Paardenshow Apassionata in Rai Amsterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Candorlover

Re: Paardenshow Apassionata in Rai Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:29

Ìk ben er vorig jaar geweest! Hij is geweldig! Echt heel gaaf.. Alleen hij duurt heel lang en het is jammer dat alles in een bak wordt gedaan.. Geen leuke omgeving zeg maar..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:31

Ik ben ook vanmiddag geweest en vond het ook wel een beetje tegenvallen. Ben destijds ook naar GOA geweest en vond dat toch mooier. Ik vond dat er aardig wat slordigheidjes in zaten vanmiddag. Dat vond ik bij GOA destijds niet. Verder vond ik zoals iemand anders al zei dat er veel dingen terug kwamen. Ik had er iets meer van verwacht.

Maar natuurlijk niet alleen maar negatief. Er zaten ook zeker mooie stukken in en doe het ze maar eens na Knipoog

Ik was samen met mijn vriend die wat paarden betreft echt een leek is en hij heeft er van genoten. Zoals MyrtheJ al zei: Als paardenmensen moeten we altijd wat te zeuren hebben en kijk je toch wat anders naar zo'n show...

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:07

Ik ben net terug en vond het weer gaaf Lachen Vond de show beter als vprig jaar, alleen die opera zangeres bah Tong uitsteken

o0oJamieo0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:10

Ik ga vrijdag oftewel morgen Clown

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:17

ik ben ook net terug .. paar dingen vielen wel tegen bijvoorbeeld staat er op de site dat het 2,5 uur duurt nou reken even mee .. half 9 begint het eindelijk dad 10 voor half 10 was het pauze waar ze pas om 5 voor 10 weer verder gingen en om 11 uur stonden we weer buiten dat is zeker geen 2,5 uur .. of ik ben echt slecht in wiskunde Clown

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:17

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:04

Ik ben gisteren geweest om 15.00 u.

Ik had me echt ingesteld op heel wat geruk, gepluk en spoorgebruik maar heb niets overmatigs daarvan gezien.
Vond alle ruiters keurig rijden en hier en daar een slordigheidje maar net wat er gezegd wordt: er wordt wel met paarden gewerkt!

Die witte hengst was echt een boefje en hij was gewoon een beetje stout. hahaha mijn paard is er ook weleens vandoor geschoten met zijn hoofdstel nog half in zijn mond. Jemig zeg, wie heeft er dan wél iedere dag een perfecte dag met zijn paard als ik vragen mag?

Heb me prima vermaakt, de IJslanders waren helemaal te gek en de vuurshow was ook erg leuk gedaan. Bullcutting was fantastisch om te zien! Geweldig zeg! Paard was zo enthousiast met zijn werk bezig dat hij zelfs nog even uitgleed, maar hoe koelbloedig hij zich herstelde (inclusief ruiter) liet zien hoe professioneel het paard is en hoe goed het getraind is!

Hmmm in mijn ogen: als iemand wat 'te zeiken' heeft over deze bewuste show, is het écht zoeken naar spijkers op laag water...

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:08

ik heb wel te "zeiken" smaken verschillen nou eenmaal. het is gewoon te duur voor die show. daarom hebben mensen te zeiken. het is het niet waard. gelukkig zijn er ook mensen die het wel mooi vinden en als jij het het waard vond is het ook prima. ik vond er alleen geen drol aan en mijn portomonnee was verdrietig

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:13

Jeetje en wie stond er gisteravond allemaal te wachten voor P3 ? wat een drama met z'n alle door zo'n klein trapje.. en dan betaal je 12,50 voor pakeren en wat krijg je der voor? half uur in de kou wachten voor het trappetje dat naar beneden in de kelder gaat.. phoe slecht geregeld..

Veder de show vond ik super.. Alleen ik heb wat achter de schermen gezien wat ik liever niet had willen zien, die ridder op die schimel met die blauwe jurk aan Tong uitsteken die sloeg het paard met zijn zwaard(op de kont an het paard), me vriendin en ik stonden er wel van raar te kijken. Andere mensen hebben het waarschijnlijk niet gezien want het was achter het groote doek. (wij zaten aan de zijkant)

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:13

Ik vond het wel erg leuk Haha!
Ben gistermiddag geweest, en over die slordigheidsfoutjes: Je klopt, die zaten er wel in.
Maar als je dan kijkt naar wat er wel goedgaat was dat toch ook een hoop!
Ik doe het ze allemaal niet na hoor!

moniquejimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:11

Wat was de show fantastisch!
Zo'n verscheidenheid van manieren van rijden uit verschillende landen. Ik heb echt genoten. De zangeres die het oude IJslandse lied zong bij de IJslanders heeft mij enorm geïmponeerd. Als ik een kanttekening zou plaatsen, dan zou dat moeten zijn voor de uitvoering van de westernruiters met de electrische gitaarmuziek, daar ontbrak enige vorm van choreografie. Uit het laatste kan ik concluderen dat wedstrijden rijden en winnen of een goed uitgedachte show rijden wel verschilt van elkaar.

Al met al is voor de kerst deze show het perfecte uitstapje voor de hele familie.

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:21

Lilian1991
Wij stonden daar ook te wachten.. wat een drama..
pas om 23:45 konden we de parkeergarage uitrijden..
Verder vond ik het wel een leuke show..
Je moet niet overal te veel bij nadenken dan blijft deze show wel leuk..

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:27

Straycat: jaa raar he dat je met zn alle door zo'n kleine trap moet :S.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:30

Ik ga morgen ! Ja
Om 8 uur s'avonds !

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:00

Owja en ik wil nog even kwijt : Ik ierieteerde me zo erg aan die mensen die foto's maakte met flits aan, terwel ze hadden vriendlijk hadden gevraagd of de flitser uit kon.

Bleeeh stomme aso mensen Misselijk

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:05

Mijn moeder is geweest, ik wou dit jaar niet nog een keer maar ze vond de show ook veel slechter als vorig jaar.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:12

We moeten morgen dus niet parkeren bij p3? Iemand tips waar we wel kunnen parkeren?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:15

ik heb genoten! Echt vond het heel leuk! Vond het wel grappig toen iemand ze paard niet goed had aangesingelt! hahah foutje moet kunnen! Kwa sporen enzo oke ze zaten er wel aan , maar werden niet zo heel gemeen gebruikt!!

QuickSilver: Probeer p4 maar! Daar was het erg rustig!

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:24

Ik ben ook geweest, gistermiddag om 3 uur.
Ik vond het leuk maar er zaten wel wat foutjes in,
Ik had al van een aantal meiden op de manege gehoord dat je gewoon moest kijken en niet te veel nadenken en kijken naar wat de paarden doen omdat er nog wel eens wat fout gaat.
Er gingen inderdaad wat dingen fout, maar wat maakt het uit...
Het zijn én blijven levende beesten waar je mee werkt en in dit geval naar kijkt...
Ook een normaal mens doet niet altijd alles goed, maar maakt ook fouten...

En bij ons konden we na 15 minuten buiten in de kou wachten de parkeergarage in ( P3 ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:47

Lilian1991 schreef:
Jeetje en wie stond er gisteravond allemaal te wachten voor P3 ? wat een drama met z'n alle door zo'n klein trapje.. en dan betaal je 12,50 voor pakeren en wat krijg je der voor? half uur in de kou wachten voor het trappetje dat naar beneden in de kelder gaat.. phoe slecht geregeld..
)

Wij...jeetje wat was dat een flater, en dan hebben we het nog niet over de rijen bij de toiletten, echt barbaars.
Ik vond de show mooi hoor, wij zaten bijna helemaal vooraan, maar GOA vond ik mooier.
De paarden waren mooi, miste alleen bepaalde rassen (Arabieren) die waren er alleen in het begin, lekker spelend, ik zat toen met tranen in mn ogen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:52

Pollewoppy schreef:
Ik ben ook vanmiddag geweest en vond het ook wel een beetje tegenvallen. Ben destijds ook naar GOA geweest en vond dat toch mooier. Ik vond dat er aardig wat slordigheidjes in zaten vanmiddag. Dat vond ik bij GOA destijds niet. Verder vond ik zoals iemand anders al zei dat er veel dingen terug kwamen. Ik had er iets meer van verwacht.

Maar natuurlijk niet alleen maar negatief. Er zaten ook zeker mooie stukken in en doe het ze maar eens na Knipoog

Ik was samen met mijn vriend die wat paarden betreft echt een leek is en hij heeft er van genoten. Zoals MyrtheJ al zei: Als paardenmensen moeten we altijd wat te zeuren hebben en kijk je toch wat anders naar zo'n show...

Heb ik ook gehoort dat GOA beter was...
Maar ach daar ben ik niet geweest, dus ik weet ook niet wat ik mis Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:22

Ik vond het ook een mooie show, en dat gezeur over sporen/bitten etc vond ik niet terecht, vond het nl reuze meevallen op een hoop dressuurwedstrijden gaat het dr erger aan toe.

Heb ook wat foto's viewtopic.php?f=101&t=702585&hilit=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:45

Als er nog kaarten zijn ga ik vanavond!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:17

kelcy schreef:
Bij de friezen die omhoog moesten komen werd er zo ontzettend veel met de sporen geschopt dat ik het echt zielig vond worden

Inderdaad, net als in Goa zitten er ook in Apassionata "dames" die met mega-sporen continu in de paarden zitten te prikken en te schoppen.
Bij Goa was er een lange blonde vrouw, die had van die hele rechte sporen van minstens 7 cm plus sterwielen. En maar schoppen.
Naderhand zag ik haar in de coulissen lopen, op haar enorm hoge hakken en met die rinkel-de-kinkel gemene rot-sporen. Het zag er allemaal wel erg strak en lekker uit voor de mannen onder ons, maar vriendelijk was ze niet.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:28

Ik ben woensdagavond geweest en ik vond het tegenvallen. Ik wilde altijd heel graag, dacht echt dat het gaaf zou zijn. En dat is het ook, voor leken. Ik denk dat mensen die verder geen verstand van paarden/rijden enz. hebben het geweldig knap vinden allemaal. Maar ik vond het meevallen. Inderdaad ging niet alles even vriendelijk naar mijn idee, maar daar ga ik verder niet op in, heb geen zin in half bokt over me heen om zoiets. Tong uitsteken

Het viertal friezen vond ik helemaal niet netjes rijden, ging echt rommelig.. Je verwacht toch wel wat beters voor dat geld. Ook vond ik het western van Rieky Young en nog iemand anders best wel tegenvallen. Er werden alleen wat spins en wat stops gedaan. Ik had verwacht dat het langer zou zijn, en dat ze meer zouden laten zien !

Dan vond ik het bullcutting van die "agent" beter. Stukken beter.

Al met al een redelijke show, maar ik hoef er niet meer naar toe als hij nog eens komt. Lachen

Daarbij zaten er ook nog eens een beetje ehh... domme mensen achter ons. Rolleyes Wat soms wel vervelend was.