KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:00

heeft iemand het rekeningnummer bij de hand? salaris is gestort, maar de brief ligt nog bij m'n moeder. die ik liever niet betrek bij mijn wanbetaling :D

ik vind de klasseringseis voor dressuur ook onzin, misschien dat de KNHS moet stellen dat je ooit L1 bent geweest, oid.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:39

Waah mijn weekend was too top top!!
Reageer nu pas want moest nog bijkomen van mijn kater want het weekend moest natuurlijk feestelijk afgesloten worden.
Paard en ik zijn uiteindelijk 3e geworden van de jan mooy trofee (dus 3e van alle starters in alle klassen over het hele weekend!!)
Wat hebben we gewonnen?
- 2x 1e, 1x 2e, 1x 4e en dan dus 3e van de jan mooy trofee en een prijs vol4 de snelste barrage rit
- een zilveren schaal als gedenk plaat zeg maar
- veel mooie rozetten
- een tas
- mooie dikke fleece deken van de sponsor
- fles champagne
- en in totaal 450 euro!

Ff een ego post sorry dames

Picassox

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:44

Wow, dat is supervet Emma! Al je harde werken en trainen laatste tijd is beloond! Gefeliciteerd meid! :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:49

Dat doe je heel goed, Emma! +:)+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:55

Heel erg gaaf Emma 8-) dat zijn nog eens wedstrijden *D :$ Gefeliciteerd!!!

Ik pech weekend...ik had een superzware selectiewedstrijd met 29 starts, echt hele goede paarden en ruiters...
maar als het er toe doet heb ik altijd dat de jurys het niet met elkaar eens zijn :Y) :7
Maar liefst 30 punten verschil voor dezelfde proef :wow: :roll: >;)
Bij de ene jury 4e met 215 en bij de andere 14e met maar 185....tsja
2 proef gelukkig nog een troostprijs ook al was mijn paard heel erg stout :o 5e prijs met 204, dus na 3 wedstrijden Z1+3!

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:24

Woow emma dat is zeker een goed weekend geweest! !!!!
Listiglistje jammer jury's ook altijd bahh daarom ben ik nou gaan springen hihi helaas moet ik wel verplicht omscholen :'(

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:08

Lekker gedaan Emma, dat is nog eens wat winnen!
listiglistje : wow bizar zoveel verschil in punten!! Dat moet echt niet kunnen vind ik..

mijn ruin krijgt morgen weer mooie voetjes. Laten jullie ze ook allemaal bekappen voor de instructieweek? Best onhandig dat er geen smid aanwezig is..

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 03:53

Geboorte nieuws we hebben een merrie veulen! !! Alles is goed gegaan!! Moeder en kind maken het goed! Morgen meer ga nu eerst slapen

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:03

Gefeliciteerd :)

Die van mij is 1 mei op ijzers gezet, laat hem niet nog een keer doen hoor. Hij staat er nog netjes op. En ik verwacht dat er echt wel een keer een smid aanwezig zal zijn.. met zoveel paarden verliest er altijd wel 1 een ijzer...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:28

Nou onze vaste huissmid is er in ieder geval helaas niet -O- Die zit lekker in de Spaanse zon 8-)

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:15

Gefeliciteerd! :D

Ik hoop dat ze over 2 weken nog een keer op nieuwe ijzers kan, ze staat er sinds 29 maart ofzo op, dus dan ook alweer dikke 2 maanden.. Dan zal het al wel weer los gaan zitten, moet niet in de instructieweek..

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:39

Afbeelding

Alvast een foto vanuit dat ze nog in het vlies ligt en der achter benen in de moeder.
ze zat half nog in de moeder en probeerde al te staan.
het is een wijs en hoogbenig ding met een eigen karakter. ze was geen 6 uur oud en sprong al door de stal heen en bokte af en toe naar moeders wanneer ze geen zin had!

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:50

Hallo Allemaal!
Ik zit hier misschien niet helemaal goed, maar ik ga samen met 3 stalgenootjes naar week 4. Voor mij is het de 4e keer dat ik naar de instructieweken ga. Alleen toen ik hoorde dat de paarden ook in een tent moesten verblijven had ik mijn twijfels. Ik heb een mail gestuurd naar de KNHS dat ik het eigenlijk belachelijk vond dat we op het laatste moment te horen krijgen dat onze paarden in een tent verblijven in plaats van nieuwe stallen met alle gemakken. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding nu niet eerlijk. Maar ze waren niet van plan korting te geven en zeiden dat het een leuke week ging worden en dat de tentstallen prima waren omdat er ook toppaarden in verbleven.(beetje raar argument vond ik, maargoed) Ik wilde wel eens met eigen ogen zien waar mijn paard zou moeten verblijven dus ben ik afgelopen maandag met twee stalgenootjes naar ermelo gereden. Ik heb wat foto's gemaakt en misschien zijn jullie ook wel nieuwschierig dus vandaar:

De tent met stapelbedjes. Op zich vond ik de tenten wel gezellig, vraag me alleen af of er ook nog electriciteit komt. We moeten wel onze mobieltjes kunnen opladen en een fohn kunnen gebruiken enzo toch?

Afbeelding

De 'wasplaats' gewoon 4 tuinslangen aan een hekje

Afbeelding

Hier kom je het tentenkamp op, dat gele ding is nog een kleine paardentent

Afbeelding

Onze tentjes

Afbeelding

Dit is een kleine paardentent, enkele stallen links en rechts, doordat hij zo klein is was het ook erg benauwd en stonk het daar al best wel. Deze tent staat achter de douches en wc op het veld van onze tentjes

Afbeelding

Een van de grotere stallen in de grote paardentent, deze tent staat naast het bouwterrein en heeft zowel grote als kleine stallen. Dit is dus een grote stal, 3 x 3 meter ongeveer. Er zijn een paar stallen waarbij er een luik aan de voorkant is, de rest is dicht aan alle kanten.

Afbeelding

Dit is zo'n kleine stal. Ik denk dat hij ongeveer 2 x 3 meter was. Best klein dus

Afbeelding

Dit zijn de douches.. Er stonden er maandag maar 3 van. En 3 losse WC's. Ik neem aan en hoop dat er daar meer van komen..

Afbeelding

Nog een sfeerplaatje.. Rechts de tenten en links het bouwterrein met daarachter de paardentent. Je hebt dus niet zo'n mooi uitzicht :P

Afbeelding

De crossbaan, grote binnenbak, foyer, buitenbanen en hoofdterrein zijn nog gewoon in tact, de rest van het terrein ligt in puin. Ik vraag me ook af of de bouw gewoon doorgaat tijdens de weken, en of we daar geluidshinder van zullen ondervinden. Ik heb ook geen drinkbakken in de paardenstallen gezien, vraag me af hoe ze dat gaan doen. Als we mooi weer hebben denk ik dat het een prima week zal worden, maar als het met bakken uit de lucht komt wordt het een grote modderpoel rond de tenten en vraag ik me af of wij en onze paardjes het droog zullen houden. Ik weet nog niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden. Wat denken jullie?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:57

Hmm stallen zijn inderdaad klein... is er geen wasplaats met warm water?

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:06

Nee ik heb geen warm water gezien

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:10

Ik ga mij van te voren niet druk maken hoor, als ik en mijn paard ons natje en mijn droogje op tijd krijgen vind ik het prima :Y)

Kleine stal 2 x 3 gaat niet lukken met mijn 1.82 schip en 3,5 meter lang :+ maar ik kom al op zondag dus pik ik meteen een grote stal met luik in ;)
Wasplaats is prima toch, ff afspuiten en klaar! Warm water heb je toch ook niet nodig...ik ga daar echt niet mijn paard wassen met shampoo :P

Overigens zien die safaritentjes er prima uit, ik neem gewoon extra dekens mee, mocht het koud zijn....

Herrie valt wel mee op zo'n bouwterrein hoor (en alleen enkele werkuren), ik zit in de bouw, dus dat zal wel meevallen dat ze met grote loaders
door of langs ons tentenkampje af rijden...de ringen liggen helemaal achter dus met rijden heb je daar sowieso geen last van.

Ik hoop wel op meer sanitaire voorzieningen (maar de plee bij de foyer was vorig jaar de plek om mijn haar te stylen/fohnen en om te kleden...alleen 1 x liep Bart Bax binnen :o )

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:13

Ik kom ook zoals velen op zondag! Wil eigenlijk wel echt een stal met luik!
Paard is hier verwend, altijd even afspoelen met warm water als die veel nat is hihi

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:17

Gezien het weer zal het niet heel warm worden, dus benen afspuiten lijkt mij voldoende, zadel/singelplek en hoofd doe ik toch altijd met een grote spons.

Voor die 6 daagjes daar (voor de meeste maar 5, waarvan 4 overnachtingen) ga ik echt niet zitten miepen....

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:22

ik maak me ook geen druk om de stallen zelfde stallen die op hoofddorpm outdoor gelderland, nic assen en etc worden gebruikt. alleen hoop ik ook op mooi weer anders word het één modder drama
maar wel apart dat ze kleine stallen er tussen hebben.. |(
maar vind die tenten eigenlijk best wel wat hebben! lekker knus! alleen alle zweet en stink kleren zal ik wel buiten laten hahah

hierzo voor de liefhebbers die interesse hebben int veulen bij de geboorte over een 3 kwartier gaat ze even lekker naar buiten in de bak zal dan even proberen wat plaatjes te schieten
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151571930049463.1073741825.685669462&type=3

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:24

Ik was gisteren in Ermelo voor bijscholing. De grote stallentent staat op de parkeerplaats dus dat is een stenen ondergrond. Je zult daar geen rotzooi krijgen met regen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:24

Ik vind "onze" tenten echt super leuk :)

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:25

Er zijn echt maar 4 of 5 stallen met luik, dus dan moet je inderdaad snel zijn. En aangezien er veel mensen al op zondag gaan..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:27

Vieze vuile kleren gaan wel richting mijn trailer :D dat gras daar is ook oké, daar zul je ook geen blubber van krijgen...maar ik hoop idd ook op mooi weer (niet te warm) :Y)

Vorig jaar was het weer ideaal!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:24

Mijn pony offert zich wel op voor de stal van 2x3 hoor... Vind ie voor die paar dagen geen ramp.. ;)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:45

Ik maak me ook niet zo druk! Ik zou het alleen wel loyaal vinden als mijn 1,80-er in een grote stal terecht komt. Gelukkig ga ik ook zondags al.