Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:46

Ben intussen weer thuis, met een bakkie koffie. Heerlijk. En voel me goed! Maar moet in nov wel voor controle nog even terug komen. En ik zal rustig aan doen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:46

Tja, maar wat mag je dan nog wel doen als je alleen bent?
Ik zelf durf bijna niks meer alleen. Paar jaar geleden reed ik alleen in de bak. Alles erop en eraan. Paard schrikt.. Ik val en breek mijn rug... Geen telefoon in mijn zak..
Dus 20 min liggen creperen van de pijn tot er eindelijk iemand op stal kwam die de ambulance kon bellen...

Ik zou willen dat ik dit soort dingen alleen durf te doen. Heb 4 paardjes aan huis staan maar het nadeel van aan huis is dat je bijna altijd alleen bent.... Gevolg.... Ik doe bijna nooit wat met ze als er niet iemand bij is. Leuk joh! Not...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:48

Sunrise19 schreef:
[***] schreef:
TS is wel volwassen inmiddels en ook nog eens moeder, de malle ponytijd hebben we vast allemaal gehad ja maar dergelijke dingen haal je toch niet meer uit als je kinderen hebt rondlopen? Ik ben benieuwd wat de papa van de kids zegt als hij dit filmpje ziet. Mijn wederhelft zou echt heel boos zijn, dit is geen gewoon ongelukje maar meer een geval van een ongeluk opzoeken.
En waarom zou dat hier in het topic niet gezegd mogen worden? Alleen zielige boktreacties toegestaan? O wat naar, wat sneu voor je, wat een pech. Lekker voorbeeld geef je dan.

Ook ik ben het hier mee eens. :j Om dan een kindertijd erbij te halen of paarden met gewoon tuig is gewoon onzinnig.. Het zinnetje "het blijven paarden" komt inmiddels ook mijn strot uit.

Je gaat toch niet ALLEEN zulke dingen uithalen? Dan ben je gewoon niet slim bezig. :n Wat ik al eerder zei, voor het zelfde geld breek je je nek en is dat filmpje het laatste wat je geliefden te zien krijgen..

Er staat nou eenmaal niet altijd iemand klaar om bij je te zijn als je rijd. Iedere dag ben ik alleen op een stuk grond wat ik heb afgehuurd ja en dan? Hoe stel je voor dat ik niet alleen ben? T is mijn hobby niet een anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:49

Waarom moet TS zich verantwoorden tegenover jullie? En staat het in de wet dat je je moet gedragen als je kinderen hebt?

Ik ben dolblij dat mijn moeder gewoon zichzelf is gebleven. Ze haalt nog steeds rare fratsen uit. Niet altijd even verantwoord. Vorig jaar haar motor rijbewijs nog gehaald. Kan ook levensgevaarlijk zijn.

Ik haalde ook altijd de meest rare dingen uit met mijn verzorgpaard. Tjah soms ging het mis. Maar 9 van de 10 x hadden we de grootste lol.

Het leven zit vol risico's. Dus doe gewoon je ding waar je zin in hebt. Want misschien glijd je juist uit over een naaktslak en heb je je nek alsnog gebroken.

Mijn motto is: Je leeft elke dag, maar je gaat maar 1 x dood. En doe juist liever dingen waar ik spijt van krijg. Dan dat ik later oud ben en spijt heb van dingen die ik niet heb gedaan.

Ts ik wil je onwijs veel beterschap toewensen :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:49

MDJ schreef:
Oei! Wat een eye opener. Geniet altijd enorm van jullie topics en had niet verwacht dat dit jullie zou gebeuren! Het blijven altijd dieren natuurlijk...

Veel beterschap!

En dat is precies de reden dat ik dit post! Om te laten zien dat dat wel gebeurd :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:51

Joh ook met anderen erbij kan het fout gaan hoor. En ook zonder paarden erbij kun je in je eentje iets krijgen (gebeurt mij vaak genoeg :+ ). En idd, met verstand, maar ook dan kan het fout gaan. Ik dacht ook dat mijn paard niet zo over de flos zou gaan omdat we al door het water hadden gestapt en gedraafd. Maar toch lag ik er ineens langs. Ts kent haar paard door en door (althans, dat neem ik voor het gemak even aan) en dacht dat dit verantwoord was.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:54

En dat het jouw ding is, is helemaal prima :j
Ieder zijn ding. De beste springruiter kan door een fout ook zijn nek breken. Anky is ook eens (zonder cap dacht ik) van een paard gevallen dat altijd doodbraaf is. Het kan iedereen gebeuren.

Het punt dat iedereen volgens mij wil maken is dat je de gevaren in ziet als je alleen bent en dus niet op tijd hulp kan krijgen. ;)
Je hebt aangegeven dat nu in te zien en dat is goed.

Commentaar zal er altijd komen op bokt, trek het je niet teveel aan.
Rust lekker uit, herstel goed overhaast niet, dan zien we vanzelf weer een lol met je knol topic. Want James is leuk en jullie hebben een leuke band samen, dat straalt altijd van de foto's af! :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:54

Wat ik niet begrijp is dat menigeen hier vind dat TS het risico nodeloos heeft opgezocht.

Is de kans dan zoveel groter dat er iets gebeurd als je een keer achterstevoren op je paard gaat zitten? Groter dan wanneer je met slofteugel op een paard hoog in z'n adrenaline door het bos heen jakkert? Of op wedstrijd stijf van de spanning nieteens langs een wit hekje durft te stappen? Of met 15 man in een binnenbak van 20x40 kris kras door elkaar heen? Dingen die de gemiddelde ruiter heel normaal vind maar die in mijn ogen OOK risicovol zijn, misschien nog wel risicovoller dan wat TS uithaalde.

Iedereen doet het op z'n eigen manier en iedereen zal bewust of onbewust wat meer risico nemen. Dat hoort nou eenmaal bij het leven. Je kunt niet alles voorkomen en ik vind het JUIST belangrijk dat je ook onbevangen lol kunt hebben ipv alleen maar kunt denken aan alles wat er fout kan gaan.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:55

@Sure_lee: Heb jij ook kinderen dan? Vind dat wel even een iets ander verhaal hoor. Ik zeg ook nergens dat je helemaal niet meer kan rijden. Maar een beetje verantwoording naar je kroost is niet verkeerd hoor.

Verder vind ik het een ander verhaal als je de risico's niet opzoekt en het gebeurt je dan.. Wel anders als je bewust rare capriolen uithaalt. Zeker bij een pony die bekend staat dat deze kan bokken..

Maar ach, kan iedereen gebeuren toch? Volwassen worden is lastig :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:59

Ik vind het echt heel dapper dat je, na al je grappige maar discutabele topics, nu ook dit topic plaatst. Op bokt nog wel :') (Met discutabel bedoel ik dat er altijd een ''zou je dat nou wel doen'' discussie op volgde en jij aangaf dat James meer dan bomproof was. Des te stoerder vind ik het dat je dit nu laat zien.)

Nu wel een nieuwe cap kopen hè? Ik heb ook eens dubbel gezien na een val op het hoofd (mét cap die overigens een dikke vette scheur had). In het achterhoofd was een spier dusdanig geraakt dat het ene oog net even anders werd aangestuurd dan de andere en dus keek ik ook scheel. Trok wel weer bij. Heb je geen lichte hersenschudding? Beterschap!

Ik vraag me overigens af of dit niet juist is gebeurd omdat je het in de wei doet. James zijn ontspanningsplek en nu moet hij werken. Je ziet ook de irritatie starten op het moment dat hij in de hoek had willen dutten en jij m toch nog een rondje aan het werk zet. In een andere omgeving was dit misschien niet gebeurd omdat James op standje ''werk'' staat?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 22-09-15 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:01

Sunrise19 schreef:
Volwassen worden is lastig :j

Ja daar heb ik toch wel eens moeite mee! -O-

Maar enige schuld gevoel dat ik had was ook naar mijn kindjes toe hoor! :j

Maar ff iets heeeeel anders. Hoe vinden jullie dan wat de paardjes doen?
Ikzelf vind het toch wel 'lief' dat ze me zo onderzoeken.

F_Orumster

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:03

Vul je je onderschrift ook even aan? Bijvoorbeeld
[ITP] Schriktraining voor James verzonnen door David! (5)
Schriktraining voor Bokt verzonnen door James? :+

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:03

Chasey schreef:
Ben intussen weer thuis, met een bakkie koffie. Heerlijk. En voel me goed! Maar moet in nov wel voor controle nog even terug komen. En ik zal rustig aan doen.

Gelukkig dat het weer beter gaat met je! Dat was een behoorlijke smakkerd die je maakte. :(:)
En verstandig dat je toch naar de HAP bent gegaan!
En ik denk dat iedereen wel eens stomme dingen gedaan heeft waarvan je achteraf pas bedenkt dat dat niet zo slim was om te doen..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:04

F_Orumster schreef:
Vul je je onderschrift ook even aan? Bijvoorbeeld
[ITP] Schriktraining voor James verzonnen door David! (5)
Schriktraining voor Bokt verzonnen door James? :+

_O- _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:05

Angelaa2 schreef:
En ik denk dat iedereen wel eens stomme dingen gedaan heeft waarvan je achteraf pas bedenkt dat dat niet zo slim was om te doen..

Daar leer je uiteindelijk het meest van :j

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:05

Chasey schreef:
Sunrise19 schreef:

Ik heb daar ook moeite mee hoor -O- Bedoel het ook echt niet gemeen naar jou toe, maar hoop gewoon dat iedereen eens gaat nadenken. Sommige dingen zijn na een bepaalde leeftijd en zeker als je kinderen hebt gewoon niet handig.

Tof van je dat je zo aardig reageert _/-\o_

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:06

Chasey schreef:
Sunrise19 schreef:

Ik vind dat je geluk hebt gehad dat ze je niet probeerden te wekken met schrapen

Sure_lee

Ik heb geen kinderen. Maar ik vind het echt een beetje apart dat dat uit zou moeten maken.
Mijn zus is ook gestopt met rijden toen ze een kindje kreeg. Paard verkocht en nooit meer op een paard gestapt. Ze vond het risico te groot. Prima, haar keuze hoor. Maar ik volg dat niet echt.. Vervolgens begint ze met polefitness... Nou daarmee kun je ook je nek breken als je op je kop in zo'n paal hangt..

Anoniem

Zo Chasey dat is een beste klapper die je gemaakt hebt. Fijn dat je je nu weer een beetje beter voelt. Hopelijk ben je snel weer helemaal de oude.

Beterschap!

Wat je paardjes betreft denk ik persoonlijk dat een soort nieuwsgierigheid van ze is. Ze begrijpen er werkelijk niets van dat jij daar zo lang ligt en totaal niet beweegt. "Dat doet ze anders nooit!"
Ik ben erg nuchter wat dat soort dingen betreft, hoe lief sommige dingen ook lijken....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:07

unihorses schreef:
Ik vind dat je geluk hebt gehad dat ze je niet probeerden te wekken met schrapen

Daar was ik ook heel bang voor, zeker in combi met topictitel over het cap dragen.
Gelukkig niet!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:07

Wat een nare gebeurtenis zeg, sterkte!
Maarrrr, ik zie in dit filmpje heel veel meer gebeuren. Ten eerste, je breekt zomaar in in zijn bezigheden, hij staat te eten. Onbeleefd gedrag van jou om zomaar op zijn rug te springen waar hij duidelijk niet van gediend is. Hij loopt een rondje en weer terug naar zijn hooi, hij heeft nog veel consideratie met je. Dan wil je hem weer aan het lopen hebben, je luistert duidelijk niet naar zijn communicatie. Je hangt er raar en onhandig op, brengt hem uit zijn evenwicht en houdt totaal geen rekening met zijn aandacht voor wat anders. "Het is een paard en er kan altijd wat gebeuren" nee hoor dat is het niet, als je contact maakt en communiceert met hem, gebeurt zoiets niet.
Het is zeker een leerzaam filmpje, leer ervan dat een paard respect verdient en eigen tijd en dat je niet naar willekeur over hem kunt beschikken. Dat komt de veiligheid ten goede en niet het afschuiven op het is een paard en er kan altijd wat onverwachts gebeuren.
Ook geweldig om te zien hoe de paarden je bij je positieven proberen te brengen, je haast met het voorbeen omhoog proberen te krijgen en bij je blijven staan ademen, vooral ook de kleine pony. Je mag ze wel excuus aanbieden, zij blijven voor je zorgen ondanks jouw onhandige actie!
Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 22-09-15 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:09

Sure_lee schreef:
Ik heb geen kinderen. Maar ik vind het echt een beetje apart dat dat uit zou moeten maken.
Mijn zus is ook gestopt met rijden toen ze een kindje kreeg. Paard verkocht en nooit meer op een paard gestapt. Ze vond het risico te groot. Prima, haar keuze hoor. Maar ik volg dat niet echt.. Vervolgens begint ze met polefitness... Nou daarmee kun je ook je nek breken als je op je kop in zo'n paal hangt..

Helemaal mee eens. Mijn buurman brak zijn enkel op 4 plaatsen toen hij doodgewoon zijn stoepje aan het vegen was en er per ongeluk naast stapte.

Als je bang bent dat er iets gebeurt, dan moet je heel veilig binnen op de bank blijven zitten en hoop dat je plafond niet naar beneden komt :j

Of als je toch naar buiten gaat en "iets" gaat doen een cap op je hoofd zetten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-15 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:09

Sure_lee schreef:
Tja, maar wat mag je dan nog wel doen als je alleen bent?
Ik zelf durf bijna niks meer alleen. Paar jaar geleden reed ik alleen in de bak. Alles erop en eraan. Paard schrikt.. Ik val en breek mijn rug... Geen telefoon in mijn zak..
Dus 20 min liggen creperen van de pijn tot er eindelijk iemand op stal kwam die de ambulance kon bellen...

Ik zou willen dat ik dit soort dingen alleen durf te doen. Heb 4 paardjes aan huis staan maar het nadeel van aan huis is dat je bijna altijd alleen bent.... Gevolg.... Ik doe bijna nooit wat met ze als er niet iemand bij is. Leuk joh! Not...

Ik ben vrijwel altijd alleen op weide maar heb wel altijd mijn telefoon op zak. :) En ik stuur even als ik op weide ben en als ik weer vertrek. :) (ik zit midden in het bos dus als ik niet meer kan bellen dan kan ik daar niet minuten liggen maar uren gezien mijn man ook tot zes/zeven uur werkt en dan pas zou "beseffen" dat er iets niet klopt als we die afspraak niet zouden hebben)
Als ik aan kom op weide weet ie dat ik ongeveer een uurtje rijd dus na een uurtje stuurt hij me een sms a la "hoe ging het" en als ik dan te lang niet antwoord (kwariertje oid) belt ie. Dat voel ik ook als ik rijd. Reageer ik dan nog niet dan komt ie of zelf kijken of hij stuurt iemand die in de buurt is (broertje bv) maar dat is tot op heden nog niet voor gekomen. :)
Met dergelijke afspraken proberen we het risico dus te verkleinen.
Rijd ik de jonge, dan zorg ik dat er iemand in de buurt is. :)
Je kan niet alles vermijden maar je kan toch nadenken hoe je het risico zo veel mogelijk beperkt? Zeker als je kinderen hebt? :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-09-15 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:10

Sure_lee schreef:

Je leest niet? Bewust ALLEEN op een pony zo gaan zitten die bekend staat dat deze bokt.. Need I say more? Dat is BEWUST risico's opzoeken.. In alles wat je doet zitten risico's, maar bewust opzoeken is een ander verhaal..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:11

Chasey schreef:
Dankje.
Ja ik schaam me niet om mijn niet zo slimme actie te delen.
We zien alleen maar de perfecte dingen op bokt, omdat er dan over gezeurd wordt.
Maar we kunnen van deze fouten leren, door ze niet te verbergen en gewoon toe te geven ☺

Het is maar goed dat je 't hebt gedeeld anders zou je niet naar de hap zijn geweest :(:)