[VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: [VOLG]Team alpenquarter Jim en paint horse veulen Noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:21

Nou, dat is dan volkomen k u t op zijn hollands gezegd.

Wel "fijn" dat je nu weet waar het zit. Kapotte gewrichten zijn krengen om te genezen, als dat al lukt, zeker als ook artrose een rol speelt.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:18

Dat is balen. Fijn dat je nu meer weet, want dat er iets was dat was duidelijk, en nu weet je het tenminste, maar toch heel vervelend als dan zoiets eruit komt.

Ik ben benieuwd naar de prognose, ik duim voor je dat het toch meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:30

Oh nee wat heftig zeg.. sterkte.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:52

Klote bericht :( Sterkte!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:55

Ik las dat de verhuiskeuze gemaakt is. Verstandig om dat in een keer te doen scheelt weer extra slepen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 17:02

Ja klopt. Besloten om dat morgen meteen te doen om een keer extra slepen te voorkomen. Op de nieuwe plek zijn veel meer mogelijkheden om te herstellen. Even er vanuit gaande dat dat met tijd kan. Alles onder voorbehoud van wat ze op de foto zien. Maar ook dan gaat hij mee naar huis. Morgenmiddag mag ik hem waarschijnlijk ophalen. Morgenochtend brengen we Noura en dan morgenmiddag Jim meteen vanuit de kliniek.
Er zijn gewoon echt geen mogelijkheden verder waar ze nu staan. Dat was een hele fijne noodoplossing voor Jim, maar kan niet de winter door. Dus dan is dit de beste keuze, hoe vervelend ook. Ik hoop dat we dan voorlopig even rust krijgen, want mijn energie is wel een beetje op van alle zorgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 18:18

Het gewricht is goed, geen artrose. Wel beschadigingen en kneuzingen op de botten. Botverdichting is veranderd. Daarvan heeft hij botpijn. Oorzaak waarschijnlijk een klap of rare beweging.

Hij heeft een aantal opties gegeven. Beste optie was infuus met tildren om de botstructuur te verbeteren en corticosteroiden spuit lokaal.

Daarnaast minimaal 4 maanden rust. We mogen hem morgen om 15.00u halen. Dan laat de arts de plaatjes nog zien met toelichting en mag hij mee. Verhuizing was een goed idee. Herstelkans voor pijnvrij en goed op de wei is 80%. Maar kan ook zomaar zijn dat hij volledig herstelt.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:21

Geen artrose! Dat is toch wel een beetje 'goed' nieuws.
Tildren is vrij kostbaar, werd mij ook aangeraden voor spat, maar ze is nu zoveel verbeterd na inspuiten dat het hopelijk niet nodig gaat zijn.
Wat fijn dat de kans op pijnvrij hoog is zeg! Hoe voel je jezelf erbij nu?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:50

Dat is dan toch nog voorzichtig goed nieuws!
En fijn dat je morgen gelijk al kan verhuizen, succes met alles! Morgen wordt dus weer een pittige dag voor je. Nog even doorzetten, hopelijk kan je dan daarna tot rust komen! :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 19:10

Toch wel opgelucht. De kans op een paardwaardig pensioen is in ieder geval heel groot. De 4 maanden hebben we al 6 van gemaakt, voor de zekerheid. En dan zien we van het voorjaar wel.

Ik moet tildren nog even googelen, maar hij zei dat als het gebruikt moet worden, hij er de perfecte diagnose voor heeft. Daar is het echt voor bedoeld. En dan samen met de corticosteroïden en eventueel nog pijnstillend om compensatie tegen te gaan. Maar geen artrose of spat is zeker goed nieuws en 80% is gewoon heel veel. Alles wat het meer wordt dan pensioen is meegenomen.
Maar zonder tildren en corticosteroïden is de kans op pensioen een stuk kleiner. Die optie was er ook, gewoon maanden rust geven en maar kijken. Maar om zo’n grote mogelijke kans te geven was tildren het advies.
Dus dat doen we gewoon. Alles voor Jim <3

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:21

Wat spreek jij trots en verliefd over Jim <3

Fijn dat de prognose goed is met Tildren en inspuiten. Wie weet wat er over een jaar weer kan :D

Tildren zorgt voor betere botkwaliteit en botaanmaak :) zo is het mij uitgelegd

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 19:24

Ik ben ook enorm trots op hem. Hij heeft het zo goed gedaan op de kliniek. Waar ook alle begrip was voor bijvoorbeeld zijn angst voor kleine ruimtes. Nou, dan onderzoeken we toch niet in een box, maar in een grotere ruimte? Zo braaf en goed opgevoed was hij dat ze dat wel gewoon konden doen, waar andere paarden flippen en die box nodig hebben. Ze liepen zo met hem weg en hij vond het heel gezellig met ze. Dat is heel anders geweest en heeft jaaaaaren gekost. Daarom vind ik het zo knap van hem dat hij het allemaal zo braaf doet <3

Wat de tildren betreft: klopt. Zo is het mij ook uitgelegd :j

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:30

Ahhhhh wat super goed!

Mijn merrie vindt ook veel spannend, maar die heeft ook als een mak schaap los gestaan bij de röntgenfoto's (héél licht gesedeerd). Toen was ik ook enorm trots, ze liet alles zo braaf toe. Dus ik snap dat trotse gevoel helemaal. Trotse paardenmama <3

Hopelijk kun je snel weer gaan genieten op jullie nieuwe plek!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:31

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:01

Succes vandaag met de verhuizing!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:03

Succes vandaag met je drukke dag.hopelijk loopt de dubbele verhuizing soepel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 20:11

De verhuizing was een bijzondere.
Het plan was als volgt:
1. ‘s Ochtends Noura verhuizen. We konden om half 9 de trailer ophalen, wat extra laadtijd en dan zouden we rond 10 uur wel op de nieuwe stal kunnen zijn.
2. Alle tijd om te wennen, nog even te blijven en op het gemak nog even thuis te eten.
3. Om 15.00u had ik een afspraak met de dierenarts, dus zouden we om 14.00u van huis vertrekken met de trailer naar de Lingehoeve. Even praten en dan inladen en naar de nieuwe plek.
4.16.30u aankomst nieuwe stal, paarden herenigen en klaar.

De uitvoering was:
1. 8.30u trailer halen en naar Noura. En Noura zei: no way. :=
Ze ging er niet op. Gewoon niet. Ook niet met hulp van o.a. de eigenaar van de stal waar we heen gingen. Omdat de tijd op een gegeven moment wel wat begon te dringen en de spanning steeds meer op liep, besloten om Noura terug te zetten en zaterdag nog eens te proberen, met 2-paardstrailer en shetlander. En zou dat niet lukken, dan zouden we gaan lopen. Wel wat ver, maar het is niet anders.
2. Wij zijn naar huis gegaan en ik kreeg even later een appje. Of ze het alvast mochten proberen met 2-paardstrailer en shet. Ik heb het losgelaten en ze veel succes gewenst. Retemoeilijk, maar ik moest naar Jim en we bedachten dat mijn stress en spanning ook wel eens een negatief effect op haar konden hebben.
3. Wij zijn naar de Lingehoeve gereden, gesprek gehad en terwijl ik met Jim naar de trailer liep, kreeg ik een filmpje en foto’s van Noura die op de trailer stond *\%/*
Afbeelding

4. Jim geladen. Aankomst om 16.15u en hereniging van de paarden :+

Jim op de kliniek :(:)
Afbeelding

Afbeelding

Hij was echt van slag :(:)
Afbeelding

Weer samen op de nieuwe plek :+:
Erg uit zijn hum, maar blij met elkaar.
Afbeelding

Ze vinden elkaar maar wat interessant :D
Afbeelding

De volgende ochtend met zonsopgang. Al veel meer zichzelf gelukkig.
Afbeelding

En vanochtend na een koude nacht. Weer helemaal relaxt gelukkig.
Afbeelding

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:55

Fijn dat ze rustig staan, dan heb je nu eindelijk de fase van gewoon rust en wachten. Spannend wat Jim zijn sprong gaat doen, maar heel fijn dat je weet wat het is en de kansen redelijk goed zijn!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:00

Stille meelezer hier.. Wat fijn dat het toch gelukt is ze beide te verhuizen ondanks Noura haar bui niet te willen :+
Heel veel sterkte met Jim. Hij staat nu iig op een plek waar hij echt fijn paard kan zijn en ondertussen rustig kan herstellen.

Neem nu ook even tijd voor jezelf. Je paarden staan goed, Jim is goed onderzocht, meer dan dat kan je voor nu niet doen! Haal even adem, laat het een beetje los voor zover dat lukt.. Ik zeg dit omdat ik weet hoe erg een zorgenkindje aan je vreet.. en je zorgt uit liefde, maar onderschat niet wat het met je doet. Dus zorg ook net zo goed voor jezelf als je doet voor je paarden, want jij verdient dat net zo goed!

#kruipt weer in mee lees stand :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:15

Wat een gedoe joh met de verhuizing, maar wat heerlijk dat je dan mensen hebt die je zo goed helpen :)
Het lijkt erop dat ze nu op een prachtig plekje staan, heel fijn! Nu maar lekker tot rust komen en wennen, zowel jij als de paardjes :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 14:16

MalaQ: je hebt helemaal gelijk hoor. Een paar dagen rust doet wonderen. Vanaf gisteren komt alles los. Letterlijk. Spierpijn, schouders en nek zitten vast en zijn pijnlijk, hoofdpijn. Hoe bedoel je alle spanning vastgezet :+
Ik laat het er maar uit komen.

Het gaat super met Jim en Noura. Ze scharrelen vanaf gisteren ook lekker op de track. Het stuk is nu opgedeeld in 2 stukken. Jim en Noura hebben het speelweitje waar ze vanaf begin op staan en de track. De andere paarden hebben de stal met uitloop en de bak.
Jim en Noura wijken niet van elkaars zijde. Dat wordt nog wat als ik eens met de een wat wil doen en de ander blijft staan. Dat moeten we langzaam opbouwen, want als ik Noura meeneem om te poetsen en Jim gaat uit zijn stekker.... dat willen we nog even niet. Maar goed, dat komt nog wel. Verder doet hij het prima, heeft geen pijn door de bute, scharrelt lekker rond en is weer zijn blije zelf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jim is nog niet zo gecharmeerd van zijn toekomstige kuddegenoot :=
Die geeft er gelukkig niet zoveel om en is heel erg geïnteresseerd in Jim en Noura. Is sowieso heel nieuwsgierig en staat overal met zijn neus bovenop :+
Voor de gezelligheid, want het is een super lief en blij dier. Hij wil ook alleen maar spelen. Liefst met Noura. Maar dat mag niet van Jim. Gelukkig krijgen ze alle tijd en moet Jim eerst wat minder boos doen voor ze bij elkaar gaan :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 12:54

Na een week alleen de boel verkennen en niks doen, vandaag jut en jul maar ff gepoetst. Soort van, want Noura’s vacht was nog nat. Maar even voetjes optillen en aanraken enzo. Ze vindt het allemaal wel best :j

Jim ook gelijk even deken af en gepoetst. Hij is wel een paar kilo kwijt :(:)
En zijn rechterbil en been en is net een Mondriaan met al die vierkantjes :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:32

Poeh Amanda wat een verhaal! Fijn dat er een goede herstelkans is voor Jim! En wat een pannenkoek dat hij zo de (oude) baas moet spelen :roll:

Veel geluk op jullie nieuwe plek!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 22:35

Dank je wel!
Ja een beetje een pannenkoek is hij wel inderdaad :+

Vanavond even een bezoekje aan het stel gebracht. Gewoon omdat het kon. Staan ze in de blubberwei ipv op de droge track :roll:
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:37

Joh, daar staat nog gras en dat vinden ze duidelijk lekkerder dan het hooi dat ze op de track vinden denk ik. :+