Het EK Dressuur in Turijn

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Re: Het EK Dressuur in Turijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:23

Ik zie echt niet wat er zo verkeerd was aan haar proef, heel netjes gereden, geen grote fouten gemaakt, oké, de stap mocht wat meer zijn maar dat is ook niet echt een puntenpakker denk ik in die proef.
Paard kreeg vooraan mooi de vrijheid om omhoog te komen en er achteraan onder te komen. Ik vind het niet meer dan normaal dat zij er dan ook punten voor krijgt. En volgens mij kent de jury er toch ook wel iets van Knipoog
Ben dus nog steeds benieuwd om te horen wat degene die hiervoor al commentaar gaven op haar punten zo slecht vonden aan haar proef?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:25

Izzy19 schreef:
Ben dus nog steeds benieuwd om te horen wat degene die hiervoor al commentaar gaven op haar punten zo slecht vonden aan haar proef?

Gewoon even terug lezen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:35

sarabande schreef:
De Russische zette een kermis proef neer met heel veel passage en piaffe en pirouettes in passage (wat 25 jaar geleden ook al door een Russin gedaan werd). Daar was haar barokke paard goed in. De gewone basisgangen waren matig en het geheel zag er erg rommelig uit.
Maar de jury scheen het enig te vinden.

Waar staan de gegevens over de individuele punten per jury en de namen van de jury????

Dit is vrij subjectief bekeken. Passage, piaffe en pirouettes (al dan niet in passage) zijn nu eenmaal puntenpakkers, ze tellen dubbel. En als je er goed in bent, ja hoe zou je zelf zijn, dan laat je dat zien.

Een kermisproef, jij vindt dat zo maar ik vond het best wel ok, heel rommelig was het nu ook weer niet, vaak kon je de symmetrie toch wel ontdekken in de proef. Waarom vond jij de proef (het geheel) rommelig?

De basisgangen op zich waren misschien niet het van het maar over het algemeen wel netjes en actief achteraan en vooraan genoeg vrijheid. Paard liep ontspannen de hele proef door. Niet elk paard heeft super bewegingen, vooral bij barokke paarden ligt dat iets moeilijker, als je kijkt naar hun bouw (is geen excuus natuurlijk, maar maakt het verschil tussen geen 80% halen of wel 80% halen, je kan een combinatie toch niet afstraffen omdat het paard z'n basisgangen niet overweldigend zijn?). Maar ik weet niet of ze hier veel punten op krijgen? Ik vond de oefeningen namelijk proper uitgevoerd, zoals de appuyementen, goed Isabell's appuyementen zijn wel stukken beter maar dat paard kan dan ook fantastisch bewegen, zo zie je er jammer genoeg niet veel.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:47

Izzy19 schreef:
sarabande schreef:
De Russische zette een kermis proef neer met heel veel passage en piaffe en pirouettes in passage (wat 25 jaar geleden ook al door een Russin gedaan werd). Daar was haar barokke paard goed in. De gewone basisgangen waren matig en het geheel zag er erg rommelig uit.
Maar de jury scheen het enig te vinden.

Waar staan de gegevens over de individuele punten per jury en de namen van de jury????

Dit is vrij subjectief bekeken. Passage, piaffe en pirouettes (al dan niet in passage) zijn nu eenmaal puntenpakkers, ze tellen dubbel. En als je er goed in bent, ja hoe zou je zelf zijn, dan laat je dat zien.

Een kermisproef, jij vindt dat zo maar ik vond het best wel ok, heel rommelig was het nu ook weer niet, vaak kon je de symmetrie toch wel ontdekken in de proef. Waarom vond jij de proef (het geheel) rommelig?

De basisgangen op zich waren misschien niet het van het maar over het algemeen wel netjes en actief achteraan en vooraan genoeg vrijheid. Paard liep ontspannen de hele proef door. Niet elk paard heeft super bewegingen, vooral bij barokke paarden ligt dat iets moeilijker, als je kijkt naar hun bouw (is geen excuus natuurlijk, maar maakt het verschil tussen geen 80% halen of wel 80% halen, je kan een combinatie toch niet afstraffen omdat het paard z'n basisgangen niet overweldigend zijn?). Maar ik weet niet of ze hier veel punten op krijgen? Ik vond de oefeningen namelijk proper uitgevoerd, zoals de appuyementen, goed Isabell's appuyementen zijn wel stukken beter maar dat paard kan dan ook fantastisch bewegen, zo zie je er jammer genoeg niet veel.

Ik denk dat het vooral voortkomt uit de houding van de Russin, ik vond het plaatje enorm storend omdat zij er als een hobbezak op zat alles bewoog. Het paard daarintegen liep prima en heeft zeker mooie gangen Pling

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:47

Izzy19 : De discussie over subjectief en objectief staat onder de door jouw gequote post Gaaaap

Overigens was ik niet de enige die niet optimaal van deze proef genoot.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:18

Ja ik wil best geloven dat jij deze proef niet goed vond, maar ben zelf gewoon benieuwd of dat subjectief is of objectief. Hiermee bedoel ik, de muziek kan jou niet liggen en de figuren die zij rijdt misschien ook niet, wat het geheel voor jou niet aantrekkelijk maakt. Oké, daar zal je mij niets over horen zeggen dat je dat niet mag vinden. (zou maar erg zijn Knipoog )
Maar ik was eigenlijk eens benieuwd naar iets objectief, bijvoorbeeld fouten in oefeningen ofzo? Want dat is uiteindelijk waar de jury punten op moet geven en of de muziek en de oefeningen elkaar mooi aanvulden. En daarin moet je toch toegeven dat dat wel het geval is? Het tempo en ritme van de muziek verandert mooi gelijk met de oefeningen die zij uitvoert. Ik vind Isabell haar kürmuziek ook niet mooi, maar de proef is technisch gezien en ook artistiek heel goed. Ook al hou ik niet van die muziek.
Ik wil hiermee enkel een beetje proberen duidelijk maken waarom de jury haar toch deze punten heeft gegeven.
Of ik die proef nu zelf goed of slecht vond heeft hier niet echt veel mee te maken, persoonlijk vond ik haar kür wel meevallen. Galoppirouettes mochten iets meer op de plaats soms en de piaffe op het einde werd soms iets haastig. Maar voor de rest, geen echte fouten.
Inderdaad, het paard is onrustig met z'n staart, maar heb je Matine van Andreas al gezien? Of Sunrise van Imke? Beide toppaarden en die doen dat ook. Blijkt dat het daar nog eens vol met insekten zat en bijna de helft of zelfs meer rijden met een mutsje op. Dat kan ik hem dus makkelijk vergeven Knipoog Al zie ik ook liever een paard met rustige staart.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:54

Helemaal met je eens Izzy. Je herhaalt wel een beetje dezelfde discussie die ik ook al met Sarabande gevoerd heb trouwens, kan me voorstellen dat zij niet zoveel zin heeft om die hele discussie nog eens opnieuw te voeren.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:27

Izzy19 schreef:
Ik vond de commentator ook niet echt fantastisch. Ik kon juist nog het laatste deel van de russische haar proef zien met wat piaffe en passagewerk en de commentator brak dat volledig af terwijl het paard echt achteraan mooi onderkwam en echt actief bleef. Na de russische moest Tine Wilhelmsson-Silfven rijden met Solos Carex, die proef zat in het begin vol met fouten, aangalloperen en onregelmatige huppels en daar zegt hij dan niets over, nee dan prijst hij die proef nog zo hard aan precies of de amazone zet een superproef neer terwijl ik bijna heel de proef slecht gereden vond. Ik dacht even, ligt dit aan mij en verwacht ik te veel of hoe zit dat? Gelukkig brachten de punten uitsluitsel en kreeg de commentator toch ongelijk. Haha!

.

Ik heb dankzij de link van horsedances de proef van de russin gezien en het commentaar van Frits was van een dergelijk laag niveau ...

OP deze link http://www.horsedances.net/MySpacePages ... ships.html kun je ook zien hoe de prinses tot uitsluiting kwam ....Nagelbijten / Gniffelen

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:06

Ik vond inderdaad vooral de houding van de russin de proef nogal verstoren.. Het maakte het hele plaatje onrustig...

en over die staart: mijn vriendje vroeg zich af of het paard nou de muziek aan het dirigeren was Nagelbijten / Gniffelen

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:08

Gerrie schreef:
Izzy19 schreef:
Ik vond de commentator ook niet echt fantastisch. Ik kon juist nog het laatste deel van de russische haar proef zien met wat piaffe en passagewerk en de commentator brak dat volledig af terwijl het paard echt achteraan mooi onderkwam en echt actief bleef. Na de russische moest Tine Wilhelmsson-Silfven rijden met Solos Carex, die proef zat in het begin vol met fouten, aangalloperen en onregelmatige huppels en daar zegt hij dan niets over, nee dan prijst hij die proef nog zo hard aan precies of de amazone zet een superproef neer terwijl ik bijna heel de proef slecht gereden vond. Ik dacht even, ligt dit aan mij en verwacht ik te veel of hoe zit dat? Gelukkig brachten de punten uitsluitsel en kreeg de commentator toch ongelijk. Haha!

.

Ik heb dankzij de link van horsedances de proef van de russin gezien en het commentaar van Frits was van een dergelijk laag niveau ...

OP deze link http://www.horsedances.net/MySpacePages ... ships.html kun je ook zien hoe de prinses tot uitsluiting kwam ....Nagelbijten / Gniffelen

Haha leuk om te zien, dat commentaar van Frits ook weer Nagelbijten / Gniffelen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:41

Sorry voor het herhalen, had het echt nog niet gezien. Het viel mij enkel op dat er soms zo negatief over haar proef werd gedaan Knipoog