het was te mooi om waar te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: het was te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:36

Wat mogen Willem, Rosa en Ilayla blij zijn met zulke top baasjes. Hoop en duim voor jullie dat het snel beter gaat.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 07:39

Gisteravond;
Willem 38,2
rosa 39,5
Ilayla 36,1

Vanochtend:
Willem 37,7
Rosa 38,5
Ilayla 37

Willem kwam na heeeeel veel gehoest toch op me af en vind sinds gisteren mij veel leuker dan zijn eten. Uiteindelijk eet hij wel maar hij wil liever knuffelen en kriebelen.

rosa was ook weer flink aan het hoesten. Met dit weer heb k dan toch maar haar dekentje op gedaan.

ilayla had geen goede bui!! Haar neus was redelijk schoon en ook een lekker warm dekentje op gedaan :)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 07:39

jobamara schreef:
Wat mogen Willem, Rosa en Ilayla blij zijn met zulke top baasjes. Hoop en duim voor jullie dat het snel beter gaat.

ik ben ook erg blij met mijn top pony's :o

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:14

britje1997 schreef:
jobamara schreef:

ik ben ook erg blij met mijn top pony's :o

En ik ook! En ik ben ook erg blij met jou jobamara! Je brengt ons positieve steun vanaf onze computertjes. En uiteraard ben ik ook blij met Brittje, en de vijf beste pony's op de werld. Mijn drie eigen, en die van Brit vindt ik ook top. <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:45

Ik begin ervan te blozen :o ,/ Maar fijn dat ik jullie zo een beetje tot steun kan zijn. Temperatuur van Ilayl en Willem ziet er netjes uit nu Rosa nog. Als het hoesten blijft bij Willem misschien nog een keer naar zijn longen laten luisteren, of is dat normaal bij droes dat ze langer blijven hoesten? Maar hier duimen we gewoon verder, wat zullen jullie straks blij zijn als het echt allemaal weer goed is. Dan mogen jullie lekker uitrusten ;)

BaileyBruno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:51

Sterkte!! Ik duim ook voor jullie!! :(:)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 06:42

Of het normaal is bij droes geen idee, wij hebben twee maal droes gehad en lang niet zo extreem als dit.
Blijft me ook verbazen.
Maar vergeet niet dat Door het ineens dalende weer er meerdere hoesten.
Een welsh bij ons staat nu ook binnen omdat hij zo zoek was en inmiddels is de temperatuur goed en hij eet weer en het hoesten neemt ook langzaam af.
Als het echt het zelfde blijft dan even navragen, blijven hoesten kan chronisch worden.
Je zou wat supplementen voor luchtwegen kunnen geven zoals fenegriek oid :)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 07:29

Nou jobamara je hebt je zin gekregen hoor! Rosa heeft 36,6 en staat te rillen als een rietje :brr: dus zometeen maar terug naar stal en even proberen met een fleecedekentje eronder.

willem heeft 37,5 en we zitten toch te denken aan een naar binnen geslagen abces want de smurrie komt nog met bakken eruit! Hoesten hoort niet zo lang door te gaan en hij gaat nog een volledig onderzoek wanneer hij beter is was het plan maar mocht het eerder toch verslechteren komt dat maar eerder.
Die supplementen krijgt hij al een tijd en helpt ook zeker! Ben het een xtje vergeten en toen bleef hij er bijna in! Dus dat vergeet ik nooit meer

ilayla had 37 maar keek niet zo blij...
ze was ook niet zo heel allert. Snotneus en hoesten viel wel mee

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 12:51

Rosa 37,2
Willem 37,7
Ilaylay volgens mij 37,6??

Rosa staat lekker in het zonnetje met 2 dekentjes op en heeft dan een normale temp dus maar even de dekentjes ophouden!

Willem schommelt nog steeds heen en weer met zijn temperatuur masr gaat verder redelijk.

ilayla heb ik vandaag niet gedaan

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:02

De temperaturen nu zien er netjes uit, en Rosa lekker twee dekentjes op houden! Is vandaag gelukkig ook niet zo koud :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:05

Ilayla is idd 37,6.
Ilayla staat ook met twee dekens, een fleece en regendeken.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:31

Super dames houden zo, nu nog alle troep eruit en op weg naar herstel. We duimen gewoon nog even door.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 22:13

Rosa doet het prima met 2 dekentjes met een mooie temperatuur van 37,7. Haar snotneus is al een stuk minder ze is redelijk allert maar staat niet te eten als ik er ben.

willem doet het prima met een regendekentje met een temperatuur van 38,1. Het abces is nog steeds open en er komt nog steeds heel veel viezigheid uit. Hij is er al weer helemaal aan gewend dat hij weer samen staat met zn vriendje en volgt hem op de voet behalve als ik er ben :p elke x als ik aankom op stal of langsloop hinnikt hij erg hard naar me en komt meteen tegen me aan staan om te knuffelen. Hij reageert ook suuuper goed op zijn naam.

Hoe vaak ik hem ook pijn heb moeten doen. hoe vaak ik iets moet doen wat hij niet leuk vind. Hoe vaak ik hem ook bijna kwijt ben geweest is die kleine schat toch van me blijven houden en ik van hem! Ik hoop dat ik dan toch echt bijna een xtje mag zeggen dat hij gezond is en we allebei weer van elkaar kunnen genieten!

Ik ga hem zoiezo wel weer snel laten onderzoeken want ik zit toch een beetje met oud en nieuw in mijn achterhoofd... ditis natuurlijk voor hem zijn eerste x en dat kkan zoiezo al stressvol zijn maar ik ben bang aangezien zijn kleine longetkes en keeltje toch flink beschadigd zijn dat hij schrikt hoest en stikt. Dus alle tips wat betreft oud en nieuw zijn van harte welkom!!!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 06:57

Ze weten precies wanneer je ze helpt daarom is hij zo vriendelijk ook al is er zoveel gebeurd.
Mijn zorgenkind exact hetzelfde, heeft altijd iets maar blijft een mega schat.
Ben ervan overtuigd dat hij weet dat ik hem help :)

Is er veel vuurwerk bij jullie?
Bij mijn shetten word er veel geknald en gegooid in het tunneltje ernaast en dat zorgt voor extra risico.
In principe bleven ze altijd buiten omdat ze weinig geks doen maar het is hun eerste jaar daar dus ze komen 4 dagen weer terug op oude locatie.
Waar dus minder vuurwerk is, ze horen wel wat maar niet veel.
Ik denk als hij binnen staat het reuze mee valt.
Weide genoot van mijn shetten verhuist ook 4 dagen maar die is ouder en doodsbang en heeft iets naars mee gemaakt geloof ik.
Maar dat is bij jou niet aan de orde.
Jezelf niet onnodig druk maken want dat breng je over.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:14

Je band met Willem is hierdoor alleen maar sterker. En ik hoop dat 2015 alleen maar goeds brengt voor jullie (en Caitlin).
Oud en nieuw hier is het rustig je hoort het in de verte. Voordeel dat ze aan huis staan en ik dus kwart voor 12 naar stal snel om te voeren en hooi te geven, verder zet ik een week van te voren al een radio aan die ik op oudjaarsdag/nacht redelijk hard zet. Voor ik naar bed ga ga ik nog een keertje kijken en wat hooi geven. Ook sluit ik vanaf 11 uur de bovendeuren vd boxen.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:00

Willem 38,1
Rosa 38,4
Ilayla 37,7

Willem mocht vandaag voor het eerst sinds anderhalve maand met de hele hengstenkudde spelen in de bak! Helaas had hij daar niet zoveel zin in en ging hij de hele tijd bij mij staan of bij zijn vriendje vagebond. Het is dan ook heel duidelijk dat hij teveel aan mij gewend is geraakt en niet meer goed kan omgaan met het echte kuddegedrag. Iets om dus langzaam aan te werken met hem

Ben er net achter gekomen dat rosa een flinke bult op haar luchtpijp tussen haar kaken heeft. Hopelijk is het een flink opgezwollen luchtpijp maar de kans dat het een abces is is helaas groter. Morgenochtend kijkt iemand anders er even naar en ga ik haar in de avond scheren als het nodig is. Ze heeft nog een erge snotneus en hoest nog veel.

ilayla stond te eten alsof ze maanden niet had gegeten!! Blijft prachtig om te zien dat het ineens zo goed gaat. Ze hinnikte naar me en heeft bijna geen snotneus meer! Hopen dat het voor haar goed doorzet.

Er ziin hier in de buurt genoeg grapjassen die het erg grappig vinden om vuurwerk naar mensen te gooien of precies af te steken als je met je paar langsloopt en ze je aan zien komen. Normaal doe ik dan de dekens af en met een beetje geluk is het niet zo heel koud en hebben rosa en willem een normale temperatuur dat hun dekentjes af kunnen

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 07:42

Dankjewel Brittje. XXX

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:08

Kun je Dan niet gewoon allemaal binnen zetten :D
Met idd een radio of iets aan.
Hebben ze straks bij ons ook.
Vanwege het gooien idd van de jeugd haal ik ze dus ook even weg.
Heb wel het geluk dat ik Veel keuze stallen heb :')

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:49

Ze staan daar 24/7 buiten toch.

Zal hem tussen pony's zetten die het al kennen en er niet zo van onder de indruk zijn.
Dan leert hij dat het niets bijzonders is.
Ze zullen misschien even gaan rennen , weet niet of er iemand aanwezig is met oud en nieuw ? :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:07

Ze staan idd 24'7 buiten.
Vorig jaar is er iemand om 12 uur wel gaan kijken op stal. en ik ben om 1 uur nog geweest toen, met mijn moeder. Pony's stonden er releaxt bij. Ze hebben de ruimte om te rennen. Echter, Britt sorry haha, vind ik het plekje waar Willem staat, enger dan het plekje waar Coco, Dante Ilayla en Rosa staan. Die hebben nog redelijk de ruimte, en ze staan verder weg van de weg. Maar ik moet zeggen dat de stompwijkse weg echt rustig is qua vuurwerk. Met carnaval, dan hebben we pech haha. Want dan komen al die praalwagens lags.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 08:43

Gisteravond hadden ze alle 3 37,7 vanavond komt een uitgebreide update

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:26

Top, gaan we lezen

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:45

wat en verhaal zeg

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:40

Nou op naar allemaal beter zijn en blijven !

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:12

Vanmiddag geweest, pony's stonden er goed bij. Ilayla was 37.4. Willem en Rosa stonden er wel redelijk 'oké' bij, alhoewel Rosa wel wat hoest.