Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

..
. jes_sam schreef:Aah wat een domper vandaag! Het begon lekker, eerst instappen, beetje losgewerkt. Ze liet echt snel der kaak los! Drafje gedaan, zo lekker, mooi op twee teugels. Daarna weer terug naar stap, onzuiver. Niet zo'n klein beetje ook! Ze is jammer genoeg weer kreupel..

Yelly schreef:Die van mij heeft deze week een lekker ontspannen weekje. Ik heb haar alleen gelongeerd en ben gister met haar het duin in geweest, ze vond het zo leuk, d'r oortjes hebben de hele weg strak naar voren gestaan. Grappig, in de bak kan het zo af en toe best een heet, karaktervol paard met een kort lontje zijn, maar buiten is ze eigenlijk altijd heel braaf en ontzettend makkelijk te rijden. Je kunt haar heel makkelijk even laten vertrekken in galop, om haar vervolgens op je stem terug te nemen en daarna aan een lang teugeltje verder te stappen. Ze vindt het prachtig als ze even tempo mag maken, maar ze wordt totaal niet drammerig en ze is zo makkelijk terug te nemen, ook al is ze ontzettend voorwaarts en enthousiast. Echt heerlijk en zo fijn ter afwisseling

balen jes_sem dat Keetje weer kreupel loopt!
eigenlijk rijd ik mijn jonkies niet eens vier dagen achter elkaar.. altijd wel een dagje vrij of longeren er tussen. Ga je al die dagen op dezelfde locatie starten?
hij gooit nu met galop aanspringen zn hoofd de lucht in en rent weg... Echt een etterbak!
En zo zonde, want de meeste andere onderdelen gaan steeds beter. We hebben, ondanks dat de galop dus niet helemaal goed ging, toch nog 181 en 190 punten gereden
)madelein schreef:Thanks madelein! Vrijdag had ik les en toen deed hij het ook, waardoor ik gisteren wel wist hoe ik moest reageren en de schade dus een soort van beperkt bleef.. (pfieuwnetjes rivella!! Haha die fase heb ik met ed ook gehad, was opgelost en in de re galop doet ie het nu weer ( zal ook wel komen doordat mijn lijf nog niet goed in balans is na 5 maanden mank lopen...). Ik moet nu van mijn instructrice met losse teugel aan galopperen, tot ie ontspant in de overgang. Van daaruit weer langzaam steeds meer oppakken. Misschien iets om te proberen?
) Maar ik zal het zeker eens proberen!