Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:31

Haha leuk toch! 6 juli weer zo goed rijden en dan zit je er vast bij :)
Ja klopt. Zaterdag z'n 2e wedstrijd en dan zondags de selectie.
Ik mag wel hoger beginnen maar vind hem daar nog wat te groen voor. Hij loopt meestal wel braaf zijn rondje, maar in de B beginnen kan geen kwaad ;)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:56

Wat doet Envoy het ontzettend goed, FL :)! Super zeg! Ben best benieuwd naar beeldmateriaal ;) Hoe is het gister gegaan?

Gefeliciteerd, Mette!

Gaat lekker met Bolero, lees ik :) Op naar de L1 :D

Jammer, Ultimo.

Ik ben gister weer op wedstrijd geweest met mijn jonkie. Zaterdag had ik les van de instructeur die één keer per maand bij ons op stal komt (ik les normaal één of twee keer per week bij mijn vaste instructeur) en toen had ik echt mijn handen vol aan haar :o Laat ik het erop houden dat de instructeur het een apart dier met een kort lontje vond :')

Gezien het weer hing het er nog om of de wedstrijd gister door zou gaan, maar gelukkig mochten we toch van start ;) De bak was wel wat zwaar en er lagen nog wat plassen in de bak, dus het was best aanpoten voor haar. Een aantal deelnemers zag trouwens ook af van het rijden van hun proef. Esta gedroeg zich keurig en ondanks een aantal slordigheidsfoutjes werden we twee keer eerste met 189 en 194 punten. Ze was niet kijkerig en stampte braaf door de plassen heen, dus ik was tevreden! In andere binnenbakken is ze eigenlijk altijd wel braaf, maar buiten valt er nog wel eens veel te veel te zien en dan komen we dus niet rond :+

We kregen mooie punten voor de gangen (een 8 voor de stap, een 7 voor de draf en een 8 voor de galop) en leuk commentaar bij de onderdelen, zoals 'mooi actief gereden', 'lekker voorwaarts' en 'fijn ontspannen'. Leuk :)

UltimOo

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:01

mooie punten Yelly! gefeliciteerd! :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:09

Dat zijn zeker mooie punten en leuk commentaar Yelly!
Fijn dat ze zo braaf is en gewoon door de plassen heen stampt!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:45

Mooie punten yelly!!

Ik heb net Edje voorzien van een uitgebreide massage. Door alle training van de afgelopen tijd was ie daar even aan toe!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:40

Ultimoo balen dat het was afgelast bij mij is het gelukkig naar binnen verplaatst!

Zilverkenny toch een meevaller dus!!

Ik ben door met het sponsorship ben erg benieuwd!
Afgelopen weekend wedstrijd gehad op een grote stal (Wennekers in Aalsmeer)
Onwijs aan het sjouwen met lostijden maar in de proeven dus net iets te weinig. Moet echt even uitvinden hoelang ik moet losrijden.
Eerste proef heel fijn met klein beetje spanning af en toe. 187 behaald.
En 2e proef batterij beetje leeg maar toch 191 en een 1e prijs!
Nu staat de teller na 2 wedstrijden op 5!

Heb net een schema gemaakt en wil nog 6 wedstrijden b starten en in oktober over naar de L :D

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:20

gefeliciteerd met je punten! :)

ik heb nog 3 wedstrijden in de B staan, 2 gewone en de Groninger kampioenschappen, en dan ga ik L1 of L2 starten, ligt er een beetje aan hoe ze op dat moment aan voelt :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:57

Ik heb net besloten dat ik volgende maand wat wedstrijden in de western ga starten :D.
Is alleen maar doorzitten, en lichtrijden wordt voorlopig het grote probleem, dus leuk! Hebben we wat om naar toe te werken!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:38

Super netjes Yelly, leuk dat ze zo stoer door blijft stampen!

Haha madelein, dat is toch opeens een heeeele andere richting!! Hoe kom je daar opeens bij?

Netjes jantine, ik vind het ook lastig aan te voelen! Laatste keer met 5 minuten losrijden liep hij de eerste proef super, en een andere keer met kwartiertje. En een andere keer was hij met een kwartier bij de tweede proef al op haha. Ik ben ook door met de sponsorship! Ben erg benieuwd wie gaat winnen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:49

@ sharona: ik sta op een Western stal vandaar! Hihi! Ik heb hem vorig jaar al eens uitgebracht in het halter werk, puur voor de ervaring voor hem. Was dit jaar te laat met het opzeggen van m'n startkaart, dus zat er nog een jaar aan vast :). En ik kan voorlopig niet licht rijden, wat ik voor de B toch echt nodig heb! Dus vandaar haha!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:01

Ohh vandaar haha!! Wel erg leuk hoor! Rij je dan ook heel anders qua houding van je paard?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:45

Ja meer lang en laag, dus niet opgericht. Eigenlijk is er verder heel veel hetzelfde. Mijn instructeur is ook van de Western kant, dus ben op zich wel redelijk bekend ermee ( ook doordat ik de enige ben op stal die 'Engels' rijdt ;)). Verder is het tempo iets anders. Hun basis draf ( de jog) is wat bij ons de verzamelde draf is. Het gaat met name om hoe constant je paard loopt, dus wel een mooie combi voor de dressuur!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:33

Ik! hoop ik tenminste haha, heb een 5 jarige pony

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:56

Mag ik mij hier ook melden! :D Ik heb sinds een week een super knappe, net 5 jarige merrie! Is goed zadelmak, maar moet nog doorgereden worden. Hoop in oktober (ongeveer) te gaan starten met haar. Wil springen en dressuren, maar heb geen haast dus kan best zijn dat we dit jaar alleen dressuren :D

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:07

Wat leuk dat jullie door zijn met het sponsorship, Sharona en Jantine!! En succes met je selecties Sharona :) (en anderen als die ook selecties rijden!).

Yelly: wat leuk dat je zulk fijn commentaar van de jury kreeg, en die punten zijn al helemaal super natuurlijk!

Madelein: leuk hoor, western! Ik heb ooit eens op een western paard gereden (een super mooie arabische hengst). Maar dat is toch wel heel apart hoor, alle hulpen zijn anders!

Jantine: Het is voor mij ook nog lastig om te bepalen hoe lang ik moet inrijden. Thuis rijd ik altijd wel een uur, maar ik merk toch dat ze dat op wedstrijd niet volhoudt. Al die spanning is toch erg vermoeiend voor ze denk ik. Dus ik hou het meestal op 20 minuten, maar ze is de tweede proef wel altijd slomer dan de eerste.
En ook jij hebt het weer goed gedaan :). Gewoon allemaal toppers hier!

Melanie_B: welkom :).

Ik heb zondag mijn laatste wedstrijd in de B. Hopelijk kunnen we nog even lekker knallen in de ring om de B goed af te sluiten! Bolero is wel echt méga hengstig haha! Ben benieuwd of me dat tegen gaat werken of dat ik het om kan buigen tot iets goeds :).

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:53

Ik ben vorige week naar Almelo geweest, weer 5 wp rijker. Nu weer lekker verder trainen.

Super gedaan Yella!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Melanie, leuk paard!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:40

Welkom melanie!

@zilverkenny: dat valt wel mee. Mijn paard is in basis hetzelfde opgeleid als een western paard, maar dat verschilt weinig van de basis van het engelse rijden. Voor mij is het grote verschil dat je in de western meer vanuit zit en beenhulpen rijdt. Ik krijg ook op deze manier les in mijn dressuur oefeningen, dus voor mij is het verschil niet heel groot :)

Ik ga zo weer een rondje rijden! Zit erg te twijfelen of ik 21 juli mee zal doen aan de wedstrijd bij ons op de vereniging. Kan ik stappend naar toe, dus is niet heel belastend. Weet alleen niet of het lichtrijden dan al gaat!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:47

Yes, hier precies hetzelfde. Ik ga de 20ste meedoen aan een oefenwedstrijdje waar ik stappend naartoe kan met mn gup. Galop zit er nog niet helemaal in, maar ik ga het gewoon proberen. Het is ja maar voor te oefenen. Ik vraag me meer af hoe ze zich zal gedragen.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:21

Die wedstrijd gaat niet door san 21e... Ivm NK dressuur.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:23

ik mag zondag de baan weer in met mn Friesje :D

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:18

Iemand hier nog leuke tips voor 1e keer vreemd terrein met een heethoofdje? :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:39

Ik mag morgen weer de ring in hoor, nog 1 puntje en dan mag ik alweer naar de L met dressuur!
Zo trots op mijn kleine dondertje :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:25

Jantine_ schreef:
Die wedstrijd gaat niet door san 21e... Ivm NK dressuur.

Tja dat maakt de keus wel makkelijk haha!
Dan alleen de 14e in de western starten. De dressuur dan weer in augustus. Leuk leuk!!

Vanmiddag voor het eerst weer heerlijk gereden. Lichtrijden ging ook goed! Ik ga ineens als een speer haha! *\o/* *\o/* *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:23

Ooooooo ik heb zo fantastisch gereden net!!!
Eind Vd les hoofdstel uit, en met de teugels als neckreign stap/draf/ kleine voltes/ halthouden en achterwaarts gereden ( dus zonder bit in, teugels om z'n hals). Op het laatst teugels ook weg en alleen op m'n zit en aanraking van zijn hals met m'n hand gereden.
Super gaaf gevoel! Eenheid!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:15

Ha dames,

Ik lees (overwegend) allemaal leuk berichten. Veel succes voor degene die morgen wedstrijd hebben. Niet vergeten hier uitgebreid verslag te doen en foto's te plaatsen he :+

Aangezien ik deze week nog een tentamen moest maken en mn scriptie moest verdedigen (8,5 *\o/* *\o/* *\o/* )) zat ik gisteravond pas weer voor het eerst op het paard. Vanwege de moeheid alleen even Selma gedaan. Vandaag Elena er ook weer bijgepakt. Even de spanning eruit gelongeerd en vervolgens heeeeerlijk gereden :+:
Ik zit nog te twijfelen of ik IBOP wil gaan doen of misschien binnenkort een keertje impuls starten. Daar hoef je, waar ik start, geen startkaart voor te hebben dus dan kan ik gewoon een keer aan komen waaien.