Blij om te lezen dat eentje al thuis staat. Ze is gelukkig nog goed opgeknapt na kantje boord te hebben gestaan. En nu Sneaky nog..
sevke
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-19 09:28
Maggy is soort van uit de dood teruggekeerd. ze eet goed en maakt het eigenlijk prima. Sneaky is er nog lang niet. Metaal en paardenhoeven maken een zeer slechte combi...
Goh ,dat verwacht je dan net weer niet.Dacht met Sneaky vervelend, maar dat komt wel in orde.En nu is Maggy toch eerder thuis,en die maakte het nog wel spannend.
Haha, dankjewel allemaal! Beide dames zijn thuis. Maggy maakt het wonder boven wonder goed. Ze is nog steeds aan de medicatie en mag nog niet op de wei, dus wel wat vervelend, ik houd er niet van een paard wekenlang op stal te houden. Ze is al goed bijgekomen, maar nog altijd vreselijk mager. Sneaky staat ook op stal, met haar gipsvoetje. Zij moet volgende week op controle. Nog niet uit de gevarenzone, helaas...
Geluk bij een ongeluk dan dat ze in ieder geval samen op stal staan.
Op naar 2 mooie veulens
mar_fay
Geplaatst: 05-01-20 21:14
Even kort al jouw antwoorden gelezen, TS, en ik wilde je even een hart onder de riem steken. Ten eerste, wat fijn dat je dragende merrie weer op de goede weg is!
Wat betreft de hoef+spijker, twee jaar terug hebben wij een ontsnapte dondersteen gehad die in een uitstekende spijker is getrapt en onze ondeugende merrie is er uiteindelijk volledig bovenop gekomen. Ze racet de wei weer rond en draaft over alle soorten (hard) ondergrond zonder enige problemen. Zij had een lange, roestige, kromme spijker waarvan de precieze plaatsing onbekend was omdat we die eruit moesten halen om haar op de trailer te krijgen. De hoef opensnijden / alleen behandelen met zuurkool en stalrust werd beiden door de kliniek voorgesteld, met evengrote kans op herstel. We zijn gegaan voor het laatste en man, wat was het spannend. Ik voel zo met je mee, vooral omdat je er nog eentje bij hebt waar het ook niet goed mee gaat. Maar na twee maanden durfden we te hopen dat het goed kwam, met drie maanden kon ze al weer aardig lopen.