Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

C_arola schreef:wat ontzettend fijn voor je! En volgend jaar een hengst erop naar jouw keuze? Hoe gaat het nu op stal?
piewie schreef:C_arola schreef:wat ontzettend fijn voor je! En volgend jaar een hengst erop naar jouw keuze? Hoe gaat het nu op stal?
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ben zelf ook enorm opgelucht.
Tja hoe het op stal is hihihi.
We ontlopen elkaar gewoon de gehele tijd. Heb haar ook nog niet weer gezien, maar haar puinzooi wel. ze weet het ook nog niet hoor.
dus tis nog ff afwachten of de "goede" sfeer weer terug komt.

Breghje schreef:Gefeliciteeeeeerd!!!!! Kan jij weer lekker verder shoppen voor een mooi zwart monstertje in de maak volgend jaar. Je zat geloof ik ook op het FPF? Daar zitten mensen met veul verstand van fokken, die kunnen je ook goed op weg helpen met de keuzen voor de hengst.

piewie schreef:Breghje schreef:Gefeliciteeeeeerd!!!!! Kan jij weer lekker verder shoppen voor een mooi zwart monstertje in de maak volgend jaar. Je zat geloof ik ook op het FPF? Daar zitten mensen met veul verstand van fokken, die kunnen je ook goed op weg helpen met de keuzen voor de hengst.
Hey breghje, wat bedoel je met de FPF hihi. zit dat hier ook op bokt of is dat een andere site.
linkie: http://friezen.messageboard.nl/forum/index.php
piewie schreef:Ach ik trek me van die meid niets meer aan. Ze zoekt het maar uit.
Hey maar nu ik toch nu verder kan gaan kijken naar een hengst....wie weet nog een geheel mooie friese dekhengst (liefst goedgekeurd) met weinig inteelt percentage??
Ik ben aan het zoeken nu, maar kom zo veel mooien tegen, dat ik haast niet meer kan kiezen..

_Saida_ schreef:piewie schreef:Ach ik trek me van die meid niets meer aan. Ze zoekt het maar uit.
Hey maar nu ik toch nu verder kan gaan kijken naar een hengst....wie weet nog een geheel mooie friese dekhengst (liefst goedgekeurd) met weinig inteelt percentage??
Ik ben aan het zoeken nu, maar kom zo veel mooien tegen, dat ik haast niet meer kan kiezen..
Je moet iet alleen kijken naar het inteeltpercentage, maar natuurlijk ook naar de achtergrond van zo'n hengst.![]()
Als de stamboom van jou merrie teveel overeenkomt met die van de hengst kan je problemen krijgen.
Verder zou ik eerst goed bedenken wat je verbeterd zou willen zien in jouw merrie en daar een hengst op zoeken.
Hoe fokt zo'n hengst? Wat geeft ie door? enz.

Breghje schreef:je had toch ook ergens een soort van programma/testje whatever waardoor je dit soort dingen uit kon rekenen? Of is dat hetgeen op het stamboek staat? Ben ook een Absolute leek op fokgebied, maar je vangt wel eens wat op he..