KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:02

Tja, ik zou ook wel graag mijn merrie van 1.75 in een grote box hebben... Maar ik kom pas maandag waarschijnlijk... Da's balen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:06

Picassox schreef:
Tja, ik zou ook wel graag mijn merrie van 1.75 in een grote box hebben... Maar ik kom pas maandag waarschijnlijk... Da's balen!

Kom je maandag heel vroeg, jij woont toch om de hoek :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:11

Haha, zal iedereen leuk vinden die bij mij slaapt. Dames, allemaal om 6 uur eruit, Penny wil graag haar paard in een grote box. :D Kunnen jullie die niet even bezet houden voor mij? O:)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:14

Ik kan anders willy wel in een grote box parkeren en hem op maandag naar een kleine verhuizen?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:45

jammer dat de boxen niet zo ruim zijn, maar denk niet dat B. (1m.65) het heel erg gaat missen. vorig jaar was hij aardig moe van alle lessen en ging hij steeds in z'n stal liggen. ook toen hij even in de paddock mocht, ging hij gestrekt in het warme zonnetje bakken. hij krijgt genoeg beweging op een dag, dus ik kan me er niet heel druk om maken. en een keertje de modder van de crossles afspuiten met koud water is hij ook wel gewend.

hoop alleen niet dat wij het heel koud gaan krijgen.

P.S. Staat er nog wel een binnenbak overeind? Of gaan we nu echt alles outdoor doen? :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 15:54

Ja is nog wel een binnenbak. Althans, daar heb ik m'n bijscholing voor m'n ORUN diploma afgelopen zaterdag nog in gehad, dus neem aan dat die er nu nog staat. :D

Genoeg beweging ben ik ook niet zo bang voor, alleen die van mij ligt nogal graag plat, zeker in zo'n zware week. Dat is best fijn dat ze niet tegen twee muren aan ligt. :')

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:16

Maar opzich kunnen we op zondag al wel een stalletje reserveren penny!
Ik neem gewoon alvast wat spullen mee die niet zo waardevol zijn en die leg ik daar lekker in een stalletje neer!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:27

Ik ga zondag ook al, dus ik ga dan ook een grote stal in beslag nemen. Luik hoeft op zich niet, maar om meneer van 1.75 in een 2x3 stalletje te stoppen vind ik wat sneu. Het wordt zo langzamerhand wel een beetje richting survivallen, zeker met dit weer, haha! Maar ach, wie weet draait het weer nog bij en we gaan er gewoon een topweek van maken, toch?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:11

Had al met Siet overlegd: super dat jullie een box voor mij willen vrijhouden! :)

En uiteraard wordt het een topweek! Krijg er steeds meer zin in! Nu die hersenschudding nog even wegtrekken... O:)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:23

Ik krijg er ook steeds meer zin in! Alleen als ik snachts niet kan slapen krijg ik toch al heel veel spanning :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:52

Ik vind de tenten er onwijs gezellig uit zien, geeft toch wel weer een andere sfeer!
Ik hoop stiekem wel dat ik ook een wat grotere box kan krijgen, max is dan wel niet de allergrootste van het stel (1.72) maar hij is ook de jongste niet meer. als die dan een x wil liggen hoop ik wel dat hij daar de ruimte voor kan krijgen.
gelukkig ga ik ook zondag en hopen dat ik een grote stal kan krijgen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:23

Ik hoef geen grote stal voor mijn paardje, wel héél graag een luik! Hij draait echt door als hij niks kan zien.
Maar die anders stallen bij de binnenbak staan toch nog wel overeind? Die hebben toch ook een open bovendeur naar de stalgang?

Gefeliciteerd met je veulen, CL!

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:43

Er staan helemaal geen stallen meer Heleen... Alleen nog die tenten...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:56

heleenxx schreef:
Ik hoef geen grote stal voor mijn paardje, wel héél graag een luik! Hij draait echt door als hij niks kan zien.
Maar die anders stallen bij de binnenbak staan toch nog wel overeind? Die hebben toch ook een open bovendeur naar de stalgang?

Stallen liggen toch tegenover elkaar, dus ze zien elkaar altijd? + in de gang lopen continu paarden op en neer...

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:56

Nou ik ben benieuwd.. Lutske staat hier ook in een grote stal met luik. Zonder luik zou ik niet zo erg vinden, maar het liefste wel een grote boks, want Lutske is ook niet de kleinste..

Maar ik kom pas maandags.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:03

listiglistje schreef:
heleenxx schreef:

Stallen liggen toch tegenover elkaar, dus ze zien elkaar altijd? + in de gang lopen continu paarden op en neer...

Dan ziet hij alleen het paard aan de overkant, en wat dan als die ook weg gaat? Die loopt alleen maar bang rondjes te rennen dan in zijn stal.
Maar ik begrijp dat er in de kleinere tent wel meer stallen met luiken zijn dan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:07

heleenxx schreef:
Dan ziet hij alleen het paard aan de overkant, en wat dan als die ook weg gaat? Die loopt alleen maar bang rondjes te rennen dan in zijn stal.
Maar ik begrijp dat er in de kleinere tent wel meer stallen met luiken zijn dan?

Zo te zien op de foto's wel!

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:10

Nu hoop ik trouwens dat mijn paard wel leuke buren krijgt... Ze heeft hier gewoon een houten bokswand doormidden getrapt, omdat ze haar nieuwe buur even wou laten zien dat zij de baas is.. Ze heeft nu een stal tegenover de anderen, dat scheelt een stuk! Want die concoursstallen zijn niet zo stevig voor zo'n lompe friese paardentrap... :$

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:19

Jammer dat er zo weinig stallen met luik zijn inderdaad.. die van mij is ook nogal sociaal aangelegt :p
En gaat toch ook al snel richting de 1.80... Maargoed.. we zullen het zien!

Hoop inderdaad wel dat er electriciteit in de tenten is.. een lampje 's avonds en een stopcontact voor je telefoon is toch wel errug fijn!

En hoe zit het met de wc's? Zijn dat 'echte' wc's of moeten we in zo'n toiletten wagen? :o

En nu maar duimen dat het mooie weer snel komt.. Pff... met dit weer zou wel echt heeel jammer zijn!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 23:16

Helaas gaat het met Urlie weer minder goed. Het zag er vorige week drie dagen goed uit, nadat hij nieuwe ijzers heeft gekregen. Helaas liet de Metacam het mooier lijken dan het was. Hij loopt nu weer heel erg kreupel en morgen ga ik de DA weer bellen voor overleg. Ik weet op dit moment helemaal niet wat ik moet doen. Ze denken een kneuzing in zijn hoef, na het inspuiten in het kootbeen liep hij ook direct goed. Op de foto's en scan niets te zien, dus blijft er maar weinig over, maar wat?!?!?! Toch wil ik dit tot op de bodem uitgezocht hebben.......

Ik heb definitief besloten om mij af te melden, hoe klote ik dit ook vind. Maar de gezondheid van mijn paardje gaat boven alles.
Ook al zou er nu binnen een week een wonder gebeuren, vind ik het niet realistisch om van hem te verwachten dat hij doodleuk een week gaat crossen met mij...

Mijn plekje gaat nu naar Anne-Marie en maakt het voor mij minder verdrietig, omdat ik jou dit zo erg gun!
Dus lieve Anne-Marie, nu moet jij dubbel gaan genieten van je eventing week!!! Beloof je dat?
En denk maar niet dat jullie zomaar van mij af komen, want ik kom zeker 1 en misschien wel 2 dagen langs om jullie aan te moedigen en de meest charmante spring momenten vast te leggen op camera!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:16

Wat super verdrietig dat Urlie niet goed is en je daardoor de week moet missen. Kom je op maandag, woensdag, of vrijdag? Dan ben ik er ook.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 07:33

Ik kom waarschijnlijk op dinsdag of donderdag EN woensdag.

Ligt er ook een beetje aan hoe de les planning er uit ziet, want wil er sowieso zijn op de dag waarop er eventing training is :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:56

Wat jammer zeg :( Maar je hebt gelijk, de gezondheid van je paard is het belangrijkst!

Leuk dat je alsnog langs komt!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:44

Zuur dat je dit jaar er niet bij bent, altans met paard :(:) maar leuk dat je ons toch gezelschap komt houden :)

Maar 1 ding is zeker Anne-marie maak je er enorm blij mee :j *\o/*

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:51

Jeetje wat ontzettend naar voor je meid! :(:) Heel veel beterschap en sterkte met je lieve paardje, en houd ons op de hoogte. En alsnog tot in de instructieweek dan!