knollentuin schreef:Dat is niet de uitleg van Will Faerber, dat is een algemene uitspraak in de klassieke dressuur, ik roep m ook heel vaak, maar de uitspraak is niet van mij.
..sorry hoor 
Hij wordt hier genoemd als iemand die een bepaald systeem uitlegt, of erin les geeft, of hoe noem je dat. Dus ik quote hem, van hem heb ik de uitspraak gehoord..
En er valt te bediscussieren of een uitspraak 'van' iemand is, als iemand iets gezegd heeft, maar dat is meer voor de taalpuriteinen 
Citaat:
Het verschil tussen de ts haar teugelvoering zoals Elisa die al omschreef en de 4 jarige is in zoverre dat t 4 jarige paard een constant contact heeft en ja dat mag nog subtieler, armen ontspannen en wat meer naar voren zou daar voldoende zijn.
'nog subtieler'?? Het is heel niet subtiel
Ik vind nog steeds dat de TS als iemand die in een begintraject zit van een nieuwe stijl, enorm hard afgerekend wordt op hoe het gaat.
Citaat:
.teugels korter betekent niet automatisch een zwaarder contact.
nee, dat zie je aan de mate van spierspanning bijvoorbeeld..
Teugels langer betekent niet automatisch 'geen contact' trouwens.
Ik zou een jong paard (maar nogmaals, ik heb er geen verstand van) met veeeel meer lucht rijden. Echt veel meer eruit.
Maar nu bespreken we eigenlijk een ander paard, als de combinatie waar dit topic over gaat
Laatst bijgewerkt door Cer op 19-08-16 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt