Mail de NOS als je ook baalt van de 'boycot' op paardensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Mail de NOS als je ook baalt van de 'boycot' op paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 00:44

Jan_VT schreef:
Dees schreef:
ik blijf vooralsnog afstemmen op WDR/ZDF en Eurosport.

Doe ik ook Dees!

Ik vind het wel een super initiatief! ECHT TOP OK dan!

Maar euh... moet je eens in het land van Tom Boonen komen wonen! Daar zien ze paardrijden nog steeds als een onsportwaardig iets... Boos!

alleen kerstjumping mechelen he

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 01:03

Jajaja, ze hebben hun record verbroken 5 minuten paardensport! De laatse 5 hindernissen van Jeroen Dubbeldam... ff interviewtje.... de 5 laatste springen van Gerco... ff interviewtje. Dan nog ff naar Rob en that's it. Nederland staat 1ste. Ja leuk, als je de hele dag moet werken en dan dit voor je snuf krijgt als je 's avonds voor de TV zit.

HALLOW, We hebben 4 Nederlandse springruiters hoor. We zijn met meer dan 30 ruiters daar heen gegaan en heb ze nog niet echt alle 30 op TV gezien. Endurance, voltige... volgens mij hebben ze daar nog nooit van gehoord bij de NOS. Helemaal niks van gehoord in hun 'sportjournaal'.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 01:20

katiavl schreef:
Jan_VT schreef:
Maar euh... moet je eens in het land van Tom Boonen komen wonen! Daar zien ze paardrijden nog steeds als een onsportwaardig iets... Boos!

Jep! Maar dan ook enkel het springen. Vorig jaar... de prestatie van Jeroen! Geen woord over Nu ook in Aken. Hij rijdt niet naar het podium, maar wel even naar een top 25 plaats. Geen woord Jammer!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 01:24

[/quote]

Jep! Maar dan ook enkel het springen. Vorig jaar... de prestatie van Jeroen! Geen woord over Nu ook in Aken. Hij rijdt niet naar het podium, maar wel even naar een top 25 plaats. Geen woord Jammer!
[/quote]

das waar alleen voetbal, wielrennen en tennis kennen ze hier in belgie Boos! mischien allen met bokt belgische bokkers steunen en mailtje naar sporza sturen Haha!
zal het adres is opzoeken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 01:27

info.web@sporza.be

kunne we ook naar mailen mijn mailtje is verstuurd. En denk dat je dit ook in nederland kunt nemen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:58

Jan_VT schreef:

maar wel waregem koerse tonen met die stomme hoeden actie en de enige belgische jockey die aan de grote steeple meedoed. maar vermelden waar de Belgische top van het springen staat in Aken. Nee hoor dat is niet interessant, hoe onze menners het doen ook niet interessant, onze westernruiters ook niet interessant. Stoom uit je oren Stoom uit je oren

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:11

Citaat:
Geachte Sporza redactie,

Tot mijn stomme verbazing zit ik al voor de 2de week op mijn honger te wachten naar ook maar enig nieuws en beelden van onze Belgische topruiters in Aken. Gisterenavond zelfs niet maar de minste vermelding hoe onze springruiters het voorlopig doen in Aken laat staan vorige week hoe het onze dressuurruiters verging. Aangezien Eurosport niet meer op de kabel zit moet ik noodgedwongen uitwijken naar de enige duitse zender ZDF die nog iets van paardesport toont en die nog via de kabel te ontvangen is. Maar uren wielrennen tonen, tennis en ja voor koning voetbal moet alles wijken. Ik had gehoopt dat met de sportzender er wat meer aandacht ging komen voor de paardesport en zeker met de Wereldruiterspelen maar ja blijkbaar zijn onze belgische ruiters niet interessant genoeg laat staan onze topmenners en westernruiters.

Denk eens aan dit mailtje als jullie over 2 jaar in Peking zitten voor de OS.

Met vriendelijke groeten,

mijn mailtje naar de sporza zender in België. Bloos

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:01

petraaken schreef:
Citaat:
Geachte Sporza redactie,

Tot mijn stomme verbazing zit ik al voor de 2de week op mijn honger te wachten naar ook maar enig nieuws en beelden van onze Belgische topruiters in Aken. Gisterenavond zelfs niet maar de minste vermelding hoe onze springruiters het voorlopig doen in Aken laat staan vorige week hoe het onze dressuurruiters verging. Aangezien Eurosport niet meer op de kabel zit moet ik noodgedwongen uitwijken naar de enige duitse zender ZDF die nog iets van paardesport toont en die nog via de kabel te ontvangen is. Maar uren wielrennen tonen, tennis en ja voor koning voetbal moet alles wijken. Ik had gehoopt dat met de sportzender er wat meer aandacht ging komen voor de paardesport en zeker met de Wereldruiterspelen maar ja blijkbaar zijn onze belgische ruiters niet interessant genoeg laat staan onze topmenners en westernruiters.

Denk eens aan dit mailtje als jullie over 2 jaar in Peking zitten voor de OS.

Met vriendelijke groeten,

mijn mailtje naar de sporza zender in België. Bloos

Hahahha de nagel op de kop *LOL*

Wat ik ook nog grof vind is dat de VRT er indertijd mede heeft voor gezorgd dat die internetsite (hoe noemde het ook weeral paardentv ofzoiets) niet meer mocht uitzenden. Want, zo zei de VRT:"WIJ HEBBEN DE UITZENDRECHTEN!!"
Toch te gek voor woorden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:31

Jan_VT schreef:

Hahahha de nagel op de kop *LOL*

Wat ik ook nog grof vind is dat de VRT er indertijd mede heeft voor gezorgd dat die internetsite (hoe noemde het ook weeral paardentv ofzoiets) niet meer mocht uitzenden. Want, zo zei de VRT:"WIJ HEBBEN DE UITZENDRECHTEN!!"
Toch te gek voor woorden.

Is het niet te grof? Bloos
tja was vanmorgen er echt boos over. Helaas nog steeds geen antwoord terug gehad. Boos!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:35

Ik heb eergisteren een mail gestuurd, toen iedereen standaard die zelfde mail terug kreeg. Nagelbijten / Gniffelen Heb geen antwoord gehad.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:22

Ik denk dat meneer kosterman nu heel hard aan het werk is....
Zelf mailtje bedenken en geen standaard mailtjes versturen Vork

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:37

Haha. Hij kan niks gaan ontkennen.
Hij weet namelijk donders goed dat wij met zn alle gelijk hebben. Nagelbijten / Gniffelen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:10

ik heb toch ook maar een mailtje gestuurd naar de NOS
Niet zo goed als sommigen van jullie, maar ik ben nou eenmaal slecht in het verwoorden van zaken Clown zolang de beste man maar weet dat ik het er niet mee eens ben toch? Cool

Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb lang na gedacht voor ik deze mail verstuur.Het viel mij eigelijk al jaren op dat de paardensport op de NOS nooit breed verkondigd wordt, maar nu met de wereld ruiter spelen in Aken is het wel heel jammer dat ik telkens niet meer dan 4 minuten zie, van alle uren die er gemaakt worden in Duitsland.
Zoals u misschien ook wel weet zijn er inmiddels enkele honderdduizenden beoefenaars van paardensport in Nederland. Het lijkt mij dat deze doelgroep groot genoeg is om meer aandacht te geven aan de paardensport.

Ik hoor u al denken, dat er heel veel sporten zijn die moeten worden uitgezonden, en dat men bij de NOS hun best doet om zoveel mogelijk te laten zien van alle sporten, maar nu is mijn gedachte; drie hele weken Tour de France, ik weet niet hoeveel verschillende soorten wedstrijden van de voetbal, de voetbal nabesprekingen, de Tour de France nabesprekingen en dan? 4 minuten paardensport per dag, bij een enorme wedstrijd als die in Aken, het is in mijn ogen veel te weinig. En dan is alles nog zo verknipt dat je eigelijk net zo goed niet had kunnen kijken.

Het is jammer, dat enkele honderdduizenden in ons landje moeten overschakelen naar Duitsland, of naar Eurosport(wat niet overal te zien is) om nog iets te zien van onze eigen geweldige Nederlandse ruiter ploeg.

Ik hoop dat u en uw collega's daar eens goed over na zullen denken.
Ik had gehoopt dat nu de belangrijkste Nederlandse voetbal wedstrijden zijn over gebracht naar Talpa dat er meer tijd vrij kwam voor bijvoorbeeld de ruitersport, maar helaas heb ik dit verschil nog niet gezien.

Met vriendelijke groet,

F.M de Wit

manie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:13

Nou keurige mail toch!
Ik vind dat je het wel goed verwoord hebt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:14

heb al twee mailtjes naar sporza verstuurd Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:15

zeer goed verwoord Frouk. Daar is niets mis mee.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:16

katiavl schreef:
heb al twee mailtjes naar sporza verstuurd Haha!

en al antwoord gehad. Ik nog niet in elk geval. Clown

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:22

Heb ook gemaild naar de NOS

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:23

petraaken schreef:
zeer goed verwoord Frouk. Daar is niets mis mee.

haha gelukkig, ik ben n ramp in het schrijven van brieven, ben benieuwd op het antwoord, als dat nog komt, na al die mails die al verstuurd zijn Cool

Oonax

Re: Mail de NOS als je ook baalt van de 'boycot' op paardens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:26

Ik ga ook een keurig mailtje proberen op te stellen om naar Sporza te sturen. Hier in België is het nog rampzaliger als in Nederland...

Edit: Hier is m'n mailtje. Heb wat inspiratie gehaald bij bovenstaande mailtjes

Geachte redactie,
Paardensport is een heel geliefde sport in België. Er zijn heel veel recreatieruiters in ons land. Nu merk ik de laatste tijd dat er onder 'de paardenmensen' veel frustratie ontstaat over het gebrek aan paardensport op tv. De enige manier om informatie over de prestraties van onze topruiters te ontvangen (bijvoorbeeld op de World Equestrian Games) te ontvangen is via internet of de duitse zender ZDF. Als ik de programmering van Sporza voor de komende tijd bekijk zie ik wielrennen en tennis. Helemaal geen paardensport! Dit terwijl er toch heel veel intresse is in België voor de Wereldruiterspelen in Aken. Blijkbaar zijn onze belgische ruiters niet interessant genoeg laat staan onze topmenners en westernruiters.

Ik snap echt niet hoe is het mogelijk is dat er voor een populaire sport als paardensport zo goed als geen tijd wordt ingeruimd tijdens de sportuitzendingen. Met de komst van Sporza had ik toch verwacht dat er eindelijk wat meer tijd aan onze sport zou worden besteed.

Nog tips of dingen die jullie zouden veranderen?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:52

Geachte meneer/mevrouw,

Ik ben me er terdege van bewust dat u veel correspondentie zult ontvangen aangaande uw programmering. Aangezien ik slechts één der velen ben heb ik me altijd afzijdig gehouden van enig commentaar jegens de NOS, maar nu acht ik de tijd rijp om u te informeren omtrent mijn standpunt.

Mijn grootste bezwaren betreffen de paardensport, en dan met name de registratie daarvan. Welgeteld vier minuten van de Ruiterspelen waren opgenomen in de programmering van uw sport, hetgeen ik zeer weinig vind. Het is uiteraard moeilijk om iedereen tevreden te houden, maar ik ben van mening dat deze vier minuten in een zeer disproportionele verhouding staan tot de andere sporten die de NOS uitzendt.

De Ruiterspelen duren namelijk zeven dagen. Een simpel rekensommetje leert dat de NOS aan een moyenne van 5 minuten per dag komt, hetgeen 35 schamele minuutje ruitersport zijn, voor de belangrijkste paardensport-wedstrijd van het kalenderjaar. Wanneer we een vergelijking trekken met het belangrijkste op wieler- en voetbalgebied, zal het u niet verbazen dat één etappe van de Tour de France of één Champions League-wedstrijd deze 35 minuten al overtreffen.

Natuurlijk zijn er meer liefhebbers van deze sporten dan van de paardensport. Echter, er zijn honderdduizenden belastingbetalende Nederlanders, die uw omroep op de been houden, die van paardensport houden. Dat maakt de verhoudingen dus zo scheef. Ik zou u niet vast willen pinnen op een exact aantal minuten ruitersport dat ik per jaar op tv wens, maar ik hoop dat u na deze uiteenzetting inziet dat er best wat meer aandacht mag worden besteed aan deze sport waar Nederland overigens nog goed in is ook.

In afwachting van uw te allen tijde gewaardeerde reactie verblijf ik,

Deze brief heeft n vriend voor mij ook nog geschreven, zal hem onder een ander email nog sturen, ik vind m geweldig!! Cool

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:15

MissVicky schreef:
Misschien kunnen we hem een link emailen naar dit topic Tong uitsteken

Goed idee Clown Mail jij?

Manie, heb je iets terug gekregen van onze vriend? Ik ben erg benieuwd...

Edit: Die mail is echt goed geschreven Frouk!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:19

Geachte heer/mevrouw Kriebel,

Dank u voor uw e-mail. Uw reactie/opmerking heb ik inmiddels ter informatie doorgezonden naar de betrokken redactie.

Met vriendelijke groet,

N. Kosterman

Ik wil best mailen hoor maar er staan ook nogal wat kinderachtige dingen in zoals KOTserman enzo, weet niet of we dan nog wel serieus worden genomen, misschien moeten we een serieus topic openen en daar de link van mailen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:20

MissVicky schreef:
Geachte heer/mevrouw Kriebel,

Dank u voor uw e-mail. Uw reactie/opmerking heb ik inmiddels ter informatie doorgezonden naar de betrokken redactie.

Met vriendelijke groet,

N. Kosterman

Ik wil best mailen hoor maar er staan ook nogal wat kinderachtige dingen in zoals KOTserman enzo, weet niet of we dan nog wel serieus worden genomen, misschien moeten we een serieus topic openen en daar de link van mailen?

ben het met je eens Haha!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:26