laatste paar dagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: laatste paar dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:05

Nou nou rustig aan, LZ heeft gewoon zwaar de balen in en schrijft dat hier even van zich af, je moet niet overdrijven rindin want zwart maken vind ik erg overdreven!

LZ heeft in ieder geval de indruk gekregen dat Mars niet voor het einde van het seizoen weg zou gaan (en dat had ze ook al eerder op bokt geschreven, dat dat zo fijn was dat ze het seizoen af mocht maken!) en nu komt het erg rauw op haar dak!
En dat kan ik me best goed voorstellen, dat lijkt me heel erg emotioneel als het dan opeens zo snel gaat. Ze weet zelf ook wel dat het het recht van de eigenaar is om dat paard te verkopen maar dat wil niet zeggen dat ze daar een tevreden gevoel over moet hebben, ik snap de teleurstelling goed, ze is met een super seizoen bezig en werkte al toe naar het NK en dan opeens is die droom voorbij, dat is gewoon even heel erg zuur!!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:09

Ik sluit me helemaal aan bij M_J. Als Ilses vorige cross nu ook anders was verlopen dan nu (val in de waterbak) heb je er volgens mij ook eerder vrede mee dan nu. Dit is niet echt een mooie afsluiting van zoveel jaar plezier en successen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:14

Ik snap ook wel dat ze baalt. Jullie moeten wel ff lezen. Er is door Ilse op bokt al wat gezegd wat nog veel verder gaat dan hier wordt gezegd.
Het is idd balen, maar de eigenaar verdient dit niet! En de eigenaar kan er ook niks aan doen dat Ilse gevallen is in de laatste cross. Ik geef de eigenaar groot gelijk dat ze hem nu weg doet, want er is nu iemand die hem een goed tehuis kan bieden. Ik vind dat de eigenaar daarom geprezen moet worden en dat er niet moet worden gezegd dat het "een gemene streek" is wat er nu gebeurt!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 22:17

heb hier geen zin in.

wil de eigenaresse niet zwart maken, ben super blij met de 4 jaren.
ga er verder niks meer over zeggen, heb al gevraagd om dit te sluiten want heb hier geen zin in.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:24

nou je hebt gelijk ilse slotje op maar ik vind het ook wat tellen dat jij het paard naar hoge klasses hebt gereden

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 23:43

logisch Ilse.
sommige mensen. niet op letten.

en idd jij hebt het paard wel naar de hogere klasses gereden en alles.
maar iig gelukkig dat je vandaag lekker hebt gereden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:54

Ilse dat is balen meid dat je zo snel afscheid nemen moet. Jammer dat je de cross niet meer rijden kunt. Gelukkig sta je nu niet zonder paard, misschien verzacht dit de situatie wat Ach gut

rindin schreef:
misssixty schreef:
Zo erg maakt ze de eigenaar toch niet zwart?!
Kom op hé, dit is toch harstikke vervelend voor Ilse!
Zij verwacht dat ze die wedstrijden nog kan rijden,
en als je paard dan weg gaat is dat even mooi k*t!!
Ik snap heeeeeel goed dat ze daar van baalt..
En ik vind, beloofd is beloofd!

Tuurlijk is dat balen, maar je laatste zinnetje is niet terecht.
Lees mijn reactie maar eens goed terug.

Een eigen paard kun je zelf een beslissing over nemen. Dat heeft helemaal niets te maken met het zwart maken van een eigenaar. Ik vind juist dat mensen hier heel netjes op reageren. Maar een mening mag je geven hier, ik vind dat jij wel wat onredelijk bent nu.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:00

Als iedereen een mening mag geven, dan mag ik dat ook! Bokt hoort nu alleen het verhaal van Ilse haar kant, ik ben degene die het opneemt voor de eigenaar van het paard. Er wordt hier op bokt meerdere malen gesuggereerd dat het allemaal niet eerlijk verloopt en dat het "een gemene streek" zou zijn (niet in dit topic). Maar dat is weer niet eerlijk tegenover de eigenaar. Mensen hier op bokt weten niet precies wat er hier gaande is. Natuurlijk mag je oordelen naar wat Ilse zegt, maar er zit nog een kant aan het verhaal en dat is de kant van de eigenaar. En die kant krijgen jullie niet te horen. Daarom vind ik het wel zo eerlijk tegenover de eigenaar dat er ook in haar belang iets wordt gezegd...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:02

Nou dan is dat aan de eigenaar niet aan jou. Bovendien is dat iets tussen Ilse en de eigenaar alleen zij zijn bij afspraken geweest. Maar goed laten we weer ontopic gaan, beetje flauw om het topic van Ilse hierdoor te verpesten. Jij hebt nu kunnen zeggen wat je dwars zit, Ilse wil dit graag van zich afschrijven.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:04

ilse heeft haar volgens mij helemaal niet zwart gemaakt en was altijd heel positief over de eigenaar dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt , het lijkt alsof je zelf zit te stoken

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:08

wil ook helemaal niet zwart maken, en ik weet zelf dondersgoed dat ik geluk had deze 4 jaar.

maar heeft toch geen zin om het neer te zetten, want je gelooft me toch niet.

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:31

Echt ontzettend balen dat je Mars straks al weggaat. Gelukkig heb je Armani nu als opvolger. Wanneer je geen paard had gehad was het afscheid waarschijnlijk nog moeilijk geweest dan het nu als is... Sterkte meid!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:38

Ik kan me voorstellen dat het jammer is, dat hij nu al zo snel weg gaat.
Maar laat dat aub niet de mooie tijd overschaduwen die jullie gehad hebben en het allerbelangrijkste is gewoon dat hij een goed nieuw thuis krijgt.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:48

Moderatoropmerking:
Houden we het gezellig? Dit topic is niet bedoelt om iemand zwart te maken, maar TS wil graag even haar verhaal kwijt.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:58

Jammer dat het zou moet gaan. Kan alle twee standpunten begrijpen. Veel plezier met je eigen paardje.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:49

In het Haarlem-topic heb ik jou en Mars leren kennen als een ontzettend enthousiast en gelukkig team, LZ. Ik kan me daarom goed voorstellen dat het een enorme klap is dat hij nu zo plotseling weggaat Vriendjes zijn? Ik schrok ook een beetje toen ik las dat het meiske een optie had op Mars (dat kon er maar één zijn natuurlijk). Je hebt gelukkig een prachtige periode om op terug te kijken en... Mars kun je af en toe misschien gewoon bezoeken Ach gut

Rindin: jouw standpunt is ook begrijpelijk, maar in dergelijke situaties zijn emoties nu eenmaal sterker dan rationele overwegingen Lachen

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:54

MJ_ schreef:
Nou nou rustig aan, LZ heeft gewoon zwaar de balen in en schrijft dat hier even van zich af, je moet niet overdrijven rindin want zwart maken vind ik erg overdreven!

LZ heeft in ieder geval de indruk gekregen dat Mars niet voor het einde van het seizoen weg zou gaan (en dat had ze ook al eerder op bokt geschreven, dat dat zo fijn was dat ze het seizoen af mocht maken!) en nu komt het erg rauw op haar dak!
En dat kan ik me best goed voorstellen, dat lijkt me heel erg emotioneel als het dan opeens zo snel gaat. Ze weet zelf ook wel dat het het recht van de eigenaar is om dat paard te verkopen maar dat wil niet zeggen dat ze daar een tevreden gevoel over moet hebben, ik snap de teleurstelling goed, ze is met een super seizoen bezig en werkte al toe naar het NK en dan opeens is die droom voorbij, dat is gewoon even heel erg zuur!!

Ik sluit me hier bij aan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:35

Uums schreef:
In het Haarlem-topic heb ik jou en Mars leren kennen als een ontzettend enthousiast en gelukkig team, LZ. Ik kan me daarom goed voorstellen dat het een enorme klap is dat hij nu zo plotseling weggaat Vriendjes zijn? Ik schrok ook een beetje toen ik las dat het meiske een optie had op Mars (dat kon er maar één zijn natuurlijk). Je hebt gelukkig een prachtige periode om op terug te kijken en... Mars kun je af en toe misschien gewoon bezoeken Ach gut

Rindin: jouw standpunt is ook begrijpelijk, maar in dergelijke situaties zijn emoties nu eenmaal sterker dan rationele overwegingen Lachen

Dank je wel, dat wilde ik even horen. Het gaat hier niet om mijzelf, maar om iemand die mij lief is.
Nogmaals, het is idd gewoon balen voor Ilse, daar ben ik het mee eens. Maar ook voor de eigenaar
is het niet leuk en daar moeten we ook respect voor hebben.

Klaar, discussie is over. Beide standpunten zijn duidelijk, nu weer ontopic.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:45

Ilse, jammer dat het zo moet lopen. Balen dat je seizoen er wsl al op zit.
Ik kan je teleurstelling begrijpen.

Aan de andere kant snap ik de eigenaar ook wel. Als je je paard nu kan verkopen aan iemand waar hij het goed krijgt in een tijd dat de handel niet echt goed is, moet je die kans zeker pakken. Hoe vervelend het ook voor de ruiter is.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:40

het is idd balen dat het zo is gegaan,
helemaal om je laatste cross zo af te sluiten.
denk idd ook als dat gewoon goed was gegaan, je er veel makelijker vrede mee zou hebben.

van de nieuwe eigenaar snap ik ook wel dat ze het paard het liefst zsm willen hebben, en dat het best wel een risico is om nog door te rijden terwijl hij verkocht is.
maar wellicht valt er nog wat te regelen voor een mooie afsluiting van jullie 4 jaar samen Lachen

je hebt nu gelukkig zelf ook een nieuwe topper waar je vast nog lang plezier van gaat hebben,
en waar je ook fijn zelf over kan beslissen Ja

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:47

GvdT schreef:

Aan de andere kant snap ik de eigenaar ook wel. Als je je paard nu kan verkopen aan iemand waar hij het goed krijgt in een tijd dat de handel niet echt goed is, moet je die kans zeker pakken. Hoe vervelend het ook voor de ruiter is.

Zo dacht ik het ook maar wist het ff niet te verwoorden zonder iemand voor het hoofd te stoten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:13

mhollander schreef:
GvdT schreef:

Zo dacht ik het ook maar wist het ff niet te verwoorden zonder iemand voor het hoofd te stoten.

Heb er ook even aan getwijfeld of ik het zo kan verwoorden, maar volgens mij beledig/ kwets ik niemand.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:55

gvdt: dat snap ik ook allemaal wel.
en dat is het ook niet.
begrijp alles heel goed, tuurlijk is het een risico logisch.
en de teleurstelling is ook groot, misschien dat ik het daarom niet helemaal goed heb getypt.
Het kwam allemaal erg plotseling, wil de eigaresse helemaal niet zwart maken.
had het alleen anders verwacht, en helaas is dat niet zo.

ben heel blij dat die een goed tehuis krijgt.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:10

Gaat Mars ver weg Ilse, of kun je er zo heen om hem op te zoeken?
Vind het erg sneu voor je dat je die laatste crossen niet kunt rijden..
gelukkig heb je een nieuwe topper klaar staan!!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:39

Zwaar hoor, dat een afscheid zo snel komt. Kun je echt niets meer vragen of je toch nog die wedstrijden kunt rijden? Misschien aan de nieuwe mensen vragen? Of is dat te brutaal?
Zou voor hun toch ook gaaf zijn als hun paard dat nog kan!! Lijkt me ook gaaf om dat te zien bij 'mijn nieuwe paard':)
Het is een vraagje waard, trouwens: het is een prachtpaard:)