Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
StalNollie schreef:R .... Waar haal je dat toch vandaan. Je hebt echt een vertekend beeld. En de paarden brengen gewoon een stuk minder op en als fokker loop je vooral het risico om onder je denkbeeld te moeten verkopen, paardenhandel is vaak geen winstgevend bedrijf
spotterick schreef:R12312 tegenwoordig staan er steeds meer goede als slechte paarden op de markt! Zeker als je met gezond verstand kijkt kan je er de slechte zeker uithalen.
Met gezond verstand kan je zo zien of een paard ataxie heeft of scheef is of iets dergelijks.
Dat jij alleen aan het grove geld denk heeft niks te maken met een goed paard, er zijn net zo goed mensen die 6 tot 9 duizend euro vragen voor een paard met cornage of iets anders.
Ik vind dat mensen zelf moeten kieze waar je je paard koopt. Dat jij dat niet doet op de markt is nu wel duidelijk dus laat ons ons plezier niet afpakken door overal commentaar op te geven.
Dat cornage geen belemmering voor de sport is. Maar jij hebt geen rontgenogen...........ik niet in ieder geval. Dus je koopt op een markt altijd een illusie. stalnijmegen schreef:Ja en nee R....
Ik zou aan een "rot in t vak" meer geld durven te betalen dan aan een particulier dier er staat te verkopen.
de eerste krijgt van alles binnen, oede en slechte
de tweede vind ik dat die daar niet thuis hoort om te verkopen als die t zo erg vind blablabla
R12312 schreef:Dat komt en als je gezond verstand hebt wist je datDat cornage geen belemmering voor de sport is. Maar jij hebt geen rontgenogen...........ik niet in ieder geval. Dus je koopt op een markt altijd een illusie.
Als fokker of handelaar zijnde ga ik met een gezond jong paard niet naar een markt. Omdat ik weet dat de prijzen daar laag liggen, naast het feit dat ik een goed paard niet de hele dag aan een touwtje op een straat wil laten staan.
Je kunt ze niet klinisch keuren, niet rontgenologisch keuren..............je kunt niets!! Je kunt geeneens een bloedje trekken of dat het paard niet gedrogeerd is of onder de buut zit. Het risico is zo groot en dat weten de verkopers ook......dus die nemen alle ellende mee naar de markt, hopende op een koper die denkt dat hij goudmijntjes gaat vinden. Die goudmijntjes komen daar niet.
R12312 schreef:StalNollie schreef:R .... Waar haal je dat toch vandaan. Je hebt echt een vertekend beeld. En de paarden brengen gewoon een stuk minder op en als fokker loop je vooral het risico om onder je denkbeeld te moeten verkopen, paardenhandel is vaak geen winstgevend bedrijf
Goede jonge paarden brengen helemaal niet minder op. Nette functionele paarden brengen ook helemaal niet minder op. Alleen de onderkant van de markt brengt geen zak meer op.
Als ik een fijn functioneel 4 jarig paard heb die netjes na te rijden is, dan gaat die gewoon nog weg tussen de 8 en 12.5 duizend euro. Een hele goede gaat nog voor veel meer weg.
R12312 schreef:Nijmegen, jij begon over de damkampioen.............
Spotterick, als mensen daar met veel plezier hun shetje kopen, dan begrijp ik dat volkomen. Maar er waren mensen in dit topic die beweerden er een goed sportpaard te kunnen kopen. En daar reageer ik op. Dat jij moeite hebt met mijn tegenstelling, dat is jouw probleem..............niet de mijne.
Overigens is de markt overal een discussie op dit moment, qua dierenwelzijn ............