Paard springt 2m17. *Trots*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Paard springt 2m17. *Trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:08

goh zo blijkt het spreekwoord maar weer, de beste stuurlui staan aan wal Haha! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:59

Ja, precies. Misschien is er wel sprake van een stukje jalouzie!

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:59

Mensen, als je nou eens gaat kijk bij een sgw, dat is nog gevaarlijker dan dit, bij sgw liggen de balken of boomstammen ligge vast, ik heb 2 jaar terug mee gemaakt toen was het hoogste sgw, en toen is er dus een meisje volop geklapt op een boomstam. haar paard kwam niet uit en doen bleef het paard achter haken,en ja dan krijg je zo iets en ik heb te horen gekregen dat dat meisje nooit meer kon rijden, en haar paard moest ingeslapen worden, dat is pas erg,

en ik heb echt heel veel respect voor het ruiter als paard, en als je gewoon goed kijkt bij het 2 de filmpje beloond hij hem wel,
en ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn anders zouden ze dit niet zomaar doen,en het paard zou dit niet doen als hij geen vertrouwen heeft in de ruiter, ze moeten echt wel een helle erge sterke band moeten hebben anders doen ze dit niet,

maar ziet er echt heel erg goed uit, en wens ze maar veel succes voor volgend jaar,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:04

Beetje flauwe opmerking... Lachen
Ik vind puicance super om eens te zien
Heb er ook niks op tegen als een ruiter dat eens een keertje doet.

Maar in deze bak vind ik het wel dom Ja
Is dat dan jaloezie?
Nou nee, hoef dat niet kennen is niet waar mijn ambities liggen Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:05

mijn opmerking RK? Lachen
Zo ja, ik doelde nog niet eens is echt op jouw, maar als ik zie hoe sommige hier in dit topic reageren die kijken niet verder dan hun neus lang is en die schreeuwen bij voorbaat al boe en bah!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:06

Tja het meeste is al gezegd, daar ga ik in mee Bloos

Neemt niet weg dat het er niet gaaf uit ziet.. Ben het verder eens met dorienkee!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:06

ben benieuwd hoe lang het duurt voor er een bod op dit paard komt.... filmpje staat nu eenmaal wel op youtube...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:25

hmm t ziet er gaaf uit ja, jaloersie?? hmm ik hoef niet zonodig zo hoog te kunnen springen als ik mijzelf en mijn paard daarmee in gevaar breng. Ik vraag me gewoon af waarom je dit zou doen.. ik bedoel..doe het dan op een verantwoorde manier ( en waarschijnlijk wil diegene die het erop heeft gezet graag horen hoe geweldig knap enzo het is, is het misschien ook wel...maar ook gevaarlijk..en ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je jezelf EN je paard in gevaar zou brengen...voor een beetje trots..)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:29

Wow wat een paard !!!! wat een vermogen zeg !! Knipoog echt heel gaaf wat een lef !!

Alleen wat ik volgens mij nog niet hier in de reacties heb zien staan
(ja sorry ben tot pagina 6 gekomen haha )

Waarom worden er zoveel balken gebruikt ..??
Ik snap dat je er wel meer nodig heb dan voor een normale sprong aangezien er anders te veel gaten in zitten en het paard slechter kan inschatten ..!!
Alleen stel nou dat hij wel een paar balken had geraakt dan had alles waarschijnlijk naar beneden gestort en met zo veel balken kan hij dan zijn nek wel breken .. Ach gutof een been ..

En ook ik vind dat je niet zo'n hoge hindernis moet springen in zo'n natte bak ..
Volgens mij na de hindernis zie je hem achter nog weg glijden/zakken in de bocht (kan vermoeidheid zijn) maar toch vind zulke risico's te groot om te nemen. Cool

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:30

Sommige paarden halen een kick uit hoog springen hoor! Er zijn er zelfs die bij een lage sprong te beroerd zijn om hun benen op te tillen. Paarden kunnen genieten van een thrill!.. Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:31

ja de mijne ziet lage hindernisjes nieteens staan..Tong uitsteken maargoed om nou zo hoog te springen:S

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:32

caroltje16 schreef:
Mensen, als je nou eens gaat kijk bij een sgw, dat is nog gevaarlijker dan dit, bij sgw liggen de balken of boomstammen ligge vast, ik heb 2 jaar terug mee gemaakt toen was het hoogste sgw, en toen is er dus een meisje volop geklapt op een boomstam. haar paard kwam niet uit en doen bleef het paard achter haken,en ja dan krijg je zo iets en ik heb te horen gekregen dat dat meisje nooit meer kon rijden, en haar paard moest ingeslapen worden, dat is pas erg,

en ik heb echt heel veel respect voor het ruiter als paard, en als je gewoon goed kijkt bij het 2 de filmpje beloond hij hem wel,
en ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn anders zouden ze dit niet zomaar doen,en het paard zou dit niet doen als hij geen vertrouwen heeft in de ruiter, ze moeten echt wel een helle erge sterke band moeten hebben anders doen ze dit niet,

maar ziet er echt heel erg goed uit, en wens ze maar veel succes voor volgend jaar,

ik ken het soortgelijke verhaal ook.
maar ik vind het er el onveilig uitzien ookal liggen de balken er los op.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:36

Knap & hoog, maar voor het paard niet al te best... Voor een keertje kan die hoogte wel hoor, maar in zo'n blubber bak. Vind te gevaarlijk dt het paard uitglijdt met afzetten of met neerkomen.
In zo'n bak ga ik nog niet eens 1 meter springen!

Maar knap van het paard & van de ruiter.

Caroltje16; Maar die sprongen zijn geen 2 meter 17!
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 25-07-07 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:36

caroltje16 schreef:

SGW is helemaal niet zo gevaarlijk als jij zegt hoor! Lachen
Ik heb ook een ongeluk mee gemaakt op een sgw wedstrijd, dat paard klapte ook op de hindernis, alleen die stond los...........
Moet zeggen dat ik jouw verhaal een beetje 'hysterisch' over vind komen...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:37

vind springen leuk maar bij 1.50 houd het op Haha! Vind het erg dapper. Verder vind ik de verhalen over de pezen en hoe slecht dat wel moet zijn een beetje ver gezocht. de ruiter doet dit vast niet dagelijks of wekelijks. en kijk aan de naar de grandprix ruiters in de spring wereld die paarden springen zo'n heel parcours.

De bak is inderdaad discutabel met zo'n hoge sprong, maar ik ken de bak niet en ik weet niet of nat ook meteen glad in houd

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:40

ff ter relativering: Mijn lieve exmerrie, een point-to-point merrie (da's een tak in de rensport waarbij ze over 3.5 km moeten racen en heggen springen van 1.35m) heeft 6 jaar geraced. Tuurlijk heeft wel eens een blessure gehad, maar ze vond het werk echt prachtig en was eingelijk nog in behoorlijke staat na zo'n harde carriere.

Mevrouw was erna drachtig, liep al maanden te sloffen in de wei, geen werk, geen spannende dingen- ze glijdt uit op een rotmanier, verdraait haar been en het breekt. Op dat moment stort je wereld in. om op zo'n manier je dier verliezen...

Ander voorbeeld; Stond hier tweejarige in de bak te spelen met ander jong paard. Het dier loopt een distorsie van het kogelgewricht op... Hij heeft het met veel gedoe uiteindelijk gered.

Volgens mij gebeuren de meeste dingen op stal of in de wei...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:43

Detour; Dus? De meeste dingen zijn niet alle dingen, en omdat wij dit kunnen inzien dat als je dit nog eens doet dat er ongelukken gaan gebeuren begin je ineens over de ongelukken op stal en wei?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:45

Respect! Afgod
Echt heel knap wat hij en zijn paard hebben gedaan!
En (als ik het goed zie) nog zonder sporen en zweep ook! Haha! Hoe vaak zie je dat tegenwoordig nog?
Die natte bak..tsja. Ik zou het niet doen. Maar dat is zijn eigen keuze. Ja Bovendien is het nu dacht ik wel vaak genoeg aangehaald in het topic Scheve mond

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:46

Tsjonge jonge wat een felle reactie! nee het gaat me erom dat paarden kwetsbare dieren zijn en dat de meeste ongelukken juist gebeuren als je niet rijdt of werkt met ze, gewoon van die pechdingen.

Waarom zou een paard wat op zijn ruiter is ingespeeld en wat op dat moment mega-alert is, meer kans maken op een ongeluk over 2 meter dan als het bijvoorbeeld 1.50 of 1.60 springt?

MOcht je het nog niet begrijpen dan PB ik je wel. Knipoog

dancerstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:49

dit ziet niet uit als 217
ik heb wel is paard zien springen over 215 deze hindernis ziet stuk lager uit
maar is zekker geen 217
verder is niet veilig in zon gladen bak
veder leuk paard

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:52

Scheve mond

Waar slaat dit nou weer op? Huilen van het lachen
BOKT Huilen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:02

Volgens mij gaan ze echt niet liegen over de hoogte Knipoog
Als het een krachtproef is en men wil een record verbreken zal dit wel degelijk 2m17 zijn, en hoe kan jij trouwens op een klein youtubefilmpje de hoogte zo perfect vergelijken met iets dat amper 2 cm lager zou zijn...

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:03

Als er toch gezegd wordt dat het 2.17 m is, dan is dat toch zo. Waarom zouden ze dáárover gaan liegen. Al zou het 10 cm lager zijn, is het nóg hoog!

Ik doe het ze niet na!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:10

Jezus dit is echt niet normaal meer hoor!! Afgod En je kunt wel nagaan dat de hoogte zo'n beetje wel klopt, zie de balken. Ga maar eens naast een hindernis staan met de balk op het bovenste gat.
Heel knap hoor en paard springt het ook alsof het niks is, hij raakt de balken niet eens!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:10

justme11 schreef:
dit ziet niet uit als 217
ik heb wel is paard zien springen over 215 deze hindernis ziet stuk lager uit
maar is zekker geen 217
verder is niet veilig in zon gladen bak
veder leuk paard

stel je niet aan Bloos het is toch gewoon knap.. dit soort op merkingen daar heeft ze wat aan zeg:P! echt BOKT B=bedweter Pling