Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Re: Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:26

maximepatser, voor jullie lijkt het misschien volledig op de site te staan, voor ons NIET!
Het gezegdzijnde lijkt alles hetzelfde... oke er zou meer te paard gedaan worden en je kan een proefje rijden maar voor de rest niets veranderd terwijl ze beweren van wel.

En ja hoor al de kampen en instructieweken was altijd alles op voorhand in orde en wisten wat ons te wachten stond ;) !

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:08

maximepatser schreef:
Jamiefris schreef:
Ohh dit lijkt me super leuk om met me nieuwe paardje te doen!

Wow mooi beestje heb je ! <3

Dankjewel :o
Als je over de bonte hebt die heb ik helaas bijna verkocht :(
Heb nu een nieuwe die staat die in mijn profiel. Zal ik snel doen!

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:18

wijziging op de site: een instructieweek heeft minimaal 7 lessen! *\o/*

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:56

*\o/*

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:12

xsarinax schreef:

*\%/*

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:15

xsarinax schreef:

Okee, cool. Ik wist het al, maar fijn dat ze het op de site gezet hebben!

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:38

Ook ik heb maar even gemaild naar de organisatie voor meer info. Hierbij de info die ik heb ontvangen.

Inderdaad is er minimaal 7 keer per week instructie. Dat is op sommige dagen 1 keer, op andere 2 (ook afhankelijk van de dagindeling, maandags is bijvoorbeeld een ‘halve’ dag, omdat ze dan na de middag beginnen).

Als je kiest voor de dressuurgerichte week en je wilt ook een keer ter afwisseling springen, kun je dit aangeven bij je aanmelding. Dan houden ze daar bij het indelen en roosteren zoveel mogelijk rekening mee.

Het spelprogramma is inmiddels uit de planning verwijderd. Er zullen geen ‘spellen’ te paard meer plaatsvinden. Overigens zijn alle activiteiten vrijblijvend.

Indien paarden een ander dieet hebben, dient men zelf te voorzien in dit voer. Uiteraard is het geen probleem dit te voeren. We geven echter geen korting op de totaalprijs. Dit is overigens wel jammer want het paard van mijn vriendin mag alleen hooi hebben en beslist geen voordroog. Dus moet je zelf voor hooi zorgen (of meenemen of ophalen bij een plaatselijke leverancier).

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:47

Waarom geen spellen te paard meer... Was net zo leuk en een leerzame ervaring ... -O-

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:27

_Alarm_wlkp schreef:
Waarom geen spellen te paard meer... Was net zo leuk en een leerzame ervaring ... -O-

Ja vind ik ook stom.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:07

_Alarm_wlkp schreef:

Maar het programma is hierin dus wel aangepast wat je graag wou ;) .

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:36

Klopt maar goed ik zal maar niets meer zeggen :')

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:47

Haha, nee geintje joh. Ik snap wat je bedoelt, je wilt graag weten wat er anders is in het programma en dan vooral denkend aan de rondleiding in de Epplejeck, de clinic van die Wolvega en dat soort dingetjes. Zeg alles gerust hoor, was niet mijn bedoeling je weg te jagen!

Ben je er al uit wat je gaat doen?

9988776655

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:49

Ook ik heb me opgegeven voor B+ Allround (week 24, 26 of ergens in augustus)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:11

Nou mijn andere paard is pas thuis en wil zien hoe ie het gaat doen, is nog niet bepaald onder het zadel.
Ik wil graag beide mee.
Ik ben gewoon een moeilijk als ik niet weet hoe of wat :D

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:14

Leuk, 9988776655!

Okee, leuk! Kan je ze anders niet eventueel bellen met je vragen? Dan heb je misschien sneller de antwoorden die je wilt ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:30

Ik meld mij even. Kunnen jullie iets zeggen over de gemiddelde leeftijd van de deelnemers? :o . Het lijkt mij nl wel erg leuk, maar ik ben al iets ouder.

Edit;
Ik heb het al gevonden. Tussen de 20 en 25 als ik het goed heb begrepen. Veel plezier allemaal!

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:02

@ [***]: ik denk dat als je inschrijft voor de weken die vallen in de zomervakantie, dat de leeftijd ergens tussen de 12 en 20 zal zijn.

Zelf ben ik ook al "iets ouder" en als ik ga, schrijf ik daarom bewust in voor een week die buiten de schoolvakantie valt. Dan heb je m.i. grotere kans om mensen te treffen die 25+ zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:37

Bonique schreef:
@ [***]: ik denk dat als je inschrijft voor de weken die vallen in de zomervakantie, dat de leeftijd ergens tussen de 12 en 20 zal zijn.

Zelf ben ik ook al "iets ouder" en als ik ga, schrijf ik daarom bewust in voor een week die buiten de schoolvakantie valt. Dan heb je m.i. grotere kans om mensen te treffen die 25+ zijn.

Ah nog een oud wijf ;) ! Ik bijf het topic even volgen, want het lijkt me echt gewoon leuk. Ben jij al eens eerder geweest en zo ja, wat vond je ervan?

Als ik ga dan ga ik ook zeker buiten de schoolvakantie. Het is voor mij zelf geen probleem om tussen de jonge meiden te zitten, maar ik kan me zo voorstellen dat het voor die meiden ook niet echt leuk is, als "wij" er tussen zitten.

9988776655

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:41

Ook ik (26) ga expres buiten de schoolvakanties in de hoop dat er wat meer mensen van mijn leeftijd zijn. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:47

Ik ben 41. Als ik ga dan neem ik misschien mijn "vriendin" van 21 mee. Zij gaat al met mij mee op wedstrijd als groom sind ze 11 jaar was. Intussen heeft ze zelf ook een eigen paard en rijden we nog wel eens samen.

Dus met mensen van in de 20 lijkt me erg gezellig hoor! Onder de 18 is denk ik een te groot leeftijdsverschil.

rooompjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:57

Ik ben 21 en kan alleen in de zomer vakantie helaas, ivm werk etc. Maar ik doe het voornamelijk voor mij en mijn paard. En als het gezellig is, dan is het allemaal maar mooi meegenomen. Ik ben gewend om intern te zitten met mijn paard en regelmatig vele dagen in me eentje alles doen en regelen dus ben het wel gewend. Maarja nogmaals als mijn groepje wel gezellig is/wordt dan ben is dat mooi meegenomen en ben ik helemaal happy en anders is het ook geen punt. *\o/*

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:58

Ik hoorde dat er vorig jaar ook best wat mensen ouder waren. Ik ga ook buiten de schoolvakanties (examenjaar), maar ben tegen die tijd nog 17. Ik vind het zeker niet vervelend om met volwassenen te zijn, kan me wel voorstellen dat jullie het minder leuk vinden ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:08

Arcodavella schreef:
Ik hoorde dat er vorig jaar ook best wat mensen ouder waren. Ik ga ook buiten de schoolvakanties (examenjaar), maar ben tegen die tijd nog 17. Ik vind het zeker niet vervelend om met volwassenen te zijn, kan me wel voorstellen dat jullie het minder leuk vinden ;).

Oh nee hoor! Ik vind het geen enkel probleem. Vind het juist wel leuk en gezellig. Ik heb nog even op de site gekeken en mijn voorkeur gaat dan uit naar week 25 of 27. Ik zal mijn "vriendinnetje" eens even polsen!

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:10

@[***]: zelf heb ik geen ervaring met deze instructieweek in Drachten. Heb echter wel een aantal keer de instructieweek bij de KNHS gevolgd en ik vond het erg leuk om zo een week lang met mijn paard in de weer te zijn (ja ik weet het, erg penny....).

Hetgeen wat mij o.a. erg aantrekt aan de instructieweek in Drachten is de slaapaccommodatie. Heerlijk 2 of 3 persoonskamers met eigen sanitair. Ik vond de slaapzalen en het zeer beperkte aantal douches en wc's in Ermelo echt helemaal niets en heb ook altijd thuis geslapen tijdens zo'n instructieweek.

En wat ik ook fijn vind in Drachten dat je overdag de mogelijkheid hebt om je paard in de wei te zetten. Dat kon in Ermelo ook niet, ja aan de hand grazen of 10 minuten in de paddock maar dat was het.

Overige info: tegen de tijd dat de instructieweken beginnen, ben ik 43 dus vandaar mijn voorkeur voor een week die buiten de schoolvakantie valt om zo de kans te verhogen om meer leeftijdsgenoten te treffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:19

Bonique schreef:
@[***]: zelf heb ik geen ervaring met deze instructieweek in Drachten. Heb echter wel een aantal keer de instructieweek bij de KNHS gevolgd en ik vond het erg leuk om zo een week lang met mijn paard in de weer te zijn (ja ik weet het, erg penny....).

Hetgeen wat mij o.a. erg aantrekt aan de instructieweek in Drachten is de slaapaccommodatie. Heerlijk 2 of 3 persoonskamers met eigen sanitair. Ik vond de slaapzalen en het zeer beperkte aantal douches en wc's in Ermelo echt helemaal niets en heb ook altijd thuis geslapen tijdens zo'n instructieweek.

En wat ik ook fijn vind in Drachten dat je overdag de mogelijkheid hebt om je paard in de wei te zetten. Dat kon in Ermelo ook niet, ja aan de hand grazen of 10 minuten in de paddock maar dat was het.

Overige info: tegen de tijd dat de instructieweken beginnen, ben ik 43 dus vandaar mijn voorkeur voor een week die buiten de schoolvakantie valt om zo de kans te verhogen om meer leeftijdsgenoten te treffen.

Ermelo ben ik ook een paar keer geweest. Ben net zo penny als jij hoor :o . Ook om reden dat ze niet naar buiten konden, ben ik niet meer naar Ermelo geweest. Misschien kunnen we elkaar een beetje via dit topic of per pb op de hoogte houden of en wanneer we eventueel gaan. Lijkt me leuk om je dan tegen te komen. En natuurlijk ook de anderen hier in het topic!

Week 35 zou ook nog kunnen zie ik.