Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:21

wat ontzettend fijn voor je! En volgend jaar een hengst erop naar jouw keuze? Hoe gaat het nu op stal?

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:26

Aaah gelukkig dat er geen veulen inzit.
Kan je volgend jaar je eigen veulentje fokken met de hengst die je wilt Haha!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:37

C_arola schreef:
wat ontzettend fijn voor je! En volgend jaar een hengst erop naar jouw keuze? Hoe gaat het nu op stal?

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ben zelf ook enorm opgelucht.

Tja hoe het op stal is hihihi.
We ontlopen elkaar gewoon de gehele tijd. Heb haar ook nog niet weer gezien, maar haar puinzooi wel. ze weet het ook nog niet hoor.
dus tis nog ff afwachten of de "goede" sfeer weer terug komt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:39

piewie schreef:
C_arola schreef:

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ben zelf ook enorm opgelucht.

Tja hoe het op stal is hihihi.
We ontlopen elkaar gewoon de gehele tijd. Heb haar ook nog niet weer gezien, maar haar puinzooi wel. ze weet het ook nog niet hoor.
dus tis nog ff afwachten of de "goede" sfeer weer terug komt.

Hoop dat je er niet teveel last (meer) van zal hebben

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 07:51

Ach ik trek me van die meid niets meer aan. Ze zoekt het maar uit.

Hey maar nu ik toch nu verder kan gaan kijken naar een hengst....wie weet nog een geheel mooie friese dekhengst (liefst goedgekeurd) met weinig inteelt percentage??
Ik ben aan het zoeken nu, maar kom zo veel mooien tegen, dat ik haast niet meer kan kiezen..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:53

Gefeliciteeeeeerd!!!!! Kan jij weer lekker verder shoppen voor een mooi zwart monstertje in de maak volgend jaar. Je zat geloof ik ook op het FPF? Daar zitten mensen met veul verstand van fokken, die kunnen je ook goed op weg helpen met de keuzen voor de hengst.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:15

Wat fijn om te lezen!
Sterkte met het vinden van een goede hengst!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 08:17

Breghje schreef:
Gefeliciteeeeeerd!!!!! Kan jij weer lekker verder shoppen voor een mooi zwart monstertje in de maak volgend jaar. Je zat geloof ik ook op het FPF? Daar zitten mensen met veul verstand van fokken, die kunnen je ook goed op weg helpen met de keuzen voor de hengst.

Hey breghje, wat bedoel je met de FPF hihi. zit dat hier ook op bokt of is dat een andere site.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:20

piewie schreef:
Breghje schreef:

Hey breghje, wat bedoel je met de FPF hihi. zit dat hier ook op bokt of is dat een andere site.

Fries Paarden Forum. Haha! linkie: http://friezen.messageboard.nl/forum/index.php

Ik zit daar ook wel eens, niet zo vaak als hier, maar daar vind je wel zeer veel specifieke Friezen info. Én er is altijd iemand die je vragen wil / kan beantwoorden op het Friezen gebied, zitten heel veel fokkers ed op. (Niet dat dat hier niet zo is uiteraard, maar ik kan daar altijd meer vinden over de zwarte monsters dan hier in de topics.)

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 09:27

Oke dan ga ik daar ook eens op snuffelen harstikke bedankt breghje

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:36

piewie schreef:

Hey maar nu ik toch nu verder kan gaan kijken naar een hengst....wie weet nog een geheel mooie friese dekhengst (liefst goedgekeurd) met weinig inteelt percentage??
Ik ben aan het zoeken nu, maar kom zo veel mooien tegen, dat ik haast niet meer kan kiezen..

Je moet iet alleen kijken naar het inteeltpercentage, maar natuurlijk ook naar de achtergrond van zo'n hengst. Knipoog
Als de stamboom van jou merrie teveel overeenkomt met die van de hengst kan je problemen krijgen.
Verder zou ik eerst goed bedenken wat je verbeterd zou willen zien in jouw merrie en daar een hengst op zoeken.
Hoe fokt zo'n hengst? Wat geeft ie door? enz.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 09:45

Mijn merrie heeft een inteelt van 4,88% haar vader is IDS300 en moeders vader LUDSE 305.
Mijn merrie heeft een super lief karakter en is zacht in omgang. Wat ik zou willen verbeteren, is dat ze groter fokt, ze is zelf 1.60 hoog. Wel zou ik graag het barokke type willen behouden aangezien ze dat zelf ook is.
Graag zou ik willen zien dat het veulen een sterkere achterhand heeft en mooi langgebouwd is. Dat is mijn merrie ook.
Meer zou ik eigenlijk niet willen veranderen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:45

_Saida_ schreef:
piewie schreef:

Je moet iet alleen kijken naar het inteeltpercentage, maar natuurlijk ook naar de achtergrond van zo'n hengst. Knipoog
Als de stamboom van jou merrie teveel overeenkomt met die van de hengst kan je problemen krijgen.
Verder zou ik eerst goed bedenken wat je verbeterd zou willen zien in jouw merrie en daar een hengst op zoeken.
Hoe fokt zo'n hengst? Wat geeft ie door? enz.

je had toch ook ergens een soort van programma/testje whatever waardoor je dit soort dingen uit kon rekenen? Of is dat hetgeen op het stamboek staat? Ben ook een Absolute leek op fokgebied, maar je vangt wel eens wat op he.. Haha!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:40

ja ik heb er ook weleens van gehoord, maar ik zou niet weten waar ik dat zou kunnen vinden. Ik ga es ff googelen wanneer ik er de tijd voor heb hihi.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:51

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:08

Ik vind wessel echt een superhengst, van kimmie397? ofzo hier op bokt, hoezo mooi dier? Weet niet of die ggk is enzo hoor.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:33

Breghje schreef:
je had toch ook ergens een soort van programma/testje whatever waardoor je dit soort dingen uit kon rekenen? Of is dat hetgeen op het stamboek staat? Ben ook een Absolute leek op fokgebied, maar je vangt wel eens wat op he.. Haha!

Je kan het inteelt percentage berekenen, maar dat zegt verder niet zoveel.
Dat programmaatje staat op de FPS site, maar om het te gebruiken moet je lid zijn.......
Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van de juiste hengstenkeuze, maar op het FPF zitten mensen die dat wel hebben.
Mocht je in de gelegenheid zijn, ga dan ook eerst eens kijken bij diverse hengsten, of bijv. naar hengstenkeuringen.
Dan kan je ze zien lopen en soms van dichtbij bekijken.
Meestal lopen de verzorgers/eigenaars er ook bij in de buurt en kan je informeren wat de hengst doorfokt.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:15

Hoi allemaal, nou de rust op stal is nog niet weder gekeerd hoor...
we hebben het haar gezegd, dat die van mij niet drachtig was en het antwoord was erg bot. Toen vroeg ze of ik nog ging rijden en dat ging ik (wordt alweer wat beter met rijden hoor)..
Ze ging ook in de bak bij mij en ik ging dressuurmatig oefenen, zij ook. Tot ik aangallopeerde in de bak vloog die van haar achter de mijne aan. Zij helemaal over de zeik op mij ( ik zet hier niet neer wat ze zei) Waarop ik zei of ze kon rijden of niet en anders moet ze er niet opstappen.
Ik denk dat ik dat beter niet had kunnen zeggen, want toen barstte het geheel los. Ik was helemaal verbaasd en ik wist niet meer goed wat ik er mee aan moest. Ik ben de bak maar uitgegaan en mijn paard afgezadeld, want ik had daar echt geen zin in.(ben later nog gaan rijden.)

Die van mij ondertussen teruggezet in het land...En spullen opgeruimd. Inmiddels was zij ook weer terug op stal en ook aan het afzadelen enz. Liet weer de helft liggen enz.

Toen ging ze die van haar in het land zetten en mijn paard kwam gewoon ff gedag zeggen (niets aan de hand.) (ik keek stiekem toe). Zag ik dat ze mijn paard een paar schoppen verkocht en slaan op het hoofd. Ik er naar toe gerend en gevraagd was ze mee bezig was. Echt mijn hele paard deed NIETS!!!!!!
Ze zei dat heeft ie nog tegoed van in de bak rijden. Jij bent niet consequent genoeg. Ik was woest op dat moment. Dus ja ik was ook ff heel kinderachtig en heb alles wat van haar was zo omver gegooid en haar flink verrot gescholden en de wacht aangezegd. IK WAS HET SPUUGZAT.

Hoe haalt ze het in haar hoofd om mijn lieverd zo te gaan schoppen en te slaan. Terwijl mijn scheet zo goed haar best deed....
Het liefst had ik haar geslagen, maar ik heb me weer ingehouden.

Staleigenaar kwam eraan gerend toen hij mij hoorde (zo hard schreeuwde ik hihi).
En vroeg wat er gebeurd was. Zij was zoals gewoon weer de schijnheilige onschuld en het paard had haar gebeten?! (tuurlijk)
Ik heb het helemaal uitgelegt en de staleigenaar wil een gesprek nu met ons beiden, want ik was zo kwaad, dat ik naar huis ben gegaan en toen ik wegging gezegd heb, zij weg of ik weg tegen de staleigenaar.
Hij staat nu inprincipe voor een keus, maar ik ben er klaar mee. Wie er aan mijn paard komt, komt ook aan mij. Ik ben haar net hier in de supermarkt tegengekomen en dan probeerd ze weer lief te doen.
Ik weet het zo langzamerhand niet meer hoor....wat ik met dat tutje aan moet. De eerst volgende keer heeft ze zowieso een blauw oog... IK HEB NAMELIJK GENOEG GEZIEN!!!!

sorrie, maar ik moest het ff van me afschrijven.....
Laatst bijgewerkt door piewie op 27-08-08 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:17

zo............... je bent nog braaf geweest zeg!!

en inderdaad als je niet kan sturen moet je niet op een paard klimmen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:22

oei oei
dat was ook een goede voor mij geweest. vind dat je het nog netjes hebt opgelost

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:25

Jeetje wat een draak van een kind is dat zeg!!! Echt verschrikkelijk gewoon. Dat die mensen bestaan, je begrijpt het niet.

Hoop voor jou dat madame snel vertrekt en dat het weer leuk wordt op stal. Raar kind!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:26

Lips are sealed
Ik vind dat je nog erg netjes gebleven bent net.

Staan jullie paarden nog steeds bij elkaar trouwens?
Want ookal is ie niet vruchtbaar. Er kan wel een hoop zooi in jouw merrie komen. Wat nadelig kan zijn als jij straks laat dekken.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:20

Jeetje mijn complimenten over hoe jij je nog kan beheersen! Ik was allang uit mijn slof geschoten denk ik! Ik zou idd de staleigenaar voor dezelfde keus stellen als jij hebt gedaan.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met haar.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:33

Ik ben ook zwaar onder de indruk van je kalmte. Na alles wat die #$^#$&#$& heeft geflikt zou dit de bekende druppel zijn. Voor mij als ph zou het makkelijk zijn, zij is als laatste gekomen en heeft een hoop ellende veroorzaakt plus de manier waarop eea afgewikkeld is verdient ook geen schoonheidsprijs. Daaahaaaag!! Er zou niet eens een gesprek voor hoeven te komen wat mij betreft.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:24

N.a.v. het laatste incident,kijk of je aangifte kan doen van dierenmishandeling.
Idem voor de smerige opmerkingen over jouw op andere stallen aangifte doen wegens aantasting eer en goede naam/laster/smaad.
Denk dat deze dame toch eens ernstig duidelijk moet schrikken en zien dat sommige dingen echt niet kunnen.

Verder : kan/wil de stalhouder deze dame niet van het terrein afgooien? Zijn andere klanten en hijzelf hebben er erg last van.