Equitana 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:40

xdesix schreef:
Er is een ijslanderdorp in hal 2 :j

_xManadisx_ schreef:
Heeft iemand ook ijslanderspullen gevonden?

Ahhh nu baal ik echt dat ik niet ga dit jaar! Moet nog zo veel hebben... Zadelonderlegger, ballenboots...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:42

Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk ook erg tegen vond vallen dit jaar...ik ben de vorige 2 editie's in Essen ook geweest en toen viel er veel meer te zien en te kopen, qua echte koopjes dan...Toen moest ik echt selecteren en kijken wat ik ging kopen, want alles was wel de moeite waard. Nu moest ik moeite doen om korting te vinden op de dingen die ik interessant vond...

Maureen_M

Re: Equitana 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:45

Gisteren op de terugweg verteld een vriendin doodleuk dat ze haar Robby's dekje voor 15 euro had gekocht ! Ik hoorde het en toen wou ik echt terug hahahaha ! ik stond verdomme naast der en heb niet eens op de prijs gelet :P

Tsplendid

Zinn schreef:
Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk ook erg tegen vond vallen dit jaar...ik ben de vorige 2 editie's in Essen ook geweest en toen viel er veel meer te zien en te kopen, qua echte koopjes dan...Toen moest ik echt selecteren en kijken wat ik ging kopen, want alles was wel de moeite waard. Nu moest ik moeite doen om korting te vinden op de dingen die ik interessant vond...

Absoluut waar! Ben het helemaal met je eens

Anoniem

Stalgenoten zijn gisteren geweest, ik kon helaas niet mee.
Ze hadden allerlei leuke vestjes en jasjes gekocht voor echt weinig geld!

Over 2 jaar moet ik echt mee hihi. Zie hier ook zoveel mooie dingen voorbij komen!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:59

Angela schreef:
Mijn lijstje waar ik voor ga kijken (en gezien budget gaat dit niet en-en-en worden)

- 150/200 grams regendeken
- zilvergrijs dekje
- rijbroek
- touwhalster
- bitlooshoofdstel
- borstels
- barokke teugels (teugels zijn kapot gegaan, weet al waar ze los te krijgen zijn, maar misschien kom ik ze daar toevallig tegen)

Ik ben vandaag ook geweest, en er is aardig keus voor buitendekens onder de 50 euro. Je moet wel een beetje zoeken. Voor die prijs heb ik horseware dekens gezien en een hele gave zwarte met rode bies die helaas niet in de goede maat was. Ik heb ook een mooi zilvergrijs dekje met een glimmend randje gezien van Eskadron voor 20 euro. Voor mijn dochter dezelfde gekocht in kobaltblauw. Er is ook een hal met wat barokke kramen, en als je niet de laatste collectie wil, kan je ook voor een aardig prijsje een mooie merk rijbroek vinden. De rest van je lijstje is er in overvloed. Succes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:00

HorsePhoto schreef:
_San87_ schreef:

Ik begreep dat het hoofdstel dat ik wil kopen mét bit verkocht wordt...

Is een van de weinige hoor die met bit verkocht worden :)
Ze vroegen toen ik het kocht nog iets in het Duits aan mij, maar ik zei gewoon it's ok en ben toen weggegaan :P
Dus misschien als je zegt dat je het bit niet wilt, dat je er minder voor moet betalen, of misschien mag je een ander bit kiezen?

Nee, ik wil het bit niet. Mijn paard heeft een poepjeduur bit, dat ga ik niet zomaar vervangen, haha.

Weet je de naam van de stand nog?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:05

Ik ben ook terug van een zeer geslaagd dagje en ga woensdag dus weer!

Dankzij alle tips van bokt een super dag gehad en zalig gewinkeld.
Het begon al met aanrijden, gps op norbertstrasse, ook nog eens routebeschrijving geprint. Aan Essen moesten we normaal afbuigen maar daar stond al file, dus hebben we de gps gevolgd, die ons natuurlijk door landelijk Essen loodste (we zijn langs een HEEL groot veld met gewassen gereden, maar hoe die straat heette?), zonder sticker. De rest stond dus in de file hahahaha!
Gelijk naar P5 gereden met alleen laatste 100 meter aanschuiven. Als je een comforticket hebt, moet je daarmee wapperen in de garage als je binnen rijdt, dan mag je op de VIP parking boven. Dat zag er om 10 u dus zo uit:
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... 280003.jpg

Vervolgens 100 m tot ingang west gelopen, en daar Baudy gevonden en met dit briefje gewapperd. Toen ik aanschoof aan de kassa zagen mensen dat ik veel kaartjes moest hebben en kwamen ook spontaan meedoen. 18 kaartjes moest ik hebben! The power of this note:
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... 290017.jpg

IK STA ER WOENSDAG WEER MEE TE WAPPEREN AAN INGANG WEST OM 10 U!!!

Naar binnen, en tja: GROOT. We hebben er tot 13 u over gedaan voor we bij het shopwalhalla van hal 9 raakten. Omdat we momenteel paardloos zijn hebben ma en ik vooral HV kleding gekocht. Mama had een trui voor 50 bij Hyporama, heel chique blouse voor 59 euro bij een Franse stand in een klein halletje (dacht 6.1) en nog een polo voor 40 euro in hal 4 bij A03, maar die kostte eigenlijk 50 (rekenfout, hihi!).
Ik heb bij de Franse stand ook een sweater gekocht voor 59 euro en een reversible BW bij 4A03 voor 39 euro. Bij Hyporama is de HV kleding het goedkoopst maar overal hangen wel andere modellen en kleuren. Heb ook een stand gezien die keiduur was (nieuwe HV collectie oa) in de 9.1 als we van Hyporama wegliepen, en waar dan wel vrolijk overal 30% korting op plakt...
Dit is een foto van mijn aankopen (mams heeft haar kleding mee) en al de rest is gratis gekregen. Ik snap niet dat er mensen snoepjes kopen, we kregen ze aangereikt onderweg en bij Foyer Zuid mocht je ze zelf nemen. Gratis doekje om je paard vliegenwerend te maken en proefmonster pavo en sleutelhanger. De tig brochures wogen wel kilo' s, ook al omdat je vb bij Waldhausen een half telefoonboek gratis mag meenemen in hal 12
http://s300.photobucket.com/user/foxy_t ... 2294368256

We hebben ook onze portie vreemde culturen gehad:
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... 290016.jpg
Gelieve de hoempapa muziek erbij te denken:
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... 290010.jpg

We hebben goed gegeten in hal 4 in zo' n typische houten Stübe compleet met bediening in Dindrl en Lederhosen! Honger lijden? Ik dacht het niet:
http://s300.photobucket.com/user/foxy_t ... 5736669416

Verder is alles er netjes, toiletten gratis (soms wel even zoeken, staan niet echt op iedere hoek dus plannetje is echt onmisbaar). We hebben heel even naar de eventingclinic gekeken, de ijslandertjes en het begin van de clinic met Helena Langhanenberg.

Voor wie na de beurs even wil eten, 1 adres: restaurant Drago op de hoek van de de straat (dus als je ingang west links van je hebt, bij het volgende licht naar links de Girardetstr in). Kwalitatief, gezellig (hangt vol oude filmsterren en houten lambrisering, honden welkom) en heel goedkoop! Zeker de Apfelschorle proberen (licht bruisend aangelend appelsap, verfrist goed). Je kan er ook te voet heen, doe ik wel woensdag als de auto weer in P5 gemieterd is.

Verder nog een paar bedenkingen:
- als je het richtingsgevoel van een demente postduif hebt: GOOD LUCK! Ik werd er zelf draaierig van en ik heb een verdomd goed richtingsgevoel...
- er zei hier iemand dat er scapa met -50% korting was, maar ik heb echt nergens scapa gezien
- springschoenen zijn er volop in alle kleuren, ik zeg: eerst heel de beurs rondkijken en dan kopen, want echt, tot in de westernhal toe: de gekste motiefjes!!!

Ik ga dus overmorgen weer en zal dan proberen echt goed op te letten wat waar te krijgen is. Heb nu het nummeringssysteem van de standen eindelijk een beetje door.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 19-03-13 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:05

wouw al die gave verhalen over equitana :D wat een boel gave aankopen!!!

dit is mijn lijstje voor donderdag en vrijdag :
- handschoenen
- 1 zijdige beugelriemen (dus aan de onderkant verstelbaar)
- rijbroek
- lakneusriem (x2)
- touwhalster
- leren halster (x2)
- leadrope (lange)
- chaps

ik hoop dat ik het red met mijn 350 a 400 euro... maar ik vrees er voor :') hoop natuurlijk ook nog wat gave dekjes en dekens te scoren :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:08

Ik heb het beter dit keer, aangezien pony kreupel is (niet beter, maar voor de portomonnee voor equitana wellicht wel..) zal ik niet naar dekjes enz zoeken _O-

Ik ga vooral kijken naar wat halsters voor de pony's, beenbescherming, dekentje voor mn mini en showhalsters/hoofdstellen als ze dat hebben.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:09

MelanieB schreef:
Ik heb het beter dit keer, aangezien pony kreupel is (niet beter, maar voor de portomonnee voor equitana wellicht wel..) zal ik niet naar dekjes enz zoeken _O-

Ik ga vooral kijken naar wat halsters voor de pony's, beenbescherming, dekentje voor mn mini en showhalsters/hoofdstellen als ze dat hebben.

ohhh mel ze hebben ZO veel ! Kheb ook een stand gezien met mini springschoentjes! to cute :D

kzou jullie allemaal graag vertellen waar ik wat gezien heb maar ik zou het echt niet meer weten haha :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:10

Ik heb er zoooo een zin in morgen! *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben vooral in hal 7 te vinden denk ik ;D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:11

M_hartje_M schreef:
ohhh mel ze hebben ZO veel ! Kheb ook een stand gezien met mini springschoentjes! to cute :D

kzou jullie allemaal graag vertellen waar ik wat gezien heb maar ik zou het echt niet meer weten haha :')

Haha oh ohhhh, zeg dat nou niet _O-

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:12

Misschien een hele rare vraag maar weten jullie of dat ik dit ook op Equitana kan verkrijgen?

http://www.mr-shoe-shine.de/en/shop/bas ... c2c4474e0c

Alleen Duitsland heeft dat en dan ook alleen vaker alleen op Bundeschampionate. Maar het lijkt mij ook wel misschien iets wat op Equitana te koop is.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:14

MelanieB schreef:
M_hartje_M schreef:

Haha oh ohhhh, zeg dat nou niet _O-

Jawell !! in allemaal kleurtjes ! alleen geen bont -O- dan was het nog leuker ! had ik ze meegenomen voor op mn kamer te zetten :')

en voor jou is er ook zo'n stand waarbij je je eigen menzweep kan laten maken, graveringen en alles erin ! echt iets voor jou

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:15

Voor ons ook een geslaagde dag!

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:17

Noh echt :oo
Daar moet ik dan maar even spieken.

Heb nu nog de zweep van een vriendin die ik per ongeluk mee heb genomen op wedstrijd na lenen en voel me nog steeds schuldig, dus wil er ff zelf een kopen dan daar, kan ik de ander netjes opbergen tot we elkaar weer eens op wedstrijd tegenkomen _O-
Die is erg fijn, dus wil er ook zo soort een. En wil nog een mooie voor dressuur een langere. Dus daar maar ff bij gaan spieken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:19

SaskiaKur schreef:
Misschien een hele rare vraag maar weten jullie of dat ik dit ook op Equitana kan verkrijgen?

http://www.mr-shoe-shine.de/en/shop/bas ... c2c4474e0c

Alleen Duitsland heeft dat en dan ook alleen vaker alleen op Bundeschampionate. Maar het lijkt mij ook wel misschien iets wat op Equitana te koop is.

Ik zie niks op die pagina -O-

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:21

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:28

Ja ja ik ga zaterdag en wil gaan kopen.
- longeerzweep
- cognac pony frontriem voor mijn premiera athena
- felgroene blinkers (die waren te krijgen heb ik gehoord maar ze wisten niet meer welke stand, dus als iemand dat weet ?!?!)
- eventueel goed geprijsde gevoerde regendekens.
- Leuke goedkope leren halsters bijvoorbeeld een cognac halster voor mijn pony (iemand mooie gezien)
- De felgroene springschoenen eventueel (heb ze niet nodig maar de kleur is geweldig)
- En verder kijken naar felgroene spullen!

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:29

_San87_ schreef:
HorsePhoto schreef:
Is een van de weinige hoor die met bit verkocht worden :)
Ze vroegen toen ik het kocht nog iets in het Duits aan mij, maar ik zei gewoon it's ok en ben toen weggegaan :P
Dus misschien als je zegt dat je het bit niet wilt, dat je er minder voor moet betalen, of misschien mag je een ander bit kiezen?

Nee, ik wil het bit niet. Mijn paard heeft een poepjeduur bit, dat ga ik niet zomaar vervangen, haha.

Weet je de naam van de stand nog?

Dan verkoop je het bit toch gewoon? Het is niet omdat het erbij zit dat je het ook hoeft te gebruiken :P
En neen ik weet de naam niet sorry, enkel dat het in hal 5 was

En die scapas, dat was ik die dat zei, want het was echt zo. Misschien voorbij gelopen? Of zijn er sommige stands die er maar een beperkt aantal dagen staan?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:30

Ik zal woensdag mn ogen open houden naar dat potje :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:30

Waar was dat dan? Ik merk nu wel dat ik hal 5 straal genegeerd heb blijkbaar...

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:31

Ik weet echt niet meer in welke hal het was, ben er wel zo'n 3 keer gepasseerd. Maar we hebben alles in nogal een snel tempo gedaan :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:41

Ja die shoeshine hebben ze. Heb ik meermaals gezien.

Leuke dag gehad, goed geslaagd, portemonnee leeg en pijn aan mijn hakken want Roxxiej reed er de hele tijd tegenaan met die @#!trolley.