Zwaar ongeluk met paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:48

Het blijft echt een vreselijke wond %) Jammer dat het zo los laat, maar nou kan de troep er wel uit in plaats van naar binnen te slaan. Het arme dier :(:)

Hier ook goede ervaringen met Mesitran. Dan wel niet bij een paard maar bij een kat wiens halve rug open lag na een verwijderde tumor. Huid ging wijken, hechtingen waren niet goed gezet en aangezien ze van nek tot halverwege haar rug open lag trok de boel steeds open. Fanatiek met Mesitran gezalfd en de wond is keurig geheeld, je zag er niks meer van!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 11:49

Kahawa schreef:
Wow die foto's. #) Geen wonder dat zijn been neerzetten nog wat moeilijk gaat.

Hij loopt wel beter dan je zou verwachten met zo'n wond.
Eerst zette hij echt stapje voor stapje en nu stapt hij wel door (al gaat het been buigen en neerzetten wel met moeite).

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:49

Is het niet een idee om medicinal honing te gaan gebruiken?> Er zijn hier bokters met goede ervaringen daarmee bij zulke extreme wonden? Dat kan helpen bij de genezing.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 11:55

Ik ga even informatie over die zalven opzoeken en het daarna met de eigenaar bespreken.

lovebrechjex

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:59

Oh, jeetje!!!! Wat erg, TS. Hopelijk hersteld het goed. Veel sterkte komende tijd.

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:03

tjeetj zeg,echt verschrikkelijk ,schrok me rot van de foto"s ,ik rij zelf ook vaak langs smalle stukken met prikkeldraad waar hij nogal eens moeilijk en schrikkerig is,dan knijp ik hem ook altijd even,nu na deze foto's helemaal.

Hoop dat het paardje zo goed mogelijk zal genezen,knap dat hij nog zo vrolijk is.
Ook voor jou heel erg veel sterkte,lijkt me een traumatische ervaring voor je om zoiets mee te maken,en het meisje die er vanaf viel,hoe is het met haar

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:04

Ach,dat koppie .Hij ziet er wat pips uit.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 12:16

finally schreef:
tjeetj zeg,echt verschrikkelijk ,schrok me rot van de foto"s ,ik rij zelf ook vaak langs smalle stukken met prikkeldraad waar hij nogal eens moeilijk en schrikkerig is,dan knijp ik hem ook altijd even,nu na deze foto's helemaal.

Hoop dat het paardje zo goed mogelijk zal genezen,knap dat hij nog zo vrolijk is.
Ook voor jou heel erg veel sterkte,lijkt me een traumatische ervaring voor je om zoiets mee te maken,en het meisje die er vanaf viel,hoe is het met haar

Dat kan ik mij goed voorstellen. Ik heb zondag voor het eerst weer gereden na dat ongeluk en kwam ook langs die plek. Het paard wat ik rijd is niet zo schrikkerig, dus dat scheelt. Ik had met een vriendin een stukje verder dan die plek afgesproken en toen we op die plek waren zag hij het andere paard en begon dus ook wat te klieren. Het slaat helemaal nergens op, maar ik werd toch wel even benauwd.

Het meisje die er af is gevallen had alleen een sneetje bij haar enkel. Maar ze heeft de dag er na weer op haar andere verzorgpaard gereden zodat ze niet bang wordt. Ik las dat ze alweer buiten had gereden en van haar enkel had ze ook geen last meer gelukkig.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 12:20

Britta31 schreef:
Ach,dat koppie .Hij ziet er wat pips uit.

Hij is inderdaad wel iets pips.
Maar hier kijkt hij echt zielig omdat hij mee terug wil. Hij was ook wel erg blij om ons (en het eten wat we meenemen :+ ) te zien :o

Ellerhuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:09

Mijn dochter heeft een keer een ongeluk gehad met haar paard. Resultaat: een winkelhaak van 15 bij 15 cm, lap vel hing erbij. Het is onder narcose ter plekke gehecht. Helaas na 8 dagen knapte de wond open en begon de ellende. We hebben op een gegeven moment de wond dicht geplamuurd met groene leem. Na 2 dagen zag het er een stuk beter uit, de genezing ging daarna super snel. Als de paarden bij ons een wondje hebben is dit het eerste middel waar ik naar grijp. Heel veel sterkte!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:25

TS raad de eigenaar echt Mesitran aan dat is echt top spul.!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:28

Jeetje heeel veel sterkte,
hoop dat paard er overheen komt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:42

Wat ben jij een goede verzorgster zeg!
Hartstikke goed gehandeld! :)

Hopelijk knapt het dier snel weer op!! :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:46

Oef, ik ben niet snel onder de indruk maar dit is inderdaad wel een heel pittige wond. inderdaad erg netjes opgelapt en nu maar heel hard duimen dat het goedkomt. maar...de wonderen zijn de wereld nog niet uit, op mijn oude stal was een paard in de sloot gevallen op een ijzeren sluis, waardoor er een heel stuk uit haar buik was. Het heeft bloed, zweet, tranen en enorm veel doorzettingsvermogen gekost, maar ze is er bovenop gekomen!
Knap dat jullie zo snel gehandeld hebben en ik ga voor jullie duimen!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:05

XxLiEsJuHhxX schreef:
TS raad de eigenaar echt Mesitran aan dat is echt top spul.!

:j :j :j :j

Helemaal mee eens.

Honing is super spul. Er was een mevrouw waarbij ze alles hadden geprobeert om haar been te redden maar niks hielp. Ze wilde haar been amputeren. Als laatste redding hebben ze honing (zalf?) gebruikt. Dat werkte wel en nu heeft ze haar been nog.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:09

Wat een verschrikkelijke wond! Arm paard, arme eigenaren en arme ruiter. Wat een schrik.
Ik kan veterinaire wondzorg ook echt aanraden!! Snel en kundig advies. En ik ben sowieso fan van mesitran zalf.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 00:18

Ik heb vanavond nog contact gehad met de eigenaar. Er is niet zoveel veranderd na gisteren en morgen ga ik weer kijken.

Hij vertelde ook dat ze contact hadden met een vriendin die ook dierenarts is en zij heeft iemand aangeraden die veel ervaring heeft met wondzorg. Diegene heeft nu ook contact met de kliniek.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:56

Pff jeetje wat een bikkel is jou verzorgpaard zeg!!!
Wat blijft die wond naar om naar te kijken :(

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:17

sterkte de komende tijd

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:36

Mag ik vragen wat ze om haar nek / hals heeft op die laatste foto van haar hoofd?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 22:40

furtje schreef:
Mag ik vragen wat ze om haar nek / hals heeft op die laatste foto van haar hoofd?

Ik weet niet hoe het heet. Maar het houten ding zit rondom de nek waardoor hij niet met zijn hoofd bij de wond kan komen :)
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 10-07-14 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:40

Dan kan ze er niet bij (wond).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:22

Een soort van lampenkap zoals bij een hond.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:27

Ah oke bedankt :) weer wat geleerd :D

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:30

Poeh ik blijf dit topic een beetje lezen, ik hoop echt dat het goed komt! Ik vind dat je er heel goed mee omgaat! En logisch blijft denken en handelen, alle lof daarvoor