Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:58

M_aris schreef:
Weet je ook nog waar? :o

Ehhm... ergens boven volgens mij! Als je vanuit de western hal naar boven gaat met de roltrap: niet de eerste maar de 2e hal en dan helemaal achterin rechts. Als het goed is hier :d

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:59

ikke schreef:
Cowgirl schreef:
Net als Hyporama zullen er wellicht meer bedrijven zijn die de crisis niet hebben overleefd en daardoor niet meer aanwezig zijn.

Nou, die indruk hd ik niet echt, gezien wie er allemaal stonden. Het zijn eerder de kleinere innovatieve bedrijfjes voor de nice-markt die er niet (meer) zijn. Net zoals er blijkbaar geen markt meer gezien wordt voor grote vrachtwagens; d'r was er geen enkele op op diverse van die B-rijbewijs-gebakjes stond "verkauft" of dat dan waar is of niet, is een ander ding........

Richard: dat is een mooie trailer voor jou :j val je tenminste op als je ergens komt :D

Die kleintjes met de andere producten zie ik idd ook niet meer en dat vind ik jammer.
Maar kan uit eigen ervaring spreken dat ik wel snappen dat die afhaken

germie

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:09

Was de westernhal eigenlijk nog goed gevuld? Hoewel ik geen westernruiter ben vind ik de hoofdstellen en bitten altijd mooi. Heb er eens een simpel ijzeren bitje gekocht en die gebruik ik af en toe nog steeds.

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:35

Jet schreef:
Wij werden met de bus afgezet bij een noodingang zeg maar. Daar werd aangeraden naar Süd te lopen. West was voor ons nog weer wat verder, maar het kan natuurlijk dat daar ook kluisjes zijn hoor. In elk geval bij die noodingang niet.

West en Zuid zitten bij elkaar. Zuid moet je ff de straat over naast de bushalte

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:36

Bagheera_206 schreef:
:D

Inderdaad 4G en prima mobiel intetnet in 1e hal.
[ [url=m/MjOST8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, de beroemde roze trailer

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:41

ikke schreef:
Cowgirl schreef:
Net als Hyporama zullen er wellicht meer bedrijven zijn die de crisis niet hebben overleefd en daardoor niet meer aanwezig zijn.

Nou, die indruk hd ik niet echt, gezien wie er allemaal stonden. Het zijn eerder de kleinere innovatieve bedrijfjes voor de nice-markt die er niet (meer) zijn. Net zoals er blijkbaar geen markt meer gezien wordt voor grote vrachtwagens; d'r was er geen enkele op op diverse van die B-rijbewijs-gebakjes stond "verkauft" of dat dan waar is of niet, is een ander ding........

Richard: dat is een mooie trailer voor jou :j val je tenminste op als je ergens komt :D

Ik ga zelf morgen pas dus heb nog niks gezien.
Vorige keer waren we maar 1 dag dus was het wat snel snel snel. De keer daarvoor had ik 2 mensen mee die liever naar mannen keken(en dan houd ik het nog netjes) en daarvoor was het een jaar of 8 terug. Nu ga ik 2 dagen en hebben we genoeg tijd om eens bij iets stil te staan.

Maar innovatie kost ook geld en we hebben net crisis achter de rug.
Ook zal een stand huren niet goedkoop zijn en ik las al ergens dat er meer aanbod was dan standruimte.
Wellicht dat er over 2 jaar als europa beter uit de crisis is we weer meer van het oude krijgen en er meer nieuwe producten op de markt komen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:41

Die trailer als ik het geld toch zou hebben <3

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 12:46

En even de overall van Topreiter gepasd. Het is mijn maat. :D

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:51

staat je goed :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:40

Janine1990 schreef:
Jaime_ schreef:
Heb wel redelijk wat wedstrijdshirts gezien, wel vooral met korte mouw.

Zo jammer, nouja, die wil ik ook graag. Maar met lange mouw kom je eigenlijk altijd weer uit bij een blouse, en dat wil ik juist niet.

Bij Kramer hebben ze die in zelfs 3 kleuren voor een nette prijs:
https://www.kraemer.de/Langarm-Turniers ... &ci=247412

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:40

Janine1990 schreef:
Jaime_ schreef:
Heb wel redelijk wat wedstrijdshirts gezien, wel vooral met korte mouw.

Zo jammer, nouja, die wil ik ook graag. Maar met lange mouw kom je eigenlijk altijd weer uit bij een blouse, en dat wil ik juist niet.

Bij Kramer hebben ze die in zelfs 3 kleuren voor een nette prijs:
https://www.kraemer.de/Langarm-Turniers ... &ci=247412

Alleen gaat Kramer niet meer naar Equitana, dus dan zou je daar gewoon buiten de beurs om eens moeten gaan kijken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:42

Kramer zit in Neukirchen Vluyn, zo ver is dat nu ook niet van Essen af...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:43

Is ook niet echt mijn smaak, maar iig wel bedankt! :D Mocht ik alsnog niets kunnen vinden ga ik daar zeker zoiets bestellen :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:54

Bagheera_206 schreef:

[ [url=m/0frn5G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat je goed Richard :j
Ik heb ze ook zien hangen maar ik vond ze iets te duur voor de verwachtte gebruiksintensiteit.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:02

Die ziet er goed uit Richard, hoe duur waren die?
Wil zoiets zelf nog wel voor de koude maanden met mennen en trainen in de regen. :j

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:12

MelanieB schreef:
Wil zoiets zelf nog wel voor de koude maanden met mennen en trainen in de regen. :j

Anders op horze.nl even kijken bij kleding van Finntack. Die hebben ook overalls en pakken. In de drafsport trainen ze ook met weer en wind :+

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:02

WendyBZ schreef:
MelanieB schreef:

Anders op horze.nl even kijken bij kleding van Finntack. Die hebben ook overalls en pakken. In de drafsport trainen ze ook met weer en wind :+

Nieuwsredactie @ [VN] Ruitersportketen Horze buit werknemers uit
Horze zou ik zelf zo ver mogelijk van weg blijven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:17

Bagheera_206 schreef:

[ [url=m/0frn5G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet verkeerd.

maar wat is het lekker rustig. Ik hoop dat het morgen ook zo is, dan ben je tenminste geen nummer.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:36

zielig kneusje voor wie het equitana-uitje last minute werd afgezegd meldt zich terug....Hulp uit onverwachte hoek heeft terug een beetje hoop gegeven...misschien geraak ik er dan zondag toch nog...wordt vervolgd :D

Intussen stiekem toch maar weer lijstje boven gehaald en aangevuld met:
- mestriek met fijne tanden
- voorbrengketting met aan beide kanten musketon
- zweep van 1m20 met 'zwieptouwtje' van zo'n 60 cm (jup ze zijn streng op de keuring :o )
- cowboy magic producten (wil ik eindelijk eens proberen of dat nu echt zo goed is, maar dan enkel als het afgeprijsd is, want aan volle prijs vind ik het echt te duur voor mijn bende PRE's met extra dikke en lange manen)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 16:43

MelanieB schreef:

De rij overalls zijn helaas best duur. Met de aanbiedingen op de beurs rond de 250 a 275 euro. :=

Straks nog even de Sonnenreiter passen in hal 5. :=

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:55

Crines schreef:
zielig kneusje voor wie het equitana-uitje last minute werd afgezegd meldt zich terug....Hulp uit onverwachte hoek heeft terug een beetje hoop gegeven...misschien geraak ik er dan zondag toch nog...wordt vervolgd :D

Intussen stiekem toch maar weer lijstje boven gehaald en aangevuld met:
- mestriek met fijne tanden
- voorbrengketting met aan beide kanten musketon
- zweep van 1m20 met 'zwieptouwtje' van zo'n 60 cm (jup ze zijn streng op de keuring :o )
- cowboy magic producten (wil ik eindelijk eens proberen of dat nu echt zo goed is, maar dan enkel als het afgeprijsd is, want aan volle prijs vind ik het echt te duur voor mijn bende PRE's met extra dikke en lange manen)

Niet om je te overhalen, maar ik vind cowboy magic zijn geld dubbel en dwars waard...vooral de ontklitter. De eerste keer als je het gebruikt heb je er ietsje meer van nodig om de staart helemaal te ontklitten, tegelijkertijd wordt deze ook schoon, al het opgedroogd vuil komt ervan af; Als je het daarna bij houdt, heb je maar 1 a 2 keer per week een beetje nodig om in de staart te wrijven en deze blijft echt lang schoon, mijn paarden staan volledige dagen buiten, ook in modder. Ik kom met de middelgrote bus gemakkelijk een volledig jaar toe voor 2 paarden, zowel manen als staart doe ik dan. Zijn sportpaarden, dus geen weelderige haardos, maar het werkt 100 keer beter dan de gemiddelde antklitspray die uiteindelijk niet veel scheelt in prijs en zelfs duurder uitkomt, want die zijn veel sneller leeg... in mijn ervaring...Ik denk dat de truc ook is om er wat in te wrijven, het wat te laten intrekken, ik doe het voor het rijden erin, en daarna pas met de hand de staart uit te pluizen. Dat werkt hier geweldig goed :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:42

Ik wil graag laarzen kopen! Iemand tips en denk dat ik dan best een Rijbroek aandoe morgen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:54

Hier ook een groot liefhebber van idd de detangler <3 gebruik het erg veel maar doe wel erg lang met een flesje. Je hebt maar heel weinig nodig. Vooral in 't zonnetje lekker op de kont en hals ook wat smeren en ze glimmen je tegemoet. Altijd in de staart en benen, dan blijven ze idd langer schoon en werkt vuilafstotend.

Oef dat zijn idd serieuze prijzen Richard!
Aangezien ik er alleen maar mee zit hoeven ze niet geweldig te zijn voor bijv knie en zit vlakken haha.

Wendy, thanks ja die had ik idd ook al op 't oog!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:58

Hier ook gebruiker van Cowboy Magic hoor :j Ik vind het waanzinnig fijn spul! Die andere plakrommel gebruik ik niet eens meer.

Wel handig om nadien zelf je handen te wassen voordat je in de auto stapt, anders is je stuur vijf dagen glad _O-

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:03

Hahaha ja dat idd... alles word glad en glanzend als je daarna iets aanraakt. :))
Meestal smeert vriendinlief het bij de pony's erop zodat ik geen gladde handen krijg als ik nog moet optuigen, en anders gelijk babydoekjes in de aanslag. :D