Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:29

Toevallig foto's gemaakt van 2 Spaanse stands met benaming voor kennissen die op zoek zijn naar Spaanse dekjes en hoofdstellen.

Misschien heb je er iets aan?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:30

600 km heen en terug voor mij, 9 euro parkeren. Dus gratis is autorijden zeker niet. Spaanse hoofdstellen en portugees waren er altijd wel. Paar standjes. Niet goedkoop overigens.

Niene87

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:38

Die micklem die ik heb gezien waren allemaal 160 euro... of om en nabij dat bedrag...
Agradi heeft soms aanbieding voor 109 euro

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:40

Dankje Natasja! Dat is heel lief van je.

Ibero-import ken ik en vind ik duur voor de kwaliteit die ze leveren. Zij stonden op Flanders Horse Expo ook.

Die dekjes ken ik van de vorige editie van Equitana, toen heb ik 2 prachtige exemplaren gekocht :j

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:40

De micklem moet je even goed zoeken, ik heb ze voor 148 gezien, maar ook 170...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:37

Crines schreef:
suikermeisje schreef:
Germie vraag me ook af waarom je gaat.. je komt negatief over. Wordt je daarvan nooit moe van jezelf? Positief in het leven staan geeft mij veel meer energie namelijk. Maar ieder z'n ding.

Bagheera en margrietjuh Okee dan begrijp ik wel dat je een stuk meer kosten hebt Aan diesel of benzine. Maar iemand zei €85 aan diesel. Dat betekend dat je 75 liter diesel ofzo op rijdt. Dat is echt bizar veel. Van zoveel liters kan ik met m'n dure benzine naast oost Duitsland rijden namelijk :P

Voor ons was €150 enkel en reden met een Opel Vectra, niet erg zuinig dus. Maar waren met 4 personen dus kosten mooi gesplitst. Scheelt ook alweer veel.

Inderdaad, dat was ik. Ik heb een 25-jaar oude benzine wagen en zoals gezegd is het voor mij 700 km heen en terug, vandaar...

En aangezien ik ook degene ben met het zielige verhaal van mijn 2 vriendinnen die last minute hebben afgehaakt, zou ik dus niemand hebben om de kosten te delen.

Vandaar ook dat ik het niet zie zitten om nog alleen te gaan. Heel erg jammer, maar ik geniet wel mee van jullie aankopen :)

Het is alleen heel erg jammer aangezien ik al 2 jaar aankopen van Spaans materiaal uitstel in afwachting van de Equitana.... De premiekeuring is eind augustus en ik moet nu dus nog ergens anders twee spaanse voorbrenghoofdstellen voor een redelijke prijs zien te scoren... :')

Dan ging het niet over jou hoor. Benzine kan ik goed voortellen. Pak duurder dan diesel.
Was toch echt iemand die €85 diesel er doorheen zou rijden. En het kan natuurlijk hoor. Maar das echt veul! Dan zou ik een zuinigere auto lenen van vrienden oid (zelfs ik heb daar wat van :P).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:52

ik vind germie ook negatief overkomen ( niet alleen hier ook in het alieexpress topic en ook een tijdje in het tindertopic) maar ik denk niet dat er koopjes voor jou daar zijn als je dekjes zoekt voor 5 euro..
ik vond de dekjes wel een koopje maar ik ging ook voor eskadron en die heb ik zeker goedkoper gevonden :)

vandaag mijn bitloze hoofdstel en BBP met beugels gebruikt en ik ben ermee in mijn nopjes :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:59

Ik ben dolblij dat ik twee zadelvormige dunne dekjes heb gevonden naar mijn zin en naar de zin van mijn paard ( dikkere dekjes zorgen ervoor dat bij een noodsprong als ik niet helemaal meeben, ik met dekje en zadel naast de schoft belanden...), Eigenlijk wil ik alleen maar groen en bruin, maar een rode bij Loesdau voor € 17,00 en een groene bij Jockey Reitsport voor € 15,00 of € 20,00, ik ben het even kwijt. En trouwens een rijbroek zoals ik al had voor € 20,00.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:04

Alja schreef:
ik vind germie ook negatief overkomen ( niet alleen hier ook in het alieexpress topic en ook een tijdje in het tindertopic) maar ik denk niet dat er koopjes voor jou daar zijn als je dekjes zoekt voor 5 euro..
ik vond de dekjes wel een koopje maar ik ging ook voor eskadron en die heb ik zeker goedkoper gevonden :)

vandaag mijn bitloze hoofdstel en BBP met beugels gebruikt en ik ben ermee in mijn nopjes :D

Als Germie een dekje van €5,- zoekt. Heb ik er een nette leuke liggen voor der.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:32

Jet schreef:
Ik ben dolblij dat ik twee zadelvormige dunne dekjes heb gevonden naar mijn zin

Dan zou ik eerder bij Krämer langsrijden :) die heeft ze wel!

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:40

Citaat:
Het micklemkloonhoofdstel is leuk en ga ik bekijken, dat loesdau bitlooshoofdstel ook, hoewel het geen sidepull is, en ik ga kijken naar hengstenboeken.

Germie weet jij waar die nepmicklems te vinden zijn? Ik wil er ook graag één!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:42

En nee, ik ben niet negatief, ik leg ook altijd uit waarom ik eventueel iets minder uitbundig jaaaaaa, super roep. Ik laat wel weten hoe het was als ik geweest ben. Ik vond het 2 jaar terug tegenvallen, nu las ik ook best wat negatieve dingen, dan mag ik toch sceptisch zijn. 4 jaar terug heb ik er laarzen gescoord voor 75 euro. Dat lijkt mij toch wel een leuk koopje, waren kalfslederen van een italiaans merk. Dus niets negatiefs. Moet ik altijd extreem uitbundig zijn? Hmmm, lijkt mij niet, ik ben gewoon een leuke nuchtere meid. En als ik ook de mindere kanten belicht ben ik niet meteen negatief. Dus ik geef netjes mijn mening. Ik beledig niemand en leg het netjes uit. Ik ben verder gewoon erg aardig hoor ;)
Ik sta juist erg positief in alles. Daar sta ik om bekend. Dus ik zou zeggen, laten wij het netjes houden en als iemand iets niet leuk vind, dan mag dat ook gemeld worden.
Ik ga inderdaad nog steeds op koopjesjacht. Dat mag kennelijk niet?
De prijzen die ik noemde vind ik af en toe nog steeds in winkels hoor. Het is goed zoeken. En af en toe koop ik wel eens iets duurders, maar ik heb alles al gewoon in goede kwaliteit, maar wel altijd in de aanbieding gekocht. :D :D
Ik weet gewoon wat ik wil en dat vinden mensen vaak vreemd en zien dat als negatief, maar dat is juist enorm positief. Vroeger durfde ik dat ook nooit uit te spreken, maar ben gelukkig ietsjes assertiever geworden. Go for it is mijn motto en begin with the end in mind. Als jij denkt iets te kunnen, dan lukt het.
Laatst bijgewerkt door germie op 22-03-17 19:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:43

Morgen om 05:00 uur de wekker en om 06:00 uur met de trein. Lijstje is compleet. Geld gepind. Trolly staat klaar. Heerlijk ff een dagje eruit met mijn zusje. Mijn doel is een nieuw hoofdstel te scoren!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:44

komone schreef:
Citaat:
Het micklemkloonhoofdstel is leuk en ga ik bekijken, dat loesdau bitlooshoofdstel ook, hoewel het geen sidepull is, en ik ga kijken naar hengstenboeken.

Germie weet jij waar die nepmicklems te vinden zijn? Ik wil er ook graag één!

Welke stand weet ik niet, maar in het weekend schreef iemand Ascot als merk. En op de foto zag het hoofdstel er mooi uit (leuke bling frontriem). Mooier dan het origineel. :D
Normale Micklem kost iets van 160, dus dit zal ongetwijfeld goedkoper zijn. En dan nog mooier ook vind ik (persoonlijke mening). ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:53

germie schreef:
Welke stand weet ik niet, maar in het weekend schreef iemand Ascot als merk. En op de foto zag het hoofdstel er mooi uit (leuke bling frontriem). Mooier dan het origineel. :D
Normale Micklem kost iets van 160, dus dit zal ongetwijfeld goedkoper zijn. En dan nog mooier ook vind ik (persoonlijke mening). ;)

Weet je de prijstoevallig, en hoe zijn ze vergeleken net die van Rambo?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:01

Stamper schreef:
germie schreef:

Weet je de prijstoevallig, en hoe zijn ze vergeleken net die van Rambo?

Ja, ik weet de prijs, omdat ik de bokker die het gekocht had gevraagd had. Die heeft mij dat via pb laten weten. Ik weet niet of ik het hier mag noemen. De stand weet ik ook niet. Ik ga immers nog :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:03

Ik ga niet zo zeer voor koopjes kijken. Zou mij niet verbazen als ik met alleen een cap en voersamples thuis gaat komen. Vind het voor nu met cap wel handig dat veel kan gaan passen. Misschien kom ik nu wel een leuke simpele en goedkope cap tegen die ook nog goed pas. Tot nu toe zijn alleen de verstelbare caps passend te krijgen voor mijn hoofd. Val namelijk tussen 2 maten in namelijk.

Maar ga gewoon voor een leuk dagje weg en niet om een vermogen uit te gaan geven aan spullen die ik toch zeer waarschijnlijk niet lang meer kan gebruiken. En paarden snoepjes koop ik ook niet, want doe vaak een jaar met 1 zakje.

Alja

Oh die hoofdstellen heb ik ook gezien.
Is boven en een nederlandse verkoper die ook veel bitten verkoopt maar dacht 69 euro

Shirley__

Oh ik krijg steeds meer zin om zondag te gaan! :D

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:04

Marcella schreef:
Ik ga niet zo zeer voor koopjes kijken. Zou mij niet verbazen als ik met alleen een cap en voersamples thuis gaat komen. Vind het voor nu met cap wel handig dat veel kan gaan passen. Misschien kom ik nu wel een leuke simpele en goedkope cap tegen die ook nog goed pas. Tot nu toe zijn alleen de verstelbare caps passend te krijgen voor mijn hoofd. Val namelijk tussen 2 maten in namelijk.

Maar ga gewoon voor een leuk dagje weg en niet om een vermogen uit te gaan geven aan spullen die ik toch zeer waarschijnlijk niet lang meer kan gebruiken. En paarden snoepjes koop ik ook niet, want doe vaak een jaar met 1 zakje.

Succes met je speurtocht naar een cap, klinkt herkenbaar... Heb ook zo'n eigenwijs hoofd :+

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:48

Ik ga aankomende zaterdag , voor de 3e keer alweer
Ga opzoek naar een mooie frontriem, leren halster en paardensnoepjes. En wie weet wat ik nog tegen kom :')
In ieder geval wel weer super veel zin in!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:17

Scarpati schreef:
Ik ga aankomende zaterdag , voor de 3e keer alweer
Ga opzoek naar een mooie frontriem, leren halster en paardensnoepjes. En wie weet wat ik nog tegen kom :')
In ieder geval wel weer super veel zin in!

Frontriem moet je ff in hal 5 kijken! In de hoek aan de kant van hal 4.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:18

Ik zeg geslaagd :D
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:20

Mooie dekjes zeg!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:21