Het EK Dressuur in Turijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Het EK Dressuur in Turijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:29

horseyfries schreef:
Ik denk dat de winst vooral te halen gaat zijn in de moeilijkheidsgraad en daarin kunnen ze nog veel evolueren dus ik zie best mogelijkheden voor Imke om die paar procent ook nog in te halen! Het gaat niet alléén maar om piaffe, en bijv. de wissels van Sunrise zijn zo'n beetje de mooisten van het hele veld.

Klopt en daar liet Anky bij de 2ers ook wat steken vallen.
Er kan nog heel wat gebeuren voor de OS, Happie heeft ook nog een jaar om te oefenen, het gaat spannend worden.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:30

Ik vond het stiekem erg jammer dat HP geen kür mocht rijden gisteren en Laurens wel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:30

Bettine schreef:
horseyfries schreef:
Ik denk dat de winst vooral te halen gaat zijn in de moeilijkheidsgraad en daarin kunnen ze nog veel evolueren dus ik zie best mogelijkheden voor Imke om die paar procent ook nog in te halen! Het gaat niet alléén maar om piaffe, en bijv. de wissels van Sunrise zijn zo'n beetje de mooisten van het hele veld.

Ik heb het ook niet enkel over de piaffe, maar gaf die slechts als voorbeeld. Sunrise zal nooit zo door zijn lijf kunnen bewegen en de achterhand onder kunnen brengen als bv. een Salinero, in geen enkele oefening.

En die moeilijkheidsgraad... Anky kennende zal haar nieuwe kür qua moeilijkheid ook nog eens ver boven die van Imke uit gaan stijgen.

Tuurlijk vallen daar altijd punten te halen, maar niet alleen voor Imke.

In mijn ogen beweegt Sunrise nu al meer door haar lijf dan Salinero in de galopwissels, dus "in geen enkele oefening"? Dat ben ik gewoon niet met je eens!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:31

Had m'n bericht ook al aangepast voordat jij je reactie plaatste Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:32

Bettine schreef:
Ik vond het stiekem erg jammer dat HP geen kür mocht rijden gisteren en Laurens wel.

Ik niet maar dat is meer omdat ik de muziek van Laurens zo ontzettend goed bij hem en zijn paard vind passen dat ik daar elke keer kippenvel van krijg, niet omdat ik het HP niet gun! Knipoog

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:33

Pirouettes vond ik trouwens ook erg sterk van Sunrise. Zeg ook niet dat Imke een slechtere proef heeft gereden, maar op zijn beweging wint Salinero het gewoon steeds weer.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:34

Bettine schreef:

Maar verder? Zijn de galoppirouettes minstens zo mooi, de passage is vloeiender en regelmatiger dan die van Salinero, de aanleuning is beter en Sunrise komt nooit achter de loodlijn, Salinero gisteren tijdens de eerste uitgestrekte draf behoorlijk, de uitgestrekte stap van Sunrise is mooier door het lijf, moet ik nog even doorgaan?? Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:35

Ik had graag gezien wat HP in de kür in dit deelnemersveld had gepresteerd. Vind zijn kür qua muziek en moeilijkheidsgraad niet heel sterk, maar van Laurens weten we nu wel zo'n beetje wat hij kan in zo'n veld.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:38

Bettine schreef:
Ik had graag gezien wat HP in de kür in dit deelnemersveld had gepresteerd. Vind zijn kür qua muziek en moeilijkheidsgraad niet heel sterk, maar van Laurens weten we nu wel zo'n beetje wat hij kan in zo'n veld.

Ik ken zijn kür niet, wat heeft hij voor muziek? Ik denk dat het voor de combinatie Laurens - Ollright heel goed voor het zelfvertrouwen was om wél te rijden en dat dat richting de OS beter is. HP zijn kampioenschap kon toch al niet meer stuk na die fantastische GP, daar zijn de juryleden wel al wakker van geworden dat ze op hem moeten gaan letten!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:41

horseyfries schreef:
Bettine schreef:

Maar verder? Zijn de galoppirouettes minstens zo mooi, de passage is vloeiender en regelmatiger dan die van Salinero, de aanleuning is beter en Sunrise komt nooit achter de loodlijn, Salinero gisteren tijdens de eerste uitgestrekte draf behoorlijk, de uitgestrekte stap van Sunrise is mooier door het lijf, moet ik nog even doorgaan?? Haha!

Hmm oke daar verschillen we dan van mening.
De pirouettes had ik overgens ook al genoemd van Sunrise, evenals dat de uitgestrekte draf van Salinero gisteren niet sterk was, wel lezen Knipoog

Passage was zeker niet vloeiender en regelmatiger. Vind de pi/pa van Sunrise eigenlijk zeer matig, de achterhand wordt nauwelijks ondergebracht, tempo wisselt erg veel en in de piaffe viel 'ie meerdere malen helemaal stil, om het nog maar niet over de overgangen daarin te hebben. Vind de aanleuning van Sunrise altijd net te strak (evenals de hele bovenlijn), ik zie liever meer bolling over die hele lijn dan alleen een hals die er mooi op staat. Tuurlijk is er verbinding door het hele lijf heen, anders kan je niet zo'n fantastische prestatie neerzetten op dit niveau, maar het kan gewoon beter. En dit laatste is iets wat de hele proef door blíjft.

Stapgedeeltes heb ik gisteren niet gezien, dus kan ik niet over oordelen. Sunrise is doorgaans meer ontspannen en stapt daarin ruimer door het lijf dan Salinero, maar hoe dat gisteren was weet ik niet.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:46

horseyfries schreef:
Ik ken zijn kür niet, wat heeft hij voor muziek? Ik denk dat het voor de combinatie Laurens - Ollright heel goed voor het zelfvertrouwen was om wél te rijden en dat dat richting de OS beter is. HP zijn kampioenschap kon toch al niet meer stuk na die fantastische GP, daar zijn de juryleden wel al wakker van geworden dat ze op hem moeten gaan letten!

Volgens mij (correct me if i'm wrong) van the Carpenters, gemaakt door Joost Peters. Ik zat er iig niet van op het puntje van mijn stoel, weinig vernieuwend, weinig spannend en weinig emotie. Het hoeft er niet alle 3 in te zitten, maar op zijn minst 1 van deze 3 is voor mij toch wel een voorwaarde voor een goede kür.

Dat zelfvertrouwen voor richting de OS kunnen ze allebei gebruiken natuurlijk, zowel Laurens als HP. Maar Laurens had de ervaring op zo'n concours al ruimschoots en HP nog niet.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:48

horseyfries schreef:
Bettine schreef:

Laurens heeft volgens mij nog steeds zijn wel erg gave Queen-kur Haha!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:50

klopt gerrie

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:52

De piaffe van Salinero is beter, maar de passage van Sunrise is veel regelmatiger van beenzetting, Salinero tilt vaak het linkervoorbeen iets minder ver op dan het rechtervoorbeen, en blijft ook vaak iets te veel op de plaats (wat Sjef zelf ook zei na de GP Special) waardoor het eigenlijk een voorwaartse piaffe wordt ipv passage. Dit was in de kür beter maar dan wordt hij minder gelijk voor.
Tsja, jij zei zelf: "maar verder...?" dus ik denk, ik herinner je nog even aan de verdere verschillen... Knipoog
De aanleuning van Sunrise was veel minder strak en meer open dan die van Salinero, ook duidelijk te zien in de overgangen en aan het stanggebruik. Wat niet wegneemt dat ze allebei super gepresteerd hebben hoor, ik wil echt van geen van beiden de prestaties naar beneden halen, maar als je zegt dat het in de toekomst niet mogelijk is voor Sunrise om Salinero te verslaan dan ben ik het daar absoluut niet mee eens omdat niet altijd degene met de beste piaffe gaat winnen, er zijn nog heel wat meer onderdelen waar je het verschil kan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:54

Bettine schreef:
Ik heb het ook niet enkel over de piaffe, maar gaf die slechts als voorbeeld. Sunrise zal nooit zo door zijn lijf kunnen bewegen en de achterhand onder kunnen brengen als bv. een Salinero, in bijna geen enkele oefening. De wissels van Imke waren idd beter, maar verder?

Dat ben ik toch niet met je eens. Ik denk dat als Sunrise nog sterker word ze nog beter op het achterbeen kan komen. Als je ziet wat dat paard nu al aan kwaliteit laat zien. Toen Salinero net op dit nivo liep was het ook nog allemaal niet zo geweldig.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:57

Bettine schreef:
horseyfries schreef:

Volgens mij (correct me if i'm wrong) van the Carpenters, gemaakt door Joost Peters. Ik zat er iig niet van op het puntje van mijn stoel, weinig vernieuwend, weinig spannend en weinig emotie. Het hoeft er niet alle 3 in te zitten, maar op zijn minst 1 van deze 3 is voor mij toch wel een voorwaarde voor een goede kür.

Dat zelfvertrouwen voor richting de OS kunnen ze allebei gebruiken natuurlijk, zowel Laurens als HP. Maar Laurens had de ervaring op zo'n concours al ruimschoots en HP nog niet.

The Carpenters? Tong uitsteken Who the .... Haha!
Tuurlijk is zelfvertrouwen voor beide belangrijk, maar het is wel een groot verschil denk ik of je zoals Laurens een heel slechte ervaring hebt gehad op een supergroot concours of zoals HP als nieuweling erbij bent en dus alles beter dan het streepresultaat eigenlijk al meegenomen is. Op deze manier hebben ze allebei met een goed gevoel dit kampioenschap afgesloten, waar anders het voor Laurens toch teleurstellend zou zijn geweest. Denk ik hé, denk ik.... Nerd (als beste stuurlui die aan wal staat...)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:09

Laurens met muziek van The Carpenters??
DAt lijkt me nu net niet passen bij hem/hun...

Iets wat me bij Salinero ook sterk opviel was dat zijn achterbenen in de passage/piaffe soms wat ongelijke tred houden.
Hoog, laag zogezegd Clown
Hij doet zo zijn best maar ergens trekt ie het dan niet meer...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:14

Gerrie schreef:

Iets wat me bij Salinero ook sterk opviel was dat zijn achterbenen in de passage/piaffe soms wat ongelijke tred houden.

Nééé niet Laurens, Happie!! Lees het nog eens door, dan snap je het wel (hoop ik Tong uitsteken )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:17

Gerrie schreef:

Klopt linksachter maakt hij een tussen beweeginkje alsof hij inderdaad dat been eigenlijk niet omhoog kan houden.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:34

horseyfries schreef:
Gerrie schreef:

Nééé niet Laurens, Happie!! Lees het nog eens door, dan snap je het wel (hoop ik Tong uitsteken )

Jeetje, Happie en Carpenters...ook niet wat Haha!
Geen verkeerde muziek verder, maar echte accenten kan ik me zo niet herinneren.
Echt zo'n easy going muziek 'zwijmel'..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:22

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:31

Is het mogelijk ergens nog wat terug te kijken?
Ik had de afgelopen dagen al een paar keer zitten wachten voor die halve minuutjes die steeds uitgezonden werden. Gisteren had ik daar dus geen zin meer in Knipoog Maar wil het toch nog graag zien!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:21

Ik vond de commentator ook niet echt fantastisch. Ik kon juist nog het laatste deel van de russische haar proef zien met wat piaffe en passagewerk en de commentator brak dat volledig af terwijl het paard echt achteraan mooi onderkwam en echt actief bleef. Na de russische moest Tine Wilhelmsson-Silfven rijden met Solos Carex, die proef zat in het begin vol met fouten, aangalloperen en onregelmatige huppels en daar zegt hij dan niets over, nee dan prijst hij die proef nog zo hard aan precies of de amazone zet een superproef neer terwijl ik bijna heel de proef slecht gereden vond. Ik dacht even, ligt dit aan mij en verwacht ik te veel of hoe zit dat? Gelukkig brachten de punten uitsluitsel en kreeg de commentator toch ongelijk. Haha!
En over Silvia Iklé, zij rijdt inderdaad heel netjes haar proef. Zeker niet grof tegenover het paard en inderdaad bijna de hele tijd op het trensje. Ik zie deze combinatie echt graag rijden.
Sommigen reden zo goed als de hele proef op hun stang, dat is toch ook niet de bedoeling denk ik.
De proef van Laurens viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen, paard zag er naar mijn mening niet ontspannen uit. Ik vond Laurens er ook wel de stang enorm bij hebben. Maar goed, ik had er misschien te veel van verwacht. Het was alweer lang geleden dat ik nog eens een proef van hem had gezien.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:55

Imke bij Sportjournaal, 03-09-2007

Imke is uitgenodigd om vanavond naar de studios in Hilversum te komen voor een uitzending van NOS Sportjournaal van Studio Sport.

Programma: NOS Sportjournaal
Tijdstip: 22.30 - 22.55 uur
Zender: Nederland 3

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:08

Bettine schreef:

Dat vond ik ook Sigaar