KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten3110

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:25

Vandaag is me collega langs geweest, zijn bekken staat lichtjes scheef en dat zou de kreupelheid kunnen veroorzaken. Ook begint de zwelling nu te zakken via de Ice Vibe Boots (zo blij dat ik ze heb ookal kosten ze een rib uit me lijf!) maar hij blijft kreupel lopen.. Ik kijk het tot vrijdag aan, loopt hij dan nog kreupel nadat de hoefsmid ook is geweest komt er een dierenarts bij. Ik ga Nick even tot zondag oppakken, kijken hoe hij het doet en anders neem ik Nick mee. Zat er al mee in me maag met Wyron dat ik een voorgevoel heb dat het 2 dagen goed gaat en hij dan weer stok kreupel staat maar dat bevestigde mijn collega ook nog is even. Dus Wyron word uitgeschreven, nu alleen maar even afwachten of ik Nick meeneem of ik deze zomer toch laat passeren. Op een leen paard van daar heeft het voor mij totaal geen zin in Drachten, rijden kan ik wel (niet pocherig bedoeld) maar wil dan verder komen met me eigen paard. En aangezien de jongste nog zadelmak gemaakt moet worden en ik dat niet binnen 8 weken wil doen en dan zo'n zwaar programma is het Nick maar diep in de appeltjes van zijn ogen aankijken en hopen dat ik hem klaar krijg. Is gelukkig een Nrps-er met arabisch bloed erin dus die wilt altijd lopen haha!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:04

Hoop best kirsten

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:39

@ moonforever : Helaas Cavella gaat er nog steeds met een grote boog om heen :+

@ kirsten3110 : Sterkte ermee!! :(:) Weet hoe je je voelt, hopelijk komt hij er snel weer bovenop. Succes met Nick oppakken. Is mss wel het handigste nu, gezondheid van je paard gaat voor he. Daar heb ik ook voor gekozen. Sla dan liever een jaartje over :j Paard heb je langer nodig, dan zo'n instructieweek. Maar jij hebt wel het geluk dat je nog een extra paardje hebt waar je toch mee kan gaan, ik zou dan dat doen.

@ Sizzy : Wees maar blij, hier genoeg geregend bah.

Vandaag gewerkt, nou gezellig zeg. Hele ochtend niks aan de hand, 's middags werd het drukker omdat morgen dicht is. Nu hoor ik van een collega dat er 2 collega's zich hebben beklaagd bij de baas toen ze naar huis gingen, ik ben altijd half uur eerder klaar. Wat een zielige zeg, we hebben taakverdeling dus iedereen doet zijn ding. Gaan ze klagen dat we ze niet helpen als het druk word, uhm er is ons ook niks gevraagd en wij vragen ook niemand als wij het druk hebben aan de balie want wij kunnen de drukte weg werken maar hun niet grrr. En dan loopt het vast en dan zijn ze op hun teentjes getrapt dat we ze niet helpen. Kregen laatst al commentaar dat we een groepje aan het vormen waren en hun nooit vroegen en hielpen. Ja mss kunnen we meer met hun opschieten dan met hun. Vanmorgen ook, had met een collega balie, nou zij helpt 1 patiënt en ik ondertussen 5 patienten :+ Zal wel gezellig vrijdag worden.

Toenstraks Cavella gereden, in de 2e binnenbak, vertrouwde het weer niet, donker, soms regen en 1e binnenbak was bezet door les. Pfff was benauwd daar en ze had last van die warmte. Ze was ook aan het klooien, altijd in die bak, ziet altijd spoken daar, terwijl ze in de 1e binnenbak en buitenbak normaal doet. :+ Met haar hoefje gaat het gelukkig goed!!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:47

Gelukkig dat haar hoefje weer goed gaat. Wat een rotplek zeg! Ja heb echt een geluk qua dat, dat ik een back up heb. Mam denkt ook dat het voor Nick goed zou zijn en het beter is om Wyron thuis te laten. Had er al zo'n naar onderbuik gevoel bij. Dat gevoel word nu nog is even bevestigd. Ik hoop maar dat hij vrijdag kreupelvrij is. Rechtuit loopt hij lichtjes onzuiver, in de bochten hartstikke kreupel.. Maakt niet uit welke kant, snap er geen hol van. Ik hoop maar dat hij met Mac Rider Cup wel weer in orde is! Anders dat ook maar afzeggen :( Tis wat met die paarden.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:56

Ik had dat toen ook, bult op haar pees en behoorlijk dik. Ontstekingsremmers, zwelling weg, bult werd iets minder. Rechte stukken liep Cavella redelijk goed, maar wendingen en op de linkerhand drama. Mankheidsonderzoeken allemaal positief :? Dus de voorbenen eens naar achter getrokken: rechtervoorbeen ging helemaal naar achter en linkervoorbeen maar half, Advies van DA osteopaat. Zij bleek dus 1e rib en borstbeen niet goed te hebben zitten, dat was de oorzaak. Gelukkig niks aan de pezen. Hoop dat je het zo ook mss kan oplossen, anders ben je verder van huis...... Zou Wyron niet meenemen, stel hij loopt weer goed, loopt hij daarna op de instructieweken weer niet goed, dan sta je daar. Dan kan je beter met Nick met volle moed erheen gaan. :j

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:59

Ja Wyron laat ik ook thuis, had zo ie zo die keuze al gemaakt voordat deze conclusie kwam maar het onderzoek bevestigde het maar weer even. Hij zou daar miss 2/3 dagen goed gaan en dan neem ik weer een kreupel paard mee naar huis, nee dat is het niet waard. Dan maar volgend jaar met de jongste van het stel ;)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:00

Precies, je wilt nog langer van hem genieten denk ik he :P Er is nog wel vaker instructieweek, dan volgend jaar zonder blessures :j Dat hoop ik voor mezelf ook.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:16

Ja zeker, en ik weet dat hij door zijn beperkte beentje al niet verder dan de M1 zal komen maar dat is niet het belangrijkste. Het is een geweldig lief dier, consequente en eerlijke leider in de kudde en een echt voorbeeld voor de jongste die hij nu ook opleidt. Wat zou ik nog meer willen? Mocht het dit jaar echt niet gaan dan ga ik lekker met de jongste volgend jaar. Die komt nu echt zelf aangeven dat hij wilt gaan werken dus die zijn we heel rustig aan het oppakken met 10 minuutjes longeren om de 2/3 dagen. Wil niet te snel gaan, heb ik er later alleen maar meer plezier van. Stappen en draven kan hij al aan de longe op zijn halster dus ben al super trots. Uitbreken probeert hij bijna niet meer, zal met de galop wel wat anders gaan worden haha maar agh een keertje de wei van alle kanten zien heeft ook zo zijn charmes.. hahaha :P

tessa_utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:20

Ik kom ook gewoon naar ermelo. Gewoon wat vaker per dag uit de stal halen. Wat jammer van al die afmeldingen en de kreupelheden!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:24

Daarom, lekker van genieten en dat die weer snel op de been is dat je gewoon weer kan gaan rijden :D En dan volgend jaar met de jongste. Ga je hem zelf inrijden? Dan krijg je wel een goeie band en leer je ook meteen de streken als die eens iets doet :P is wel handig, heb je profijt van :P Ik ken alle trucjes van Cavella, als andere erop gaan en ze trekt de trukendoos open dan liggen ze er meteen naast. _O-

mlsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 05:35

Gaan jullie trouwens allemaal alleen.. ? Ik zag daar in het begin enorm tegen op.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 06:01

Ik ga alleen!!! Met me paard haha vind niet erg

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:45

Alleen met ponypaard.
Maar melissa kan het zijjn dat ik jou ken?

mlsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:29

Dat is waar met paardlief ja haha..
Oh zou best kunnen? Zie dat je uit huissen komt? Best in de buurt

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:33

Ik ga de jongste idd zelf inrijden. Heb er meer dan genoeg ingereden dus moet goed komen. Al krijg ik al een hartverzakking als ik kijk hoe wild en hoog hij kan bokken als hij uit zijn plaat gaat op de wei.. :O Agh we gaan het rustig oppakken, wil hem iig deze zomer zadelmak hebben als hij het toelaat.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:39

Gewoon zelf inrijden :j Krijg je ook een goede band met hem :) En rustig aan zeker.
Nou mss dat het nog mee valt met je hartverzakking :P In de wei zijn ze meestal erger met gek doen. Cavella kan in de wei ook tekeer gaan maar onder het zadel valt het reuze mee. Oke ze heeft wel eens de buien die ze op de wei heeft maar met en met leer je het heel goed uitzitten _O-

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:57

Balen dat hij nog steeds kreupel loopt Kirsten! -O-
Het zou idd best heel ergens anders vandaan kunnen komen. Veel problemen komen ook uit halsproblemen (werveltjes scheef oid). Bij ons op stal komt een heel prettig iemand die veel paarden al goed heeft geholpen, terwijl in eerste instantie werd gedacht dat het probleem ergens anders vandaan kwam.

mlsa91: ik ga ook alleen, in het begin nog getwijfeld om me op te geven, maar toch gewoon gedaan. Er komen er genoeg dacht ik :))

SRY; fijn dat het goed gaat met haar hoef!

Heb gisteren ook de brief met factuur binnen gekregen :) spannend!! Nu komt het echt dichterbij! *\o/*
Vandaag weer heerlijk gereden met Gadget, hij begint ook steeds meer bij elkaar te lopen, heerlijk gevoel! Lastig puntje is soms 1 tempo aan te houden, :+ maar dat wordt vast ook steeds beter :j Knap paard, ben echt trots op hem! Als je bekijkt waar we vandaan zijn gekomen, hadden veel mensen volgens mij niet verwacht dat hij ooit nog zo zou gaan lopen :)

Ik wilde wrs ook zondagavond gaan...vooral ook omdat een trailerritje ook niet heel ontspannend werkt en ze die dag ook al flink aan de bak moeten :) Maar moet nog even overleggen. Je kunt daar toch overnachten, moet je daar gewoon een mailtje voor sturen oid?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:57

@Soraya: ziet er goed uit, je topic met Cavella! Pff, moeilijk hoe ze doet met springen...
@moonforever: leuke foto's!
@Kirsten: wat vervelend van Wyron :(:) Hopen dat het niets erg is...
@Melissa: ik ga alleen :j

Hoi :wave:
Hier ook gisteren de brief en factuur gekregen *\o/* Ik wil trouwens ook al op zondag komen, heb gisteren een mailtje gestuurd naar de KNHS, maar nog niets terug gehoord.
In de brief van de KNHS stond trouwens dat het aan te raden is stiften mee te nemen als je paard op ijzers staat. Vic staat alleen voor op ijzers. Denken jullie dat het dan ook nodig is?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 18:04

Ik heb ze ieder jaar nog mee gehad, maar nooit gebruikt ;) Waarschijnlijk is dat voor áls er een keer op gras gereden wordt (ook nog nooit gehad) of met de cross.. Zou ze voor de zekerheid wel meenemen maar reken er maar op dat je ze niet gebruikt ;)

Voorgaande jaren mocht je van zondag op maandag nooit op het terrein blijven, weet niet of dat nu anders is?
Wij hebben in ieder geval een Bed & Breakfast geregeld in de buurt, kunnen we nog 1 nacht fatsoenlijk slapen :P

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:08

Oké :) Zal ook nog wel even met m'n hoefsmid overleggen!

Ik dacht dat je dit jaar, tegen een vergoeding, gewoon op het KNHS centrum kon slapen. Ik zal het wel laten weten als ik antwoord terug heb!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:32

Sofie: ja dat dacht ik idd ook ergens gelezen te hebben. Ik wil dan wel liever op het KNHS terrein slapen als Gadget daar al staat :)

mlsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:33

Precies, ik twijfelde dus ook een beetje.. Mede ook doordat ik alleen moet. Nu toch mn gedachten omgezet.. Leer er vast genoeg kennen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:39

Nog 67 anderen geloof ik volgens de lijst :+ :D

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:41

Ik kom hier ook maar weer eens binnen vallen, ik had vandaag een springclinicje op het KNHS terrein in ermelo maar jeetje ik schrok van de puinhoop hoor!
Ik had verwacht dat de hallen weg waren enzo, maar echt overal ligt het open en staan bouw hekken, die tenten komen tussen de bouwhekken en je moet via een paadje tussen die bouwhekken door naar achter toe naar de bakken enzo. Ik zit érg in dubio of ik het dan nog wel 400,- waard vind.

mlsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:45

Oh nee.. Is het zo erg