Wie gaat er naar Paard 2015 in Expo Houten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: Wie gaat er naar Paard 2015 in Expo Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:03

Ik vond het een leuke beurs. we hebben ook 10 euro aan Brooke gegeven bij de fotografen en ben benieuwd wat voor foto's wij krijgen :-) We hadden gezegd stuur er maar een paar leuke.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:15

Femke schreef:
Anoli schreef:
Er zit niet echt iets bijzonders tussen vind ik

Damelza schreef:
Ik word er ook niet heel warm van. En dan voor maar 3 clinics die wel oke klinken...

Anoniem schreef:
Ik heb net het programma bekeken.
Het stelt echt helemaal niets voor.

Anoli schreef:
Ja dat vind ik gewoon zonde van mijn geld.

Ik vind 't overigens niet gepast, hoe er nu hierboven over de clinics door verschillende mensen in het topic geschreven wordt... -O-

Dat is voor de personen die clinics/workshops/shows/lezingen geven niet fijn om te lezen en het toont een gebrek aan respect en empathie.
Natuurlijk kun je zeggen dat je er misschien meer van verwacht (op voorhand) of dat het je niet de beste show in de wereld lijkt.
Maar om nou van te voren al met kreten te komen dat het "echt helemaal niets voor stelt" en dat het "zonde van je geld" is...
Kom op..... >;)

De mensen die een show/clinic/workshop/lezing geven doen daar hard hun best voor en zijn in veel gevallen al wekenlang bezig met voorbereiden...
(Bovendien doen ze die shows speciaal voor jullie, het publiek.
Ik weet niet hoe het met de andere shows is afgesproken, maar ik weet van mijn onderdeel in ieder geval dat ik daar geen vergoeding voor krijg.
Zelfs geen reiskosten. Dus we komen vrijwillig, zodat júllie als bezoeker iets leuks hebben om naar te kijken naast het snuffelen bij de kraampjes.)

Vind je het zelf dan ook niet een heel klein beetje ongepast om deze mensen van te voren al af te branden op een forum? :n
Je hoeft niet te doen alsof je dol-enthousiast bent als je nu vooraf denkt dat het programma niet top zal zijn, maar het is het andere uiterste om dan op een forum rond te schreeuwen dat het allemaal maar waardeloos is.

Bedankt... +:)+
(ja, ik ben zelf óók één van de mensen die een lezing geeft en daar al weken mee bezig is in de voorbereiding...)

Lees dit nu pas en wil hier toch nog op reageren. Zoals je kan zien zeg ik netjes dat ik dat vind, oftewel het is mijn mening en niet een feit. Ik ben ook zo netjes om geen enkele standhouder/clinicgever bij naam te noemen, blijf juist heel globaal door te zeggen dat ik persoonlijk vind dat er niet echt iets bijzonders tussen zit wat voor mij interessant is. Hoezo is dat dan ongepast? Waar brand ik mensen af, waar ben ik aan het rondschreeuwen op dit forum?

Voor elk evenement zijn er mensen te vinden die het wel leuk lijken en mensen die het niet leuk lijken. Begrijp ik dan goed uit jouw tekst dat ik dan mijn mening niet mag geven en mn mond moet houden?

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:52

Ik ben net geweest, vond het wel leuk.
Ook uiteindelijk wel wat gekocht al wilde ik niks kopen haha.
Had 10 sokken voor 10 euro, 2 pakken omheiningslinten van 10 euro per stuk. 2 knuffels van Brooke voor 15. 2 La Valencio rijbroeken voor 100 euro. En een paardenbal van 85 cm voor 15 euro.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:41

Wat werd het hier afgekraakt zeg, :( Vind t echt triest zoals mensen hier hebben gereageerd. Toen ik dat las zakte de moed een beetje in me schoenen om te gaan. Valt het dan echt zo tegen? Dacht ik bij mezelf..

Nou ik vond het hartstikke leuk van er van 10 tot 2 geweest, 10paar rijsokken voor 10,- een zweepje, hele leuke tassen van clink and switch, waarbij ik nog clicks ga nabestellen met de foto's en haar van mn paardjes! 3 halsters voor 12.- en wat voer. ik vond het zeker niet tegenvallen! Veel gemoedelijker dan die mega event's. Leuke mensen en veel interessante dingen gehoord/gezien. En brooke gesteund met een leuk knuffeltje, en de mensen die niet gegaan zijn omdat het hier zo af werd gekraakt, sorry maar jullie hebben wel een leuke dag gemist :D

Wat ik wel echt zo goed als gevaarlijk was het springen, veel paarden in een kleine bak..

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:45

@Femke Ik vond je presentatie over paardenfotografie erg interessant. Ondanks je keelontsteking goed gedaan!

Ik was erg benieuwd naar de Working Equitation en vond het interessant om de uitleg bij de hindernissen te horen, maar had toch nog graag een spetterende demo van een vergevorderde ruiter gezien. Respect voor de kinderen die het voordeden, maar het ging wel wat traag allemaal.

Verder was de demo over het bomproef paard interessant. Het was op de Tristan Tucker manier en ik wilde daar wel wat meer over weten. De demogever had leuke sensibele paarden mee, dus het waren niet al meteen bomproef paarden die nergens meer van op keken.

Vond het wel leuk dat het een kleinschalig gebeuren was. En er waren echt leuke aanbiedingen bij de stands. Gratis parkeren en broodjes gezond voor 2,50 vond ik ook prima. Dus al met al voor herhaling vatbaar.

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:51

Vandaag ook geweest vond het een leuk evenement veel info gehad leuke cliniks gezien en lekker dicht bij en gratis parkeren en 10 paar sokken gekocht en halstertouw en schrikdraad

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:43

Ik heb vandaag geholpen bij de TREC stand en kon meteen kijken of ik volgend jaar met een stand zou willen gaan.
Ik denk dat dit weer uit kan groeien tot een hele leuke beurs en ga hem zeker in de gaten houden voor de volgende editie.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:13

Wij zijn vandaag geweest. En hele leuke dag gehad, niets van de lezingen en clinics meegekregen, maar vooral een beetje geslenterd en spulletjes gekocht. Nog even de Tentenkampgeur opgesnoven bij het standje van Hypo. Na 2 uur hadden we het wel weer gezien, en zijn we naar de Epplejeck en de Mac geweest. Ik hoefde zelf geen toegang te betalen, maar vond de toegangsprijs prima in verhouding staan.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:46

Zo wij hebben alles weer afgebroken. Mijn voetjes doen nu wel super zeer :(:)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:40

Komone, even een reactie op je verwachting van de working Equitation.
Dit was een demo van de Workersacademy.nl die zich puur richt op WE voor maneges. Natuurlijk is het leuk om een spetterende demo te zien, maar daarvoor moet je niet komen kijken naar de workersacademy. Die willen juist laten zien hoe je begint met WE rijden. Rust, ontspanning en vertrouwen zijn sleutel woorden voor WE! En de spectaculaire demo mensen zijn ooit vanuit deze basis begonnen! Anders komen ze binnen de WE niet op dat niveau waarvan mensen graag de spectaculaire shows zien.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:43

Wij waren er vandaag, op uitnodiging van een van de dierenartsen ter plaatse.

Wat we heel tof vonden was dat de hele beurs leek te zijn ingericht op hoe het wezen paard in elkaar steekt. Voor ons gesneden koek, dus heel veel te leren viel er niet. 4x per dag hooi geven we al ;) Maar voor menig nieuw paardenbaasje was er mogelijk wel kennis te behalen.
Heel veel te halen viel er voor ons ook niet, want we hebben meer dan genoeg spullen, maar hadden nog een nieuwe Gark en hooizak nodig.

Ik hoopte qua kennis te worden bijgespijkerd, dat is incidenteel ook gebeurd. De plaatsing van de lezingenzaaltjes was echter ronduit belachelijk. De info vooraf over wat er verteld zou gaan worden ook. Lijkt me een leermomentje voor de organisatie.

Die 30 euro toegang voor 2 personen had ik graag in mn zak gehouden, al was dat met pingelen bij aankopen wel weer terugverdiend...

Conclusie: mooi initiatief, maar verdient echt verdere professionalisering. Voor koopjes bij kraampjes kun je ongeveer op elke evenement terecht, en opvallend was dat menigeen juist daar op af kwam. Terwijl het op papier en met demo's het misschien interessanter zou zijn geweest juist die mensen bij de inhoud van de slecht bezochte lezingen te betrekken.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 30-12-15 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:54

Ik ben ook vandaag geweest, vond het wel leuk en een gezellig sfeertje. Nog even op de flexchair geweest, was weer leerzaam. Ook een interessante lezing over koliek en een leuk stukje lange teugelwerk gezien.
Heb niet veel gekocht, boek van hypofocus en een zal voer. En nog een tas met inhoud gewonnen van equineservice

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 05:45

Nog even inhakend op de WE: Ik vond het juist wel leuk om te zien ( vooral maandag), hoe je pony's die het nog niet kennen er kennis mee laat maken. Hoe rustig je het op kan bouwen en dat het leuk moet zijn voor zowel jezelf als voor je paard. Filmpjes van de toppers zijn er op YouTube wel te vinden, maar juist dat begin vond ik leuk om te zien. Nu hebben ze bij ons op stal al twee keer een clinic georganiseerd voor ruiters die het nog niet kennen en ruiters die de tweede keer meededen konden al weer meer dan ruiters die het voor het eerst deden, dus ik had er al eens wat van gezien, ik vond dit toch juist wel leuk.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:08

Japeloup schreef:
Komone, even een reactie op je verwachting van de working Equitation.
Dit was een demo van de Workersacademy.nl die zich puur richt op WE voor maneges. Natuurlijk is het leuk om een spetterende demo te zien, maar daarvoor moet je niet komen kijken naar de workersacademy. Die willen juist laten zien hoe je begint met WE rijden. Rust, ontspanning en vertrouwen zijn sleutel woorden voor WE! En de spectaculaire demo mensen zijn ooit vanuit deze basis begonnen! Anders komen ze binnen de WE niet op dat niveau waarvan mensen graag de spectaculaire shows zien.

Aha dat verklaart een hoop. Ik denk dat ik door de summiere informatie vooraf ook niet wist wat ik kon verwachten. Het meisje op de Shetlander was zo schattig, die zat maar te stralen op haar pony (onee minipaard moest je zeggen ).
Het andere meisje probeerde inderdaad met rust haar pony wat kalmer te maken. Ze werd ook goed begeleid.

Ik hoefde ook niet echt de toppers van WE te zien, maar misschien was het wel leuk om te zien waar je als manegeruiter dan naar toe kan werken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:29

Ik ben dinsdag geweest, had er paar uurtjes voor uitgetrokken maar werd toch wat langer.

Wat een leuke en gezellige beurs, vond het juist wel fijn dat het wat ruimer opgezet was en niet megadruk.

Fijne standhouders die tijd voor je namen en gezellige en gemoedelijke sfeer.

Wel veel bling bling spullen, is vast in haha , niet mijn ding maar leuk om te zien allemaal.

Wel wat spul gekocht, mooie aankoop ve slowfeeder, ding lijkt op een boksbal maar paard heeft er al veel plezier mee, wat cm gekocht, leuke aanbieding dat je bij 30 euro een fles gratis kreeg, wel jammer dat er dan tweede dag al producten op zijn, verder wat ijzerwaar en vijl aangeschaft.

Ging vroegah ook altijd naar paard, deze nieuwe beurs was aanzienlijk kleiner maar moet gewoon groeien, ik hoop dat dit ook gebeurd en we weer jaarlijks z,on leuke beurs hebben in het midden vh land.

parkeren en eten was prima, toegangsprijs ook goed te doen.

Ik heb echt een leuke dag gehad enne Humphrey, ben niet in de penny leeftijd maar zal dan vast wel een overjarige penny zijn, ga volg jaar zeker weer.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:56

Alles heeft veel te maken met de verwachtingen die je van tevoren hebt. En die geschapen worden. In de vooraankondiging werd de oude beurs genoemd en daarmee was het absoluut (nog) niet te vergelijken! Als je dan 4,5 u in de auto zit, valt het gewoon tegen. Neemt niet weg dat het best leuk was en dat er in de lezingen veel te leren viel. Maar een grote showring met zitplaatsen met echte shows is een must, zeker als je met kinderen komt! Daarnaast moeten de lezingen beter aangekondigd worden en begeleid. Een van de mensen had geen laptop, geen versterking. Ondertussen ging er steeds een auto alarm af. De ringen waren niet duidelijk genummerd. Dit is niet als afkraken bedoeld,maar dit is zoals ik het heb ervaren. Ik heb een leuke dag gehad, maar ik heb er te ver voor gereden tov van wat er te doen was.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:03

Ja, dat autoalarm was wel een dingetje...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:12

Dat auto alarm ging maandag meerdere keren af. Was dat de andere dagen nog steeds zo? Dat is dan wel apart.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:21

RuthenRoos schreef:
Alles heeft veel te maken met de verwachtingen die je van tevoren hebt. En die geschapen worden. In de vooraankondiging werd de oude beurs genoemd en daarmee was het absoluut (nog) niet te vergelijken! Als je dan 4,5 u in de auto zit, valt het gewoon tegen. Neemt niet weg dat het best leuk was en dat er in de lezingen veel te leren viel. Maar een grote showring met zitplaatsen met echte shows is een must, zeker als je met kinderen komt! Daarnaast moeten de lezingen beter aangekondigd worden en begeleid. Een van de mensen had geen laptop, geen versterking. Ondertussen ging er steeds een auto alarm af. De ringen waren niet duidelijk genummerd. Dit is niet als afkraken bedoeld,maar dit is zoals ik het heb ervaren. Ik heb een leuke dag gehad, maar ik heb er te ver voor gereden tov van wat er te doen was.

Ik vond de beurs veel beter dan de "oude" beurzen. HET punt daarin: deze beurs was breed opgezet met veel verschillende produkten. De versie in de jaarbeurs was een soort overmaatse Divoza met wat aardigheidjes erbij. Juist omdat de meterprijs in Houten lager ligt, is het betaalbaarder voor een groep bedrijven en instellingen die een veel breder palet kunnen bieden. DAT was namelijk de opzet en daar zijn ze in geslaagd!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:25

Op dinsdag ging het alarm 1x af en op woensdag weer. Het klonk meer als een alarm op en branddeur die (per ongeluk) geopend was. Vooral op dinsdag toen het steeds harder werd... Woensdag was het snel uitgezet.

De lezing ruimtes die zo open waren vond ik (als lezinggever) juist een voordeel: de drempel voor mensen om binnen te lopen was kleiner en mensen sloten zich ook na aanvang nog aan (wat bij mijn lezing prima kon). Bij gebrek aan laptop heb ik de lezing op papier gegeven, met een invulschema dat alle deelnemers enthousiast invulden en we daarna besproken. Volgens mij viel het goed in de smaak (beide keren bleven mensen tot ver na afloop nog hangen ;) )
De feedback over de organisatie geef ik ze persoonlijk door, dat heeft weinig zin om hier neer te zetten (ze zitten toch niet op Bokt ;) ). Hopelijk zijn ze zo professioneel om een evaluatie rond te sturen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:44

Het alarm was van de nooddeuren als die geopend werden. Met de stand opbouwen hebben ze ons wel verteld dat ze niet geopend mochten worden. Ons kleine mannetje had hem per ongeluk toen ook geopend, hij was zo geschrokken := ze hadden daar misschien een aantal briefjes op moeten plakken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:54

Dan had jou kleine mannetje hem ws nog los getrokken of kan hij al lezen ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:57

Alja schreef:
Dan had jou kleine mannetje hem ws nog los getrokken of kan hij al lezen ;)

Met opbouwen hadden ze het netjes gezegd alleen tja wij hadden er niet aan gedacht dat hij door die deur zal gaan aangezien de rol deur ernaast open was :') (Maar hij kan lezen)
Maar goed met de beurs misschien wel handig dat niet alleen kindjes de deur open hadden gedaan :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:05

Ik vind het trouwens ook heel leuk om te lezen hoe diverse standhouders/lezing-/clinicgevers het hebben ervaren. Ik heb me heerlijk twee dagen vermaakt en heb toch nog dingen gemist die er te zien en te beleven waren, ook ik heb er even voor moeten rijden vanuit de kop van Noord-Holland, maar ik wil als het even kan en het is er, volgend jaar lekker weer als het zo opgezet wordt.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:58

Ik heb 3 dagen op een stand gestaan. Me heel goed vermaakt. Helaas niet veel tijd gehad om naast onze bezigheden veel mee te krijgen van de beurs. Maar graag volgend jaar weer!!