft Lamento (vader van Devdan) ook en dat is 3 keer goed uitgepakt.
Ik vind het wel jammer dat ik Chewano niet kan gebruiken voor mijn merrie, maar aangezien dat al een Kantje's Ronaldo x Sonny af Hojmark x Sonny af Hojmark is, wil ik een Sonny-vrije hengst erop hebben. Zeker omdat ik al 2 effen veulens gefokt heb van de 3, was zekerheid op appie-kleur wel erg leuk geweest.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 00:30

Grappig dat hij zo dicht bij me in de buurt staat. Noord-Holland wordt echt mooi gespikkeld op deze manier.
Mischien dat hij een optie is voor Tabitha. Die moet voor het eerst gedekt en dan heb ik liever een kleinere maat. Daarbij is ze vrij iel dus een steviger vaderdier kan misschien goed uitpakken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 06:47

Hij zal ter dekking staan dus je bent welkom.

Stal_Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:50

Wat een leuke paardjes Haha!

Ik heb zelf een nakomeling van Chewano, dus vind het leuk om eens te zien hoe hij er nu uitziet Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:51

Wil je ook met hem gaar rijden of heb je hem alleen voor de dekkingen?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 13:54

Rijden ook wel wie weet halen we ooit sportpr

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 17:13

nou hij is vandaag bij de andere hengsten het land gegaan.
Ze staan met zijn 5en en er hoort er eigelijk nog een bij (een jaarling). Rambo (7), vlekje (2) en Fredje (2) kon hij nog niet of nauwelijks. Was even spannend maar ze vatten het heel goed op en hij heeft in de korte tijd dat hij er is van bontje weer even geleerd wat sociaal zijn is. Hier wat foto's dat ik ze net bij elkaar zette. (de foto's waar hij zijn regendek op heeft)
http://www.mijnalbum.nl/Album=D7C3FX3M
Ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:56

Wauw, ik vind vooral die bonte prachtig, die andere ook.
Superleuke paardjes. Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:28

Fijn dat het goed gaat. Ik heb Juntos even bij een ruin gehad maar dat was niet zo'n succes. Durf hem ook niet bij zijn anderhalf jarig halfbroertje te zetten. Denk dat dat verschil te groot is. Ze staan wel naast elkaar op stal. De enige waar hij mee kan staan is met mijn bruine merrie mits ze niet hengstig is.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 07:45

Tja tegen mij is ook gezegt dat het niet kan. De enige manier hoe het mij gelukt is met het voshengstje was hem te laten "overleven" in een paddock met een ander en later een aantal andere. ze zijn nu een hechte groep en kunnen nog altijd samen eten en leven. Ook als je er merrie's bijzet (niet in het dekseizoen maar in najaar en winter). Ik hoopte dat ik de nieuwe er ook bij kon krijgen en lijkt aardig gelukt.
Ga ze nu even voeren Knipoog

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:55

Wat een lieve paarden samen Haha! Leuke foto's!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:08

hihi ik dacht dat het een Chewano nakomeling was.... en nu is ie het zelf Knipoog Knipoog