KWPN Hengstenkeuring 1 t/m 4 feb.'06 in Den Bosch.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Re: KWPN Hengstenkeuring 1 t/m 4 feb.'06 in Den Bosch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:33

Wiepie schreef:
En weer een paar bekend:

23: Cabochon x keur pref sport dres Apollonius xx

150: Farrington x ster Flemmingh
236: Havidoff x elite Ferro
482: OO Seven x keur Flemmingh
Is dat een nakomeling van Iederoosje??

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:26

Dus Wedding is niet door, nummeer 593 de Rhodium x Zirkoon, bale voor met kennis is dat.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:34

Even een paar foto's van nummer 150, de hengst Wonderful (Farrington x Flemmingh) van Kajanus, én door naar de 3e bezichtiging:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:07

haan schreef:
Wauw Kajanus ! Die van jou (nr 150) is door naar de 3e bezichtiging !! Gefeliciteerd super !! Al zwaar in twijfel ?? Verkopen of houden?

Groetjes van mij

Nog bedankt voor je smsje en we willen hem eigenlijk wel houden hoor...

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:08

Leuk Sannah ... op naar morgen ....

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:11

Zjjn leuke foto's geworden Sannah . Absoluut niet te vergelijken met die van mij.

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 05:51

Goedemorgen deze morgen....
Kzit al achter een grote kop koffie...

Wordt zo opgehaald.

Mocht een van jullie me herkennen vandaag: nu met bril (en nog even veel moedervlekken in mn gezicht ) Geef even een gil.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:57

wat zijn de uitslagen van de hengstencompetiie van gisteren van de klasse L,M en Z

wegens omsatndigheden mocht ik niet gaan
heb super veel gemist,show anky enzz.ik baal nu nog als een stekker
maar wie heeft er foto,s of kan er alles over vertellen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 09:53

HK: Hattrick voor Hans Peter 03-02-2006

Na de winst in de Mitsubishi klasse L en M won Hans Peter Minderhoud ook de klasse Z/ZZ Licht/LT met Florencio.

"Wat moet je van deze combinatie zeggen...Florencio koppelt schoonheid aan kracht, souplesse en atletisch vermogen", zo roemde jury Wim Ernes de verrichtingen van de tweevoudig wereldkampioen.
Florencio toonde een zuivere stap waarvoor hij een 9 kreeg. De krachtige en opwaartse draf en de ruim naar voren gesprongen galop noemde Ernes 'fenomenaal' en beide gangen verdienden een 9.5. Met nog twee negens voor de geredenheid in het algemeen en de harmonie tussen ruiter en paard behaalde de combinatie een monsterscore van 174 punten en een eindstand van 667 punten.

Diederik van Silfhout bezette de plaatsen 2 en 3 in de eindstand. In deze wedstrijd eindigde hij met Riverman als tweede, maar de 554.5 punten waren goed voor de derde plaats in het eindklassement. Daarboven eindigde hij als tweede met Special D, die een hele correcte proef liet zien met een krachtige, ruime, opwaartse draf en een galop die mooie verruimingen toonde.
Parcival en Maaike Lassche werden vierde, gevolgd door Judith Ribbels en Wilawander xx.

Lees meer over de Mitsubishi Hengstencompetitie in de komende 'In de Strengen'.

KWPN Persbericht, overname toegestaan

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:30

Marijkeeee schreef:
Dus Wedding is niet door, nummeer 593 de Rhodium x Zirkoon, bale voor met kennis is dat.

Jawel Wedding is wel door

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:52

Nou ik ben geweest, zal even proberen een indruk te geven. De mening van Suzanne F.

L:

Uptown terecht winnaar denk ik, goed paard met veel talent. Vooral super achterbeen met veel aanleg voor sluiten.

United ben ik van geschrokken, vond ik verschrikkelijk. Is dat nu de verrichtingstopper? Wat is van dat paard overgebleven? Hij kon echt goed lopen als 3 jarige maar nu? Strak, stijf, geen souplesse, geen schwung, vreselijk stekerig voorbeen en ook geen plezier in het werk, oren plat en met staart zwiepen. Verder als Eddie er niet meer zo aan prikte was ie ineens niet meer rad in de wendingen. Vandaar maar zoveel druk erop denk ik. Maar dat resulteerde in een strakke stekerige vertoning met een in elkaar getrokken korte hals en een open mond. Wat ben ik van deze vertoning geschrokken zeg.

Uphill, ontzettend goed paard, een groot talent denk ik! Heel goede bewegingen, goed krachtig achterbeen, wel een temperamentvol dier met een niet te makkelijk karakter. Amazone Emelie Scholtens had haar handen vol aan hem. Misschien als ze eens recht ging zitten inplaats van compleet ingeknikt op links dan leek het nog ergens op.

Upperclass: Niet gezien maar zo in de prijsuitreiking niet echt wat aparts.

Undigo: Heel even gezien. prachtig plaatje om te zien maar kan beter stil blijven staan.

M:

Tolando:

Ja goed paard maar met echt zo´n typisch Edward stekerig voorbeen drafje. Hoewel Happie hem reed. Wel super voorgesteld, maximale eruit gehaald. Niet echt mijn dier.

Trento:

Ja absoluut verbeterd maar vind nog steeds dat het een aanwinst zou zijn voor het gelders stamboek. Kim stelde hem veel beter voor maar uitstrekken kan ie nog steeds niet. Draf is wel goed en ijverig maar mag meer uit de schouder weggezet worden vind ik.

Tuschinski:

Geheel objectief ben ik niet maar ik probeer het toch. Gigantisch voorbeen maar het lijkt bijna of het hele diertje uit voorbeen bestaat. Het klopt bijna niet in verhouding met achter hoewel hij achter ook goed actief en erbij is maar dat valt in het niet bij voor. Verder is het qua model niet echt een hengst, hij had zwaarder mogen zijn vooral de hals. Verder uiteraard super elastisch dier met een giga temperament. Aanleuning stoorde me wel, of tegen de hand of hij hapte zichzelf in de borst.

Sandreo:

Bloedmooi frontje, is beter gaan lopen maar is achter nog steeds niet te activeren, wilde weer in de stop maar na wat flink schoppen deed ie het weer. Wel goed paard denk ik maar aan de verbinding over de rug en het achterbeen valt nog wel wat op te merken.

Troy:

Weinig van gezien, wel verbeterd, super galop, kan ook goed uitstrekken, goed achterbeen. Heel leuk sportpaard maar vaderdier?

Watermill Swatch:

Eeeh ja, moeilijk om zo de vergelijking te maken en dat doe ik dan ook maar niet. Valt gewoon in het niet bij de rijpaarden maar lijkt me wel superfijn lief dier wat alles voor je doet met een geweldige instelling (en een schattig penny shetlandhinnekje)

Z:

Florencio:

Gewoonweg geweldig. Geen woorden voor, alles klopte. Wat een souplesse, schwung, veer, tact, ruimte. Vond hem er ook super aanstaan rijtechnisch. Stap is echt megaruim, zeker 5 hoeven over maar blijft wel zuiver! Draf heeft afrduk, veer, kracht, mooie techniek, super gewoon en de galop blijft zoals de jury ook zei fenomenaal.

Special D:

Ook sterk verbeterd maar blijft teveel terug in het voorbeen, wel veel veer en tact maar moet echt meer uit de schouder. Wel supermooi plaatje.

Riverman:

Eerste keer dat ik hem zag, ja goed paard zeker voor zo´n allround gefokt dier. Goed galopperen met goede wissels. Draf ook zeker niet slecht, mag wat meer zelfhouding en verzameling tonen vind ik.

Parcival:

Knap voor een gelder maar niet mijn dier. Ook rijtechnisch niet voor elkaar, scheef, niet nageeflijk en kort in de hals, ook tegen been in wissels. Stap is drama, steekt zn voetje weg maar landt kort.
Draf is wel mooi bergop maar tekort in de hals. Leuk paard maar ben gewoon geen gelderfan.

Wilawander:

Zelfde als Swatch, mag geen vergelijking maken. Aanleg voor piaffe heeft ie maar wel met de kont hoog dus ja..piaffe?
Uitstrekken kan ie wel! Hengst deed me heel veel aan Stravinsky denken, kon ook niet echt draven maar wel uitstrekken. Weinig tot geen tact maar wel leuk galopperen.

Presentatie nieuwe jaargang:

Absolute uitschieters waren Johnson, geweldig dier! Wat een mooie techniek in de benen en wat een uitstraling!! En Santano, geweldig mooi model, veel kracht en mooie techniek, super galopperen. Dit waren de besten volgens mij. Valdez was ik benieuwd naar maar viel enorm tegen, komt totaal niet uit de schouder met weinig lichaamsgebruik en lossigheid. Lijkt wel of ie naar de fysio moet.
Vivaldi is tof dier, nog weinig bespierd maar zeker toekomstdier. Niet echt super aprt maar wel actief bewegen.
Valeron, Sandro hit x houston, viel echt tegen, net een pony maar werd echt vreselijk voorgesteld door Rukje van der Heyden, wat was die aan het plukken en rukken zeg en zat er vreselijk op.
Voice:hele vriendelijke presentatie, leuk paard, goede gangen, niet heel apart, wel mooi plaatje, kan best wat worden.
Citango: Vond ik niet echt wat, snel, gehaast. weinig tact, veer en lossigheid.
Vivaldo was echt vreselijk, een uit elkaar lopende shetlander.
De rest staat me niet zo bij.

Kur op muziek: Rubels geweldig, weer super presentatie, geweldig bewegen. De rug blijf ik eng vinden maar zo is ie gebouwd waarschijnlijk, kort week ruggetje. Wel veel front, gedragenheid, super galop met wissels. Ja echt super winnaar.
Kigali: Bah vreselijk dier, stekerige strakke bewegingen. Coby zat er ook flink aan te trekken, hij was niet zo fijn denk ik. Was niet aan het been en gewoon niet voor elkaar. Bewegingen kwamen er ook totaal niet uit, zal hij best hebben denk ik. Toch qua karakter wel heel knap zo´n omscholing van int. spring naar dressuurpaard.
Parcival in de kur hetzelfde als daarnet.
OO seven: totaal niet mijn dier, vlak voorbeen, traag achter, rijtechnisch ook niet voor elkaar, liep ook beetje op voorhand.

VSN winnaar Valley werd nog gehuldigd. Nou eeeh ik ben er geweest op de VSN en er liepen daar zeker betere paarden rond als deze winnaar.

Heb ik nu alles gehad?
Ben benieuwd naar de mening van Pukpaleis eignelijk en naar die van de anderen die ook geweest zijn.

Marielle88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:23

wodan is ook door

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:24

mischien domme vraag maar wat is eht puk paleis

en united is wel 2e geworden dus zo slecht is ook weet niet voorgesteld denk ik,en je bent velazquez vergeten,egt schitterd paard

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:35

liliputter schreef:
mischien domme vraag maar wat is eht puk paleis

en united is wel 2e geworden dus zo slecht is ook weet niet voorgesteld denk ik,en je bent velazquez vergeten,egt schitterd paard

Jij was er toch niet? En dit is de mening van .... Ik vond hem echt beroerd voorgesteld. Dat jij United en Eddie fan bent kan ik ook niet helpen, ik geef mijn mening omdat ik er geweest ben. Ik vond hem zwaar tegenvallen zowel in beweging als in voorstellen.

En Velasquez is idd een schitterend dier maar daar is alles mee gezegd, hij is me geeneens echt bijgebleven, alleen dat ie een leuk kleurtje had en dat hij braaf was.

amagun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:53

Suzanne F. schreef:
Ik vond hem zwaar tegenvallen zowel in beweging als in voorstellen.

Mwoah vind ik wat overdreven, vond het wel een fijn paard, zie Ed en Ted tien keer liever dan Uphill met ze betonnen bakkes....

Tolando heeft een typisch Rubinstein loopje, heeft denk ik weinig met de ruiter te maken.

De schimmel kunnen ze beter nog een jaar het land opgooien, groot en slap, en niet knapper in het model geworden.

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:54

Over de hengsten moet ik nog eens nadenken, ik heb de flemmingh's gezien in het stap rondje en ben na Special D in de Z weggegaan.

Van de hengsten vond ik de Sir Sinclairs goed, vooral in galop, mooie types.
Van de diverse vaders vond ik de riverman's niet tegenvallen en de San Remo x Balzflug vond ik ook een beste.
De ferro's heb ik maar kort gezien, en daar lopen er al zat van.
De jazzen blijf ik toch goed bewegende paarden vinden, net wat meer veer en ruimte in de beweging.
Net als de Jazzen waren de Rhodiums en Rousseau's eigenlijk meer paard als de andere hengsten, leken geen kleuters en in z'n algemeenheid wel aardig maar niet speciaal.
De Krack's stonden me op de een of andere manier niet aan, het leken toch paarden met een wat hectische beweging.

Ik was speciaal voor nr 614 gekomen, de riverman x farrington uit de zelfde moeder als mijn merrie en dat vond ik een mooi compleet paard, niet spectaculair qua bewegingen maar alles zat erop zoals het moet en met veel balans.

Van nr 614 en de L,M,Z heb ik nog wat op de video, met wat tijd....

Van de L vond ik ook Uptown de beste, maar ik blijf toch vinden dat er met teveel druk gereden wordt. De draf techniek is gewoon mooi, maar soms was achter er net niet bij en gaat dan richting zweefdraf. Echte HP presentatie.

United, tja ik heb 'm los gezien en dat was echt super, nu inderdaad met een wat stekerig voorbeen in draf, galop wel erg goed en het was wel de enige die rustig bleef bij de uitreiking. Wat meer rust en ontspanning zou wonderen doen denk ik. Het was nu niet af.

Uphill staat mij niet aan, vervelend te rijden en strak in alles.

Dutch Dormello, werd erg netjes gereden, maar het paard heeft wat mij betreft te weinig mee.

Upper-Class Trage trapzak, Marie jose had wel een slimme proef neergezet en als het op echte dressuurbeoordelingen voor de L was aangekomen, was er weinig op aan te merken geweest. Qua hengst vind ik het niks.

Universeel, valt op als schimmel, maar dat is het dan ook, achter absoluut weinig buiging.

Ungaro en Undigo heb ik ff niet meer scherp

M, Tolando en Trento scheelde in de score weinig, Trento, ik moet het dan toch toegeven is met meer ontspanning voorgesteld en dan is de draf qua bewegingsafloop een van de mooiste, strekken nog niet top en bij de uitreiking werd het weer "tuigen" Tolando vond ik iets over gewaardeerd, en heeft toch wat traags over zich, als ik het me goed herinner was hij ook zo nu en dan te diep.

Troy is beter geworden, blijft toch wat kortbenig ogen en z'n galop is goed.

Tuschinski, is een balletje elastiek, maar de rek was er soms toch wat uit, lengte buiging en dragen waren er nu niet echt bij. Is wel een hengst met een aantal pluspunten (niet 1 uit een dozijn) en voor het fokken kan dat een pluspunt zijn, maar nu was hij op momenten stout en stik tegen de hand.

Sandreo past mij niet, strak en onwillig

Watermill, super braaf beestje, voorkant mooi, maar achter hoog. De basis gangen zijn op z'n xx's maar stukken mider getruukt als Wilawander.

Z-Riverman, sterk paard, netjes gereden, maar niet spektaculair. Lengte buiging maar zozo.

Parcival, stond mij toch wat beter voor de geest, wordt steeds grover en de stap is niet goed (of teveel aan de hand van de ruiter?) Front en zelfhouding werden aan het eind van de proef beter, maar vooral in het begin kantelen van hoofd en kort in de hals. Achterbeen moet meer dragen, het leek nu meer opdrukken van de hals ipv zakken en dragen van achter.

Wilawander, niks

Florencio super, alles wat er moet zijn is er en nog meer! Wat nog het meest opvalt is het gemak en de werk willigheid. Of de ruimte een belemmering zou kunnen zijn voor de "krachttoeren" weet ik niet, maar het ziet er nu super uit allemaal.

Special D is beter geworden, maar wordt net als Parcival steeds klassieker en zwaarder. Veel afdruk en veel kracht met uitstraling. Hals wordt wel zwaar. Lengtebuiging niet altijd goed en daarbij toch wel wat kantelen van het hoofd.

Van de V jaargang weet ik niet precies welke naam bij welk paard hoort, maar er liepen een aantal leuke hengsten tussen, en inderdaad een dissonant in een amazone (rukjeplukje)

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:01

liliputter schreef:
en united is wel 2e geworden
Eigenlijk meer door gebrek aan concurrentie, Uphill 1 en United best of the rest, eigelijk zegt dat meer over de U jaargang dan ik van te voren had verwacht.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:19

je bent er fan van of niet,maar heb vele gesproken en over het algemeen is iedereen het erover eens dat hij goed gelopen heet,die 2 zijn ook net pas een combi

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:33

Wat vonden jullie van whatever (krack C x ulft) dan??

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:42

Sarino, welk nummer was dat??

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:45

liliputter schreef:
je bent er fan van of niet
Ik ben er wel een fan van, met mijn veulen van United ben ik best tevreden (duim duim duim dat hij groot genoeg wordt). Laat niet af dat ik er meer van verwacht had en dat de potentie er (nog) niet is uitgekomen. Als hengst nog steeds een fan, z'n sportprestaties laten nog een beetje op zich wachten. De gehoorzaamheid was er nu in iedergeval wel en als je het over de basis hebt is dat het wel. Z'n nieuwe schoftmaat is 168 werd omgeroepen, maar Edje leek toch wel wat lang op hem, of zit hij altijd een beetje met z'n benen naar voren

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:22

het zijn hengsten van 4 jaar!! dus om constant te presteren is heel moeilijk,sandreo komt echt wel weer terug maar die hengsten moeten ook alles leren,united is net een combi met edward,voor een paard ook heel wat,hij komt er echt wel!!wij krijgen 2 veulens van united dit jaar,ben er echt benieuwd naar,heeft iemand foto,s van de nakomelingen van united?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:26

Ik heb Parcival laatst in Zwolle gezien en vond hem wat slordig gereden, hij leek mij niet echt voor elkaar. Ging bijna aan de haal in galop. De hengst had/heeft van nature een [naam] stap, vereft ie ook. Ik heb zo'n vermoeden dat er teveel aan geplukt wordt, hij loopt naar mijn idee te kort in mekaar getrokken.
Maar zelf kan ik ook niet rijden, dus ik vind het eigenlijk raar om Maaike af te kraken.

Ik denk dat een hengst als Trento zeker een toegevoegde waarde in de fokkerij kan hebben, ik vergelijk hem een beetje met Prestige, merries die wat massa en degelijkheid missen kunnen zulke hengsten goed gebruiken.

Ik ben gister niet geweest, woensdag en donderdag wel.
Vond de nafok van Lupicor goed(de Lupicor x Landgraf!) ben benieuwd wat er door is. Bij de hengstencompetitie vond ik Ukato erg leuk. En Ustinov was er niet, grr...vond ik vorig jaar erg leuk.

zal even bijlezen wie er donderdag nog meer is geweest

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:28

En ik vond in Zwolle de Nando x Cambridge Cole erg leuk, is ie door?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:52

Ok ben ook geweest gisteren (vrijdag) en dan vergeleken bij wat ik hier lees de mening van een leek wat kunnen jullie het mooi omschrijven !
Special D # hengst waar ik zelf helemaal weg van was 2 jaar terug en dan ook als kandidaat zag voor mijn merrie . Uiteindelijk is het hem niet geworden puur omdat hij me te grof werd voor mijn merrie ben er verder nog steeds weg van!
Trento# in mijn ogen een super goed bewegende hengst met veeL uitstraling!
Uphill: tja comentaar is hierboven al geleverd sluit ik me bij aan!
Parcival # Vind ik nog steeds een mooie aansprekende hengst type staat mijn aan onder het zadel viel het me tegen!
Florencio# super om te zien!
uptown# tja echt heel mooi
verder vond ik Rubbels wederom een plaatje is niet mijn type paard te klein te in alles maar wow wat een showbink!
Anky met Painted ook errug leuk om te zien leuk voorgesteld en tja Edward vriend zei me dat de kurr hem tegenviel mij dus zeker niet !

Heb niet alles gezien ben tussendoor paar keer van de tribune geweest en haal nogal eens wat hengsten door elkaar maar heb wel weer aardig wat leuke hengsten voorbij zien komen vond het bijna jammer dat ik mijn merrie niet meer laat dekken