Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

S_a_f_a_r_i

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:28

Is er iemand die voor mij een sterren halster mee wil nemen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:52

Janine1990 schreef:
miss_lizje schreef:
Gewoon gaan! Leuk dagje uit om veel te bekijken.
Welke dag heb je in overweging??

Ik ga ook sowieso, maar jeetje wat wordt hier ineens negatief gepraat erover zeg... Ongelooflijk... Ik vraag me af en toe echt af waarom mensen überhaupt gaan... :+

Ohja, ik ga vrijdag :D

Ik ben niet de enige met wat opmerkingen, maar je moet goed lezen. Ik vind eigenlijk dat iedereen enorm positief praat, ook ik. Mensen zijn gewoon ook kritisch, dat hoort bij een goede review. Je mag altijd ook negatieve punten benoemen. Dus positief leuk voor 1 keer. kritisch: een volgende keer hoef ik niet. Dat lees ik niet als negatief. Aan een review met:leuk heb je helemaal niets. Ik vond het 2 jaar geleden dus tegenvallen. Dat mag ik ook niet zeggen. De keren ervoor was het beter. En toch ga ik weer. En ga hier ook mijn ervaringen posten.
Sommigen vinden het zoeken naar koopjes negatief. Maar ieder gaat voor een eigen doel. Ik vind normale prijzen niet iets wat bij een beurs hoort, dan koop ik het liever online met bon e.d. wegens garantie. Zo heeft iedereen een doel. Dat is juist NIET negatief. Zo kom jij beter voorbereid aan.
zo moet je het zien. Als ik hier lees dat alles een normale prijs heeft, dan ga ik twijfelen ja, want ik ga juist voor koopjes. Dat mag je schrijven. Is gewoon positief juist. Een ander zou die opmerking moeten skippen en denken ik ga voor dure merken.
Maar het valt mij wel op dat mensen graag alleen de kritische noten lezen en dan meteen als super super negatief, terwijl dat dus juist niet zo is.

Ik ga ook morgen, want de weekenden zijn mij te druk. Wel zin in, en hoop echt dat er niet te veel andere mensen zijn zodat je gemakkelijk overal kunt kijken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:04

Maar voor die €5 die jij op de rug van je paard wil mikken kan je net zo goed een vuilniszak erop leggen. Je blijft er zo op hameren dat het negatief wordt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:16

germie schreef:
Ik ga ook morgen, want de weekenden zijn mij te druk. Wel zin in, en hoop echt dat er niet te veel andere mensen zijn zodat je gemakkelijk overal kunt kijken.

Wij waren er dus gisteren en ik vond het rustig voor Equitana-begrippen. Je kon overal rustig rondkijken, zelden meer dan twee mensen voor je en als het al ergens drukker werd, kwam dat omdat er een groepje zo nodig midden op een kruisput moest gaan bepalen wat ze gingen doen.
Wellicht is het vrijdag en in het weekend drukker; dat is vaak zo, maar als het een afspiegeling wordt van gisteren, dan kun je nog steeds niet over de koppen lopen, zoals dat in het verleden weleens geweest is.

Irisx233

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:16

Gister ben ik ook maar Equitana geweest, leuke dag gehad en gekocht waar ik naar opzoek was.

Afbeelding

Animo rijbroek voor € 195,-
Pikeur trui € 25 ,-
En Roeckl handschoentjes.

Ook heb ik nog de Louven goodiebag opgehaald en bij Pavo kon je kiezen uit muesli of slobber bij het inschijven van de nieuwsbrief.

Bij de Equiva stand kon je 5 euro korting krijgen, heb een screenshot bijgevoegd. Deze actie stond op hun facebook en hoefde je niks voor te doen. Enkel laten zien wanneer je iets koopt bij hun.

Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:21

Door elke keer in herhaling te vangen komt het hier zeikerig over germie. Je heb je zegje een paar pagina's terug al duidelijk gemaakt, we zijn echt niet allemaal Teletubbies die "nog een keer! Nog een keer!" Alles hoeven te horen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:22

ikke schreef:
germie schreef:

Wij waren er dus gisteren en ik vond het rustig voor Equitana-begrippen. Je kon overal rustig rondkijken, zelden meer dan twee mensen voor je en als het al ergens drukker werd, kwam dat omdat er een groepje zo nodig midden op een kruisput moest gaan bepalen wat ze gingen doen.
Wellicht is het vrijdag en in het weekend drukker; dat is vaak zo, maar als het een afspiegeling wordt van gisteren, dan kun je nog steeds niet over de koppen lopen, zoals dat in het verleden weleens geweest is.

Dat zou mooi zijn. 4 jaar geleden kon je bij die koopjeshallen amper rondkomen, je moest echt proppen en drukken. Dat zijn dingen waar ik niet van hou. Ik was dit jaar ook op Boot Dusseldorf, op een zaterdag en daar was het ook helemaal niet druk, dat was jaren terug ook veel erger. Toch crisis? Of worden mensen bang voor samenscholingen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:24

miss_lizje schreef:
.............................

Ik leg alleen maar aan iemand uit die over een andere bokker valt van negatief zijn dat het dus helemaal niet negatief is. Het is niet nog een keer, nog een keer. Het is een reactie op een ander die nu weer over andere 'negatievelingen' valt, terwijl ik geen negatief woord lees. Alleen oprechte meningen.
Laat mensen gewoon in hun waarde. Dan wordt het gezelliger en hoeft niemand dingen te verklaren, want dat moet ik nu doen voor meerdere bokkers die iets verder komen dan 'leuk'. Ik neem het gewoon op voor mensen die iets meer durven posten dan 'leuk'. Ik heb je op mij nogal beledigend overkomende bericht ook getemd. Ik vind dit niet kunnen, want ik blijf ook netjes.
Dus nu alles klaar? Even goede vrienden. ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:30

Ik ga morgen EN zaterdag samen met een vriendin. Heb er onwijs veel zin in. Hoeveel kans maak ik om daar voor een leuke prijs een paar jodphurs te scoren? Ik moet echt nieuwe hebben namelijk :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:31

Afbeelding
Mijn schade van gisteren, oh wat ben ik blij :)ddd

Alles in maat shetlander!
-een prachtig rood tuig, maatje shetty
-ledervet met sponsjes
-schepsnoep voor €8,-
-fleecedeken
-longeersingel
-een muilkorfje, voor de dikke shetty
-peesbeschermertjes
-springschoenen
-voerbakje en mash to go, gewoon leuk om te proberen
-bitstukje

Ik vond het jammer dat er weinig spul was voor de wat minder standaard maten. Voor een XL paard was weinig te vinden, en ik heb dan best wat meegenomen; er was ook weinig shetlander.

Ook bijzonder dat ik de meest normale dingen niet heb kunnen scoren. Een mooi shetlanderhoofdstel heb ik niet gezien, en ook dekens waren beperkt.

Maar het was hartstikke leuk! Helemaal uitgeleefd, en die trolleys zijn echt de must have om mee te nemen. Ik had geen last van mijn schouders, en dat ben ik dankbaar aan de trolley.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:36

germie schreef:
ikke schreef:

Dat zou mooi zijn. 4 jaar geleden kon je bij die koopjeshallen amper rondkomen, je moest echt proppen en drukken. Dat zijn dingen waar ik niet van hou. Ik was dit jaar ook op Boot Dusseldorf, op een zaterdag en daar was het ook helemaal niet druk, dat was jaren terug ook veel erger. Toch crisis? Of worden mensen bang voor samenscholingen?

Ik denk dat beide wel een rol spelen.

De bovenverdieping zal ongetwijfeld drukker zijn, maar stands met het standaard-assortiment stonden wel meer verspreid over de beurs zodat je toch wat minder de ophoping van mensen in een bepaalde hoek van de beurs krijgt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:39

Ik gooi de vraag hier nog eens neer want hij is in de vergetelheid geraakt.
De lockers voor 2 Euro waar iemand het over had. Is dat eenmalig 2 Euro voor een hele dag? Of moet je elke keer dat je dat kastje open maakt weer opnieuw 2 Euro erin gooien?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de hele bubs aan voerstalen, flesjes antiklit, snoepjes enz

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:42

Ik ben niet snel onder de indruk van hoofdstellen, het is mij vaak te veel blingbling, maar die neusriem van het hierboven getoonde hoofdstel lijkt mij erg mooi. Lak, lekker zacht onderlegd en niet te breed en niet TE. Ik denk dat dit op veel paarden mooi staat, de frontriem is ook net niet te. Dat maakt het af.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:43

Rena100 schreef:
Ik ga morgen EN zaterdag samen met een vriendin. Heb er onwijs veel zin in. Hoeveel kans maak ik om daar voor een leuke prijs een paar jodphurs te scoren? Ik moet echt nieuwe hebben namelijk :)

Ik heb jodphurs voor 15 euro gekocht

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:44

Scum schreef:
De lockers voor 2 Euro waar iemand het over had. Is dat eenmalig 2 Euro voor een hele dag? Of moet je elke keer dat je dat kastje open maakt weer opnieuw 2 Euro erin gooien?

Lockers waren 1 euro, gelijk bij de ingang vd messe.
Iedere x als je hem open doet moet er weer een euro in.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:47

Alja schreef:
Rena100 schreef:

Ik heb nog n paar ariats te koop evt :D
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 23-03-17 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:47

Mooie aankopen kiekeboefje!

Mag ik vragen wat je voor de longeersingel hebt betaald?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:48

M_aris schreef:

€25 volgens mij!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:55

Alja schreef:
Scum schreef:

Lockers waren 1 euro, gelijk bij de ingang vd messe.
Iedere x als je hem open doet moet er weer een euro in.

Dan wel alleen bij de hoofdingang, ingang Süd. Waar de bus ons afzette was een extra ingang en daar waren geen lockers. Maar als je weer met de bus teruggaat, gaat die ook vanaf ingang Süd, dus even buitenom daarheen lopen ( 4-5 minuten) 's ochtends is zeker de moeite waard. Verder qua prijs en opnieuw betalen klopt hoor. Ze hebben in/bij die Galerie ( in het midden een smalle gang met eettentjes, wat vrachtwagens en wat kunst) ook lockers, maar die zijn een stuk duurder, ik heb begrepen dat je daar per uur voor betaalt. Die zijn wel een heel stuk groter. Oja, in het Duits heet het Schliessfach, altijd handig om te weten ;-) .
Laatst bijgewerkt door Jet op 23-03-17 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:56

Kiekeboefje schreef:
M_aris schreef:

€25 volgens mij!

Weet je ook nog waar? :o

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:58

Tnx Alja. Ik denk dat ik toch maar een trolley meeneem in dat geval :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:59

Ipsilonka schreef:
[ [url=m/bzZvjI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn score van 2 dagen Equitana. Heb het erg gezellig gehad met mijn vriendin.

Wat ik wel miste was ergens iets van Polar (heb nieuwe sensoren nodig), crossbeschermers en uiteraard de menspullen. Er was 1 stand met mooie menhoofdstellen maar die kostten 400 euro.

Dat is toch wel heel jammer, heb ook sensoren nodig. -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:00

Alja schreef:
Rena100 schreef:

De koopjes zijn er dus toch :D

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:01

Citaat:
Germie weet jij waar die nepmicklems te vinden zijn? Ik wil er ook graag één!

Citaat:
Welke stand weet ik niet, maar in het weekend schreef iemand Ascot als merk. En op de foto zag het hoofdstel er mooi uit (leuke bling frontriem). Mooier dan het origineel. :D
Normale Micklem kost iets van 160, dus dit zal ongetwijfeld goedkoper zijn. En dan nog mooier ook vind ik (persoonlijke mening). ;)

Thanks! Ik ga zaterdag kijken of ik hem kan vinden.
Laatst bijgewerkt door komone op 23-03-17 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt