Friese kampioenschappen te Gorredijk, 8 & 9 augustus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Friese kampioenschappen te Gorredijk, 8 & 9 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 06:06

de uitslagen staan al online ook!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:34

Ik kom vanmiddag misschien nog even kijken, met mijn camera natuurlijk Lachen

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:33

ik heb gister ook super gereden Haha! ik was bij het L springen foutloos, helaas in de barage wat pech, maakte een te korte bocht waardoor ik een balk had en toen was ik en de pony het ritme wat kwijt dus toen volgde nog een balk Huilen maar toch super ik was 7e en er waren 6 prijzen Huilen najah volgende wedstrijd wordt M denk ik Pling

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:34

Weet iemand wie er allemaal foto's hebben gemaakt op 8 augustus? Hebben die ook een site waar je dat kunt bekijken?

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:21

ik weet het niet zeker maar volgens mij komen er foto's op www.rkdigitaal.nl maar kan ook zijn dat ze er niet op komen en je ze daar gelijk moest bestellen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:37

Allemaal nog succes vandaag!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:50

ik had gister één foutin het B springen (paarden)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:53

xmaaikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:44

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:35

Met Vent mocht ik vandaag niet overrijden, de baan was te slecht om lekker te kunnen rijden. Vent is niet bepaald van de zware grond Knipoog Met oa. nog wat protestbokken onderweg. Hij heeft zn best gedaan maar de omstandigheden waren er niet naar! Ik vind het wel héééééééél erg zonde dat er met 'de kampioenschappen' notabene in zulke slechte banen gereden moet worden... Boos!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:51

wij zijn ook weer terug, hoefde ook niet over te rijden. Was echt tevreden, we reden een beetje op safe, maar had niet verwacht dat we maar 60,00% hadden.. ben 15de in mijn baan geworden. Wel balen natuurlijk, maar goed we hebben ons best gedaan, ik en mijn supporters ( Cool ) hadden er een goed gevoel bij. Stond een paar keer op de coupon ''zwaait uit''.. met name in de galop. Daar kregen we dus 4-en en 5-en voor. Ik sneed soms de bochten een beetje af voor de modder. Ik was nog als nummer 6, toen we bij iemand van onze club gingen kijken die als laatste moest, zagen de banen er nog slechter uit! Echt jammer, vooral op zo'n kampioenschap

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:11

Ook wij zijn alweer terug... Zuur liep super!! Mooi los en ontspannen, wel rustig gerede vanwege de baan... Helaas vond de jury het té braaf, we zijn iets van 9e geworden...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:02

Die banen zijn een drama, ik ben om! Ik rij volgende keer graag naar Harich, Ermelo, Terneuzen, Maasstricht, maakt niet uit!

Saskia mocht bij de gratie god overkampen ivm Ex aequo plaatsing voor de 6e plaats.... lang verhaal maar ik heb iemand moeten bellen die mij gelijk gaf, we waren al ingestapt op weg naar huis.

Afijn, er was achterop het terrein een nieuwe baan gemaakt, baan 8, blijkt het terrein daar gewoon moerassig te zijn!! Ze konden er niks meer van maken dan dat ze deden, hij viel dus wat uit elkaar en kwam teveel op de voorhand, 172 en 174 oid, dus lekker naar huis.

Iemand de uitslag van die ochtend nog gezien in de M1 baan 8????
Schiet mij maar lek, jury had gewoon al de 5 gestartte friese paarden op 1 tm 5 gezet!!! En daar liep ook gewoon bagger tussen.

Schandalig vond ik dat. Bij het overkampen springt een fries op de diagonaal in galop aan, pas aan het einde kreeg de amazone hem terug, zie ik een 4 staan op de coupon Huilen

De andere jury had wel gewoon een 3 gegeven( nog veel) maar dat mag toch niet in de M??

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:12

Vreselijk dat het terrein zo slecht is zeg. Scheve mond

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:18

ja ik vond de rij ringen er ook niet zo best uitzien..

@ Marlottie; volgens mij heb ik nog een tijdje naast jou gezeten? je was foto's aan het maken, of iig had je camera bij je en op een gegeven moment liep ik een rondje om het bankje heen vanwege een wesp Nagelbijten / Gniffelen (ik ben vrij stevig, en had een roze met witte trui aan.) Huilen van het lachen

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:20

ben ook weer terug, allang al hoor, baan 5 L2. Had 183 en 179 stond iets van tiende...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:29

Gister had ik in het B springen 1 balkje, was wel tevreden Lachen. Wat werd er slecht gesprongen Nagelbijten / Gniffelen.
Vandaag in de L1 dressuur, wat een poedersuiker Nagelbijten / Gniffelen. Echt, was niet grappig meer. Iedereen had er last van natuurlijk. Maar ik vond het echt wel erg Nagelbijten / Gniffelen. Ze liep super braaf, en deed heel erg d'r best. Helaas maar 178 punten Verward Verward .

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:36

hesterv schreef:
Met Vent mocht ik vandaag niet overrijden, de baan was te slecht om lekker te kunnen rijden. Vent is niet bepaald van de zware grond Knipoog Met oa. nog wat protestbokken onderweg. Hij heeft zn best gedaan maar de omstandigheden waren er niet naar! Ik vind het wel héééééééél erg zonde dat er met 'de kampioenschappen' notabene in zulke slechte banen gereden moet worden... Boos!

Nou ben ook al tijdje terug..jeetje wat een piep banen..winoa werd er erg in onbelands gebracht,ze is ook erg groot en ze wilde dan wel door de modder maar begon ze erg te krabbelen en klauteren...door de onbelans sprong ze in de verkeerde galop..met inrijden liep ze me echt lekker...maar ja volgende wedstrijd mooi L2 starten..

ben met hester eens,ze hadden vanmorgen de banen wel een metertje kunnen verleggen was genoeg ruimte voor dit was niet echt proffesioneel voor een kampioenschap

Rocky_Maniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:53

Heb er geen woorden voor...
Was mijn eerste keer op de FK en we hadden er enorm veel zin in.
Het is schandalig dat je het op deze manier moet laten zien, in zo'n omgeploegde modderpoel!
Op deze manier doe ik het niet weer...
Loopt je paard eens ontspannen en heb je zelf geen zenuwen, krijg je dit, tactfouten onregelmatigheid,
ja vind je het gek, met proppen van 20cm had je nog geen grip gehad Boos! Boos!
Beetje jammer, en de juries hadden er elk ook een hele andere kijk op! 166 & 187 pt, op dezelfde proef...
Gewoon 21 pt verschil, hmmmm jammer maar helaas.
We zijn er een keer geweest, en dat opzich was erg super om mee te maken! Maar de omstandigheden konden wel iets beter.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:58

hi, zo'n berg verschil is ook echt niet leuk!
mijn jury's waren het qua punten gelukkig 2 keer roerig met elkaar eens. dat vind ik altijd wel fijn.

en de banen... tja ik kan normaal middendraf/uitgestrekt latnen zien voor een 8 en een enkele keer zelfs een 9 voor gehaald. deze keer werd mijn paardje gewoon vastgezogen, en hij probeerde het zó hard, maar hij kreeg die voetjes niet van de vloer.

hij was echt snel helemaal op.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 18:29

Jaaa! ik mag naar Ermelo! We zijn Fries kampioen geworden met het viertal! met een score van 64%

En ook ben ik reserve kampioen in de B/DE met een stijl van 52,5.
Dus mocht 2x het Friese volkslied horen Haha!

De banen zijn idd uitermate slecht! maar de springbodem viel mij nog mee.

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:34

Pfoeeehhh ik baalde ook ontzettend van de slechte baan!! Was pas als 20e aan de beurt en de baan was echt hopeloos.. Sham liep de hele week heel fijn, hadden nu erg impulsverlies Boos!
Toch 183 en een 9e plaats dus voor de eerste keer ben ik tevreden Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:59

Wat ik wel super vond was de snelheid van de organisatie, rekenkamer etc, dat is zeker een compliment waard. Uitslagen, coupons, startlijsten voor de finale.... toppie!

Ook dat ze hebben geprobeerd om de banen te verplaatsen, prima, alleen was de plek voor de M1 niet zo heel erg goed gekozen. Ik weet niet hoe baan 1 was( die lag naast 8) Maar baan 8 was niet geschikt voor een wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door Frantic op 09-08-08 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:00

Het was erg slecht gesteld en dat voor een FK je moest kiezen door de bagger en pezen eruit Boos! of slechte punten en een heel paard. heb voor het laatste gekozen!!! Haha!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:01

Ik denk dat Hette dit gewoon voorzien heeft, en dacht laat ik gewoon eens een klap krijgen Haha! . Vind het nog steeds jammer dat ik niet heb kunnen starten, maar de omstandigheden maken het heel heel wat minder zuur!