De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:01

wat een PIEP van een stal baas heb jij zeg.... maar echt diepe respect voor je beslissingen voor je beestje, heel veel sterkte vrijdag.

Gnome

Re: De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 18:15

Dankjewel. Ik ga er maar het beste van maken!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:26

jeetje lees net jouw topic door.

Sterkte!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:28

Sterkte en wat een *** reactie van de stalbaas dit kan je niet menen het is jou paar dus jou beslissing. Ik geef je idd de tip niet zelf laden. Die van mij laden altijd netjes maar de dag van het inslapen uiteraard niet omdat ik er zelf als een vaatdoek naast liep :(

Nogmaals heel veel sterkte en respect voor je beslissing ik weet helaas hoe moeilijk hij is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:35

Jeetje wat een .. Van een stalbaas.. Als je paarden houdt zijn dit de risico's van het vak.. :\

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:38

Ik heb de hele tijd met diep respect voor jou mee gelezen, wat een moeilijke maar eerlijke beslissing. Ik zat eens mee te denken en misschien is het helemaal niet mogelijk, maar is het een optie om haar bij buren van jou stal in te laten slapen? Zodat je daar heen kan lopen en minder stress hebt voor haar?
Weet ook helemaal niet of dit mag, maar misschien is er een boer in de buurt die je wil helpen?
In ieder geval heel veel sterkte toegewenst!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:42

Jeetjemina hier kan ik zó kwaad om worden. Serieus. Wat een oetlul eerste klas!!! Jij als bazinnetje maakt de allerbeste beslissing die je kan nemen in het bestwil van je paard en dan kun je haar thuis niet laten inslapen omdat 'hij het er niet mee eens is'?? Dat ie toch mooi in de hoogste boom gaat zitten die die kan vinden. Belachelijk. Zo'n beestje ook nog een lading stress bezorgen voordat ze moet gaan, issie nou helemaal?!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:45

Wat een misselijke actie zeg. Wat voor reden geeft hij er voor?

Is t niet mogelijk je paard een dag eerder al naar de kliniek te brengen oid. (Probeer mee te denken)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:50

Jeetje, je maakt al de meest vreselijke beslissing die je moet maken en dan gebeurt er ook nog dit! Ik heb mijn paardje wel thuis in laten slapen (had overigens geen andere keus, hij was te zwak om te laden) en heb er totaal geen spijt van. Andere paarden hebben afscheid kunnen nemen en ik heb nog bij hem kunnen blijven tot hij werd opgehaald.

Is er niets iets/iemand in de buurt op loopafstand waar je wel heen kan? Buren misschien?

Heel veel sterkte, ik denk aan jullie.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:55

Nogmaals Inge, wat een gladiool! Goed dat je het hier neer hebt gezet..

Gelukkig is het wel een waardiger afscheid als je een keer op de kliniek bent..

Wanneer ga je d'r heen? En wie gaat met je mee?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 21:17

berdien85 schreef:
Nogmaals Inge, wat een gladiool! Goed dat je het hier neer hebt gezet..

Gelukkig is het wel een waardiger afscheid als je een keer op de kliniek bent..

Wanneer ga je d'r heen? En wie gaat met je mee?

De datum blijft gewoon 1 augustus. I bel maandag de kliniek om even een tijd af te spreken.
We hebben inmiddels vervoer geregeld. Vrienden van me rijden en gaan ook mee.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:19

Ik ken de stalbaas wel en had wel verwacht dat hij het er niet mee eens is. Maar dit... ik vind dat hij gewoon respect voor je beslissing moet hebben. Het is al moeilijk genoeg.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 21:20

RoosG schreef:
Jeetje, je maakt al de meest vreselijke beslissing die je moet maken en dan gebeurt er ook nog dit! Ik heb mijn paardje wel thuis in laten slapen (had overigens geen andere keus, hij was te zwak om te laden) en heb er totaal geen spijt van. Andere paarden hebben afscheid kunnen nemen en ik heb nog bij hem kunnen blijven tot hij werd opgehaald.

Is er niets iets/iemand in de buurt op loopafstand waar je wel heen kan? Buren misschien?

Heel veel sterkte, ik denk aan jullie.

Dat is wat ik graag wilde inderdaad omdat het best een stressgevoelig paard is. Bij buren oid vind ik ook zo raar. Ze hebben allemaal een perfect voortuintje dus het lijkt me sterk dat ze dat willen haha.

Heb het inmiddels geaccepteerd en we gaan er het beste van maken die dag. Wil mijn laatste week met haar niet laten overschaduwen hierdoor.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 21:21

thirzanaomi schreef:
Ik ken de stalbaas wel en had wel verwacht dat hij het er niet mee eens is. Maar dit... ik vind dat hij gewoon respect voor je beslissing moet hebben. Het is al moeilijk genoeg.

Dat is het m ook... van mij hoeven ze het niet te begrijpen maar ik had wel verwacht dat ze het uiteindelijk zouden respecteren en dat is niet gebeurd. Vind ik inderdaad heel rot met zo'n beslissing.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:25

Ies er in de buurt een boerenbedrijf of andere stalling waar je zou kunnen vragen of je hrt daar mag doen? Ik heb op een stal gestaan van een varkensboerderij, en daar werden wel eens vaker paarden en pony's ingezlapen die niet op die stal stonden... s

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 21:30

Neon schreef:
Ies er in de buurt een boerenbedrijf of andere stalling waar je zou kunnen vragen of je hrt daar mag doen? Ik heb op een stal gestaan van een varkensboerderij, en daar werden wel eens vaker paarden en pony's ingezlapen die niet op die stal stonden... s

Nee helaas niks. Ik breng haar nu gewoon naar de kliniek. Die staan er sowieso achter dus daar heb ik dan ook wel een prettig gevoel bij. Gaan gewoon op tijd laden dan hebben we ook geen haast en ze krijgt de dag ervoor een extra zakje pijnstillers dus dan moet ze de rit wel goed door komen.

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:54

Ik ken de stalhouder helaas en heb er weinig goede woorden voor over...
Jij kent je paard en weet wat het beste is. Een leven op zware pijnbestrijding is natuurlijk geen optie en het alternatief, een leven met veel pijn, is al helemaal niet te doen...
De keuze is al zo moeilijk, zo jammer dat een ander geen respect daarvoor kan hebben... ;(

Ik zou Stal van de Singel benaderen. Dit wil ik ook wel voor je vragen, pb me dan maar.
Sterkte en trek je niet te veel aan van mensen die het niet waard zijn om je druk om te maken...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 21:58

Donderwolkje schreef:
Ik ken de stalhouder helaas en heb er weinig goede woorden voor over...
Jij kent je paard en weet wat het beste is. Een leven op zware pijnbestrijding is natuurlijk geen optie en het alternatief, een leven met veel pijn, is al helemaal niet te doen...
De keuze is al zo moeilijk, zo jammer dat een ander geen respect daarvoor kan hebben... ;(

Ik zou Stal van de Singel benaderen. Dit wil ik ook wel voor je vragen, pb me dan maar.
Sterkte en trek je niet te veel aan van mensen die het niet waard zijn om je druk om te maken...

Bedankt voor het aanbod! Ik heb inmiddels wel besloten dat ze bij een andere optie maar naar de kliniek toe moet. Heb alles al geregeld en ik ga haar gewoon in alle rust laden. Moet goed komen. Nogmaals bedankt!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:03

Ik leef met je mee. Ik heb mijn paardje ook moeten laten gaan in mei. Kissing spines en zoveel pijn. 2 dagen voor haar einde stond ze op 3 benen. Zoveel pijn dat wilde ik haar ook niet aandoen. En ik kende haar Door en Door. Wat anderen zeggen moet je naast je neerleggen. Die wat je gevoel je ingeeft. Jammer dat de staleigenaar er zo over denkt. Ik vind het respectloos. Het is voor jou al moeilijk genoeg. Heel veel sterkte!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:11

sterkte meid. zal aan jullie denken vrijdag...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:42

Hé iets wat al zo naar is wordt hierdoor nog naarder. Verdikkeme! Dom ook van de stalbaas want dit heeft niets met dierliefde te maken want jij blijft toch bij je besluit. Sommige mensen zou je toch wat aan kunnen doen....

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:07

Wie weet verbaast ze je wel! Dat ze weet dat het goed is zo en loopt ze zo de trailer in. Zijn al eens vreemdere dingen gebeurt!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 09:32

Bedankt allemaal. Ik ben toch ingegaan op een aanbod van een bokker om te kijken of ze bij een andere stal ingeslapen kan worden. Dat is maar 5 minuten lopen. Dat zou toch wel heel fijn zijn en anders toch maar naar de kliniek!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:18

Heel veel sterkte aankomende vrijdag, dit zijn altijd de moeilijkste beslissingen :(:)

Heel vervelend dat je stalbaas het er niet mee eens is en jou min of meer dwingt om het afscheid helemaal om te gooien. Die beslissing ligt bij jou als eigenaar en de manier waarop je jullie laatste momenten samen het liefst door brengt wordt je op deze manier afgenomen.

Wel moet je je realiseren dat, wanneer je met je paard naar een stal verderop gaat, je paard opeens vol adrenaline kan zitten omdat de plek voor je paard niet bekend is. Dat kan het verloop van het inslapen bemoeilijken. In een kliniek kunnen ze dat veel beter managen omdat je dan met je paard in een prikkelarme ruimte staat.

Kun je niet nog eens met die stalhouder het gesprek aangaan? Dat je respecteert dat hij/zij het niet eens is met je beslissing maar dat je er niet op terug komt en of je stalbaas het niet vervelend vindt dat jouw paard daardoor nog een hoop stress te wachten staat? Je stalbaas is neem ik aan een paardenliefhebber en als het dan toch gebeurt wil hij /zij toch ook dat jouw paard de kans heeft op een rustige manier in te slapen ipv met veel adrenaline en stress wat het inslapen bemoeilijkt?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 11:21

maikeltje schreef:
Heel veel sterkte aankomende vrijdag, dit zijn altijd de moeilijkste beslissingen :(:)

Heel vervelend dat je stalbaas het er niet mee eens is en jou min of meer dwingt om het afscheid helemaal om te gooien. Die beslissing ligt bij jou als eigenaar en de manier waarop je jullie laatste momenten samen het liefst door brengt wordt je op deze manier afgenomen.

Wel moet je je realiseren dat, wanneer je met je paard naar een stal verderop gaat, je paard opeens vol adrenaline kan zitten omdat de plek voor je paard niet bekend is. Dat kan het verloop van het inslapen bemoeilijken. In een kliniek kunnen ze dat veel beter managen omdat je dan met je paard in een prikkelarme ruimte staat.

Kun je niet nog eens met die stalhouder het gesprek aangaan? Dat je respecteert dat hij/zij het niet eens is met je beslissing maar dat je er niet op terug komt en of je stalbaas het niet vervelend vindt dat jouw paard daardoor nog een hoop stress te wachten staat? Je stalbaas is neem ik aan een paardenliefhebber en als het dan toch gebeurt wil hij /zij toch ook dat jouw paard de kans heeft op een rustige manier in te slapen ipv met veel adrenaline en stress wat het inslapen bemoeilijkt?

Aangezien ze ontzettend moeilijk laad denk ik dat de stress met laden groter zal zijn dan even op anders terrein. Ik heb dit inderdaad aangegeven bij hem maar maakte geen verschil. Als ze dat laatste echt vonden hadden ze er überhaupt geen probleem van gemaakt. Stress zaak ze nu sowieso krijgen helaas.