sarabande schreef:De Russische zette een kermis proef neer met heel veel passage en piaffe en pirouettes in passage (wat 25 jaar geleden ook al door een Russin gedaan werd). Daar was haar barokke paard goed in. De gewone basisgangen waren matig en het geheel zag er erg rommelig uit.
Maar de jury scheen het enig te vinden.
Waar staan de gegevens over de individuele punten per jury en de namen van de jury????
Dit is vrij subjectief bekeken. Passage, piaffe en pirouettes (al dan niet in passage) zijn nu eenmaal puntenpakkers, ze tellen dubbel. En als je er goed in bent, ja hoe zou je zelf zijn, dan laat je dat zien.
Een kermisproef, jij vindt dat zo maar ik vond het best wel ok, heel rommelig was het nu ook weer niet, vaak kon je de symmetrie toch wel ontdekken in de proef. Waarom vond jij de proef (het geheel) rommelig?
De basisgangen op zich waren misschien niet het van het maar over het algemeen wel netjes en actief achteraan en vooraan genoeg vrijheid. Paard liep ontspannen de hele proef door. Niet elk paard heeft super bewegingen, vooral bij barokke paarden ligt dat iets moeilijker, als je kijkt naar hun bouw (is geen excuus natuurlijk, maar maakt het verschil tussen geen 80% halen of wel 80% halen, je kan een combinatie toch niet afstraffen omdat het paard z'n basisgangen niet overweldigend zijn?). Maar ik weet niet of ze hier veel punten op krijgen? Ik vond de oefeningen namelijk proper uitgevoerd, zoals de appuyementen, goed Isabell's appuyementen zijn wel stukken beter maar dat paard kan dan ook fantastisch bewegen, zo zie je er jammer genoeg niet veel.