KWPN eerste bezichtiging live 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:46

gonniee schreef:
carola schreef:
Nu komt 328, mijn duimen draaien!!! Zet hem op!

Heb je banden met dit dier?

Deze is gefokt en in eigendom van een bekende Bokker. :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 17:54

*
Citaat:
309 Danone 1 X Jazz. Snap niet helemaal wat deze hier doet. Oogt klein, neerwaarts gebouwd, ponyachtig. In beweging ook niet uitzonderlijk.

Ziet er zo los wel een stuk beter uit. Draaft met veel afdruk en achterbeengebruik. Mooi bergop en met veel veer en souplesse. Heel ander paard zo haha. Denk zowaar dat ie nog door gaat ook.

In beweging meer houding en balans mag ontwikkelen. Niet door.

Citaat:
*303 Blue Hors Farrell X Johnson. Mooi compleet dier, draaf mooi bergop en met afdruk. Veel souplesse in het lijf. Galoppeert ook niet verkeerd. Zou iets meer afdruk in galop mogen hebben, maar hij houdt zich wat vast.
Weer die aanjagers die zo lopen te kloten zeg. :n

Sterk gebouwde hengst, meer beweging en souplesse. Niet door.

Citaat:
304, Blue Hors Farrell X Rubin Royall. Bloedmooi dier, Iets neerwaarts gebouwd maar goed bewegen ok.

Ja echt een mooi dier dit, maar vind m nog niet meevallen in zn beweging, vooral in galop niet echt goed, vrij zwaar in zijn beweging. Zou in draf zijn beweging wat meer af mogen maken in het achterbeen.

Door.

Citaat:
313 Deparon Us X Bretton Woods. Mooi sjiek ding dit, hoog op de benen. Nog wel wat jeugdig. Heel goed voorbeen met vrije schouder. Niet bergop genoeg denk ik. Mag meer swung en lossigheid in het lijf hebben. Galop bijna niet te beoordelen.

Langgelijnde hengst, neerwaartse romprichting, zie je terug in de beweging. MEer bergop. Niet door.

*
Citaat:
314, Deparon X Tango. Stijl op de voorvoeten, oogt klein. Sjiek type. Kan wel draven. Lang achterbeen, kort voorbeen.

Veel afdruk, been beweging in de benen. Oogt mij niet rastypisch genoeg, meer Gelders. Is heul vlug :P Wel ook bergop draven, vertrekt goed. Geef m het voordeel van de twijfel. :P

Door.

Citaat:
322, Desperados x Uphill. Ook niet heel indrukwekkend, zware boeg, ondertredend voorbeen. Staat wat week gekoot voor. Kort kruis. Waardeert zich op in beweging.

Beweegt ook wat neerwaarts. Vooral zwaar in galop. Zal vooral op de galop niet doorgaan denk ik. In draf wel veel afdruk, zou alleen meer bergop mogen.

Sterke bovenlijn, meer lichtvoetigheid en gedragenheid in beweging.

*
Citaat:
324 Don Olymbrio X Uphill. Heel sjiek dier, Iets wat kort voorbeen. Oogt wat jeugdig. Kan volgens mij heel spectaculair draven. Wel aardig nerveus.

Haha deze gaat zoals verwacht ff los, vind het wel echt een leuk dier. Wel machtig draven. Oh oh voorbrengers niet handig dit, hij valt. Echt machtig draven hoor, veel afdruk en kan echt gaan zitten. Zou in galop meer door het lijf mogen maar hij is nog aardig gespannen in de galop. Ik ben benieuwd of deze door gaat.

Door, met aanmerking meer ontspanning in galop.

Citaat:
328 Electron X Charmeur. Mooi dier wel, beetje week in de rug of ik zie daar iets aan ik weet het niet. Mag meer tonen in draf, veel afdruk maar te weinig bergop. Wederom helpen de aanjagers niet mee :n
Iets te lang achterbeen ook.

Actieve bewegingsvorm meer omzetten tot dragen. Niet door.

Mijn lijst: 309, 303, 314, 324.
Door: 304, 314, 324.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 17:55

Elisa2 schreef:
gonniee schreef:

Heb je banden met dit dier?

Deze is gefokt en in eigendom van een bekende Bokker. :D

Oh ik ben benieuwd wie. Hij is helaas niet door.

gonniee

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:57

Ach zo! Ja, jammer. Al denk ik dat je hier een heerlijk sportpaard aan gaat hebben. Zoveel energie als er in de beweging zit. Maar ja, daar kom je hier vandaag natuurlijk niet voor. Kan me wel voorstellen dat je als eigenaar baalt van de gejaagdheid waarmee de hengsten door de bak gaan vandaag. Groot verschil met gisteren. Ook lijken de hengsten zelf meer te snuiven en te ruiken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:03

Citaat:
315 Desperado x Ferro. Ferro typisch. Lang achterbeen en kort voorbeen dus hij oogt toch wat neerwaarts. Iets wat plat op de voorvoeten. Kan wel draven.

Galoppeert heel gewoontjes, lijkt niet helemaal rad in draf? Vind dit geen bijzonder paard, beetje steekdraf. Zou veel meer souplesse mogen tonen.

*319 Desperado X Negro. Mooi compleet dier. Beetje gezonken rug. Draaf met veel afdruk. Blijft iets hoog in het kruis maar toch ook wel bergop. Draaft met veel takt ook. Goede galop ook. Erg aansprekend dier.
Laatst bijgewerkt door Earth op 30-11-22 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:06

Beter achterbeengebruik, hij buigt hem nauwelijks en zet hem er niet echt onder. Beweegt inderdaad gewoontjes.

Ja ik had de Electron eigenlijk wel door verwacht, heb er mindere wel door zien gaan dus af en toe snap ik het niet helemaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:10

Dit is een veel betere Desperado x Negro, mooi type en model. Galop is wat minder dan de draf. Achterbeen kan iets beter er onder in draf.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:11

Elisa2 schreef:
Dit is een veel betere Desperado x Negro, mooi type en model. Galop is wat minder dan de draf. Achterbeen kan iets beter er onder in draf.

Ja trekt m volgens mij iets meer op dan dat ie m naar voren weg zet. Maar dat kan ook spanning zijn, want dat heeft hij volgens mij wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:13

317 Desperado x Rousseau. Leuk aansprekend dier. Wel jeugdig nog, beweging mooi bergop. Niet goed in zn takt. Verliest zijn aansprekendheid hoe langer ik er naar kijk :') Is achter echt niet helemaal lekker. Draaft niet heel bijzonder verder, mist echt takt om er goed uit te komen.

320 Desperado x De Niro. Heeft littekens op de rug, ben benieuwd ig deze aan KS is geopereerd ofzo? Aansprekend dier, draaf met veel afdruk. Oogt nog wat jeugdig. Zou meer met het achterbeen mogen doen. Galop oogt ook wat zwaar. Mag veel meer bergop in zijn beweging.
Laatst bijgewerkt door Earth op 30-11-22 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:18

Ik vond Desperado x Rousseau juist niet bergop genoeg, inderdaad ook tactverlies soms maar kon wel lekker draven. Desperado verbeterd de galop in ieder geval niet echt lijkt het.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:20

Elisa2 schreef:
Ik vond Desperado x Rousseau juist niet bergop genoeg, inderdaad ook tactverlies soms maar kon wel lekker draven. Desperado verbeterd de galop in ieder geval niet echt lijkt het.

Ja hij leek een paar keer leuk bergop te vertrekken maar hield dat niet vast.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:22

Kan ook nog een gebrek aan kracht zijn..

Desperado x De Niro kon wel lekker draven..maar romprichting blijft erg neerwaarts in beweging. Stappen kunnen de Desperado's wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:25

321 Desperado x Johnson. Leuk, weer een schimmel. Oogt nog jeugdig. Wel mooi bergop draven, met veel afdruk. Galop is niet zo bijzonder, maar laat ie ook niet goed zien.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:29

Citaat:
330, Escamillo X Birar. Kleine maat. Iets lang achterbeen. Wil niet braaf stilstaan dus is moeilijk te beoordelen. Stapt heel gespannen ook.
Zou meer bergop mogen bewegen. Oogt wel een stuk meer paard in vrijheid. Wel een zware romp. Iets neerwaarts gebouwd ook.

Citaat:
331 Escamillo x Hotline. Ook deze spreekt niet aan, kort voorbeen, overbouwd en wat langgelijnd. Waardeert zich wel op in draf, maar oogt dan nog wel erg jeugdig.

Vind het nog steeds niet wat. draaft ook echt heel simpel. Laat zich ook niet goed zien. Galop is enkel hard en vlak :') Stap is ook niet bijzonder, rechtsachter korter dan linksachter.
Laatst bijgewerkt door Earth op 30-11-22 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:31

Desperado x Johnson vond ik de beste Desperado van vandaag, galop is inderdaad nog niet echt bijzonder maar achter en voor tenminste in balans qua lopen in de draf.

Vind er wel veel schimmels bij zitten dit jaar!

Ben het met je eens wbt de Escamillo.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:36

Ja valt mij ook op betreft de schimmels. Ik voeg trouwens af en toe nog wat toe bij mn laatste post. Anders gaat het helemaal zo rap met mijn posts :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:36

Deze Escamillo x Hotline vind ik niks, blijft hoog in het kruis in de beweging en achter met het achterbeen. Stapt af en toe ook heel raar, de andere Escamillo stapte ook niet helemaal zuiver. Beetje kort-lang.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:40

323 D'Olympus x Royal Hit. Wow hallo paard. Start spectaculair haha. Leuke vos met veel wit. Draaft met veel afdruk maar zou meer souplesse mogen tonen in de bovenlijn. Voorbeen wat minder dan het achterbeen. Galop is nog niet zo top maar laat het ook niet goed zien. Aansprekende hengst, ik twijfel of hij door gaat.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:41

Elisa2 schreef:
Deze Escamillo x Hotline vind ik niks, blijft hoog in het kruis in de beweging en achter met het achterbeen. Stapt af en toe ook heel raar, de andere Escamillo stapte ook niet helemaal zuiver. Beetje kort-lang.

Ja klopt dat viel bij deze ook op. Ik snap echt niet dat deze is voorgesteld. :P

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:41

Earth schreef:
323 D'Olympus x Royal Hit. Wow hallo paard. Start spectaculair haha. Leuke vos met veel wit. Draaft met veel afdruk maar zou meer souplesse mogen tonen in de bovenlijn. Voorbeen wat minder dan het achterbeen. Galop is nog niet zo top maar laat het ook niet goed zien. Aansprekende hengst, ik twijfel of hij door gaat.

Wat een vloeiende bewegingen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:42

Leuk dier deze D"Olympus x Royal Hit, veel actie en buiging in de benen. Jammer dat hij zich wat strak en vasthoudt in de rug vooral ook in de galop.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:50

Ik kan het weer niet volgen hoor..Desperado x De Niro wel door..en de D"Olympus niet...vond die laatste echt veel beter.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:50

Citaat:
315 Desperado x Ferro. Ferro typisch. Lang achterbeen en kort voorbeen dus hij oogt toch wat neerwaarts. Iets wat plat op de voorvoeten. Kan wel draven.

Galoppeert heel gewoontjes, lijkt niet helemaal rad in draf? Vind dit geen bijzonder paard, beetje steekdraf. Zou veel meer souplesse mogen tonen.

Meer souplesse en lichaamsgebruik in beweging. Niet door.

Citaat:
*319 Desperado X Negro. Mooi compleet dier. Beetje gezonken rug. Draaf met veel afdruk. Blijft iets hoog in het kruis maar toch ook wel bergop. Draaft met veel takt ook. Goede galop ook. Erg aansprekend dier.

Door.

Citaat:
317 Desperado x Rousseau. Leuk aansprekend dier. Wel jeugdig nog, beweging mooi bergop. Niet goed in zn takt. Verliest zijn aansprekendheid hoe langer ik er naar kijk :') Is achter echt niet helemaal lekker. Draaft niet heel bijzonder verder, mist echt takt om er goed uit te komen.

Nette manier van beweing, meer kracht en souplesse.

Citaat:
320 Desperado x De Niro. Heeft littekens op de rug, ben benieuwd ig deze aan KS is geopereerd ofzo? Aansprekend dier, draaf met veel afdruk. Oogt nog wat jeugdig. Zou meer met het achterbeen mogen doen. Galop oogt ook wat zwaar. Mag veel meer bergop in zijn beweging.

Door.

Citaat:
*321 Desperado x Johnson. Leuk, weer een schimmel. Oogt nog jeugdig. Wel mooi bergop draven, met veel afdruk. Galop is niet zo bijzonder, maar laat ie ook niet goed zien.

Goede draf, maar stap en galop meer overtuigen. Niet door.

Citaat:
330, Escamillo X Birar. Kleine maat. Iets lang achterbeen. Wil niet braaf stilstaan dus is moeilijk te beoordelen. Stapt heel gespannen ook.
Zou meer bergop mogen bewegen. Oogt wel een stuk meer paard in vrijheid. Wel een zware romp. Iets neerwaarts gebouwd ook.

In beweging meer bergop en tot dragen. Niet door.

Citaat:
331 Escamillo x Hotline. Ook deze spreekt niet aan, kort voorbeen, overbouwd en wat langgelijnd. Waardeert zich wel op in draf, maar oogt dan nog wel erg jeugdig.

Vind het nog steeds niet wat. draaft ook echt heel simpel. Laat zich ook niet goed zien. Galop is enkel hard en vlak :') Stap is ook niet bijzonder, rechtsachter korter dan linksachter.

Meer gedragenheid en houding. Niet door.

Citaat:
*323 D'Olympus x Royal Hit. Wow hallo paard. Start spectaculair haha. Leuke vos met veel wit. Draaft met veel afdruk maar zou meer souplesse mogen tonen in de bovenlijn. Voorbeen wat minder dan het achterbeen. Galop is nog niet zo top maar laat het ook niet goed zien. Aansprekende hengst, ik twijfel of hij door gaat.

Aansprekend front, expressieve draf, galop meer dragend en overtuiging.

Mijn lijst: 319, 321, 323
Door: 319, 320.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 18:51

Elisa2 schreef:
Ik kan het weer niet volgen hoor..Desperado x De Niro wel door..en de D"Olympus niet...vond die laatste echt veel beter.

Ja die begreep ik ook niet helemaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:30

Goeie opmerking trouwens over die littekens op de rug van die Desperado x De Niro. Dat zou natuurlijk best kunnen.