KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:30

Haha als de voorspellingen voor de week koud zijn neem ik lekker mijn elektrische dekentje mee :o

Net ook een polo besteld! :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:41

Leuk alle bokkers met polo/shirt, herkenbaar :D

U2andI

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:03

Ik heb de blauw/oranje Polo besteld en nog een rode met witte opdruk :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:23

Ik wil ook een polo bestellen, maar wil wel graag een foto zien, als ik op de link klik, krijg ik mijn eigen foto's van mijn album te zien.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:27

heleenxx schreef:
Ik wil ook een polo bestellen, maar wil wel graag een foto zien, als ik op de link klik, krijg ik mijn eigen foto's van mijn album te zien.

Disconto_AF schreef:
degene die plaatje willen zien van polo, mail maar even dat is handiger, ilze.de.meer@gmail.com

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:39

listiglistje schreef:
Leuk alle bokkers met polo/shirt, herkenbaar :D

Dan moeten we dit jaar toch echt eens een Bokt groepsfoto maken!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:57

Ik stuur morgen wel mailtje over de polo!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:24

Ik ga straks ook bestellen :) Ik kan als t even meezit toch mee.
Mn veulen ligt nu op de operatietafel en die gaat het redden, gaat wel wat kosten maar mn vriend vind het sneu als ik dit moet laten schieten omdat ik ook mn weekend Veluwe al heb moeten opgeven..
Nu alleen nog afwachten of mn ruin meekan, want die stond maandag spierbevangen.. ^) Het gaat dus lekker hier, maar goed, na regen komt zonneschijn zeggen ze!

Ik zat wat te google'en op de polo naam en kwam deze kleuren tegen.

Afbeelding

Klopt dit? Er staat dat bijv. de real green niet in XXL is, maar is die er dan wel in unisex maat? :)
Want wil dan graag een blauwe (navy) en een groene wrs.

Disconto_AF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:54

ik zal even naar de kleuren kijken, maar er is nog een kleur groen de kelly green en die vind ik zelf de mooiste van de groene kleuren... mail even dat vind ik makkelijker met plaatjes, ik krijg ze er kwa grootte niet goed op

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:20

Ik zal vandaag of morgen ook even mailen wat ik wil. Moet namelijk nog van Demi doorkrijgen welke maat ze wilt!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:00

Als er nou echt nog mooie andere kleurtjes zijn, wil ik opzich wel een tweede! Wel fijn om 2 dagen in één polo te rijden, en niet langer.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:25

Ik wilde even wat grappige foto's met jullie delen:

Ik ben net terug van een crosstraining (puppylesje) in Renswoude. Dat doe ik eigenlijk elk jaar daarzo en krijg dan les van Lammert Lasseur. Vorig jaar ging het heel erg goed! Uggs springt wat onwennig en is erg kijkerig. Zelf ben ik erg bang (geworden). Twee jaar geleden heb ik samen met Uggs in het springparcours bijna een (voor mij) fataal ongeluk gehad. Daardoor ben ik vreselijk bang geworden en spring- en cross af en toe nog eens een puppylesje mee. Uggs is over het algemeen wel braaf, alleen dus kijkerig en onwennig. Dat ongeluk is ook de reden waarom ik nauwelijks meer spring en cross.

Ik had behoorlijk knikkende knietjes nadat ze een paar keer mega-hoog over een laag boomstammetje sprong. Naderhand kon ik me op de piano weer redelijk herpakken, maar helaas schoot er een beugelriem los tijdens de opsprong de piano op. Ik viel er achterover af, op m'n hoofd. Heb dus nu een beetje boel hoofdpijn, en het maakte de dag iets minder leuk als ik zou willen. Uggs en ik zijn dus qua springen niet een ideale combinatie: bang en onwennig allebei. Maar goed, het leverde wel leuke plaatjes op!

Afbeelding
(Na deze sprong zat ik nog hoor! ;) )

Afbeelding
Hoppa, hindernis van 1.20 :))

Afbeelding
Iewwlll, hij gaat me opeten!

Afbeelding
:=

Afbeelding
Braaaaaf paard! (Hierna knapte m'n beugelriem...)

Afbeelding

Afbeelding

Dus, die crosstraining tijdens de KNHS week wordt nog eens m'n dood. :')

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:59

Hahaha, nou, ik vind het knap dat je durft hoor Penny! :)) Ze springt echt een beetje idioot.. :+
Wel balen dat je gevallen bent, geen hersenschudding hoop ik?

Heb net even gemaild om de polo's. Gisteren niet meer van gekomen.
Ons veulen is overleden gisteren, dus was een beetje een emotionele dag.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:09

Las het op FB Siet, sterkte! Echt enorm poedersuiker!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:17

Ik las het al via facebook Conchita... Wat erg voor jullie! Sterkte!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:24

Bedankt meiden..
Het was echt even een schok, vooral omdat ze gisterochtend heel positief waren en het goed aandurfden haar onder narcose te brengen. Helaas kreeg ze na 45 minuten een hartstilstand, haar kleine lijfje kon het allemaal niet meer aan.. ;(
Vanmorgen de merrie opgehaald, die is er nu ze thuis is gelukkig vrij rustig onder.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:54

Och nee.. wat een rot nieuws! Sterkte!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:07

Sterkte :(:) wat een rotnieuws ;(

Penny wat een grappige foto's :)) eng die hindernissen...ze vreten je op :+

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:09

leuke foto's penny!

Echt klote Conchita... Heel veel sterkte! Het zit jullie niet mee :(

Hier gaan de veulens ook niet helemaal zoals het hoort, er zijn 3 ziek..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:11

Ohhh gatverdarrie Pietie, sterkte meid! Hopelijk knappen ze snel weer op! Niks aan als de kleintjes ziek worden... :(:)

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:13

Nee, die kleintjes kunnen ook nog bijna niets hebben.. Zijn nu alle 3 aan de antibiotica..

even gekopieerd uit ander topic:
- (Wytse merrie'tje van Zaartje) Is maandag geboren, allemaal goed gegaan en zag er goed uit! Tot ze dinsdagavond zo zwaar ademde.. Om 10 uur toch nog de DA gebeld omdat we het niet vertouwden, en bleek haar luchtwegen / longen bijna dicht te zitten! Dus veulentje ingespoten en alles, en om 12 uur nog een keer geweest voor contole, koorts zakte weer af, en gisterochtend was ze koortsvrij! :) Het lijkt nu allemaal goed, maar we houden haar goed in de gaten.
- (Maurits merrie'tje van Theodora) 11 dagen oud, Merrie is waarschijnlijk op het veulentje gaan staan, waardoor er bij haar linkerbeen een hele lap vlees af is (ca. 20 cm x 4 cm) Veulentje aan de antibiotica en is gisteren helemaal ingebonden, verband moet elke dag verwisseld worden en ze blijft voorlopig nog even aan de pijnstillers.
- (Wytse merrie'tje van Amarens) 2,5 maand oud, heeft in het weiland een trap gekregen van een andere merrie tegen de heup / bil. De heup / bil is 2x zo dik als normaal, en ze kan er niet opstaan, dus sleept haar hele linkerachterbeen gewoon mee. Dierenarts vermoed een hele grote bloeduitstorting van binnenuit en beschadigde zenuw(en). Dus die moesten we scheren, en elke dag masseren met speciale gel & veulentje is ook aan de antibiotica. Maar gelukkig is er niks stuk in de heup, dat is een hele opluchting want anders had het einde verhaal geweest..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:15

Oh oh oh, wat een pech allemaal... :\

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:18

DA komt wel 2x op een dag.. Blijft toch risico dat fokken.. Maar gelukkig hebben we ook nog 8 gezonde veulentjes! En hopen dat deze 3 natuurlijk allemaal er weer goed bij opkomen... Vooral om het merrie'tje met de dikke bil ben ik heel bezorgd, hopen dat er niks raars achter vandaan komt.. En dat het merrie'tje met open been geen infecties erbij krijgt, dat kunnen die kleine beestjes echt niet hebben.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:21

Nee, dat kunnen ze zeker niet hebben.. Ze zijn zo klein en teer nog.. Dat ze beiden niks gebroken hebben, dat is al een wonder op zich.

Mijn veulentje had eigenlijk 2 weken geleden al naar de kliniek gemoeten met die hoge koorts toen.. Klein inschattingsfoutje van de DA toen.. Wisten wij veel, wij vertrouwden op zijn advies..
Maar daar doen we nu helemaal niks meer aan, gebeurd is gebeurd..
Volgend jaar hopelijk meer geluk voor ons..

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:29

Ja klopt, daar waren we ook heel blij om! Anders was het waarschijnlijk ook einde verhaal geweest.. Arme beestjes aan de pijnstillers te suffen...

Aih jeetje, dat is balen.. Natuurlijk vertrouw je op de DA.
Maar het is inderdaad niet meer terug te draaien.. ik had ook zo'n schuldgevoelens toen m'n pony overleden was, ''had ik haar nou maar binnen gedaan, of ander halster om..' maar helaas.. Achteraf bekijken is het natuurlijk heel anders. En jullie hebben super gehandeld, met het veulentje naar de kliniek en alles, super baasjes voor de kleine meid!
Ik hoop het ook! Zou wel fijn zijn! Niks aan dit..