Ik ben vooral verliefd op de Apricot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roodvos schreef:Ik ga vrijdag heen.
Ik zie op Google Maps dat er wegwerkzaamheden zijn op de A31 bij Legden / Ahaus. Zo te zien alleen snelheidsbeperking. Iemand daar al langs geweest? Is daar langs te komen of kan ik dat stuk beter zien te vermijden?
LOLLYYwood schreef:En hier mijn deel apart! Mijn gerief staat ook op de "verzamelfoto" die Astrid eerder postte
Hoofdstel is wel niet zo rood als op de foto én er zit al een andere frontriem op
[ Afbeelding ]
+ 5,5kg snoepjes, maar die ben ik vergeten op de foto te zetten
_PatriciaH schreef:Ja € 20.- en nog € 10.- parkeren en € 5.- voor een klein zakje friet en € 3.50 voor een blikje fris![]()
Jaime_ schreef:Hier nog even wat handige tips (o.a. uit voorgaande Equitana-topics) op een rijtje, als geheugensteuntje maar ook als informatie voor mensen die dit keer voor het eerst gaan .
- Vanaf P10 gaan er pendelbussen naar Equitana, op deze parkeerplaats ben je er altijd van verzekerd dat je parkeerplek hebt, in de buurt van de Messe parkeren lukt alleen als je héél vroeg bent, en zelfs dan kan je soms pech hebben. Als je rechtstreeks naar P10 rijdt kom je voor zover ik weet ook niet in de Umweltzone, en heb je dus geen Umweltplakette (de beruchte sticker) nodig.
- Trek makkelijk en fijn lopend schoeisel aan, het grootste gedeelte van de dag loop of sta je. Bij de meeste ringen zijn geen zitplaatsen, alleen bij de hoofdring in hal 6 is een mooie tribune. (Uiteraard zijn er op andere plekken op de beurs ook plek om te zitten, maar je bent toch grotendeels aan het lopen en staan, en dan zijn fijne schoenen geen overbodige luxe) én oja! Je schoenen hoef je vooraf niet te poetsen, dat doen ze namelijk daar wel voor jeBij één van de zoveel magic-shoe-shine stands.
- Het is handig om voordat je naar Equitana gaat wat dingen van je paard op te meten, zo voorkom je teleurstellingen wanneer je thuis komt en het toch niet blijkt te passen, artikelen omruilen gaat lastig als je eenmaal thuis bent. Zo kun je bijvoorbeeld de lengte opnemen van je huidige goed passende tuig (bakstukken, lengte neusriem, frontriem etc.), dan weet je zeker dat je thuis komt met de juiste maat! Maten willen namelijk onderling nog weleens verschillen. Vergeet dan uiteraard niet je lijstje met maten (eventueel invoeren in je telefoon) en een meetlint mee te nemen.
- Over maten gesproken, in Duitsland gebruiken ze naast de maten "Full, cob, pony" ook nog andere namen voor de maat. Namelijk:
Shetty = shetlander
Pony = pony
Vollblut / kleinpferd = cob
Warmblut = full.
óf soms is de aanduiding met letters:
P1: Shet
P2: Pony
V: Vollblut (Cob)
W: Warmblut (Full)
WE: Warmblut extra (Extra Full)
Maten van dekjes worden in Duitsland vaak als volgt aangemerkt:
VS: Veelzijdigheidsdekje
VSD: VZH-dekje richting dressuur
DS: Dressuurdekje
SR: Springdekje
PVS: Pony veelzijdigheidsdekje
PD: Pony dressuurdekje
- Voor dekenmaten wordt in Duitsland soms de bovenmaat genomen, terwijl wij vaak uitgaan van de ondermaat. Het verschil in onder en bovenmaat is 50cm. Dus een dekenmaat 185 in Nederland kan daar heel goed 135 zijn. Een 195 is dan een 145 etc.
- Wil je springschoenen kopen? Neem dan 1 losse springschoen die goed past!! van huis mee, springschoen maten vallen per merk en soort ontzettend anders. Op Equitana verkopen ze écht duizenden soorten springschoenen in allerlei kleuren en motieven. Vooral ook in de westernhal is er veel keus aan springschoenenGrote tip hierbij is vooral : Eerst goed rondkijken en dan pas kopen.
- Als je veel wilt kopen kan een trolley handig lijken, maar als je wil neuzen in hele drukke kleine stands is het juist handig als je niet veel bij je hebt aan tassen/trolley. Dan heb je ook gelijk je handen vrij.
- Het is (vooral in de shopping-hallen boven) goed warm! Kleed je dus niet te warm aan. In de hallen boven heb ik voorgaande keren met een shirtje met korte mouwen gelopen. In hal 6 (showring) kan het juist weer frisjes zijn. Dus mijn tip is een shirtje aandoen met daarover een vestje, vestje kan je namelijk makkelijk uitdoen en omknopen.
- De beurs is echt heel groot, het is daarom handig om de stand/locatie te noteren op bijvoorbeeld te plattegrond of de Equitana-app als je het later nog eens terug wilt vinden.
- Geef niet gelijk bij de eerste de beste stand al je geld uit, er is ontzettend veel aanbod en qua prijs kan het soms ook variëren. Helemaal als je langer dan 1 dag gaat is het de moeite waard om je eerst te oriënteren en daarna pas te gaan kopen (behalve als het een zeer exclusief artikel is natuurlijk).
- Op zoek naar een (bruin) tuig-onderdeel dat qua kleur bij je hoofdstel moet passen? Neem dan bijvoorbeeld je sperriempje mee voor de juiste kleur leer.
- Handig weetje: Sommige bedrijven hebben meerdere stands, zoals o.a. de Loesdau en Spooks.
- Vergeet niet van te voren je telefoon goed op te laden. (Helemaal niet als daarin je lijstjes en maattabelletjes staan!) Ook handig voor de Equitana-app![]()
- Er is genoeg te eten verkrijgbaar, van wrap tot aan patat en vers fruit. Het is redelijk betaalbaar dus in principe is het niet nodig om zelf met eten te gaan sjouwen.
- Als je wil kan je ongeveer 50kg aan brochures verzamelenNeem dus alleen mee wat je echt interessant vind.
- Bij sommige voedings en verzorgings-stands kun je proefmonsters/voerstalen krijgen.
Iemand nog aanvullende tips?
Tyrcanol schreef:Wij zijn ook net terug.
Ik was met smart opzoek naar eskadron pd dekjes. Maar helaas![]()
Morgen nog maar eens kijken
Heb wel een Mattes singel