Equitana 2022 7/13 april

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:12

Ja in de drukke bus vanaf P10 denk ik dat het nog wel handig is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:19

Voor dichtbij parkeren op loopafstand moet je er idd bijtijds zijn. := Dan idd maar naar P10 en daar de bus.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:22

Voor p10 heb je geen vignet nodig toch? Wij komen vanuit friesland met de auto 12 april.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:52

Normaal niet nee. Fijn dat 3g eraf is, al heb ik nu corona dus ruim op tijd uit quarantaine

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:13

Op de site van de Messe Essen zelf staat nog steeds dat een mondneusmasker verplicht is, volgende week daar nog maar eens kijken. Ik neem ze in ieder geval mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:05

Ligt het aan mij of zijn er voor de 13de geen tickets meer? Dat zou balen zijn, speciaal voor vrij genomen

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:25

Cemlys schreef:
Ligt het aan mij of zijn er voor de 13de geen tickets meer? Dat zou balen zijn, speciaal voor vrij genomen

Ik heb net kaartjes gekocht voor die dag, dus het ligt aan jouw :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:39

Cemlys schreef:

Zijn er nog:
https://www.ticketmaster.de/event/44062 ... itana-2022

edit: ik ga de 12de, de laatste 2x merkte ik dat de laatste dag tegen viel, veel kraampjes raken leeg en ze stoppen heel vroeg.
Dit jaar 1 dag, volgende x misschien weer 2 dagen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:11

Afbeelding
Dit is het enige wat ik zie, anders maar even kijken op de laptop zo. Misschien ligt het aan mn mobiel?

Edit: andere browser gebruikt en dan zie ik ze wel

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:00

Er zijn geen kortingscodes voor tickets toch? Ik ga die van ons ook maar gelijk bestellen :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:44

Fijn dat het mondkapje niet meer verplicht is. Ik zag zeker op tegen de duitse mondkapjes die toch nog moeilijker te dragen zijn dan die in nederland meest voor de hand zijn.

Ik neem hem wel mee, zeker voor in de bus vanaf P10 en voor eventueel echt drukke stukken. Maar toch ook fijn dat hij wel af mag als ik echt even op adem wil komen.

Dus snel kaartjes besteld en mijn moeder en ik gaan de vrijdag.
Mocht iemand aansluiting willen zoeken omdat hij/zij alleen is, laat maar weten :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:46

Geen mondkapje meer in bus en op beurs. Yes.
Vandaag was Duikvaker ook veel handen schuddrn en kletsen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:01

Inderdaad, hier staat dat het echt zonder mondkapje kan (ik sla zulke adviezen graag in de wind omdat ze voor mij toch niet werken), en ik lees ook nergens dat in de shuttlebus een kapje moet.
Verder ook geen 1 richtingsverkeer, ze doen wel aan bewegwijzering, maar ook dat sla je natuurlijk in de wind en neemt de looproute die nodig is voor jou.

Empfehlung zum Tragen einer Maske

Wir appellieren an die Selbstverantwortung eines jeden Einzelnen und empfehlen das Tragen einer medizinischen Maske - zum eigenen Schutz und vor allem auch zum Schutz besonders gefährdeter Mitmenschen.

Darüber hinaus halten wir in vollem Umfang an unseren geplanten Sicherheits- und Hygienemaßnahmen fest. Dazu zählen:

moderne Belüftungsanlagen, die eine ständige Durchlüftung der Hallen gewährleisten
optimierte Wegeführung mit verbreiterten Gängen
ausreichend Platz im Eingangs- und Wartebereich
Bereitstellen von Desinfektionsmitteln und regelmäßige Reinigung aller Kontaktflächen und Sanitärbereiche
Kontaktloses Bezahlen beispielsweise an den Parkautomaten der Messe Essen

Maar vandaag in Houten was weer zoals het hoort te zijn. Veel omarmen, veel handen schudden, lekker druk, nergens druk om maken, geen angst hebben voor anderen. En mensen normaal kunnen verstaan, en aankijken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:19

germie schreef:
Maar vandaag in Houten was weer zoals het hoort te zijn. Veel omarmen, veel handen schudden, lekker druk, nergens druk om maken, geen angst hebben voor anderen. En mensen normaal kunnen verstaan, en aankijken.

Jij vindt dat blijkbaar fijn en dat het erbij hoort...
Ik absoluut niet, ik heb een pokke hekel aan mensen die denken in mijn nek te kunnen hijgen en vinden dat ik het maar normaal moet vinden dat ze op mijn hakken lopen.
Vandaag ook iemand een ellenboog gegeven die zo dichtbij stond dat toen ik mij omdraaide een ellenboog vol in haar buik kreeg.. ik heb geeneens sorry gezegd, dan moet je maar afstand houden en vraag mensen ook om aub enig uit mijn aura te blijven.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:23

Ik gruwel ook van die nabijheid, wat dat betreft was 1,5 meter en geen handen schudden en gezoen voor mij een stuk "normaler" :D. In het OV zijn mondkapjes in Duitsland geloof ik nog wel verplicht.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:29

prompter schreef:
Ik gruwel ook van die nabijheid, wat dat betreft was 1,5 meter en geen handen schudden en gezoen voor mij een stuk "normaler" :D. In het OV zijn mondkapjes in Duitsland geloof ik nog wel verplicht.

Oh ja vond ik ook heerlijk haha. Lekker afstand houden, geen handen schudden, geen 3 zoenen met verjaardag. Heerlijk :') Wij nemen de mondkapjes ook voor de zekerheid mee, denk dat in die shuttle bus het dan ook verplicht is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:41

Ik vind het heerlijk zo, voor mij hoeft er niks te veranderen, ik schud geen handen meer, dat zoenen al helemaal niet en afstand dikke prima. Mooi die personal space behouden. Wij nemen ook mondkapjes mee, zeker voor het OV.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 07:39

Brainless schreef:
germie schreef:

Jij vindt dat blijkbaar fijn en dat het erbij hoort...
Ik absoluut niet, ik heb een pokke hekel aan mensen die denken in mijn nek te kunnen hijgen en vinden dat ik het maar normaal moet vinden dat ze op mijn hakken lopen.
Vandaag ook iemand een ellenboog gegeven die zo dichtbij stond dat toen ik mij omdraaide een ellenboog vol in haar buik kreeg.. ik heb geeneens sorry gezegd, dan moet je maar afstand houden en vraag mensen ook om aub enig uit mijn aura te blijven.

Tja, bij zulke dingen hoort drukte. En ja, dan ga ik ook over anderen buigen. Ik ben vrij lang en kan er dan ook bij om te kijken. Meestal koop ik toch niets. Maar ik weet wel dat je vroeger echt wel eens moest buigen en dan een beetje duwen om er überhaupt bij te komen, want anders schuift een ander er weer voor. Dat was wel eens irritant, maar ja, het hoort er bij. Rustig wachten werkt niet, want sommige mensen kijken nooit achterom.
Ik sta NIET op iemands hakken overigens. Daar let ik wel op. Maar er gewoon direct achter. Niet in een aura, want dan moet je niet naar zoiets gaan vind ik. De 1.5m bij zoiets kan gewoon niet, want dan kom je er nooit bij.
Overigens draag ik altijd een rugzak met zulke dingen. Dan heb je altijd al wat meer afstand, en je hebt eten en drinken bij je. Als mensen drukken en er is achter hen plek zat, dan vind ik het wat anders, maar dat is op beurzen niet het geval.

Er was in Houten nog wel genoeg plek om gewoon tussen de stands te wandelen, maar wilde je bij 'graaibakken', ja, dan staat je gewoon tegen elkaar geplakt. Niet in een aura, gewoon omdat het zo hoort en niet anders kan. Bij de eetstandjes kon je gewoon rustig uit elkaar zitten, maar je ging wel bij vreemden aan een tafeltje zitten omdat daar een stoel vrij was. Dat was ook geen probleem, nog een paar leuke gesprekken gehad.

Al mag op termijn die 3 keer zoenen van mij ook wel minder worden, daar hou ik eigenlijk helemaal niet van, maar nu is het weer normaal, dus laat het ook maar even zo zijn na zo'n lange tijd dat mensen het raar vonden als je het deed.
Maar drukte op een beurs dat hoort er gewoon bij. Anders mist een beurs echt wat.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:04

Hebben jullie al een lijstje gemaakt?

Mijn lijstje tot nu toe:

- Frontriem
- Handschoenen roeckel bruin of blauw
- Longeersingel
- Hooinetten
- Rijrok

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:39

Ja, ik heb de lijst van wie er aanwezig zijn al door gespit en al een lijstje gemaakt waar ik sowieso langs moet.
Enige die ik op de lijst mis is loesdau? Of kijk ik daar echt gewoon overheen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:14

Even wat anders.... Heb je om bij de P te komen zo'n umweltsticker nodig op je auto of is dat alleen voor het centrum?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:40

Voor P10 heb je geen sticker nodig :).

Hier ook een boodschappenlijstje voor dingen die ik in Nederland niet zo snel in de winkels zie (ook voor de Duitse drogist, wij zijn er een paar dagen, niet alleen voor de Equitana)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:38

Ik heb ook een lijstje.

Borstels
Poetstas
Snoepjes
Zweetdeken
Antiklitspray
Riempjes voor mijn hoefschoenen
Lang Halstertouw
Schoftonderlegger
Zomerjas
Outdoorlaarzen
Hoofdstelhaak
Elastiekjes.

Dit zijn echt dingen die nu versleten zijn of gewoon op zijn dus wel een bewust boodschappenlijstje maar of ik met alles thuiskom :? :D

Ergens zou ik nog wel een mooi nieuw leren halster willen met naamplaatje. Maar ik neem wel een bepaald budget mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:49

prompter schreef:
Voor P10 heb je geen sticker nodig :).

Hier ook een boodschappenlijstje voor dingen die ik in Nederland niet zo snel in de winkels zie (ook voor de Duitse drogist, wij zijn er een paar dagen, niet alleen voor de Equitana)

Super. Dank je wel!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:02

Nog ff snel zo'n (staatskas vullende )milieu sticker besteld...