'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:44

Oakland1990 schreef:
In welk opzicht is een trailer dan o zo eng behalve dan dat het erg claustrofobisch is en de standaard dingen, mag via pb

Ik ben ook wel benieuwd Bloos

Ursel heeft de trailer nooit eng gevonden, de eerste keer laden in zijn leventje liep die er ook zo in Clown

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 01:14

Voor ons mensen is een trailer iets vanzelfsprekends. Voor een paard niet. Donker, ook wel krap voor een paard( voor de grotere paarden) en wiebelig met rijden. Daarnaast zien paarden gewoon niet altijd goed waar dat donkere gat in uitkomt.
Sommige paarden hebben daar dus gewoon wantrouwen tegen.
Paarden die gewoon goed de trailer op gaan hebben vaak ook vertrouwen in degene die ze begeleid. Vaak hebben deze paarden ook goede ervaringen met een trailer.( Hoeft niet) Sommigen zijn gewoon erg koel in de kop.
Maar niet allee paarden gaan vanzelfsprekend een trailer in.
Ik heb het zelf met mijn inmiddels 15 jarige ruin gehad. Vanaf zijn derde jaar zijn we nogal eens naar een kliniek geweest met hem. Ik ben zelf niet in het bezit van een trailer. Mijn paard zag de binnenkant van een trailer alleen maar voor een ritje naar de kliniek. Op een gegeven moment asocieerde hij de trailer met de kliniek.
Ik ben toen hij weer goed was, leuke dingen met hem gaan doen. Dus bosritjes, vakantioe. Het laden ging steeds beter. Nu loopt hij er vrijwillig in.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 08:19

zo is het ook Mork Lachen Lachen alleen de wagen opgaan om naar een kliniek te gaan, zal het enthousiastme behoorlijk temperen Lachen Lachen

alleen de wagen opgaan voor bos of strandritten, zal het enthousiasme behoorlijk voedden Lachen

Nu heb ik wel een tegenpool voorbeeld. Ik ga eens in de maand met een merrie met een zwaar hoefprobleem naar de kliniek, die wilde in het begin echt de wagen niet op, en ze gaat alleen maar de wagen op om dus naar de kliniek te gaan..... maar tegenwoordig rent ze zowat de wagen op....

Wij zeggen al gekscherend dat het gewoon de drugs is die ze daar krijgt, dat ze weet dat het weer tijd is voor haar maandelijkse shot Lachen Lachen Heel frappant Lachen

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 08:35

Oakland1990 schreef:
In welk opzicht is een trailer dan o zo eng behalve dan dat het erg claustrofobisch is en de standaard dingen, mag via pb

Het gaat er niet om waarom het eng is, maar het feit dát het voor sommige paarden eng is. En HOE eng. Petra gaf vergelijkingen die gewoon zo herkenbaar werden, maar daar moet je gewoon echt de cursus voor gevolgd hebben, ik kan dat niet zo uit mn hoofd vertellen. Wat ik dus bedoel is dat je onderschat HOE eng het is. Jij denkt als je paard er niet ingaat, "Aansteller, het is toch niks engs!" zij legt uit dat een trailer net zo onnatuurlijk voor een paard is, als een parachutesprong voor een mens.. Natuurlijk zijn er paarden die er zo inlopen, maar er zijn ook paarden die dat niet doen. Juist die paarden hebben vertrouwen in de trailer nodig.. Sommige paarden gaan er weer in als je zomaar zelf gaat oefenen, sommige totaal niet.. (Lees http://www.2moons.nl/referenties.html )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 08:52

Het hele verhaal komt me akelig bekend voor. Heb ook een Polansky gehad die precies hetzelfde kunstje uithaalde.
Zal wel toeval zijn denk ik.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 08:57

Ik lees dit nu pas, ben niet zo handig in het vinden van topics soms Haha!

Je verhaal kende ik wel, ik was een dag later in Bodegraven op de kliniek. Onze Whisper heeft er een tijd gestaan en is regelmatig teruggeweest vanwege hardnekkige mok. Jeroen, de dierenarts/assistent die bij Zwartje is geweest, vertelde ons erover. Hij was behoorlijk onder de indruk.

Fijn dat je bij hen terecht kwam, prima kliniek, fijne mensen. Ik ben beniewd of je veel aan de cursus hebt, wij hebben ooit wel veel baat gehad bij een cursus van Dreamstables (bestaat al lang niet meer, toch?). Wij rijden trouwens al een jaar altijd met een camera in de trailer, dat geeft een veilig gevoel en bovendien is het ook nog heel leuk. Onze paarden vinden het erg gezellig op de trailer samen en dat is heel fijn om te zien. Deze week moesten we een haflinger en een shetje vervoeren voor een vriendin die ging verhuizen. Zeker dan is een camera heel fijn, twee vreemde pony's op de trailer, waarvan één zo'n ukje (veilig met een pak stro voor zich).

Sterkte met Zwartje!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 09:02

Katja, heb je maar even een pm gestuurd!

MoniqueT: Wat toevallig.. Jeroen was ook echt super, samen met Hanneke meteen ter plaatse! Ben echt super tevreden over Bodegraven.. Ze is daar zo goed opgevangen en verzorgd!
Die camera in de trailer lijkt me idd echt het veiligst. Zo weet je altijd of er écht iets aan de hand is of niet.
Heel erg bedankt voor je berichtje, en jij ook sterkte met Whisper!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 09:12

Whisper gaat goed op het moment, het zal altijd wel een zorg blijven, die mok bij zo'n paard met witte benen en aanleg voor mok. Gelukkig is hij door het hele gedoe in Bodegraven en thuis een stuk makkelijker geworden in het accepteren van allerlei gefrut, zalfjes en verbanden.

Mooi paard is Zwartje trouwens! Ik hoop echt dat alles goed gaat komen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:10

Gister gingen we voor het eerst weer met Oakland de weg op, ik was héél blij dat we op bestemming waren, en ben ook niet mee teruggereden naar stal met hem. Oakland ging ook eerst de trailer niet op (andere trailer dan gewoonlijk) maar eens hij er in stond stond hij erg rustig voor zijn doen. Dit was een XL trailer voor grotere paarden (ja mijn uk is alles behalve groot) ik vond het ook veel fijner. Als Oak hier zo kalm op blijft staan overwegen we het om er zoeentje te kopen.

Mag je voice al weer longeren?

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 15:05

Op onze trailer (Thiel Pico, 1.5 paards) stond hij altijd super. Ze kunnen sowieso beter overstappen in een 1,5 paards.. Misschien dat Oak daar last van heeft..
Mag Voice nog niet longeren.. DA is dinsdag geweest en belde donderdag dat bloed nog niet helemaal goed is.. Nog 10 dagen stappen, weer bloedprikken.. En dan weten we weer meer..

Enne Monique, dankje! Ondanks alles blijft ze een knappe merrie Knipoog hopelijk hoef jij niet al te vaak meer terug.. Heel naar, die mok!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:03

Voice zag er gister goed uit Lachen Zag je vader met hem lopen Tong uitsteken Op weg naar stalletje Clown

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:54

hee dit verhaal komt me bekend voor, was je op weg naar HCH?

jou vriend kwam naar mij toe op HCH met de vraag of ik iets gehoord had, dat was niet zo toen heeft hij met mijn gsm gebeld en bleek je bij bodegraven te zijn.

klopt dit?

ik was zo benieuwd hoe het met het paard was afgelopen.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 10:06

Mirjam: Ja ze ziet er al wel beter uit he! Dacht ook wel dat ik al mocht longeren, maar nog even wachten dus.. Ursul al wel ok?

Thirza dat klopt helemaal! Zijn telefoon was leeg, super bedankt! Hij vertelde dat hij erheen was gereden (heb daar gestaan met Zwartje) en meteen had doorgegeven dat ik niet meer kwam.. Ook dat hij een telefoon had geleend van iemand, dat was jij dus! Wat toevallig..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:55

Ik vond die XL trailer ook wel erg fijn, en Oakland ook wel denk ik. Daarna liep hij er met mijn broer zo in, maar dat is typisch Oakland, de eerste x gaat hij er niet vlot op maar op wedstrijd altijd zonder enig probleem.
En je kan beter te lang wachten met Voice te gaan longeren dan te overhaasten, want dat kan gevolgen hebben waar je later erg spijt van zult krijgen. Hoe is het in het algemeen nu met haar nek en rug?

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 13:08

Het lijkt me idd logisch dat we niks overhaasten. Haar gezondheid gaat toch echt voor alles. Qua bewegen doet ze het goed, niet stijf, pakt links/rechts eten aan.. Lijkt haar geen pijn te doen.. Maar goed dat weten we dus over 3 weken pas..

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:20

double schreef:
Thirza dat klopt helemaal! Zijn telefoon was leeg, super bedankt! Hij vertelde dat hij erheen was gereden (heb daar gestaan met Zwartje) en meteen had doorgegeven dat ik niet meer kwam.. Ook dat hij een telefoon had geleend van iemand, dat was jij dus! Wat toevallig..

ja klopt dat was ik Ja, ik vond het zo'n naar verhal dat ik heel erg benieuwd was naar de afloop, en nu zie ik het.
hij stond helemaal te trillen bij me, vond het best heftig!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:20

Zo dat is wel even schrikken zeg!
En lijkt me een rot gezicht als je zo machteloos tegen over je paardje staat.
Zeker op de rijksweg echt gevaarlijk je kan hem der daar ook niet 1, 2, 3 uit halen. Clown
Heb je haar al opgehaald?
Anders ben ik wel benieuwd hoe?
Heb namelijk niet alles terug gelezen.
In iedergeval heel erg veel sterkte met je paardje!

floppie44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:29

O, heftig zeg!
ik hoop dat het beter komt!
het had erger gekunt...
zielig hoor, nou beterschap.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:59

double schreef:
Mirjam: Ja ze ziet er al wel beter uit he! Dacht ook wel dat ik al mocht longeren, maar nog even wachten dus.. Ursul al wel ok?

Ursel is vandaag weer op de scan geweest en er is niets meer te zien Haha!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:59

KiWiKo schreef:
zo is het ook Mork Lachen Lachen alleen de wagen opgaan om naar een kliniek te gaan, zal het enthousiastme behoorlijk temperen Lachen Lachen

alleen de wagen opgaan voor bos of strandritten, zal het enthousiasme behoorlijk voedden Lachen

Nu heb ik wel een tegenpool voorbeeld. Ik ga eens in de maand met een merrie met een zwaar hoefprobleem naar de kliniek, die wilde in het begin echt de wagen niet op, en ze gaat alleen maar de wagen op om dus naar de kliniek te gaan..... maar tegenwoordig rent ze zowat de wagen op....

Wij zeggen al gekscherend dat het gewoon de drugs is die ze daar krijgt, dat ze weet dat het weer tijd is voor haar maandelijkse shot Lachen Lachen Heel frappant Lachen

Whahahah de drugs ja!!!!!!!!!! ( Ziet een paard erug fanatiek de trailer op gaan!!!)

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 16:13

Haha nou laat die van mij alsjeblieft ook zo denken straks! Haha!

De DA is trouwens voor haar geweest vandaag. Hij kwam bloedprikken en heeft haar meteen even nagekeken. Hij vond haar er goed uitzien, rug & nek ook. Als het bloed donderdag goed blijkt te zijn hoef ik maar een paar dagen aan de longe en mag ik er dan al rustig op gaan stappen en dan rustig aan opbouwen! *Mag ik voorzichtig blij zijn?* Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:50

Zeker dat je dat mag zeg!!!!
Jeetje wat een verhaal Nagelbijten / Gniffelen.
Hoop dat het met jou en paard goedkomt!

Zou haar toch even nalaten kijken door een fysio of osteopaat, gewoon voor de zekerheid!!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 16:54

Ja dat is ook zeker de bedoeling, ook als de DA zegt dat alles goed is. Liever een x te veel dan te weinig!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:57

Idd!!
Vaak ziet een DA ook niet dat een paard een fysio nodig heeft... Dan kan het dier volgens de DA prima alles weer maar blijken er ik weet niet hoeveel blokkades in spieren enzo te zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:54

He bah, sorry dat ik het topic omhoog schiet, maar ik zag je ergens anders voorbij komen, en ik kan me nog herinneren dat je samen met mij op de kampioenschappen reed van 2005, maar dan met Oakland. Zie dat je onderhand een ander paardje hebt!

Wat een naar ongeluk.. Hoe is het nu met haar?