Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:39

Fotoshoot.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:44

Gefeliciteerd, Jantine!

Mijn vader is inmiddels gelukkig weer thuis na een geslaagde openhartoperatie :) Afgelopen zondag zijn wij dus voor het eerst weer op pad geweest.

Esta was voor het eerst braaf tijdens de proeven buiten, ze liet zich redelijk fijn rijden en op twee keer wegspringen bij het binnenkomen na gedroeg ze zich keurig. Het was verder zeker geen heel goede proef, maar ik was best tevreden. Er zaten in ieder geval geen grote fouten in. Helaas dacht de jury daar anders over, want we eindigden onderaan met lage punten :+ De laagste punten ooit, hihi :+ Ik heb dus eerder hoger gescoord in een proef waarin we extra onderdelen in galop hebben uitgevoerd en waarin Esta zich omdraaide, omhoog kwam en ongevraagd achterwaarts ging, omdat ze erg kijkerig was. Bijzonder :D

De jury vond er geloof ik sowieso niet zo veel aan :) De proef toonde te gehaast en ze vond het paard overactief, ofwel loperig. Voor de gangen hadden we respectievelijk een 5, een 6 en een 5 (zonder commentaar) en voor de impuls een 5 (loperig) :+ Voor de galoponderdelen rechtsom (aanspringen, een volte in galop en de overgang terug) hadden we driemaal het cijfer 4 :P Dit vond ik persoonlijk best streng beoordeeld. Esta sprong vanuit het doorzitten in de goede galop aan, galoppeerde braaf een volte (niet tegen de hand) en kwam daarna tussen de juiste letters terug. Het commentaar was dat ze meer controle wilde zien.

Op aanraden van mijn instructeur heb ik mijn proeven op eigen initiatief best voorwaarts gereden en dat gaf blijkbaar toch een te gehaast beeld volgens de jury. Volgende keer misschien weer beter. Ik was zelf niet geheel ontevreden, omdat ik in ieder geval wel redelijk gemakkelijk rond kon komen dit keer, het paard heeft in ieder geval braaf haar best gedaan ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:22

Fijn dat je vader weer thuis is yelly! Goed nieuws!

Hihi je had haast dus! Hangt soms zo van de jury af hè?! Jammer! Volgende keer beter!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:23

Ik ben trouwens inmiddels onder het mes geweest. Helaas niks gevonden, dus de pijn komt echt nog van de botbreuken/kneuzingen en scheurtjes bij de aanhechtingen van de banden en pezen. Balen, want dat gaat dus wat langer duren. Ook wel fijn dat er niks gevonden is want dat is toch wel het meest gunstig voor de langere termijn.

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:22

Sharona95 schreef:
Haha super dat je toch zulke goede punten had!!

Dankjewel JNfotografie! Jou kennen we nog niet volgens mij!

Hoe ging het mette?

Netjes ultimoo!

Ik deed vandaag me op outdoor barneveld voor de selectie van de kring! Suuper fijne eerste proef gereden, tweede ging minder. Uiteindelijk 4e en 5e van de 30 deelnemers met 187 en 189!
Ben echt heel trots, het was er best groot, speakers, hokjes, vrachtwagens die langs kwamen rijden!

Klopt! Ben redelijk nieuw op Bokt :)

Vorig weekend weer gestart met mijn jonkie in de EB.
Een derde plaats met 189 punten en een tweede plaats met 207 punten.
Sta nu nog steeds 1e voor de selectie. Spannend spannend!

@ Dromenlies: ik weet niet waar je ergens woont, maar ik maak ook foto's. Kijk anders even op www.nieuwlandsfotografie.weebly.com
Laatst bijgewerkt door JNFotografie op 12-06-13 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:23

Hoe kun je trouwens dit topic opslaan, dat je hem makkelijk weer terug kunt vinden zegmaar??

Edit: al gevonden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:34

Wauw nette resultaten allemaal!

Ik ben hier nu eigenlijk illegaal :)) inmiddels alweer L1 + 1 bij de paarden met mn jonge haflinger!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:43

Mooie resultaten allemaal!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:05

Hee allemaal!

Ik dacht; ik open dit topic even.. Ben ik blijkbaar gebleven op pagina 55 (was volgens mij ergens in februari) :oo
Dus super veel gemist! Even snel alles bij gelezen en jeetje wat zijn jullie allemaal vooruit gegaan!
Superleuk zeg! :D Iedereen mooi fanatiek met de wedstrijden!

Even een update over mijn 'jonkie'. In april ben ik begonnen met B springen en een paar dressuurproefjes. In het begin vanuit beide nog veel spanning. Heb inmiddels 2 puntjes in de B dressuur (5 proeven gestart) en 2 winstpunten in het B springen (3 B parcoursen gestart). Afgelopen zondag zelfs 70 stijlpuntjes bij elkaar gereden met m'n gup! Daarnaast heeft ze de IBOP gelopen en is geslaagd met maar liefst 88 punten en was ze topper van de dag :#

Zijn er nog mensen die woensdag 19 juni starten op de Almelose Ruiterdagen??

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:28

Leuk om ook weer eens andere mensen hier voorbij te zien komen :).

Ik zou eigenlijk volgende week donderdag mijn L1 debuut hebben, maar heb mezelf toch maar laten verplaatsen naar de B. Het gaat nu echt super met Bolero, maar wijken voor het been gaat nog niet echt goed. Ik denk dus toch dat ik eerst maar wil oefenen tot dat echt bevestigd is, en dan pas over gaan.

Ik zit er nou net lekker in, dus zou zonde zijn om dan een klasse hoger te gaan rijden en dan weer terug bij af te zijn!

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:16

Hallo! Mag ik mij hier ook melden? Ik ben 2 maanden geleden voor het eerst gestart met mijn jonkie in de B. Heb nu 6 proeven met dr gelopen, 6 keer winst.
We hebben de afgelopen maand getraind voor de keuring en daar zijn we vorige week naar toe geweest.
Nu weer even kijken wat we weer in gaan schrijven:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:13

Slim Kenny km maken is ook goed en je hebt eigenlijk met net aantal punten, men gaat vaak te snel over.
Wijken knopje zit hier er super op alleen mijn merrie doet het wanneer ze er zin in heeft, geeft haar geen schop want ze galloppeert de baan uit ...en in de buitenbak staan we zo in de weide, binnen kan ik haar wel aanpakken maar buiten moet het anders...

Dat wordt lachen in juli denk ik zo

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:40

Wie gaat er van het weekend weer starten?
Ik start met mijn jonge pony Arwen in de EB op de selectie in Loon op Zand.
Erg spannend want we staan 1e van onze ring.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:23

Welkom Loontje,

Madelein, jammer dat je nu nog veel tijd last blijft houden, je rijdt ondertussen wel toch of heb ik dat nou verkeerd onthouden?

Yelly gefeliciteerd met paps

En @ de rest gefeliciteerd met de punten en als de punten een keer uitblijven ach ja, het blijven dieren en het blijft een jurysport. Geduld en goede training lost vaak een hoop op.

Ik heb woensdag weer heerlijk getraind met mijn guppie, misschien wil ik in november wel IBOP gaan rijden. Deze week mijn scriptie ingeleverd en hopelijk heb ik nu zo goed als alles afgerond voor mijn bachelor en dan hoop ik Elena volgend jaar na het afronden van mijn master zo'n beetje voor mezelf te kunnen aanschaffen, ben toch zo gek op haar.
Met mijn oudere tante heb ik ons M1-debuut gepland op 7 juli. Ik vind het hartstikke spannend want ik heb nog niet eerder M gereden maar goed, wil het toch maar gaan proberen. Vandaag weer lekker met de dames aan de slag. Gister werden mijn tenen steeds zwarter maar volgens de HA hoort dat bij een gekneusde voet omdat de blauwe plek uitzakt. Ik mag gelukkig dat gewoon alles doen wat ik kan finally.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:56

@dromenlies, klinkt leuk! spannend je M debuut!
En ik was inderdaad alweer een beetje aan het rijden, wel zonder beugels ( minder druk op mijn benen). Dat ging eigenlijk ook best heel goed! Stappen/draven ging prima, alleen de galop was lastig. Mijn hele balans is weg, ik 'hang' met lopen vooral op links, en mijn hele lijf staat zo voorgeprogrammeerd blijkbaar. In de galop knalde ik steeds bijna links eraf haha!
Nu rijd ik weer even niet, te pijnlijk, maar als de zwelling en pijn wat gezakt zijn dan mag ik van de arts gewoon weer rijden! *\o/*
Ik ga vanaf as vrijdag weer bij de fysio aan de slag. Enige waar ik de komende tijd voor moet waken is overbelasting, doordat alles erg gevoelig is nog en zo lang niet belast is geweest.
Ik hoop in augustus of uiterlijk september weer te kunnen gaan starten! Maar eerst maar eens lekker weer een keer naar het strand met de gup!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:11

Kan niet wachten sanne! Lekker samen met de guppies op wedstrijd! Zal wel weer genieten voor je zijn :D

Gefeliciteerd Loontje84!

JNFotografie: Inderdaad spannend, heel veel succes :)

Yvank_ L1 alweer, leuk hoor. Je gaat best hard :D

Mijn volgende wedstrijden zijn:
23 juni Aalsmeer
14 juli Aerdenhout (kringkampioenschap)
21 juli Nieuw Vennep

Na de laatste wedstrijd even een weekje vrij en dan zien we wel weer :)

Afgelopen donderdag les gehad en hij gaat echt onwijs fijn lopen <3 Heel veel aan het schakelen op zit en veel aangalloperen en terug. Hij werd er wel onwijs heet van! Maar het kan ook zo'n dooie zijn dus was wel grappig...

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:28

Ik mag volgende week zondag weer de baan in met mijn friesje :)
Heb sinds woensdag een nieuw zadel, ze loopt er zoooooo fijn onder! Dus heb nu extra zin in zondag haha :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:35

Heb vandaag voor de lol een onderling wedstrijdje met mijn 3 jarige Baileys. :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:19

succes

Loontje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 23:12

Hoe is je wedstrijd gegaan winner?

Hier hopelijk volgend weekend weer starten.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:36

Winner91 schreef:
Heb vandaag voor de lol een onderling wedstrijdje met mijn 3 jarige Baileys. :)

Hoe ging het? Zo'n leuk paard heb je <3

Ik ga as zondag bij Wennekers in Aalsmeer starten.
Bij m'n 2e proef heb ik dezelfde jury als vorige week waar ik 195 bij heb gescoord. Maargoed nieuw terein, heel groot, veel mensen dus is totaal weer andere omgeving.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:11

Net thuis van concours, 1e proef 188 met 5e plek en 2e proef 181 met 6e plek.
Bij het inrijden liep die gewoon echt de sterren van de hemel maar in de ring is het toch wat spannend haha, maar alsnog 2 wp erbij (:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:49

@Mette: gefeliciteerd!
@Jantine: wat leuk, in de B? Ik ga wel eens bij wedstrijden kijken bij wennekers. Idd groot terrein en erg druk qua aantal mensen en paarden.
@JNfotografie: en, hoe ging het?

Ik ben voorlopig toch nog niet toe aan wedstrijden, nu is de gallop en voltes rijden goed, maar het halsstrekken zit er nog niet in zoals dat eigenlijk moet :P Dus maar even rustig doortrainen! Foto van vanmiddag met longeren van mijn 4 jarige:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=528846097152982&l=3de78a2afc

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:55

Ik heb donderdag mijn startkaart aangevraagd, dus Carrera en ik maken binnenkort ook ons debuut!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:30

Leuk, heb je al een wedstrijd gepland?