Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:23

Paard en koets in november is voor de menners weer leuker.

Vraag me trouwens af hoe mensen aan 85€ benzine of dieselkosten komen. Rijdt die auto 1 op 3 :P?

Bagheera_206

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 13:28

Ik kom iets goedkoper uit, maar het is toch even 2x300km en nog een paar keer op en neer van hotel naar Equitana. :=

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:34

Ik heb vanuit Friesland 215km enkele reis naar P10, denk dat ik voor de hele reis (retour) iets meer dan een halve tank benzine kwijt ben. Met de huidige prijs gok ik zo rond de 30 euro totaal :)
Niet slecht voor een corsa van 18 jaar oud :+

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:40

suikermeisje schreef:
Paard en koets in november is voor de menners weer leuker.

Vraag me trouwens af hoe mensen aan 85€ benzine of dieselkosten komen. Rijdt die auto 1 op 3 :P?

Wel ik zou vanuit België, tegen de kust vertrekken, dus dat is zo'n 350 km enkele reis en ik heb een oude auto die redelijk wat verbruikt...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:43

Volgens ANWB site 208 km en auto kan 1.18 lopen minimaal (minst positieve) en kom dus op zo'n 17 euro enkele reis aan kosten.

Heb op de huidige tank zo'n ruime 600 km gereden en gisteren vol gegooid.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:49

Je zou het soms niet zeggen, maar in Brabant woon je best centraal voor dit soort dingen haha.
Net iets meer dan 100 km naar P10 dus we zijn er ongeveer met een uurtje denk ik. Verbruik zal dus ook niet zo spannend zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:44

haan schreef:
in 2,5 uur 12 hallen ??? ga je met de sneltrein ofzo?

Ja, alle gangetjes. Als er niets is hoef je niet te stoppen. Voor 12 uur stonden we weer buiten. Niks sneltrein hoor. Zelfs nog af en toe wat bekeken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:45

Bagheera_206 schreef:
Ik kom iets goedkoper uit, maar het is toch even 2x300km en nog een paar keer op en neer van hotel naar Equitana. :=

Ik ook, 1:12 diesel.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:53

Afbeelding

Mijn score van 2 dagen Equitana. Heb het erg gezellig gehad met mijn vriendin.

Wat ik wel miste was ergens iets van Polar (heb nieuwe sensoren nodig), crossbeschermers en uiteraard de menspullen. Er was 1 stand met mooie menhoofdstellen maar die kostten 400 euro.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:59

germie schreef:
haan schreef:
in 2,5 uur 12 hallen ??? ga je met de sneltrein ofzo?

Ja, alle gangetjes. Als er niets is hoef je niet te stoppen. Voor 12 uur stonden we weer buiten. Niks sneltrein hoor. Zelfs nog af en toe wat bekeken.

Wat is daar de lol dan van?

Brendabeumer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:24

Agelopen maandag geweest. Was er erg leuk! De autorit zeker waard en een hoop mooie spullen gescoord!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:36

Weten jullie ook of er antidiefstal zadeldragers verkocht worden? Ik ga vrijdag en super veel zin in. Zoals ik het lees gaat het wel heeeeeel erg druk worden

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:37

Margee schreef:
germie schreef:

Wat is daar de lol dan van?

Als je het niet interessant vindt dan is het zonde van je tijd om er 6 rondjes te lopen denk ik zo. Zoveel mensen zoveel meningen...

@lootje1991: Heb ik gezien ja! Vraag me alleen niet waar...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:47

Hier was het een kleine 1,5 uur rijden er naartoe gok ik. Maar helaas een 18 jaar oude diesel landcruiser die 1 op 9 zuipt, dus kosten zijn ook altijd hoger dan. Maar zeker de moeite waard om te gaan, ook met entree kosten en zelf eten en drinken meenemen scheelt het best

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:59

Germie, waarom ga je eigenlijk? Wat denk jij er te vinden dat jou interesseert?

Wij waren gisteren even na half 9 denk ik op P10, de kassa daar was in elk geval al open, we konden heerlijk dicht bij de bussen parkeren. Die bus ging al snel, met ons twee en nog twee anderen erin. Daarna was het wel een aardig tijdje wachten totdat we naar binnen konden, maar waar de bus ons afzette was wel een gedeelte open waar je koffie en gebak kon kopen. We hebben daar koffie gedaan en zijn langzamerhand naar ingang Sud gegaan, waar kluisjes waren. Eenmaal binnen om 10 uur hebben we een kluisje genomen, jassen en direct overbodig spul erin gedaan, naar het toilet geweest en toen de hallen in. We hebben ons de hele dag heerlijk vermaakt, weinig van de lezingen gezien, amper shows, maar heerlijk rondgekeken bij allerlei stands. Vooral de overweldigende hoeveelheid natuurvoer vonden we interessant, daarin is Duitsland toch wel een stuk verder naar ons idee dan Nederland. De Eskadron-stands, bling-bling hoofdstellen etc. zijn aan ons niet besteed, dus daar gingen we redelijk snel aan voorbij, maar buiten dat hebben we toch ngo wel genoeg andere zaken gezien die ons wel interesseerden. Kwart voor 7-7 uur stonden we weer buiten bij de bus(sen). Ik was even na 5 uur van huis vertrokken en rond 22.30 weer thuis ( na mijn paard nog even van hooi voorzien te hebben).
Ik zou er zo weer heen willen hoor, kan me er prima nog wel 1 of 2 dagen vermaken. Toch snap ik wel dat mensen vinden dat er veel, heel veel van hetzelfde is, dat is ook best jammer.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:00

Niezzz schreef:
@lootje1991: Heb ik gezien ja! Vraag me alleen niet waar...

Ah fijn dan kom ik ze vast wel tegen!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:03

_Marinke_ schreef:
[ [url=m/81XQ7e.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D :D

Goed geslaagd met z'n 3'en dacht ik zo! *\o/*

waar komen de laarzen vandaan en voor hoeveel als ik vragen mag?

S_a_f_a_r_i schreef:
[ [url=m/FpULrq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze uiteindelijke buit. We zijn vandaag al rond 1 uur weg gegaan. Ook omdat we alles wel hadden wat we wouden en we dus ook gewoon nog geld hebben overgehouden.

Ook wel zo fijn. Vandaag echt minder druk dan gisteren.

Waar heb je die beschermers gescoord? Wat kostten ze?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:17

Germie vraag me ook af waarom je gaat.. je komt negatief over. Wordt je daarvan nooit moe van jezelf? Positief in het leven staan geeft mij veel meer energie namelijk. Maar ieder z'n ding.

Bagheera en margrietjuh Okee dan begrijp ik wel dat je een stuk meer kosten hebt Aan diesel of benzine. Maar iemand zei €85 aan diesel. Dat betekend dat je 75 liter diesel ofzo op rijdt. Dat is echt bizar veel. Van zoveel liters kan ik met m'n dure benzine naast oost Duitsland rijden namelijk :P

Voor ons was €150 enkel en reden met een Opel Vectra, niet erg zuinig dus. Maar waren met 4 personen dus kosten mooi gesplitst. Scheelt ook alweer veel.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 16:22

Benzine is al gauw 1,50 en dan gaat het best hard met 600 a 700km.

Diesels rijden idd veel zuiniger en is ook veem goedkoper. :j

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:31

Alexandra__ schreef:
_Marinke_ schreef:
[ [url=m/81XQ7e.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D :D

Goed geslaagd met z'n 3'en dacht ik zo! *\o/*

waar komen de laarzen vandaan en voor hoeveel als ik vragen mag?

S_a_f_a_r_i schreef:
[ [url=m/FpULrq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze uiteindelijke buit. We zijn vandaag al rond 1 uur weg gegaan. Ook omdat we alles wel hadden wat we wouden en we dus ook gewoon nog geld hebben overgehouden.

Ook wel zo fijn. Vandaag echt minder druk dan gisteren.

Waar heb je die beschermers gescoord? Wat kostten ze?

Beschermers komen boven weg in het midden waar ze ook alle eskadron zweet dekens verkopen.

Voor en achter €89 en de springschoenen €15 dekje kwam daar ook weg was €40

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:55

Ik negatief? Nee hoor. Vertel alleen mijn ervaring van de vorige keer. En ben erg positief normaal gesproken, ben al 4 keer geweest, maar vorige keer viel me vies tegen. Keren daarvoor dus halve dag nodig gehad wat dus lang is. En als ik nu lees van geen koopjes, kleiner, geen mensport, tja, dan ga ik wel twijfelen. 2 edities terug mooie kalfslederen rijlaarzen gekocht voor 75 euro.
Voor zulke dingen ga ik. Echte absolute koopjes. Ik heb niet specifiek wat nodig, maar hoop een zwarte sidepull te vinden met brede neusriem. Heb die dingen nog nooit in het zwart gezien. Uiteraard betaalbaar. Verder ga ik kijken bij de fokkerij. Ik ben dol op hengstenboeken, maar zelf fokken is me te duur. Aan hele dure zadels zitten is ook een doel.
En ik hou niet van slenteren, dus kan altijd sneller dan anderen. We gaan nu met 4 en het kan best zijn dat er nu wat meer tijd nodig is. Maar overal in graaien hou ik niet van. Jekunt vaak vanaf het gangpad zien of een stand betaalbaar is of normale prijzen hanteert. Ik ga specifiek voor koopjes en kan ook wel net als vorige keer met niets thuiskomen.
Maar ik shop als een man. Heerlijk efficient. En shows boeien me echt niet. Ik ga dit keer op de wortelstokkendag, en dat is helemaal niet mijn ding. Maar heb geen haast, heb de hele dag gepland. Dus komt wel goed.
Maar eerlijk is eerlijk, ik zie nog geen dingen voorbij komen waarvan ik denk die wil ik. Het micklemkloonhoofdstel is leuk en ga ik bekijken, dat loesdau bitlooshoofdstel ook, hoewel het geen sidepull is, en ik ga kijken naar hengstenboeken. Maar wie weet kom ik met een turqoise cross mouthcloser thuis, die zoek ik nog. Het louvenpakket ga ik wel halen, want heb me aangemeld, zou dus klaar moeten liggen.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:14

suikermeisje schreef:
Germie vraag me ook af waarom je gaat.. je komt negatief over. Wordt je daarvan nooit moe van jezelf? Positief in het leven staan geeft mij veel meer energie namelijk. Maar ieder z'n ding.

Bagheera en margrietjuh Okee dan begrijp ik wel dat je een stuk meer kosten hebt Aan diesel of benzine. Maar iemand zei €85 aan diesel. Dat betekend dat je 75 liter diesel ofzo op rijdt. Dat is echt bizar veel. Van zoveel liters kan ik met m'n dure benzine naast oost Duitsland rijden namelijk :P

Voor ons was €150 enkel en reden met een Opel Vectra, niet erg zuinig dus. Maar waren met 4 personen dus kosten mooi gesplitst. Scheelt ook alweer veel.

Ik rijd benzine, 1:15 met mijn corsatje, denk dat ik voor 30 - 40 euro op en neer ben morgen :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:17

Oei, lees ik micklemkloonhoofdstel? Waar, wat en hoe duur?
Dochter wil een nieuw hoofdstel namelijk.

Ik heb echt een lijstje in mijn telefoon. Vanaf de dag na de laatste Equitana wordt dat langzamerhand gevuld en de volgende keer heb ik een doel. Hier in de buurt is nauwelijks meer ruitersport in een winkel en ik wil niet alles van internet af kopen.

Voor ons is het gewoon een dag uit en paard, paard, paard, paard, zoals de mannen thuis het noemen.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:18

suikermeisje schreef:

Inderdaad, dat was ik. Ik heb een 25-jaar oude benzine wagen en zoals gezegd is het voor mij 700 km heen en terug, vandaar...

En aangezien ik ook degene ben met het zielige verhaal van mijn 2 vriendinnen die last minute hebben afgehaakt, zou ik dus niemand hebben om de kosten te delen.

Vandaar ook dat ik het niet zie zitten om nog alleen te gaan. Heel erg jammer, maar ik geniet wel mee van jullie aankopen :)

Het is alleen heel erg jammer aangezien ik al 2 jaar aankopen van Spaans materiaal uitstel in afwachting van de Equitana.... De premiekeuring is eind augustus en ik moet nu dus nog ergens anders twee spaanse voorbrenghoofdstellen voor een redelijke prijs zien te scoren... :')

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:28

Lege rugzak: check
Zakgeld: check
Shop lijstje: check
Volle tank: check
Halster en springschoenen voor maten: check

Van mij mag het morgenochtend 7 uur worden :D