Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:46

elnienjo schreef:
Dilan93 schreef:
Ik zou zo'n paard denk ik niet eens mee willen nemen naar hier. Ze zijn die ruimte gewend. Denk dat ze hier niet kunnen wennen :=

Nederland is daar idd niet geschikt voor want geen ruimte. Idaho kan natuurlijk prima, maar of hij het geld er voor heeft m over te vliegen zal ook meespelen natuurlijk.

En wil je dit dier dat waarschijnlijk nog nooit een trailer of stal van dichtbij gezien heeft, op een vliegtuig zetten?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:47

Prrrr schreef:
Maar Bob woont in Wyoming, toch? Net effe anders... Maar ik denk ook dat hij in Mongolië blijft.

Hij woont in Idaho (komt oorspronkelijk uit Wyoming) genoeg ruimte dus.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:49

Ayasha schreef:
En wil je dit dier dat waarschijnlijk nog nooit een trailer of stal van dichtbij gezien heeft, op een vliegtuig zetten?

Men vliegt ook grote wilde dieren over voor dierentuinen dus waar een wil is (en vooral geld) is een weg.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:26

elnienjo schreef:
Prrrr schreef:
Maar Bob woont in Wyoming, toch? Net effe anders... Maar ik denk ook dat hij in Mongolië blijft.

Hij woont in Idaho (komt oorspronkelijk uit Wyoming) genoeg ruimte dus.

In het kader van het Genootschap voor Nutteloze Kennis: in Wyoming had hij nog meer ruimte gehad. 2,2 inwoners op de vierkante kilometer. In Idaho wonen er wel 7,5 per vierkante kilometer :))

Mongolie zit dicht bij Wyoming: daar heb je er maar twee per vierkante kilometer. Ter vergelijk: Nederland 411 per vierkante kilometer.

Van dit soort getallen wil ik emigreren...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:31

elnienjo schreef:
Ayasha schreef:

Men vliegt ook grote wilde dieren over voor dierentuinen dus waar een wil is (en vooral geld) is een weg.

Ik vroeg niet of het kon. Ik weet dat het kán.

Ik vroeg pf dat iets is dat je wil doen. Ofwel; of dat fair is.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:31

Stille meelezer hier. Bedankt voor alle berichten en linkjes naar leuke blogs/foto/filmpjes. Heb vanochtend de finish van Esther kunnen zien, erg gaaf. Volg de Mongol Derby al jaren (sinds Chris Berkers) maar vond het dit jaar het leuks om te volgen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:45

Oh ik dacht dat je deze paarden niet mocht exporteren.. Meen dat gelezen te hebben ergens.. Maar nu ben ik natuurlijk kwijt waar.. Weet iemand hier iets over?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:48

Geprobeerd het ceremoniefilmpje terug te kijken, maar het werd wat gênant. Volume vol open als de ruiters spreken en dan net te verstaan en vervolgens geniet het hele hotel van het enthousiasme van de filmer :')
Ik heb het maar op gegeven :D . Met wat scrollen heb ik Mike en Anne gehoord.

Raamzicht, ik schreef dat in mijn vorige bericht, dacht dit te hebben onthouden vanuit eerdere topics. Toen ging het erover dat we we best zo'n leuk mongools paardje wilde hebben.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:53

Grit schreef:
Geprobeerd het ceremoniefilmpje terug te kijken, maar het werd wat gênant. Volume vol open als de ruiters spreken en dan net te verstaan en vervolgens geniet het hele hotel van het enthousiasme van de filmer :')
Ik heb het maar op gegeven :D . Met wat scrollen heb ik Mike en Anne gehoord.

Raamzicht, ik schreef dat in mijn vorige bericht, dacht dit te hebben onthouden vanuit eerdere topics. Toen ging het erover dat we we best zo'n leuk mongools paardje wilde hebben.

Ah sorry daar had ik overheen gelezen. Ik had het in een boek gelezen dacht ik. Nou ja, maakt niet uit.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:55

Ceremonie was mooi, al die verhalen heerlijk! En ja.. even slikken toen Bob het paard kreeg.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:55

Prrr, emigreren wilde ik al. Nu je de getallen zo noemt is dat verlangen groter geworden :+

Prrrr

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:10

IJsland. Dichterbij je familie, ook hele leuke paarden, 3,3 inwoner per vierkante kilometer. Maar wel veel toerisme...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:28

Prrrr schreef:
IJsland. Dichterbij je familie, ook hele leuke paarden, 3,3 inwoner per vierkante kilometer. Maar wel veel toerisme...

Ik zou zelf liever naar Canada gaan :j

IJsland lijkt me prachtig, maar meer voor vakantie. En ik zit zelf niet 'gebonden' aan familie. :) Mijn vriend daarintegen wel, dus daar houdt het al op :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:52

Wyoming is waanzinnig.... Kun je uren rijden zonder tegenliggers. Heb daar nog gras staan plukken en gedroogd omdat ik zo verliefd werd op die uitgestrektheid <3 prachtig stuk Amerika.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:15

Ayasha schreef:
Ik vroeg niet of het kon. Ik weet dat het kán.

Ik vroeg pf dat iets is dat je wil doen. Ofwel; of dat fair is.

Als klopt dat Mongoolse paarden niet geim/exporteerd mogen worden dan is het wellicht puur een symbolische gift geweest.
Dan stoot hij de bevolking ook niet voor t hoofd door m niet daadwerkelijk mee te nemen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:17

Leo schreef:
Wyoming is waanzinnig.... Kun je uren rijden zonder tegenliggers. Heb daar nog gras staan plukken en gedroogd omdat ik zo verliefd werd op die uitgestrektheid <3 prachtig stuk Amerika.

Helemaal mee eens! Evenals Montana, daar ben ik naar een dude ranch geweest. Onvergetelijk!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:19

Prrrr schreef:
In het kader van het Genootschap voor Nutteloze Kennis: in Wyoming had hij nog meer ruimte gehad. 2,2 inwoners op de vierkante kilometer. In Idaho wonen er wel 7,5 per vierkante kilometer :))

Mongolie zit dicht bij Wyoming: daar heb je er maar twee per vierkante kilometer. Ter vergelijk: Nederland 411 per vierkante kilometer.

Van dit soort getallen wil ik emigreren...
[/quote]
Ik zou nog steeds tekenen voor die 7,5, kon dat maar in Nederland, haha :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:21

Nederland word helaas alleen maar erger :(

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:21

Djilna schreef:
Oh en voor wie graag nog meer willen volgen. Morgen wordt vanaf een uur of 2 's middags NL tijd in Amerika de Tevis Cup verreden. Een 24uurs wedstrijd over 160km (wel op 1 paard) door aardig ruig terrein.
Ze hebben ook trackers tegenwoordig :D
http://trackleaders.com/teviscup19
Voor als het regent en je anders toch niks te doen hebt :))

Devan rijdt met deze race mee. Lijkt me prachtig daar, vlakbij Lake Tahoe!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 01:20

We gaan afdwalen, zullen we het bij de verhalen over de derby houden?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 07:27

Prachtig voor Margreet om de eer te krijgen van de herders.
En voor Bob lijkt het me een nog grotere eer dat ze je een paard willen schenken.

En iedereen bedankt voor het plaatsen van alle linkjes/ filmpjes de afgelopen dagen, ik heb ervan genoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:26

Die Devan was toch die griet die vorig jaar al die vet-penalties aan dr broek kreeg? Omdat ze zo hard ging omdat per se wilde winnen? Geloof niet dat ik die ga volgen....

Ik zou dat paard daar lekker op de steppe laten als ik Bob was. Daar is hij thuis. En dan af en toe langs en mooi genieten....

foxytoffee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:30

Iemand had hier een tijdje terug een link gezet naar een stukje geschreven door een dierenarts die meehielp bij de MD (in 2017) en over hoe dat was. Toevallig schreef zij ook dat ze een paard had ‘gekregen’ van de bevolking als eer. Daarbij schreef ze ook iets in de trant van ‘als ik dan terugga kan ik m bezoeken’ oid.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:47

Volgens mij is dat filmpje van de ceremonie weer offline, ik had dat stukje van Margeet gemist :o maar de link werkt niet meer en Facebook laat het ook niet zien. Nou ja, we hebben de herinneringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:50

safina schreef:
Die Devan was toch die griet die vorig jaar al die vet-penalties aan dr broek kreeg? Omdat ze zo hard ging omdat per se wilde winnen? Geloof niet dat ik die ga volgen....

Ik zou dat paard daar lekker op de steppe laten als ik Bob was. Daar is hij thuis. En dan af en toe langs en mooi genieten....

Ik zat toevallig net te zoeken naar die Devan, omdat ik haar naam ook alleen maar associeer met vet penalties :o

foxytoffee schreef:
Iemand had hier een tijdje terug een link gezet naar een stukje geschreven door een dierenarts die meehielp bij de MD (in 2017) en over hoe dat was. Toevallig schreef zij ook dat ze een paard had ‘gekregen’ van de bevolking als eer. Daarbij schreef ze ook iets in de trant van ‘als ik dan terugga kan ik m bezoeken’ oid.

Na wat googlen las ik dat Rumsfeld, Joe Biden en de zoon van Donald Trump ook paarden hebben gekregen tijdens een bezoek aan Mongolie. Die gaven het paard dan vervolgens een naam. Dus blijkbaar is dat gewoonte daar, maar wel symbolisch. Ik denk inderdaad ook niet dat het echt de bedoeling is dat je hem meeneemt.

Zunzuncito schreef:
Volgens mij is dat filmpje van de ceremonie weer offline, ik had dat stukje van Margeet gemist :o maar de link werkt niet meer en Facebook laat het ook niet zien. Nou ja, we hebben de herinneringen!

Ik zie het, wat gek.