KNHS Zomerinstructieweken 2015 (Paarden)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:58

Allrounderss!!

Naomi_Haffie

Re: KNHS Zomerinstructieweken 2015 (Paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:19

ik heb bij deze besloten dat ik naar een dressuurweek ga hier in de buurt!

als ik het zo hoor van prijs/kwaliteit etc :)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:38

Ik neem sowieso die week wel mijn fotocamera mee dus zal wel wat van de andere groepen fotograferen denk ik :)

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:33

Ik was de hele tijd van plan om weer net als vorig jaar naar week 5 te gaan maar zo te horen valt die net in de laatste week van mijn examen jaar. Ga nog even kijken of we echt niet eerder stoppen maar vrees al van niet :P Daarom zit ik nu te denken om naar week 6B (allround paarden) te gaan omdat dit nu niet meer t/m 20 is. Nou ben ik 21 en twee jaar geleden wel naar die week gegaan maar vraag me nu af of er meer mensen van boven de 20 naar deze week gaan? Vooral omdat het nog steeds gedeeltelijk pony/paarden is vrees ik een beetje dat ik de oudste ben als ik me voor deze week opgeef :Y)

LiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:42

Ik val er even in. Ik wil heel graag gaan dit jaar. Als ik erdoor kom wil ik naar de dressuur paarden. Ben niet zo'n held met springen, en crossen......brrrrr. Om dat dan maar gelijk de halve week te gaan doen :n

Speciaal mijn 5e winstpunt in de L1 vast gehaald in december.

Wij komen uit Bavel/Breda

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:42

Kom even binnenvallen! Werk in het onderwijs en er is ein-de-lijk een allround week voor semi-bejaarden (ben 30) in mijn zomervakantie! Maar twijfel nog erg of ik echt wil gaan... Kunnen jullie me een beetje helpen door mijn vragen te beantwoorden?

- Hoe snel wennen de paarden? Ben wel van plan om een dag eerder te komen, maar vind het dan nog best spannend voor paardlief.
- Las dat er maar twee keer hooi wordt gevoerd en dat je voor 1x extra moet bijbetalen. Hoe zijn de porties? En hebben jullie paarden last gehad van het verschil in ruw- en krachtvoer voor een weekje?
- Is er ruimte om je paard even buiten te zetten? Paddocks of een stukje wei?

Kortom... Ik maak me vooral een beetje zorgen om het welzijn van mijn paard... Wie kan mij wat info geven en misschien geruststellen? Alvast bedankt voor de moeite!

Edit: Cabelz, ik ga ook voor 6B en ben al veel ouder dan jij :D We overleven het vast!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:16

Mijn paard wende vrij snel al had ik dit helemaal niet verwacht, thuis was het nogal een drukte maker maar daar had hij met 5 min zijn plekje gevonden. Dit zal natuurlijk altijd per paard een beetje verschillen.

Ik had bij het inschrijven opgegeven dat ik extra hooi wilde, maar dit heb na 2 dagen van het voerbordje gehaald. In mijn week werd er zoveel hooi gevoerd dat ik de hoeveelheden elke keer door midden deed, op die manier had ik savonds nog een hele berg over en gaf ik hem dat savonds zelf nog gewoon even. Mijn paard vond het eten prima en reageerde hier goed op, sterker nog hij was helemaal happy want hij kreeg musli met haver terwijl hij thuis juist zonder kreeg omdat hij zich anders nog drukker maakte :=

Er zijn twee longeer cirkels waar je je paard even in los kunt laten lopen, dit kan vaak maar ongeveer 10 minuten want iedereen wil hier gebruik van maken, in mijn week waren ze tenminste bijna altijd bezet. Voor de rest was er de mogelijk om de paarden aan de hand te laten grazen. Voor de rest staan ze gewoon op stal.

LiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:19

Kan iemand me een idee geven van de leeftijd bij de dressuur week voor paarden? Ik ben boven de 30. Neem mijn 6-jarige E-pony mee.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:26

Bedankt voor je reactie iEmmaaa! Je stelt me wel een beetje gerust. Ik heb gelukkig nog even om een keuze te maken. Meer ervaringen zijn welkom!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:41

LiS schreef:
Kan iemand me een idee geven van de leeftijd bij de dressuur week voor paarden? Ik ben boven de 30. Neem mijn 6-jarige E-pony mee.

Daar gaan alle bejaarden naartoe _O-

(Al mag ik me nog redelijk jong noemen vind ik zelf, ga ikzelf hopelijk ook naar deze week :Y) )

LiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:43

MartineC1711 schreef:
LiS schreef:

Daar gaan alle bejaarden naartoe _O-

(Al mag ik me nog redelijk jong noemen vind ik zelf, ga ikzelf hopelijk ook naar deze week :Y) )

Oki, thnx. ik vermaak me meestal ook prima tussen wat jongere mensen maar met alleen 14/15-jarigen is misschien teveel van het goede ;)

Rijlaarsje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:02

Hallo!
Ik wil misschien toch naar de eventing week paarden gaan. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen eventingweek en de allround week? Want volgens mij cross/spring je even veel? :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:11

Ik ben van plan ook te gaan. Dan in week 5 allround! Weet iemand of een body protector verplicht is bij de crossles? Ik heb namelijk geen body protector en zal die dan aan moeten schaffen :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:30

body protector is verplicht tijdens het crossen. Vorig jaar konden mensen er ook een lenen als je er zelf geen had, maar dit waren volgens mij wel alleen maar kleine maatjes maar dat weet ik niet 100% zeker haha

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:01

En anders is er vast wel iemand in die week van wie je een bp kan lenen :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:29

Thanks voor de antwoorden! Ik zal dan mijn ogen openhouden om te kijken of ik er goedkoop een tegen kom! :j

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 00:34

Ik wil ook in week 5 en heb wel een bodyprotector dus als het allemaal gaat zoals gepland mag je ook altijd die van mij lenen. :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:45

Dat is aardig dankjewel! :)) Wellicht dat ik er tegen die tijd al een heb aangeschaft want moet zeggen dat crossen (wedstrijden) ook wel op mijn to-do lijstje staat voor 2015!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:21

Ik overweeg toch nog week 6b.
Heb die week ervoor dan mijn diploma van school gehad dus tijd voor een beetje ontspanning :p

Kan je ook vragen of je paard minder voer kan krijgen?
Die van ons krijgen maar 1,5 kilo dus dan vind ik 3x 0,5 kilo genoeg. of moet je dit ook aangeven op stalbordje ?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:22

Ja je kunt dit aangeven op je bordje.. Mijn haflinger krijgt ook maar 1,5 kilo per dag, dus je kunt idd 3 keer een halve kilo aangeven :)

Edit: Hou er wel rekening mee dat het vrij intensief is voor je paardje, en hij misschien meer voer nodig heeft omdat ie ook meer verbruikt..

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:26

Oke. Nouja ga ik nog even met eigenaar overleggen dan.
Ja snap ik. Ik rijd hem normaal maar vier à vijf dagen dus zal er van te voren wel een intensievere training in gooien en anders maar een keer een middagje overslaan voor zijn rust.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:28

Ik heb inderdaad tijdens de knhs week mn pony ook een middagje 'vrij' gegeven.. Dit omdat ik ook best wel gesloopt was en pony was wat stijf die middag door de crossles van 'sochtends :(:)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:37

Ah oke, ik weet ook nog niet of ik de crossles ga doen. Heb wel een bodyprotector en vind het wel gaaf, maar paardlief is nogal zwaar onder de indruk van boomstammen en weet ook niet hoe hij met water is. Hoop dat voor die tijd nog een keer te testen _O-

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:47

De crosslessen zijn als je er behoefte aan hebt heel laagdrempelig en super begeleid! Als ik iets niet durfde hoefde het ook niet.. Degene die bij mij in de les zat had vaker gecrosst en deed wel alles.. Dus je kunt het gewoon met de instructie overleggen :j

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:50

Die van mij heeft tijdens de week niet meer voer gehad dan anders en hij heeft het er prima op gedaan :j Hij kreeg 's ochtend en 's middags 1/2 biks en 's middags 1/4 graan. Ik had mijn eigen voer meegenomen wat ik elke keer in bakjes klaar had staan en dat is altijd netjes gevoerd. Na de crossles heb ik hem wel iets meer graan gegeven, maar verder is het niete nodig geweest.
Hij heeft het goed getrokken terwijl hij thuis ook maar 5 dagen per week loopt. Voor de instructieweek ben ik wel vaker op lange buitenritten geweest voor iets meer conditie. En tijdens de instructieweek ben ik niet mee gegaan tijdens de buitenrit om hem even wat rust te geven.