Equitana 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar equitana te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
288 (66%)
Ja, zeker meerdere dagen!
43 (9%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
81 (18%)
Nee, zeker niet.
22 (5%)

Totaal aantal stemmen: 434

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:25

_PatriciaH, bij parkeren op P10 heb je geen sticker nodig. Ik ga ook zonder sticker

Prikpaaltjes :D !! Dank je voor de tip (paard sloopt ze graag, dus was al weer aan het kijken naar paar nieuwe erbij)

Antheman

Re: Equitana 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:26

*Noteert hal 9, prikpaaltjes *

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:27

Noteer dan ook meteen de naam. Koppel 24 stand 9-B11

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:28

Super bedankt voor de antwoorden!

Prikpaaltjes kan je in Nederland bij Cranenbroek voor € 2.50 per stuk kopen, mocht je in de buurt wonen hoef je niet heel de beurs met prikpaaltjes te lopen hihi

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:30

borrie01 schreef:
Even een praktische vraag ik lees meerdere berichten dat het warm is binnen.
Aangezien ik voor 3 dagen kleding mee moet nemen zou ik graag willen weten wat verstandig is om mee te nemen qua boven kleding.

Goede smoes om wat polo's te scoren als je het warm krijgt. :+ Ik denk dat ik gewoon maar softshell + body warmer aantrek en voor binnen gewoon in polo ga. :) Als ik het koud krijg kan ik gewoon shoftshell of bodywarmer aan trekken. :)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:35

kun je ook daar tickets kopen of moet dat echt online?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:35

_PatriciaH schreef:
Even een vraagje hier als dat mag :o
Hoe snel hebben jullie de milieu sticker ontvangen? Ik heb via de bit win actie kaartjes gewonnen die ik vandaag of morgen pas in de bus heb en kan dus deze week naar de beurs maar is het verstandig om zonder de sticker te gaan als dit lang duurt?

Bij elke grote tankstation aan de snelweg kun je een sticker kopen (ca 12,50).
Wel zorgen dat je de originele autopapieren/kaartje hebt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:43

AlexVB schreef:
Noteer dan ook meteen de naam. Koppel 24 stand 9-B11

*Hal 9*

Even bij elkaar :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:45

Bagheera_206 schreef:
borrie01 schreef:
Aangezien ik voor 3 dagen kleding mee moet nemen zou ik graag willen weten wat verstandig is om mee te nemen qua boven kleding.

Goede smoes om wat polo's te scoren als je het warm krijgt. :+ Ik denk dat ik gewoon maar softshell + body warmer aantrek en voor binnen gewoon in polo ga. :) Als ik het koud krijg kan ik gewoon shoftshell of bodywarmer aan trekken. :)

Ik zoek mijn lentejasje op. Verder gewoon shirt aan en vest wat uit kan. Jasje gaat dan in de rugzak.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 12:48

Woehoe bijna bijna bijna *\%/*

Gave eskadron deken zag ik voorbij komen met dat roze <3

@ikke ik vind het jammer dat je zo negatief blijft doen. Iedereen moet toch zelf weten wat hij koopt en waar dat hij het koopt? Al ga je er heen en koop je alleen maar Harry's horse ik noem maar wat dat moet iedereen tocht zelf weten. Dat jij er niet van houd en het raar vind weten we nu wel.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:58

Afbeelding
Afbeelding

Mijn aankopen van dit weekend. Had ook nog een halsterset, maar die heeft m'n paard al om, 2 bakken snoepjes, pavo sample en nog een polo voor m'n moeder ;)

Al met al vond ik het qua kleding erg tegenvallen. Ze hadden wel veel maar wel erg duur vond ik.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:11

Brainless schreef:
_PatriciaH schreef:
Even een vraagje hier als dat mag :o
Hoe snel hebben jullie de milieu sticker ontvangen? Ik heb via de bit win actie kaartjes gewonnen die ik vandaag of morgen pas in de bus heb en kan dus deze week naar de beurs maar is het verstandig om zonder de sticker te gaan als dit lang duurt?

Bij elke grote tankstation aan de snelweg kun je een sticker kopen (ca 12,50).
Wel zorgen dat je de originele autopapieren/kaartje hebt.

Oke, super!
Bij de ANWB hier doen ze zo moeilijk, alles moet aangevraagd worden omdat de sticker op kenteken moet en dit niet zomaar even ingevuld kan worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:13

ikke schreef:
Ik vraag me ook af of het allemaal wel zo goedkoop is als iedereen denkt.
Dat standaard spul is op elke straathoek te koop; ik zie niet in waarom ik daarmee over de equitana zou moeten slepen (nog los van het feit dat goede dekjes gewoon 10 jaar+ meegaan)

Ik ben een beetje verbaast dat je op een halve beurs vol aparte en, voor NL, niet verkrijgbare spullen rond loopt en waar komt iedereen mee thuis? Juist, datgene wat je hier op elke straathoek ook kunt krijgen.......

Het klopt dat sommige dingen absoluut niet goedkoper zijn en soms ook maar zo weinig goedkoper, dan ga ik er niet mee sjouwen.

Daarentegen zijn er dingen spotgoedkoop.
2 jaar terug een heel setje gekocht (halster/touw/zweetdeken/bandage) voor 20E.
Ook bv mylerbitten kun je (moet je wel even zoeken..) voor 15/20E halen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:13

F_inley schreef:
@ikke ik vind het jammer dat je zo negatief blijft doen. Iedereen moet toch zelf weten wat hij koopt en waar dat hij het koopt? Al ga je er heen en koop je alleen maar Harry's horse ik noem maar wat dat moet iedereen tocht zelf weten. Dat jij er niet van houd en het raar vind weten we nu wel.

Volgens mij mis je het punt een beetje ;)
Natuurlijk mag iedereen kopen wat ie wil, maar het leuke van zo'n beurs is juist dat je er heel veel zaken tegen komt, die je niet bij de Divoza vindt bijvoorbeeld. Met alle respect hoor, maar veel van de aankopen hier in het topic begrijp ik ook niet echt. Allemaal standaard spul, wat dan best duur geworden is door de extra kosten van reis en entree. Dat kun je ook kopen bij de ruitersportzaak om de hoek, waarom dan toch naar zo'n beurs gaan?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:19

borrie01 schreef:

Het is best warm. Ik had een shirt met lange mouwen en daaronder een topje en had het daar warm genoeg in. Korte mouwen kan ook zeker. Sommige plekken heb je wat lucht kan je even afkoelen!

@Antoontje, Wat heb jij veel voer gekocht! Ik durfde het niet aan omdat ik de merken niet kende, zag namelijk slobber maar niet die ik ken. Muslie krijgt mijn paard niet dus dat was makkelijk ha ha.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:25

wortelsussie schreef:
borrie01 schreef:

Het is best warm. Ik had een shirt met lange mouwen en daaronder een topje en had het daar warm genoeg in. Korte mouwen kan ook zeker. Sommige plekken heb je wat lucht kan je even afkoelen!

@Antoontje, Wat heb jij veel voer gekocht! Ik durfde het niet aan omdat ik de merken niet kende, zag namelijk slobber maar niet die ik ken. Muslie krijgt mijn paard niet dus dat was makkelijk ha ha.

Allemaal gratis 8-) Heb alleen voor de zakjes van agross(?) betaald, 3 zakjes voor een euro.

Wendy, omdat de beurs op zich een leuke beleving is. Ik snap jullie punt wel, maar dat hoeft toch niet iedere keer herhaald te worden?

Ik had ook een shirtje met lange mouwen. Was warm zat!

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:26

Wat een gave spullen weer allemaal! Over 19 uurtjes zit ik samen met mijn stalgenoten in de bus, ik kan niet wachten. Ik zie alleen heel weinig mensen die eskadron cottons hebben gekocht, dat is nou juist waar ik naar op zoek ben. Zijn ze daar weinig te vinden? of is mijn smaak gewoon achterhaald? :')

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:32

maximepatser schreef:
Wat een gave spullen weer allemaal! Over 19 uurtjes zit ik samen met mijn stalgenoten in de bus, ik kan niet wachten. Ik zie alleen heel weinig mensen die eskadron cottons hebben gekocht, dat is nou juist waar ik naar op zoek ben. Zijn ze daar weinig te vinden? of is mijn smaak gewoon achterhaald? :')

Die zijn er heel veel :j

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:35

Giv gister gelijk even in een nieuw setje gezet <3
Deken en halster set op Equitana gekocht.
peesjes en dekje had daarvoor al gekocht :)
Afbeelding

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:37

Antoontje schreef:
maximepatser schreef:

Die zijn er heel veel :j

Mooizo :Y)

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:37

Moooi pradadaan! <3

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:49

Wat kosten de cotton s daar dan? :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:52

Mooie spulletjes hier voorbij zien komen hoor!! :j

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat voor 'aparte' dingen ze dan hebben wat er hier in NL niet te krijgen is? Iemand die voorbeeldjes kan noemen? :)
Zo zag ik in het filmpje bv. ook waterdichte sokken voorbij komen. Die lijken me ook wel onwijs handig eigenlijk ( :D ). Maar ben wel benieuwd wat ze nog meer aan innovatieve spullen hebben. :j

Heb zelf een lijstje met spullen die ik eigenlijk nog wel echt nodig ben en dus ook best hier in NL verkrijgbaar zijn, alleen als ik ze op de beurs tegen kom voor een nette prijs neem ik het mee anders koop ik het gewoon hier in NL met 1 vd vele kortingsacties. :o

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:16

Oke ik kom even binnenvallen, misschien is het al gevraagd maar ik ga geen 96 pagina's doorlezen :')

Las dat het donderdag westernpaarden dag is? Ik kan eigenlijk alleen op donderdag/vrijdag maar ik heb niks met westernpaarden en natural horsemanship, niet dat ik het niet leuk vindt hoor, maar als er alleen maar western/NH stands zijn heb ik er weinig aan. :) Woensdag is sportpaarden dag maar dan kan ik niet.. ik kom wel vooral voor de stands. Zijn die op donderdag ook gewoon algemeen en verschillend? Houdt westerndag in dat er dan westernshows zijn? Daar kan ik wel van genieten :D

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:19

Alle standen blijven hetzelfde doorheen alle dagen, het zijn de shows ed. die telkens veranderen. Dus op de westerndag zullen er voornamelijk westernshows zijn en voorstelling van typische paardenrassen voor de westernsport enzo :j
Dus no worries, de standen blijven hetzelfde :D