Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
berdien85 schreef:Nogmaals Inge, wat een gladiool! Goed dat je het hier neer hebt gezet..
Gelukkig is het wel een waardiger afscheid als je een keer op de kliniek bent..
Wanneer ga je d'r heen? En wie gaat met je mee?
RoosG schreef:Jeetje, je maakt al de meest vreselijke beslissing die je moet maken en dan gebeurt er ook nog dit! Ik heb mijn paardje wel thuis in laten slapen (had overigens geen andere keus, hij was te zwak om te laden) en heb er totaal geen spijt van. Andere paarden hebben afscheid kunnen nemen en ik heb nog bij hem kunnen blijven tot hij werd opgehaald.
Is er niets iets/iemand in de buurt op loopafstand waar je wel heen kan? Buren misschien?
Heel veel sterkte, ik denk aan jullie.
thirzanaomi schreef:Ik ken de stalbaas wel en had wel verwacht dat hij het er niet mee eens is. Maar dit... ik vind dat hij gewoon respect voor je beslissing moet hebben. Het is al moeilijk genoeg.
Neon schreef:Ies er in de buurt een boerenbedrijf of andere stalling waar je zou kunnen vragen of je hrt daar mag doen? Ik heb op een stal gestaan van een varkensboerderij, en daar werden wel eens vaker paarden en pony's ingezlapen die niet op die stal stonden... s
Donderwolkje schreef:Ik ken de stalhouder helaas en heb er weinig goede woorden voor over...
Jij kent je paard en weet wat het beste is. Een leven op zware pijnbestrijding is natuurlijk geen optie en het alternatief, een leven met veel pijn, is al helemaal niet te doen...
De keuze is al zo moeilijk, zo jammer dat een ander geen respect daarvoor kan hebben...![]()
Ik zou Stal van de Singel benaderen. Dit wil ik ook wel voor je vragen, pb me dan maar.
Sterkte en trek je niet te veel aan van mensen die het niet waard zijn om je druk om te maken...
maikeltje schreef:Heel veel sterkte aankomende vrijdag, dit zijn altijd de moeilijkste beslissingen![]()
Heel vervelend dat je stalbaas het er niet mee eens is en jou min of meer dwingt om het afscheid helemaal om te gooien. Die beslissing ligt bij jou als eigenaar en de manier waarop je jullie laatste momenten samen het liefst door brengt wordt je op deze manier afgenomen.
Wel moet je je realiseren dat, wanneer je met je paard naar een stal verderop gaat, je paard opeens vol adrenaline kan zitten omdat de plek voor je paard niet bekend is. Dat kan het verloop van het inslapen bemoeilijken. In een kliniek kunnen ze dat veel beter managen omdat je dan met je paard in een prikkelarme ruimte staat.
Kun je niet nog eens met die stalhouder het gesprek aangaan? Dat je respecteert dat hij/zij het niet eens is met je beslissing maar dat je er niet op terug komt en of je stalbaas het niet vervelend vindt dat jouw paard daardoor nog een hoop stress te wachten staat? Je stalbaas is neem ik aan een paardenliefhebber en als het dan toch gebeurt wil hij /zij toch ook dat jouw paard de kans heeft op een rustige manier in te slapen ipv met veel adrenaline en stress wat het inslapen bemoeilijkt?