Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:56

Kring Utrecht heeft ook selecties alleen outdoor heb er voor gekozen dit jaar niet mee te doen omdat ik niet wist hoe mijn dramaqueen het zou doen op de buitenwedstrijden aangezien mevr het standje ril regelmatig gebruikt.

maar op de wedstijden heb ik ineens een ontzettend mak paard...niet te vergelijken met thuis.
Dus Suzanne F er is nog hoop ;)

Maar volgend jaar doe ik mee en ik probeer ooit uitnodiging te krijgen voor Hippiade :) omdat dat leuk is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:20

tita schreef:
Kring Utrecht heeft ook selecties alleen outdoor heb er voor gekozen dit jaar niet mee te doen omdat ik niet wist hoe mijn dramaqueen het zou doen op de buitenwedstrijden aangezien mevr het standje ril regelmatig gebruikt.

maar op de wedstijden heb ik ineens een ontzettend mak paard...niet te vergelijken met thuis.
Dus Suzanne F er is nog hoop ;)

Maar volgend jaar doe ik mee en ik probeer ooit uitnodiging te krijgen voor Hippiade :) omdat dat leuk is

Hee wat goed. Ik heb het even niet gevolgd maar je paardje is ineens beter te hanteren dus? Hoe komt het?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:15

Pff, jullie praten wel snel zeg! :) Ik kan jullie amper bij houden! Hihi.. Ik ben ondertussen aan het trainen met m'n jonkie! Ze is 5, maar vanwege haar grote (175) wat rustiger mee aangedaan. Nu mag ze aan het werk. :D Ze doet het heel goed, alleen de galop is nog erg moeilijk. Ze galopeert met heel veel sprong wat het af en toe moeilijk uit te zitten maakt :P

Hier een foto van de training van gisteren

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:04

@suzanneF ben gewoon outdoor gaan starten en ze is te braaf, hokjes, bloemen, tribune, op gras lostijden....ze is te braaf.
Thuis niet dramaqueen, zoekt constant sensatie op maar met de wedstrijden is ze anders dus binnenkort naar grote wedstrijden met sprinringen erbij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:05

tita schreef:
@suzanneF ben gewoon outdoor gaan starten en ze is te braaf, hokjes, bloemen, tribune, op gras lostijden....ze is te braaf.
Thuis niet dramaqueen, zoekt constant sensatie op maar met de wedstrijden is ze anders dus binnenkort naar grote wedstrijden met sprinringen erbij.

Echt?? Goh dat had je niet verwacht toch??
Ik ben met die van mij weggeweest naar de keuring. Ook om te checken hoe ze zich gedroeg op vreemd terrein maar dat was echt drama. Zo vreselijk gespannen en niet meer luisteren. Daar wil je echt niet op zitten dan.
Ik heb er ook hulp bij gezocht want ik zag dat echt niet zitten. Dit komt niet zomaar even goed. Het is gewoon gevaarlijk. Dat is het thuis soms al maar op vreemd terrein is het heel extreem. Ik hoop dat het met de juiste hulp beter wordt.

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:38

Dat niet luisteren op de keuring komt mij bekend voor. 4 weken geleden met de mijne naar DU geweest naar de keuring. Ze was zo stout met voorbrengen aan de hand. Heb haar daarna ook nog onder het zadel voor moeten stellen, gelukkig luisterde ze toen wel. Dit was in een afgesloten bak, dus ze kon ook niet weg.

Hopelijk lukt het je met hulp Suzanne. Is die van jou wel vaker stout?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:15

Loontje1984 schreef:
Dat niet luisteren op de keuring komt mij bekend voor. 4 weken geleden met de mijne naar DU geweest naar de keuring. Ze was zo stout met voorbrengen aan de hand. Heb haar daarna ook nog onder het zadel voor moeten stellen, gelukkig luisterde ze toen wel. Dit was in een afgesloten bak, dus ze kon ook niet weg.

Hopelijk lukt het je met hulp Suzanne. Is die van jou wel vaker stout?

Nee stout wil ik het niet noemen. Het is een heel lief dier en werkwillig, genoeg looplust en gewoon een goede instelling. Wel eentje waar je consequent bij moet zijn maar verder gewoon een heel fijn jong dier. Maar ze bouwt zo snel spanning op en kan daar zelf niet mee omgaan. Ze slaat door in haar eigen spanning en maakt zichzelf dan helemaal gek. Ze komt in een soort roes en sluit zich af. En dan is ze niet meer te bewerken en luistert ze niet meer.
Ze moet meer vertrouwen krijgen in mij en beter om leren gaan met spanning. Ik hoop dat het gaat lukken want ze is het echt waard. Het zou jammer zijn als door die spanning haar talent er niet uit zou komen.

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:30

Dankje voor de heldere uitleg. Wat vervelend als ze zichzelf zo in de weg zitten. Hopelijk kan ze door te oefenen beter met haar spanning omgaan en word het fijner voor haarzelf en voor jou.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:53

Ik heb vandaag heerlijk getraind met m'n gup! Lekker veel galopwerk, en als afsluiting weer een stukje freestyle. Trots!
http://youtu.be/JAU4mvxuTdA

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:21

@Melanie_B: leuke foto! Heb je ook al wedstrijdplannen?

Leuk filmpje madelein! Ik dacht een paar keer.. huh waar blijft ze nou, maar jullie kwamen toch weer tevoorschijn ;)

Vandaag zijn de uitslagen en lijst met geselecteerden geplaatst voor de regio Utrecht. Ik heb afgelopen zondag de tweede selectiewedstrijd meegereden en mijn jonkie gedroeg zich als een echte Etterbak :Y) maar wat blijkt..
We zijn door naar de regiokampioenschappen! Kantje boord (23ste en er mogen er 24 door).. en het voelt ook niet echt verdiend, maar stiekem denk ik er toch over na om te starten :o voor 8 juli moeten we doorgeven of we willen starten..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:52

Het is echt moeilijk om dit topic bij te houden :o Zoveel mensen zitten hier.

Een hoop mensen hier die het erg goed doen op de wedstrijden: gefeliciteerd voor alle winstpuntrijders! Oa mooie foto van aukelizzy voorbij zien komen ;)

@Rivella: gefeliciteerd! En waarom zou je niet willen starten? Gaat het nog niet zoals het moet?
@madelein: leuk filmpje!

@melani_B mooi paard, mooie maat ook!

Ik mag mezelf maar in mijn handen knijpen als ik die berichten over gespannen paarden lees... Met Niki geen last van spanningen! Ik ben nog niet op wedstrijd geweest, maar vandaag heb ik mijn eerste buitenrit gemaakt en ze was zo braaf *\o/*
Daarna nog even haar nieuwe peesbeschermers gepast, gekocht voor als we een keertje gaan springen ofzo:

Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:11

Haha klopt rivella! Ik had m'n telefoon op de rand van de bak geparkeerd, en dacht dat ik redelijk ik beeld bleef. Niet dus :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:44

Gefeliciteerd, Sharona *\o/*

Wat een leuke plaatjes komen hier voorbij :)

Die van jou is echt braaf, Madelein! Super :D

Mijn paard begint ook steeds braver te worden op ander terrein. Tijdens een van de eerste keren lessen op vreemd terrein hebben we bijna een volledige les nodig gehad om enigszins fatsoenlijk door de baan te komen. Ook hebben we een paar bijzondere proeven laten zien toen we de eerste paar keer outdoor gingen starten :+ De laatste paar keer heeft ze zich op ander terrein echter keurig gedragen, dus er zit zeker vooruitgang in 8-) Een beetje gluren mag best, als ze ondertussen maar wel door blijft lopen in het tempo dat ik aangeef.

Aanstaande zondag rijd ik mee tijdens de kringkampioenschappen.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:25

Gefeliciteerd Rivellalight! Gewoon gaan, je hebt niks te verliezen! :-)

Wij zijn ook geselecteerd, als 7e.
Op de 2e selectie 4e en 6e geworden. Erg tevreden!
Nu ons best doen voor de kampioenschappen!
Gewoon al gaaf om er te rijden, en we zien wel hoe t loopt!
(al hoop ik stiemen hoog te eindigen..... er lopen alleen errrug veel goede paarden (combi's) mee!)

We hebben nu 24 punten in de B, maar door mijn spanning gaat t nog niet altijd even soepel.
Augustus en september heeft ie vakantie dus indoor gaan we t L1 in!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:37

Hinke schreef:
@Rivella: gefeliciteerd! En waarom zou je niet willen starten? Gaat het nog niet zoals het moet?
Nee niet echt.. Tenminste, zijn eerste twee wedstrijden gingen goed, daar had hij in alle proeven ruim winst, maar bij de selecties was hij zo onder de indruk van de hele happening dat ik echt niet meer aan rijden toe kwam. Eerste proef de ring uit en de tweede proef staken :(

Op de regiokampioenschappen is er niet alleen dressuur maar ook springen en wordt er gereden op gras (hij staat op blote voeten). O en volgens mij staan er alleen bordjes om de ring (geen hekje oid).. Dus dat kan best lastig worden :+

gretoes schreef:
Gefeliciteerd Rivellalight! Gewoon gaan, je hebt niks te verliezen! :-)

Wij zijn ook geselecteerd, als 7e.
Op de 2e selectie 4e en 6e geworden. Erg tevreden!

Ja haha daar heb je gelijk in. Behalve dan dat ik misschien over het terrein vlieg :P
Jij ook gefeliciteerd! Daar kan je zeker heel tevreden mee zijn +:)+

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:57

subli zijn jonge paarden wedstrijden waar paarden een 'gewone' proef moeten lopen maar geen cijfers voor de onderdelen zelf maar meer van de kwaliteit van het paard.

https://www.knhs.nl/kenniscentrum/deeln ... urpaarden/

envoy heeft nu 2x subli gelopen en tot nu tot elke keer rond de 69% gelopen.
het is wel zo dat paarden met naam veel meer punten krijgen in verhouding.

kampioenschappen heb ik deze zomer niet mee gereden. ik wist namelijk niet hoe hij het zou doen op de wedstrijden.

wel lastig dat sommigs van jullie soms spanning hebben op wedstrijden. maar de enige remedie is lekker veel meenemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:43

FairLady_ schreef:
wel lastig dat sommigs van jullie soms spanning hebben op wedstrijden. maar de enige remedie is lekker veel meenemen.

Nee hoor, er is nog een remedie. :j
Ik ben gisteren met Emma op een soort schrikles geweest. :D
Ze moet leren om beter met haar spanning en angsten om te gaan. Je zag meteen al resultaat. Ben heel benieuwd hoe het gaat onder het zadel als ik nog wat lessen heb gehad.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:28

Ziet er fijn uit Melanie!

Rivellalight: ik vind ook dat je gewoon moet gaan!

Fernando liep deze week voor geen meter dus ik verwachtte niet veel van de selectie van vandaag! Uiteindelijk nog fijn kunnen rijden!! Resulteerde in 205 en 186 en een tweede prijs! Vond het verschil wel heeel erg groot qua punten! Maar ben er heel blij mee, dat betekend dat we nu op 12 puntjes in het B staan! Ik ben door naar de regiokampioenschappen maar geeen idee als hoeveelste! Tot die tijd blijven we in het B!

Je mag voor die tijd niet over toch?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:13

Succes voor de gene die op wedstrijd moeten

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:23

Gisteren mijn 3e wedstrijd gehad met mijn jonkie.
Het was erg warm, maar ondanks dat liep ze netjes.
182 punten, met een 8 voor de middendraf =)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:13

Was ik net op stal. Uitgemest, stront geruimd in de wei, al ruim een halfuur lekker in de wei gezeten en toch maar paard er vanaf gehaald om hem in te sprayen met vliegenspray en even te douchen, komt Sanne (madelein) langsrijden met Ed! Of ik meeging naar het park. M'n korte broek geruild voor een rijbroek en heerlijk buitenritje gemaakt! En wat waren de paardjes braaf :D :D :D Onze 4 jarige stoere kanjers! Sanne plaatst wel wat foto's (hoop ik) :D :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:10

Haha stille hint jantine? Bij deze dan :D
Afbeelding
Jantine:
Afbeelding
Ikke:
Afbeelding

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:53

Wat leuk, lekker hoor!

Ik heb vandaag meegedaan aan de kringkampioenschappen. Op 18 augustus mogen we naar de regiokampioenschappen. Het was erg warm om te rijden vandaag! Esta was ontzettend braaf, daar was ik erg blij mee. Ik merk echt dat ze steeds minder kijkerig wordt. Wel was ze voor haar doen slecht aan mijn been, dat zal ook wel iets met de temperatuur te maken hebben gehad :D We hebben een tweede prijs en twee winstpunten behaald, dus ik ben toch best tevreden en trots op m'n jonkie! Ik moet zelf nog wat netter gaan rijden en een aantal onderdelen kunnen gewoon echt beter. De jury had onder andere op m'n protocol gezet dat ik vriendelijk reed. Al met al was het een leuke dag :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:41

Gefeliciteerd met jullie goede resultaten Sharona95, xlisza en Yelly!
Sharona95 schreef:
Je mag voor die tijd niet over toch?
Klopt idd, volgens mij mag dat niet.

Jullie buitenrit ziet er gezellig en lekker relax uit madelein en Jantine_! {:}

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:57

Leuk die buitenrit Jantine en Madelein!