DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:29

Er rijden ook de hele nacht door extra bussen naar Zuidlaren :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:31

wij gaan met de auto, zien wel waar ergens een plekkie vrij is, en dan idd maar betalen voor de plek

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:38

Ik ga ook!

Helaas dit jaar geen paard mee.
Ben benieuwd met wat jullie thuis komen :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:54

Eline_S_S schreef:
Er rijden ook de hele nacht door extra bussen naar Zuidlaren :)

Vanaf Groningen ook? :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:06

Eline_S_S schreef:
Het zijn echt stuk voor stuk schatjes! <3
Zijn allemaal merries op de grijze appaloosa na. Dit is een hengst. Loopt er ook bij dus meerendeel is drachtig.
[ [url=m/5xJmXf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze stippel is heel leuk! Ze wou niet meer de stal in, dus nog maar even een stukje gewandeld.
[ [url=m/fgg41M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TBj958.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze was nog niet zo gewend aan mensen..
[ [url=m/IgVOLT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HefD5L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het valk merrietje heeft een vergroeid voorbeentje kwamen we achter.. Ze loopt niet kreupel in alle gangen dus ik hoop dat het mee valt. Morgen komt een DA haar beoordelen. Ze is wel echt mijn favoriet <3 Als ze op de markt niet verkocht wordt ga ik haar denk ik overnemen, opknappen (wellicht kijken wat we nog aan het beentje kunnen doen) en naar een leuk huisje doen waar ze als knuffel of wandelpaardje kan dienen.
[ [url=m/wwyZd0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/flBIWK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van het hengstje en vosje heb ik geen foto. Hengstje had ik mijn handen vol aan en het vosje had me in mijn been gebeten dus ik was boos :+
Er staan nog 3 zwartjes bij, maar die houden we zelf. Ze zijn allemaal rond de 4 jaar oud en er is eentje bij met papier. Weet zo niet welke. Morgen gaan ze in het sop :)

Eline, ik hoop toch dat de verantwoording genomen gaat worden voor het valk merrietje. Dit diertje moet je toch niet voor het oog van iedereen naar zo'n markt slepen?
Dit diertje is misvormd, misschien erfelijk of misschien door ongeluk. Dit wil je toch niet in leven laten hoop ik?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:14

vannacht om 2 uur gaan we ze laden. Dan vermoedelijk om half 3 weg. Zijn we er mooi rond 3 uur of een tikkie later. het terrein zal je nog niet opkunnen net zoals vorig jaar. Gelukkig is er ook genoeg handel voor de markt...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:18

Eens met caesar. Wat sneu dat dat dier straks mee naar die markt gesleept wordt. Neem daarin eigen verantwoordelijkheid. Arm ding.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:06

robert45 schreef:
vannacht om 2 uur gaan we ze laden. Dan vermoedelijk om half 3 weg. Zijn we er mooi rond 3 uur of een tikkie later. het terrein zal je nog niet opkunnen net zoals vorig jaar. Gelukkig is er ook genoeg handel voor de markt...

Heb je wat leuks mee ??

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:07

wij zijn er rond 10 uur denk ik, zijn er ook wel eens heel vroeg geweest, maar ga toch liever iets later

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:16

@AB lijn 5 rijdt naar Zuidlaren vanaf meerstad, umcg en hoofdstation.

Het is ook niet mijn keus om haar mee te nemen.. Diertje heeft er nu nog geen last van en loopt niet kreupel. Wellicht kunnen er over een aantal jaren wel problemen ontstaan.. Heel misschien is het met bekappen nog een beetje te compenseren, maar hier gaan ook jaren overheen. Ik zou haar heel graag overnemen en voorkomen dat ze op de markt staat, maar ik heb afgelopen week een nieuw paard aangeschaft en financieel wordt dat gewoon te krap..

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:19

Ik ging ook altijd met de bus. Lijn 5 vanaf station CS, gaat om het halfuur Linkje
Maar aangezien ik nu van plan ben wat te gaan kopen bij de warenmarkt doe ik het wel met de auto. Hoef ik ook niet met alles in de bus te zitten, haha.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:33

Eline_S_S schreef:
Het zijn echt stuk voor stuk schatjes! <3
Zijn allemaal merries op de grijze appaloosa na. Dit is een hengst. Loopt er ook bij dus meerendeel is drachtig.
[ [url=m/5xJmXf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze stippel is heel leuk! Ze wou niet meer de stal in, dus nog maar even een stukje gewandeld.
[ [url=m/fgg41M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TBj958.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze was nog niet zo gewend aan mensen..
[ [url=m/IgVOLT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HefD5L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het valk merrietje heeft een vergroeid voorbeentje kwamen we achter.. Ze loopt niet kreupel in alle gangen dus ik hoop dat het mee valt. Morgen komt een DA haar beoordelen. Ze is wel echt mijn favoriet <3 Als ze op de markt niet verkocht wordt ga ik haar denk ik overnemen, opknappen (wellicht kijken wat we nog aan het beentje kunnen doen) en naar een leuk huisje doen waar ze als knuffel of wandelpaardje kan dienen.
[ [url=m/wwyZd0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/flBIWK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van het hengstje en vosje heb ik geen foto. Hengstje had ik mijn handen vol aan en het vosje had me in mijn been gebeten dus ik was boos :+
Er staan nog 3 zwartjes bij, maar die houden we zelf. Ze zijn allemaal rond de 4 jaar oud en er is eentje bij met papier. Weet zo niet welke. Morgen gaan ze in het sop :)

hoihoi wij gaan morgen ook heen met trailer en zijn opzoek naar 2 leuke shetjes ruin of merrie maakt niet uit, beetje wat grotere maat. Wat zijn de prijzen bij jullie beetje ?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:44

Zo nog even wassen en spullen pakken thuis. Vanavond gaan we die kant op. Om te blijven slapen bij familie.

Wij nemen een merrie van 7 mee. Redelijk groen (zadelmak maar niet doorgereden) maar wel super lief karakter! Ze is 1meter hoog
Afbeelding

Afbeelding

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:54

Mocht iemand een paard kopen en morgen geen vervoer hebben.. ik heb een pensionstal in de buurt met stallen leeg. Lopend is het te doen en evt. Heb ik een trailer. Hij/zij kan dan blijven staan tot je vervoer naar huis hebt.

Rustige, ruime pensionstalling met (24/7)weidegang
http://link.marktplaats.nl/m1199250093? ... ios_tablet
Ad

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:41

Wij vertrekken nu uit Rdam want we slapen daar in de buurt. Zo kan ik de hele opbouw etc zien en dat is toch wel erg leuk. Als ik een hele leuke zie gaattie wellicht mee terug (vervoer regelen is meestal niet zo'n probleem daar) maar dat zien we wel in de komende 24 uur :)

In ieder geval vandaag mooi weer dat hopelijk tm morgen zo doorzet!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:42

Zo oppas geregeld voor onze kleine muis. Ik heb er zin in! :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:45

Weersvoorspelling is droog met 17° tot 18° dus dat is een stuk positiever dan andere jaren wel eens was.

Ik heb eerst oppas dienst en vader werkt tot laat, misschien dat we tegen de middag nog even kijken. Helemaal niet gaan vind ik ook zo wat.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:48

Neemt er iemand nog shetlanders mee in lage prijsklasse? Geen hengstjes.
Hoeven niks te kunnen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:49

M_arvellous schreef:
Mocht iemand een paard kopen en morgen geen vervoer hebben.. ik heb een pensionstal in de buurt met stallen leeg. Lopend is het te doen en evt. Heb ik een trailer. Hij/zij kan dan blijven staan tot je vervoer naar huis hebt.

Rustige, ruime pensionstalling met (24/7)weidegang
http://link.marktplaats.nl/m1199250093? ... ios_tablet
Ad

Niet bang voor ziekte insleep? Voor zo'n korte periode zou ik het niet aandurven of de stallen moeten niet direct naast je paarden zijn kwam neuscontact

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:51

Shetland prijzen zijn best hoog momenteel , geen idee waarom ineens en waar ze allemaal heen gaan, buitenland misschien ?

Ik zou mijn stallen ook niet willen aanbieden voor markt dieren, tenzij je misschien quarantaine stallen hebt ? Wel lief aanbod trouwens.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:53

Letsdunit schreef:
Shetland prijzen zijn best hoog momenteel , geen idee waarom ineens en waar ze allemaal heen gaan, buitenland misschien ?

Ik zou mijn stallen ook niet willen aanbieden voor markt dieren, tenzij je misschien quarantaine stallen hebt ? Wel lief aanbod trouwens.

Ja ik begrijp het ook niet goed waarom de prijzen zo hoog zijn. Voor een nette bereden kan ik het nog wel snappen maar als een 'simpel' weidemaatje... :=

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:03

Krijg net de vraag op stage of ik niet naar de markt wil, "want dan mag je wel een dagje vrij hoor!"

Beetje jammer dat er nu niemand meer mee kan :')

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:05

Weet iemand hoe de marktprijzen nu voor welshjes liggen?

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:06

Letsdunit schreef:

Ze kunnen apart staan inderdaad :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:51

Waarom de prijzen voor grote maat Shetlanders hoog liggen is simpel te verklaren.

De afgelopen jaren is er weinig gefokt en wel door natuurlijk verloop aardig wat afgevallen. Tevens is er redelijk veel spul geslacht.

Nu is er schaarste in goede grote maat Shetlanders.

De handelsprijzen zijn op dit moment al 400/500 euro plus voor de bijzondere grote dieren.

Veel schaarste en een hoop vraag uit het buitenland.

Overigens zie je dit in bijna alle rassen. Behalve tinkers daar gooien ze je mee dood zowat.