chinou schreef:@ diphranil; rijd jij buiten etc. en zo ja, hoe is hij buiten qua karakter?
Ik rijd voornamelijk buiten en hij geniet er zichtbaar van. Hij vindt bijna alles leuk. Stapt en draaft in een lekker vlot tempo. In het begin vond hij bepaalde dingen nog wel spannend, zoals koeien. Nu kijkt hij nog wel, maar is niet echt meer onder de indruk. Bij de meeste dingen blijft hij heel koel. Alleen tractoren en vrachtwagens zijn een drama. Wordt gelukkig al wel wat beter. Hij loopt graag voorop als we met meerdere paarden zijn.
Als we achteraan lopen en de rest gaat draven, dan kan ik hem goed bij me houden en ook wel een andere richting opsturen. Ben wat dat betreft blij dat hij zo goed op mij is gefocust. Met spannende dingen heeft hij wel steun aan wat meer ervaren paarden. Maar over het algemeen genomen vind ik hem wel erg zelfstandig en op zichzelf. Ook buiten in het land. Hij staat toch wel vaak lekker zijn eigen ding te doen, terwijl de rest van de kudde aan het donderjagen is bv.