Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:17

Scum schreef:
Tnx Alja. Ik denk dat ik toch maar een trolley meeneem in dat geval :)

Wij kwamen bij west binnen trouwens.
Zie hierboven iets over zuid staan

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:19

germie schreef:
De koopjes zijn er dus toch :D

Klopt

Bitloos hoofdstel voor 17 euro
Bbp pad met beugels voor 49
En een (vies) equist dekje met bont voor 15

Esther_r20

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:23

Ik ga zaterdag en heb er enorm veel zin in. Straks maar vast mn spaarrekening plunderen voor contant geld

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:26

Alja schreef:
germie schreef:

Klopt

Waar hebben ze die bitloze hoofdstellen? :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:26

Alja schreef:
germie schreef:

Klopt

Waar heb je die Barebackpad vandaan ? :wow:

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:43

Wij werden met de bus afgezet bij een noodingang zeg maar. Daar werd aangeraden naar Süd te lopen. West was voor ons nog weer wat verder, maar het kan natuurlijk dat daar ook kluisjes zijn hoor. In elk geval bij die noodingang niet.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:44

We zijn er!!!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 10:58

P9, kluisje en zitten klaar om naar binnen te gaan. :D

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:59

Bagheera_206 schreef:
P9, kluisje en zitten klaar om naar binnen te gaan. :D

Jij wilt zeker ook geen halster voor mij mee nemen? Kan het bedrag gelijk overmaken :o :o :o :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:06

Dat rode shetlandtuigje wat mooi! <3

Iedereen veel plezier vandaag!

Als ik het zo lees zijn er echt veel minder bezoekers als een aantal jaren terug en dat zal dan toch komen omdat er minder koopjes zijn.
Vroeger was er ook een hele grote ruitersportzaak bovenin waar je dekens en dekjes enzo kon kopen en die man stond altijd te roepen als een marktkoopman :D

Ik ga eigenlijk voor de nieuwe aparte dingen.
4 jaar terug stond er iemand die telefoons kon bespuiten met prachtige paarden motieven en dat heb ik toen laten doen.
Heb met pijn in mijn hart afscheid genomen van die foon.

Mijn man gaat voor de nieuwste ideeen kwa hoefbeslag of gereedschap en nu stonden er geloof ik maar 3 bedrijven.

Toch ga ik iedere keer weer omdat het inderdaad gewoon een heel leuk dagje paard is al ga ik de volgende keer weer op westerndag want dan kom ik tenminste bekenden tegen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 11:09

:D

Inderdaad 4G en prima mobiel intetnet in 1e hal.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:19

spatter schreef:

Als ik het zo lees zijn er echt veel minder bezoekers als een aantal jaren terug en dat zal dan toch komen omdat er minder koopjes zijn.
Vroeger was er ook een hele grote ruitersportzaak bovenin waar je dekens en dekjes enzo kon kopen en die man stond altijd te roepen als een marktkoopman :D

4 jaar terug stond er iemand die telefoons kon bespuiten met prachtige paarden motieven en dat heb ik toen laten doen.

Mijn man gaat voor de nieuwste ideeen kwa hoefbeslag of gereedschap en nu stonden er geloof ik maar 3 bedrijven.

Toch ga ik iedere keer weer omdat het inderdaad gewoon een heel leuk dagje paard is al ga ik de volgende keer weer op westerndag want dan kom ik tenminste bekenden tegen.

Die jij bedoelt was van Hyporama. En Hyporama bestaat niet meer dan is Epplejeck geworden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:27

Net als Hyporama zullen er wellicht meer bedrijven zijn die de crisis niet hebben overleefd en daardoor niet meer aanwezig zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:31

Cowgirl schreef:
Net als Hyporama zullen er wellicht meer bedrijven zijn die de crisis niet hebben overleefd en daardoor niet meer aanwezig zijn.

Hyporama had er altijd een grote stand. Ik heb het idee dat de oude voorraad van Hyporame nu in Drachten in het tentenkamp ligt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:35

spatter schreef:

Ik ben inderdaad ook meer van de nieuwe/aparte dingen, wel met betrekking tot mijn interesse. Blijf nu eenmaal een fanatieke ruiter... Maar zo'n zebra trailer is toch geweldig om te zien? :')
Zadel dat ik hier zag vond ik ook heel gaaf om te zien, zou het zelf never nooit willen hebben _O-

En k ben gelukkig niet te beroerd om wat geld uit te geven, al probeer ik het wel een beetje binnen de perken te houden gezien mijn eigen-huis wens :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:41

Klopt dat was inderdaad hyporama (die ook altijd tentenkamp deden).

Ik ben twee dagen geweest en heb me beide dagen goed kunnen vermaken maar ben het wel eens met de negatieve reacties hier. Het wordt steeds "minder" . Paar edities terug kon je nog exclusieve dingen vinden, nu is het allemaal veel voor weinig. Als je op zoek bent naar Eskadron dekjes kan je zeker slagen want waar je ook kijkt zie je Eskadron.

Voor mijzelf ben ik goed geslaagd qua kleding (vest, 2 jassen, bodywarmer, shirtje, riem) maar wat paardenspullen betreft vond ik het tegenvallen.

Ook qua beursaanbiedingen lijkt het elk jaar minder te worden. Enige wat redelijk in de aanbieding is, is ouwe meuk, waar dan alsnog teveel voor wordt gevraagd; Pikeur en Cavallo broeken die 10 jaar in de kelder hebben gelegen (met ruitjesmotief) gewoon nog proberen te verkopen voor meer dan €100,-

Je ziet inderdaad veranderingen die lijken voort te komen uit de crisis; grote vrachtwagens die vroeger op de galerij stonden zijn omgeruild voor kleine BE wagentjes enz.

Ook was het ontzettend rustig vergelen met andere jaren, vooral dinsdag was extreem rustig, vond ik overigens wel heerlijk hoor, daar niet van. Maar het was wel opvallend zo rustig.

Al met al is Equitana niet meer wat het geweest is vind ik. Het wordt steeds minder. Ik vind het nog steeds een leuk uitje, maar niet meer dat wat het ooit was.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:42

germie schreef:
Cowgirl schreef:

Hyporama had er altijd een grote stand. Ik heb het idee dat de oude voorraad van Hyporame nu in Drachten in het tentenkamp ligt.

Klopt, want de hele formule is opgekocht door EJ, inclusief bestaande voorraad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:47

Zijn er ook wat aparte wedstrijdshirts te vinden?
Tevens met lange mouw? Ik wil er eigenlijk wel twee nieuwen :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:50

Heb wel redelijk wat wedstrijdshirts gezien, wel vooral met korte mouw.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:51

Jaime_ schreef:
Heb wel redelijk wat wedstrijdshirts gezien, wel vooral met korte mouw.

Zo jammer, nouja, die wil ik ook graag. Maar met lange mouw kom je eigenlijk altijd weer uit bij een blouse, en dat wil ik juist niet.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:52

Janine1990 schreef:

Voor mij viel het tegen, maar er waren er wel. Maar veel blauwe met witte kraag. Ik was gewoon opzoek naar witte en die waren moeilijker te vinden. Als ik ze vond hadden ze mijn maat niet :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:55

Cowgirl schreef:

Nou, die indruk hd ik niet echt, gezien wie er allemaal stonden. Het zijn eerder de kleinere innovatieve bedrijfjes voor de nice-markt die er niet (meer) zijn. Net zoals er blijkbaar geen markt meer gezien wordt voor grote vrachtwagens; d'r was er geen enkele op op diverse van die B-rijbewijs-gebakjes stond "verkauft" of dat dan waar is of niet, is een ander ding........

Richard: dat is een mooie trailer voor jou :j val je tenminste op als je ergens komt :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:56

Laurievc schreef:
Janine1990 schreef:

Voor mij viel het tegen, maar er waren er wel. Maar veel blauwe met witte kraag. Ik was gewoon opzoek naar witte en die waren moeilijker te vinden. Als ik ze vond hadden ze mijn maat niet :+

Met lange mouw? Ik wil ze het liefst blauw :D Mijn jasje is blauw en m'n plastron aan de smalle kant :P :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:57

Ja, dat was eigenlijk het enige echt nieuwe en gave van dit jaar, TRAILERS MET EEN LEUK KLEURTJE :):)

Verder werd je doodgegooid met borstels, halasters en andere spullen in allerlei kleurtjes.
Je ziet dat het paarden gebeuren steeds mode gevoeliger wordt.

Maar die trailers vond ik echt geweldig!
Ik heb 2 jaar geleden nog moeite moeten doen om aan een blauwe Ifor Williams te komen.
Ik wilde hem gelijk hebben en niet bestellen dus dat werd een ritje richting verder gelegen dealer.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:57

Nee die waren met korte mouw denk ik.. Heb er geen gezien met lange mouw :)