10 jaar [naam] ~ The goal isn't to live forever...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:52

Wauw Tineke, ik zit hier met tranen in mijn ogen. Wat heb jij dit mooi geschreven, alleen kan ik het gewoon bijna niet geloven. Die sterke, prachtige Kim..... bijna niet voor te stellen dat dit haar laatste zomer zal zijn. Jullie hebben zoveel beleefd en ik heb echt enorm groot respect voor jullie twee. Ik wens jullie allemaal de beste zomer van je leven toe <3

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:57

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Kim is een echte Bokt-beroemdheid. Ik heb genoten van jullie topics en filmpjes. Kim wist jou altijd weer op te vrolijken ook als er eigenlijk even niks te lachen viel.

Ik had er geen idee van dat CPL voor een vervroegd afscheid kan zorgen.
Heel (heel) veel sterkte, ook voor Maarten en geniet nog met volle teugen van deze zomer.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:00

Jeetje wat ontzettend oneerlijk... ik schrik ervan... Ontzettend veel sterkte voor jullie, het geeft je letterlijk pijn aan je hart als je je maatje af moet geven, helaas weet ik ook wat het is.
Ze heeft zo'n prachtige plek bij mensen die zo zielsveel van haar houden. Denk daaraan op moeilijke momenten.
Heel erg veel sterkte en geniet nog van elkaar zo lang het kan

Anoniem

Re: 10 jaar Koudbloed Kim ~ The goal isn't to live forever...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:22

Bedankt allemaal. :o Voor de steun en lieve berichten.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:27

ik nog nooit op je topics gereageerd maar ik wil nu toch wel zeggen wat een liefde er van je topics af voor kim

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:37

Ach jeetje, dit is toch wel erg sneu :\ Jullie zijn zo'n leuk stel.
Ik hoop dat jullie nog een mooie zomer hebben samen. Geniet ervan en bovenal van elkaar.
Heel veel sterkte! :(:)

Is CPL eigenlijk erfelijk? (Dit ook ivm Beer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:38

CPL kan erfelijk zijn, vandaar ook dat we naar een hengst hebben gekeken die dit niet heeft en mede daardoor ook gekozen voor een ander ras dan Kim zelf was. :)
Maar er is een kans dat [naam] het ook zal krijgen en dan heb ik 'gelukkig' nu wel de ervaring om het eerder te kunnen gaan behandelen dan bij Kim.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:40

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Heel veel sterkte de komende periode! :*

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:48

Stil en aangedaan van de berichtgeving ....
Moeilijk om de juiste woorden te vinden na zo'n alles zegende openings post ....

Wil jullie (Tineke, Maarten en ook alle paardjes, zij hebben het ook door dat er wat is)
heel veel sterkte en kracht toe wensen om hier mee om te gaan.

Karin.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:11

|( pff heftig bericht om te lezen....

volg jullie al jaren, helemaal met de dracht en bevalling en ook daarvoor de band die jij hebt met haar...

ik wens jullie een hele mooie zomer met deze kanjer en heel heel veel sterkte strakjes..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:20

Sterkte -O-

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:25

Owww heel veel sterkte! En hoop op een hele mooie zomer voor jullie.

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:26

Wat is dit bericht enorm schrikken! Heel veel sterkte toegewenst!
Ik wens jullie een fantastische en heerlijke zomer Y;(

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:31

Wat verdrietig ;( . Prachtpaard!!! Pracht eigenaren!!! Nog een goede tijd gewenst...

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:38

Sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:43

Drie paarden in een jaar tijd, heel heftig maar als dierenbaas heb je soms helemaal niets te kiezen. Alleen de keus het leven van een dier zo fijn mogelijk te maken en wanneer dat niet meer kan, gelukkig kunnen we dan beslissen dat het genoeg is geweest. Tineke, ik heb je in het begin veel gevolgd, gelachen om Kim, geprobeerd opbeurende woorden tijdens je afvallen te zeggen. Eén ding is zeker, Kim heeft je oneindige rijkdom gebracht, de wil om te leven, Maarten, je eigen plekje. En nu ben je wel sterk genoeg om de soms zeer verdrietige gevolgen te dragen van het houden van dieren. IK leef met je mee, al te vaak zelf meegemaakt. En geloof me, het is en blijft zo verdomd moeilijk maar achteraf weet je, het was het enigste juiste wat je nog kon doen. :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:47

KoudbloedKim schreef:
Misschien goed bedoeld, maar dan nog is 3 paarden in iets meer dan een jaar tijd wel erg veel.

Het is wel erg veel, maar vergeet niet............Ze hadden al wat, nog voordat ze in jullie bezit kwamen en dan loop je dit risico ook, maar het mooie is ze hebben tenminste bij jullie nog een hele fijne goede tijd mogen meemaken bij zulke lieve mensen en waarbij ze niet langer meer te hoeven lijden.

Alleen wel erg verdrietig voor jou en Maarten.

(Dat van Vince wist ik niet, want ik lees niet meer overal actief, dus weer een hoop bij te lezen, voor mij)

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:05

Kabayo schreef:
Sterkte -O-

Ik dacht dat er meer in jouw bericht stond eerst? (Waar ik ook best nieuwschierig naar ben)

@Ts Heel veel sterkte met de komende tijd

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:08

Vreselijk! Ik weet een heel klein beetje hoe je je voelt, vandaag mijn paard verkocht na 9 jaar.. is natuurlijk anders dan dat je de keuze moet maken om een dier te laten inslapen, maar ik heb ook wekenlang tegen de beslissing aan zitten hikken en er nachten van wakker gelegen. Geniet de komende maanden nog flink van je prachtige paard.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:10

Wat sneu. Ik wens jullie veel sterkte en geniet van de tijd die jullie nog hebben.

Ik heb jullie topics altijd met een lach bekeken, Kim (en de rest) hebben super baasjes aan jullie, vergeet dat nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:22

Wat erg voor jullie, zeg. Ik reageer ook zelden, maar ik heb vaak moeten lachen om Kims grappen, trailersloopacties en die grote flapperlippen van d'r. :D Sterkte met deze eerlijke beslissing en ik hoop dat jullie nog even goed van elkaar kunnen genieten :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:30

Ach Kim.... wat een zwaar vooruitzicht :(:)
Hopelijk kunnen jullie nog van en moet haar genieten in heerlijke zomer.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:31

Heel veel sterkte Tineke en Maarten! -O-

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:44

Wat sneu :(
Heel veel sterkte en geniet deze zomer nog van haar <3 en maak lekker veel foto's <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:08

Nu even tijd wat uitgebreider te reageren. Denk dat ik je een beetje aanvoel, alhoewel elk paard, eigenaar en situatie natuurlijk anders is...

Wij verloren in 2 jaar tijd drie paarden/pony's. Eerst onze Simba, toen Rizanta en daarna Snuitje. Die was dan wel naar een adres gebracht voor een leuk pensioen maar helaas mocht hij daar niet van genieten.
Kan je vertellen: dat gaat niet in je koude kleren zitten. Ben er toch een paar jaar zoet mee geweest voordat ik die drie op een rijtje had.
Ondertussen bleek ook nog mijn paardje Bente zwaar atactisch te zijn, ik kon op een gegeven moment amper meer met haar rijden, heb haar toen verkocht ,want dacht dat het aan mij lag. Ze was door twee DA's uitgebreid onderzocht maar die konden niets vinden. Wel degelijk dat dat niet goed was. En nieuwe eigenaren moesten haar laten inslapen.
Daar ben ik zo ellendig van geweest, ik had haar zo die laatste twee ellendige jaren waarin alles niet werkte zoals het moest en iedereen dacht dat het haar lastige karakter was bespaard....

SOms is het heel heel moeilijk met de paarden. Jullie Kim heeft het zo ontzettend goed bij jullie. Dat blijft en gaat nooit weg. Nogmaals heel heel veel sterkte. Met alle verwerking van alle verdriet. Het is 'mooi' dat je naar een afscheid toe kunt werken, onze Rizanta was zomaar plotsklaps uit ons leven verdwenen, dat is afschuwelijk. Maar dit heeft ook zijn vreselijke kanten, want je weet wat er gaat gebeuren.

:* :(:) -O-