[WN] oefenwedstrijd 16 november vorstenbosch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doranne

Re: oefenwedstrijd 16 november vorstenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:38

Mijne Shadow is waarschijnlijk ook aanwezig:D
Wie een witte pony ziet die zijn tong uitsteekt, mag mij gerusdt aanspreken hoor:D
Dat zou ik heel leuk vinden

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:35

Zijn het normaal gesproken grote groepen in de pleasure en horsemanship?

Misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het met evt startnummers? Krijg je die gewoon ter plaatse? Moeten die op de blanket gespeld worden of hoe zit dat precies?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:26

Mloez schreef:
Zijn het normaal gesproken grote groepen in de pleasure en horsemanship?

Kan verschillen. In mijn groep 2 jaar geleden reden 10 ruiters mee. Reiners zijn er wel beduidend meer op zo'n wedstrijd.
Mloez schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het met evt startnummers? Krijg je die gewoon ter plaatse? Moeten die op de blanket gespeld worden of hoe zit dat precies?

Startnummer krijg je bij het inschrijven en moet je op je pad spelden. Neem dus veiligheidsspelden i.o.d. mee Knipoog

transporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:29

als je veel tijd nodig hebt om je paard los te rijden is het aan te raden om vroeg te komen ,aangezien de reacties en telefoontjes denken wij dat het vrij druk zal zijn . de arena is al vanaf 9.00 uur beschikbaar dus kom op tijd .

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:13

Is er vantevoren dan wel nog iets van gelegenheid om je paard in de bak los te rijden? Of hoe zit dat precies?

transporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:43

er wordt voor iedere klasse altijd nog minstens 20 minuten losgereden

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:55

Ik doe zondag waarschijnlijk de horsemanship mee. De eigenaar zelf doet de reining.
Ik heb geen wedstrijdervaring en eigenlijk ook amper tot geen ervaring met western horsemanship (ik weet wel dat het moeilijk is, natuurlijk nu wel nog even 'thuis' aan het oefenen). Maargoed, voor de ervaring. Ik zal wel hartstikke zenuwachtig zijn, maar ze zeggen dat het minder wordt door het 'gewoon te doen' he Knipoog . We zullen zien wat ik ervan bak, paardje kan het wel, dus daar zal het niet aan liggen.

custom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:01

@transporter,20 minuten voor de reining niet voor pleasure en horsemanship!!!!!

transporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 14:18

voor alle onderdelen krijg je 20 minuten om los te rijden ,je had niet goed gelezen custom .

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:36

Fijn dat er genoeg tijd is om los te rijden! Heb er wel zin in! Nu nog hopen dat mn paardje meewerkt Haha! tot morgen iedereen!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:22

hoi net terug van de wedstrijd
wat was het gezellig druk !
voor mij was het een zeer geslaagde dag Go jij! Go jij! niet alleen omdat we 1e werden in de pleasure beginners maar omdat mijn paard superrelaxed de trailer opwandelde (vorige maand duurde het nog een uur en een hoop stress voordat hij erop stond) en superrelaxed deed wat ik hem vroeg
ben zo trots op 'm !!

hey hoe is het met dat paardje afgelopen dat een trap van een ander paard kreeg ??
dat zag er lelijk uit ! hopelijk komt ie er snel weer bovenop

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:55

Hier nog iemand voor wie het een geslaagde dag was! Haha! Ondanks alle stress (1e wedstrijdje ooit, verkeerd gereden op de heenweg, de fanfare die langskwam net nadat ik lizzy uit de trailer had gehaald enz Clown Knipoog ) was het rijden goed gegaan!

Bij de pleasure beginners waren we 2e waar ik helemaal trots op ben! Bij de horsemanship beginners waren we 6e. Dat was mijn fout aangezien in mijn teugels te lang had en de commincatie tussen mij en lizzy niet helemaal soepel liep.

Maar aangezien ik eigenlijk alleen maar ging voor ervaring op te doen en er al blij mee zou zijn geweest als ze gewoon braaf de bak rondliep, zijn 2 lintjes natuurlijk wel extra leuk!

Inderdaad was er een paard dat een flinke klap had gekregen. Wat was daar nou precies gebeurd? Heb het niet gezien maar hoorde ineens geroep om hulp?

MissYvette4u, nog gefeliciteerd met je eerste plaats, zag er ook super netjes uit!

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:05

Ik vond het ook een geslaagde dag, bij de eerste 2 proefjes was Shadow een beetje heel erg vervelend, maar bij de beginners liep ze heel goed.

Wat er nu precies met dat paard gebeurt is, heb ik gezien. ik reed langs hn af toen het gebeurde.
Degene die op het paard zat dat stampte, sneed bij de ander de bocht af, maar degene met het gestampte paard bleef er vlak achter rijden nadat die vrouw haar bocht afgesneden had.
Ze waren dus allebei in fout.
De ene had niet moeten afsnijden, maar de ander had er nioet achter moeten blijven hangen

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:19

Het was inderdaad een geslaagde dag. Eerste wedstrijdje voor mij en het is me eigenlijk meegevallen, hoewel het verder niet echt geweldig ging. M.n. bij het pleasure gedeelte van de horsemanship, was hij behoorlijk vinnig.
Ik weet nu hoe hij reageert en wat ik me kan voorstellen, dus nu oefenen en volgende keer beter Lachen .

Ik had die meid nog even gesproken met dat paard dat een klap kreeg. Het was gelukkig een oppervlakkige wond en is gehecht, er was toch een flink lap eraf. Verder blijft paardje nog even daar op stal staan.

Wat ik me af vraag, hoe zit dat met de verzekering in een dergelijke situatuie? Dus als een paard op een wedstrijd een ander paard iets of wat dan ook beschadigd, zit dat in de standaard verzekering of heb je iets aanvullends nodig?

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 07:28

He wat vervelend dat er zoiets naars is gebeurd.
Je paard moet je altijd laten opnemen in je WA verzekering. Als er dan zoiets gebeurd...ze kijken of het paard het uit eigen beweging deed,zoals in dit geval, dan dekt je WA verzekering dit volgens mij.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:39

Dank je wel Mloez !
Gefeliciteerd met de 2e plaats, ik heb de video 's teruggekeken en jullie zagen er ook netjes uit OK dan!

Ik snap jouw opmerking niet Shadomagic Verward
Het getrapte paard stapte rustig met een ander paard toen het trappende paard tussen hun in kwam gecrosst. Het getrapte paard KON niet weg vanwege de pijn, het paard tilde direct het geraakte been op ! Bovendien galoppeerde het trappende paard nog een stukje van ze weg totdat de amazone van het getrapte paard begon te schreeuwen.
Maar gelukkig is er verder niks gebroken of gescheurd, neemt niet weg dat zoiets voorkomen had kunnen worden. Hopelijk leert men hiervan.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:43

gezellig druk was het daar inderdaad!
Misschien doe ik volgende maand mee, ik twijfel nog.

Hopelijk komt het paardje er snel boven op, was even schrikken toen ik het zag!

transporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 12:49

ja het was zeker een geslaagde dag want zoveel ruiters hadden we niet verwacht dus kom de volgende keer gewoon weer maken we er weer een gezellige dag van tot 14 december.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:15

Zijn er nog fotoos van de reining gemaakt ??

transporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 20:03

er zijn wel fotos gemaakt maar niet door ons zelf wel door anderen

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:43

zijnerfot's vananky tijdensdereining???

ik ben gister ook even langsgeweest. tijdenshet ongevalvan het paard.... gelukkig is t oppervlakkig.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 08:36

Heeft er iemand foto's of videoopnames van de prijsuitreiking van de pleasure beginners?
Mijn videobandje was toen net vol Boos! en niemand gelooft dat ik een prijs had gewonnen Nors opkijken
Haha!