Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:29

Weggebokt schreef:
Ja vreselijk jammer. Had er echt goede hoop in maar helaas.
Ik ga hetzelfde werk doen in Melbourne, maar dan zonder de sale. Dus gewoon stallen uitmesten, paarden voeren etc en ik mag af en toe rijden :D
Het is heerlijk weer, heb de hele dag lekker gelegen aan de South Bank beach

Hopelijk op je nieuwe plek beter naar je zin!
Dat heb je goed voor mekaar, dagje Southbank! Beter geregeld als hier. Wij moeten morgen de sleutels van ons oude huis inleveren dus ben al heel de dag aan het poetsen ^)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:22

Het is jammer dat mijn familie alleen maar koeien hebben daar in Victoria. Anders had ik nog wel een adres kunnen geven.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:46

Wat fijn dat je nu naar een andere plek kunt. Alleen ik vraag me af waarom ben je met deze organisatie in zee gegaan als je toch zelf je werk uitzoekt? Ik vrees dat als je zelf iets zoekt zonder dat deze organisatie dat voor je bemiddeld heeft, je ook niet iets kunt verwijten? Immers trok je je eigen plan? Dus kan die organisatie daar ook geen referenties over hebben? Of denk ik nu te kort door de bocht? En moedigden ze dat misschien aan dat je zelf iets moet zoeken maar ondertussen hun wel betalen? Dan is het helemaal erg..

Hopelijk kom je straks op een betere plek. Mooi dat je niet snel bij de pakken neerzit en nu al lekker verder aan het genieten bent van je avontuur! Veel plezier daar nog!!! *\o/*

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:57

ik ben heel blij voor je TS, dat je een nieuwe plek hebt gevonden en dat je voor jezelf hebt gekozen. Hopelijk ga je het daar beter naar je zin hebben.

Ik denk dat de organisatie dit ook wel beter had kunnen begeleiden. Ik heb even op de website van de organisatie gekeken en daar krijg ik toch wel een ander beeld bij dan de locatie waar TS de afgelopen dagen heeft gewerkt.

Ik lees ook dit:
Vanaf de startdatum van dit programma heb je 12 maanden recht op ondersteuning. Dit houdt in dat je bij problemen en vragen terecht kunt bij een contactpersoon ter plaatse.

dus dat de organisatie nu niets meer heeft laten horen vind ik toch niet netjes. Mensen die dit pakket afnemen bij deze organisatie doen dat niet voor niets. Maar hopelijk reageren ze nog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:01

ruitje schreef:
IHN schreef:
nou. Inderdaad. En ts gaf ook al aan dat het problerm daar nieteens inzat (in het geen complimentjes krijgen) maar in het feit dat ze als enige geen complimentjes kreeg. Ik snap nieteens dat je het kunt als mens zijnde. Je wilt toch ook dat mensen zich fijn voelen als werkgever zijnde?

Ik ga hierin qua cultuur wel mee met Mkango hoor. In mijn sport krijg je ook niet elke dag te horen dat je het goed doet. Bij ons is het feit dat je niet uitgescholden word vaak een teken dat je het goed doet :+ .

Is dat oké? Nee. Moet je dat pikken? Ook zeker niet.

Maar misschien is het wel goed dat iets meer te verwachten, of te bedenken dat die cultuur niet helemaal past.

Ik heb hele ritten gemaakt in vrachtwagens met mensen die geen woord met mij wisselden :') . 1 van die mensen is nu mijn beste vriend, we hebben het er nog over wat een Hufter het was... niet oke, maar zo is die wereld...

Geen idee van de cultuur in Australië natuurlijk... en nogmaals: oke moeten we het ook niet vinden... maar het is vaak wel zo.

Ja de paardenwereld is vaak zo, keihard en helemaal niet leuk.

Mijn inziens wordt het hoog tijd dat daar verandering in komt, jonge meiden worden er genoeg uitgebuit omdat ze goedkoop zijn en graag willen. Daarom vind ik het alleen maar goed dat TS zo voor zichzelf opgekomen is. Als iedereen dat nu zo zou doen dan moet daar toch ook eens een keer een mentaliteitsverandering komen lijkt me. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:36

Malle_meid schreef:
ik ben heel blij voor je TS, dat je een nieuwe plek hebt gevonden en dat je voor jezelf hebt gekozen. Hopelijk ga je het daar beter naar je zin hebben.

Ik denk dat de organisatie dit ook wel beter had kunnen begeleiden. Ik heb even op de website van de organisatie gekeken en daar krijg ik toch wel een ander beeld bij dan de locatie waar TS de afgelopen dagen heeft gewerkt.

Ik lees ook dit:
Vanaf de startdatum van dit programma heb je 12 maanden recht op ondersteuning. Dit houdt in dat je bij problemen en vragen terecht kunt bij een contactpersoon ter plaatse.

dus dat de organisatie nu niets meer heeft laten horen vind ik toch niet netjes. Mensen die dit pakket afnemen bij deze organisatie doen dat niet voor niets. Maar hopelijk reageren ze nog

Dit is mij ook overkomen bij Au pair interactive.

Je betaalt een hoop geld voor een gastgezin en als het dan niet klikt heb je pech. Ik stond van de ene op de andere dag op straat en had gelukkig vrienden bij wie ik kon logeren en had met een week een heel fijn gezin (zelf geregeld) met wie ik nog steeds steeds contact heb, maar die organisaties beloven allemaal gouden bergen en onderaan de streep krijg je niks.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 02-11-23 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 13:49

Urbanus schreef:
Malle_meid schreef:

Ik lees ook dit:

Dit is mij ook overkomen bij Au pair interactive.

Je betaalt een hoop geld voor een gastgezin en als het dan niet klikt heb je pech. Ik stond van de ene op de andere dag op straat en had gelukkig vrienden bij wie ik kon logeren en had met een week een heel fijn gezin (zelf geregeld) met wie ik nog steeds steeds contact heb, maar die organisaties beloven allemaal gouden bergen en onderaan de streep krijg je niks.
Ze spelen vooral in op de onzekerheid van het verhuizen naar een nieuw land en de "angst" om daarheen te gaan en zonder werk te zitten, dat is hun verdienmodel. := Wat er daarna met je gebeurt, boeit ze niet, want ze hebben hun geld toch al ontvangen.

Elisa2 schreef:
ruitje schreef:
Ik ga hierin qua cultuur wel mee met Mkango hoor. In mijn sport krijg je ook niet elke dag te horen dat je het goed doet. Bij ons is het feit dat je niet uitgescholden word vaak een teken dat je het goed doet :+ .

Is dat oké? Nee. Moet je dat pikken? Ook zeker niet.

Maar misschien is het wel goed dat iets meer te verwachten, of te bedenken dat die cultuur niet helemaal past.

Ik heb hele ritten gemaakt in vrachtwagens met mensen die geen woord met mij wisselden :') . 1 van die mensen is nu mijn beste vriend, we hebben het er nog over wat een Hufter het was... niet oke, maar zo is die wereld...

Geen idee van de cultuur in Australië natuurlijk... en nogmaals: oke moeten we het ook niet vinden... maar het is vaak wel zo.

Ja de paardenwereld is vaak zo, keihard en helemaal niet leuk.

Mijn inziens wordt het hoog tijd dat daar verandering in komt, jonge meiden worden er genoeg uitgebuit omdat ze goedkoop zijn en graag willen. Daarom vind ik het alleen maar goed dat TS zo voor zichzelf opgekomen is. Als iedereen dat nu zo zou doen dan moet daar toch ook eens een keer een mentaliteitsverandering komen lijkt me. :)
Er is al een kentering gaande in de volbloedindustrie, maar je ontkomt er gewoon niet aan dat het hard werken is, dat het soms niet klikt met een werkgever (dat kan immers ook bij een "gewone" baan gebeuren) en dat er toch veel nepotisme meespeelt, maar dat doet het ook bij zat andere bedrijven. Ik vind ook niet per se dat TS uitgebuit is: ze is netjes betaald, werd mee uit eten genomen, had een hotelkamer etc. Dat het hard werken was en dat het niet klikte met haar werkgever (en bij wie dat ligt, laat ik even in het midden, want we horen natuurlijk ook alleen de kant van de TS) betekent niet dat er direct sprake is van uitbuiting.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 02-11-23 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:21

Wat ik vaak moeilijk vindt op Bokt, dat we de neiģing hebben om "de waarheid" te achterhalen. Dat zullen we nl nooit kunnen, en zorgt er voor dat een TS zich moet verdedigen, ongeloofwaardig bevonden wordt etc.

Terwijl ook in dit topic, TS ons gewoon meeneemt in haar ervaringen. DAAR kunnen we dus op reageren. Iets dat ik dan ook probeer te doen of als ik twijfels heb dan klik ik een topic weg.

Ik heb zelf totaal niet het idee dat TS zich uitgebuidt voelt in tegendeel. Ze protesteert terecht tegen het feit dat 4 mensen de hemel ingeprezen worden en zij nog geen enkel blijk van waardering heeft gehad.
Dus terecht dat ze haarzelf beschermt en vertrekt. Die ongelijkheid is nl niet OK. Niets meer en niets minder.
Als iedereen dezelfde behandeling had gehad als TS, dan had ze wellicht daar nog gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:36

pien_2010 schreef:
Wat ik vaak moeilijk vindt op Bokt, dat we de neiģing hebben om "de waarheid" te achterhalen. Dat zullen we nl nooit kunnen, en zorgt er voor dat een TS zich moet verdedigen, ongeloofwaardig bevonden wordt etc.

Terwijl ook in dit topic, TS ons gewoon meeneemt in haar ervaringen. DAAR kunnen we dus op reageren. Iets dat ik dan ook probeer te doen of als ik twijfels heb dan klik ik een topic weg.

Ik heb zelf totaal niet het idee dat TS zich uitgebuidt voelt in tegendeel. Ze protesteert terecht tegen het feit dat 4 mensen de hemel ingeprezen worden en zij nog geen enkel blijk van waardering heeft gehad.
Dus terecht dat ze haarzelf beschermt en vertrekt. Die ongelijkheid is nl niet OK. Niets meer en niets minder.
Als iedereen dezelfde behandeling had gehad als TS, dan had ze wellicht daar nog gewerkt.
Precies, en over de intenties en het hoe en waarom van de kant van de werkgever, kunnen wij ook helemaal geen uitspraken doen. Het enige wat wij weten is dat het niet klikte en dat de werkgever zich niet netjes gedragen heeft tegenover de TS in vergelijking met de freelancers, waarna TS besloten heeft om wat anders te gaan zoeken en dat is haar goed recht!

Ik weet ook niet of je op ruitjes en mijn reacties doelde met het idee dat ze zich moet verdedigen of ongeloofwaardig is, want dat bedoelden wij geen van beiden te zeggen, alleen vond ik de reacties van een hoop bokkers een beetje overdreven (en daarmee niet helpend), terwijl TS er zelf gewoon heel nuchter in staat. :) Het enige waar we haar wel voor wilden waarschuwen, is dat dat meten met 2 maten heel veel voorkomt - meestal minder extreem dan hier het geval was gelukkig - en dat ze daar wel een beetje op voorbereid moet zijn, en dat dat ook echt niet aan haar ligt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:19

Citaat:
bij wie dat ligt, laat ik even in het midden, want we horen natuurlijk ook alleen de kant van de TS) betekent niet dat er direct sprake is van uitbuiting.

Meer in het algemeen is mijn reactie bedoeld die opgeroepen werd door jouw reactie die ik gequote heb.
Want altijd op Bokt hoor je een kant van het verhaal dus is dat voor mij het verhaal waar ik op reageer.

Rennie89

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:50

Als je als bedrijf meedoet aan dit soort programma’s weet je dat de werknemers daar komen voor een bepaalde ervaring. Ze komen uit het buitenland en willen wat cultuur, gewoontes en gastvrijheid proeven van het land, het zijn niet zomaar werknemers. Ik vind dit soort “werknemers” dus heel anders dan mensen uit het land zelf die gewoon een baan nodig hebben. Ik vind dat je daar als werkgever ook rekening mee moet houden en niet alleen denken aan lekker goedkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:57

Rennie89 schreef:
Als je als bedrijf meedoet aan dit soort programma’s weet je dat de werknemers daar komen voor een bepaalde ervaring. Ze komen uit het buitenland en willen wat cultuur, gewoontes en gastvrijheid proeven van het land, het zijn niet zomaar werknemers. Ik vind dit soort “werknemers” dus heel anders dan mensen uit het land zelf die gewoon een baan nodig hebben. Ik vind dat je daar als werkgever ook rekening mee moet houden en niet alleen denken aan lekker goedkoop
Ze kosten je net zoveel als een "gewone" werknemer hoor, daar is echt niks goedkoops aan. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:05

Ohhh dat wist ik niet, dacht dat ze wat goedkoper zouden zijn :+ vooralsnog blijft de rest van kracht en ben ik van mening dat je wel respectvol mag omgaan met buitenlandse werknemers, of ze nou tijdelijk zijn of niet. Daarbij moet je naar iedereen gewoon respectvol zijn :+

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:40

Ik heb nog nooit bij een paardenbedrijf gewerkt dus vond het wel interessant wat Ruitje en Mkango vertelden. Wist niet dat het zo erg hard kon zijn in de paardenwereld. Ik heb wel een keer bij een bedrijf gewerkt waar je alleen hoorde wat je verkeerd deed en nooit waardering kreeg. En dat geeft echt een knauw aan je zelfvertrouwen. Daar ben ik dan ook niet lang gebleven.
Mij lijkt de TS trouwens een kei van een werknemer. Ze heeft als jonge vrouw in een land aan de andere kant van de wereld haar beste beentje voor gezet. Niet geklaagd over het harde werken en zich opengesteld naar die mensen toe. Geprobeerd contact te leggen. Vriendelijk en beleefd gebleven. En dan gewoon nul terugkrijgen. Ik heb natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal, maar zo komt ze op mij over. Ik mis echt een stukje inlevingsvermogen bij die mensen. Ik wilde dat ik zo sterk was als TS. Had waarschijnlijk al bij dag 1 huilend aan de telefoon gehangen. Kan niet anders zeggen dan dat ik het super knap vind dat ze het heft zelf in handen heeft genomen. Echt vreemd dat ze dus helemaal geen hulp van dat bureau hierbij heeft gekregen. Go TS! Op naar een bedrijf waar je wel gewaardeerd wordt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 07:42

Ik zie dat er een aantal reacties bij zijn gekomen! Zal zo even de tijd nemen om op ze te reageren :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:52

Weggebokt schreef:
Ik zie dat er een aantal reacties bij zijn gekomen! Zal zo even de tijd nemen om op ze te reageren :D

Je hoeft op niemand te reageren. Ben benieuwd hoe het met je gaat.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:19

Ik ben onderhand ook klaar voor een uitgebreide update :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:42

floripori17 schreef:
Ik ben onderhand ook klaar voor een uitgebreide update :D
ik wilde het niet zo direct vragen . Maar ik ben er ook klaar voor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:45

Ik hoop dat TS in Brisbane op het strand zit. Of Melbourne aan het verkennen is :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 00:00

Ik heb echt even een paar dagen vakantie genomen (lees 3 dagen aan het strand gelegen en geen stap meer gezet dan nodig :+ ) , niks met paarden gedaan dus ik dacht ik doe ook geen update. Tenzij jullie dat willen natuurlijk!
Ik zit nu op het vliegveld te wachten op m’n vlucht, ik vlieg om 9:15 sochtends.
Het gaat nu goed, ben heerlijk uitgerust. Op een creeper in het hostel na := maar die houd je er altijd bij helaas.
Echt een mega leuke tijd gehad in Brisbane en ben echt wel beetje verdrietig dat ik nu ga, maar er moet zo langzamerhand toch wel wat geld verdient gaan worden.
Ik ga in Melbourne vast ook een super leuke tijd hebben :)

Sabri schreef:
Wat fijn dat je nu naar een andere plek kunt. Alleen ik vraag me af waarom ben je met deze organisatie in zee gegaan als je toch zelf je werk uitzoekt? Ik vrees dat als je zelf iets zoekt zonder dat deze organisatie dat voor je bemiddeld heeft, je ook niet iets kunt verwijten? Immers trok je je eigen plan? Dus kan die organisatie daar ook geen referenties over hebben? Of denk ik nu te kort door de bocht? En moedigden ze dat misschien aan dat je zelf iets moet zoeken maar ondertussen hun wel betalen? Dan is het helemaal erg..

Hopelijk kom je straks op een betere plek. Mooi dat je niet snel bij de pakken neerzit en nu al lekker verder aan het genieten bent van je avontuur! Veel plezier daar nog!!! *\o/*

Ik snap je punt hoor! Op dat gebied heb je ook deels gelijk, want ik ben nu zelf opzoek gegaan naar werk dus omdat gebied is hun niks te verwijten.
Maar dat heb ik zelf gedaan omdat ik m’n vertrouwen een beetje verloren ben de afgelopen 2 weken. De meiden waarmee ik in de groep zat hadden maar 1 baan aangeboden gekregen (ons was beloofd minimaal 3, ik was de enige met 3+)
Ook gaat de communicatie enorm stroef en krijg je pas na een paar dagen antwoord.
Een van die meiden haar baan was uitgevallen door onbekende reden, ze moest zsm een nieuwe baan vinden omdat ze niet veel tijd meer had ivm haar 88 dagen. Daar werd ook pas een 3 dagen later op gereageerd en ze heeft nu nog geen nieuwe baan. Dat is 1 van de reden dat ik zelf zo snel mogelijk opzoek ben gegaan, want ik ben bang dat ik anders nog steeds niks had. Nu kan ik wel langer wachten omdat ik m’n 88 dagen nog niet perse hoef te halen maar mijn geld raakt wel eruuug snel op zo :))
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 24-05-23 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 00:02

Pics van Brissie, please! :D

Ging je in Melbourne nou meteen aan het werk of ga je daar ook nog even sightseeën?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 00:46

Ik ga direct aan het werk! Maar ik ben in de weekenden vrij en zit maar een half uurtje met de trein van Melbourne af dus ik ga zeker sightseeen haha :D

Hier wat foto’s van Brissie, niet zo spannend maar heb echt even gerelaxed de afgelopen dagen :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 01:08

Veel plezier in Melbourne. Het is bijna kwart over 9 dus je zal ondertussen wel in het vliegtuig zitten. Welke richting ga je op vanaf Melbourne? Omdat je zegt een half uur met de trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 01:50

Heerlijk! <3

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 04:51

En toen waren we in Melbourne! Nu nog op locatie komen :') wat een stad hey, Brisbane is een dorp vergeleken