Maar wauw wat heb ik respect voor jou TS!
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze tijd, ik hoop met heel mijn hart dat dit lieve kleine schatje het redt.
Maar weet wel TS, wat de toekomst ook brengt. Je mag echt heel erg trots op jezelf zijn!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilja000 schreef:Vergeet niet dat de merrie niet genoeg melk had.
goeroe schreef:Ilja000 schreef:Vergeet niet dat de merrie niet genoeg melk had.
Dat wordt snel gezegd, maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Het is aannemelijker dat het veulen zelf niet goed dronk en daarom te weinig melk binnenkreeg. Mogelijk is de merrie als reactie daarop minder melk gaan geven, maar dat is dan eerder aan het veulen dan aan de merrie te wijten. Ik blijf bij mijn vermoeden dat het veulen al eerder iets mankeerde en dat hij waarschijnlijk ook niet 'zomaar' te vroeg werd geboren. Hopelijk is het iets waar hij wel alsnog overheen kan groeien. Achteraf gezien had de fokker naar mijn idee beter gelijk afscheid kunnen nemen als hij de zorg en de kosten niet voor langere tijd wilde dragen, maar dat is achteraf gemakkelijk gezegd. Hopelijk zet dit topic in elk geval wel weer wat mensen aan het denken.
Janine1990 schreef:Dat is natuurlijk gissen... Ik ken een merrie die standaard 3 weken te vroeg was, heeft meerdere goedgekeurde hengsten gebracht. Toen de merrie eens op de normale tijd was, mankeerde het veulen wel iets. Is toen ook na enkele dagen afgemaakt.
goeroe schreef:Natuurlijk, dat kan, maar dit veulen was er zonder extra zorg allang niet meer geweest, dus dat er iets niet goed zat lijkt me duidelijk. Ik geloof dus ook niet zo in 'alleen maar een maandje te vroeg, maar verder kerngezond'. Natuurlijk hoop ik het voor TS, want dat vergroot de kans dat ze dit allemaal niet voor niets doet.
goeroe schreef:Ilja000 schreef:Vergeet niet dat de merrie niet genoeg melk had.
Dat wordt snel gezegd, maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Het is aannemelijker dat het veulen zelf niet goed dronk en daarom te weinig melk binnenkreeg. Mogelijk is de merrie als reactie daarop minder melk gaan geven, maar dat is dan eerder aan het veulen dan aan de merrie te wijten. Ik blijf bij mijn vermoeden dat het veulen al eerder iets mankeerde en dat hij waarschijnlijk ook niet 'zomaar' te vroeg werd geboren. Hopelijk is het iets waar hij wel alsnog overheen kan groeien. Achteraf gezien had de fokker naar mijn idee beter gelijk afscheid kunnen nemen als hij de zorg en de kosten niet voor langere tijd wilde dragen, maar dat is achteraf gemakkelijk gezegd. Hopelijk zet dit topic in elk geval wel weer wat mensen aan het denken.
goeroe schreef:Een merrie in beroerde conditie zou eerder overdragen. Voortplanting is evolutionair gezien heel kostbaar, ze gooien hun veulen er echt niet zomaar uit. Daarbij ziet ze er op de foto (zie pagina 2) niet verwaarloosd uit.
DreamGuide schreef:Excuus als dit misschien al gezegd is, ik heb niet alle 10 pagina's doorgelezen. Maar ik keek toevallig vanochtend een filmpje van de Zuidlaarder paardenmarkt en ik zag daar een klein palomino shetje langskomen, en die lijkt zo enorm veel op die van jou!
Hier, op 6:24: https://www.youtube.com/watch?v=L8_IPzqNtdQ
Misschien is het hem wel helemaal niet hoor, maar ik vond het te toevallig om niet door te sturen.
Nikass schreef:Nee dat is niet zo. In de natuur overleeft de moeder want zij kan zich nogmaals voortplanten, terwijl een jong alleen het niet zou redden. En overleving van de soort is eerste prioriteit.