Zomerinstructieweken 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:37

Bij de gewone allround week was er ook corvee... Maar meer dan een bezem door de stallen halen heb ik niet hoeven doen. Ik geloof dat er ook keukencorvee was, dan moest je tafels lappen en de eetzaal stofzuigen. Vond het eigenlijk al vreemd dat je voor dat geld nog je eigen stal leeg moest trekken aan het eind van de week.

Martine_Levi

Re: Zomerinstructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:49

Als je nagaat dat jouw overnachting en eten, stalling en voer (wordt gedaan, hooi, stro en biks en/of muesli) plus 2x per dag 4,5 dag instructie in het bedrag zit valt het best mee hoor. Kleine moeite om dan nog even de handen uit de mouwen te steken. Je bent met 70 personen dus het is zo gebeurd.

Moet je eens uitrekenen wat 9x les bij je eigen instructie is, als je er dan nog een week stalling bij optelt...
Je krijgt 4 dagen goed te eten 's avonds, luxe lunch en ontbijt...

Ik vind het goed te doen :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:04

Je kan voor dat geld niet een midweek op vakantie met paard. Inclusief al het eten voor zowel jou als paard.
En daar komt dan nog je instructie bij!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:06

Faya__ schreef:
Ik heb besloten niet te gaan, tenzij de prijzen heel erg meevallen. Het zou namelijk wel goed voor ons zijn, maar het blijft ontzettend duur en ik zou dit jaar dan alleen moeten gaan, toch minder leuk dan samen.

Je hebt mij^^

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:13

Fijn dat ze daar over het algemeen dan niet vervelend over doen. Dan ga ik serieus de eigenares van mijn paard even lief aankijken :) Want het lijkt me erg leuk om eens mee te maken.

Komen de paarden daar ook naar buiten, of staan ze de hele dag in de stal?

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:18

Ik wil in 2014 ook gaan. Klopt het dat de lijnen vanaf januari opengaan? Om je op te geven?

Allround ook. Maar het zit geloof ik wel snel vol. Hoe was dat de afgelopen jaren?

anneperry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 17:20

sinds vorig jaar gebruikte ze de site van inschrijf systeem en kon je gelijk zien wie er bij zaten en of je op de resrve lijst stond, dat beviel goed dus ik ga er van uit dat het dit jaar weer zo is. de meeste weken waren binnen 15 minuten al vol

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:21

anneperry schreef:
sinds vorig jaar gebruikte ze de site van inschrijf systeem en kon je gelijk zien wie er bij zaten en of je op de resrve lijst stond, dat beviel goed dus ik ga er van uit dat het dit jaar weer zo is. de meeste weken waren binnen 15 minuten al vol

sommige al binnen 5 tot 6 minuten :') gaat echt belachelijk snel!

anneperry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 17:22

ja klopt! ik was naar week 7 was ook zo snel vol!

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:30

Hoeveel mensen per week week is het? 16?

Er staat nu nog niet op wanneer de data is en wanneer je kunt inschrijven. Iemand enig idee wanneer dat komt?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:31

Nou, ik heb de eigenares een app gestuurd. Nu hopen dat t mag :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:34

Shenanigans schreef:
Hoeveel mensen per week week is het? 16?

Er staat nu nog niet op wanneer de data is en wanneer je kunt inschrijven. Iemand enig idee wanneer dat komt?

70

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:42

Weet iemand hier hoe oud je moet zijn of wat de eisen zijn voor recreactieleider? Ik heb namelijk geen geschikt paard voor zo'n hele week en zou het juist ook heel leuk vinden om vooral in de weken met kinderen spellen te doen enzo en iedereen een beetje mee te helpen.

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:45

70 mensen voor 1 discipline? Dus voor de Allround bijv. ga je in 1 week met 70 mensen op kamp? :wow:

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:05

Shenanigans schreef:
70 mensen voor 1 discipline? Dus voor de Allround bijv. ga je in 1 week met 70 mensen op kamp? :wow:

ja :j
Als je er eenmaal bent valt het aantal mensen wel mee. Je vindt altijd wel aansluiting bij wat mensen! Je hebt les in groepjes van 3 of 4, dus dan heb je ook helemaal niet door dat je net zo veel bent.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:07

dit jaar is de nieuwe accommodatie klaar toch? Ben wel erg benieuwd. Eigenares van mijn paard was enthousiast, ga er zaterdag even verder over kletsen :)

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:10

Nu heb ik een luxe-probleem; want welk paard zal ik meenemen?

Ik neem trouwens aan dat in december toch meer duidelijkheid komt over de data en inschrijfdatum.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:13

Shenanigans schreef:

Ik neem trouwens aan dat in december toch meer duidelijkheid komt over de data en inschrijfdatum.

Haha, fijn 'probleem' :P ik zou voor het paard gaan waar je het meest mee moet/wil leren

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:20

MelanieB schreef:
Amiigo schreef:
Ze doen dacht ik wel moeilijk als je niet mee rijd.. Ik zou tussendoor gewoon veel stappen heb ik ook altijd gedaan :)

Waarom doen ze moeilijk? Doen ze in de menweek iig niet.

Heb vorig jaar ook een les over geslagen heb ik geen gezeur mee gekregen je bepaalt toch zelf wel of je paard wel of niet mee lest lijkt me !

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:33

Wij moesten ook corveeën ja!
Ik vond t wel gezellig ik de keuken zat een beetje te thee leuten met die kantine dames terwijl de rest lekker bezig was :))

Ja iemand uit een ander groepje ging naar de leiding toe omdat zij d'r pony wat rust wilde gunnen maar ze probeerden allemaal dingen te verzinnen zodat ze toch mee deden, "t is maar 1x per jaar", "ach dat kan je pony makkelijk aan", "doe niet zo flauw", "na deze week kan je pony nog een hele tijd uitrusten" etc.
Ik ging niet mee op buitenrit dus ging ik meteen naar diegene die de buitenrit begeleide en toen was het ok.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:38

Shenanigans schreef:

Neem ze allebei mee :P

Ik sla een jaartje over, vorig jaar en dit jaar wel geweest maar mijn pony word volgend jaar verkocht en ik heb dan wss geen paard wat mee kan :+
Ik koop ook een jong paard terug van 3 of 4 jaar en als ik een 3 jarige koop zit t er sws niet in.
Heb ook niet zo'n zin om met een 4 jarige die ik net heb te gaan, dan kan ik wss wel een paar formuliertjes invullen denk ik _O-

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:55

Met die corvee: waar doen we moeilijk over? Even 10 minuutjes vegen of wat stofzuigen/in afwasmachine stoppen ga je echt niet dood aan! En als ze daar personeel voor moeten inhuren gaan we met zn alle nog meer betalen. Stoer doen over dat je je groepje alles liet doen vind ik niet stoer, had het stoerder gevonden als je even had meegeholpen en je daarna allemaal in paar minuutjes klaar was. Trouwens goed gedrag wordt beloond, wordt je aangewezen voor een clinic door een instructeur maar jij gedraagt je de hele week al niet dan kom je er niet in ;) en ik kan je zeggen dat die clinics meerijden heel mooi is! (was voor dressuur en spring geselecteerd maar gekozen om bij spring iemand die meer spring ambities heeft te laten rijden).

Moeilijk doen over de lessen doen ze niet, ze willen je allemaal helpen! Mijn pony eet slecht op vreemde locaties dus werd er zelfs luzerne bijgevoerd (kreeg ook nog hooi en voer) om hem beetje op kracht te houden en ze hebben nergens moeilijk over gedaan (hoefde nieteens wat extra te betalen ookal heeft hij best veel extra gekregen).

@shenanigans haha ik wil je wel helpen met je luxe probleem hoor! Geef mij maar een van de twee, zijn ze toch beide mee! ;) :P

Shenanigans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:28

Haha dames, ze allebei meenemen? Ik hoef niet dood! Ik moet dan 4 x per dag aan de bak. Oeffff!

Nou mijn grote was bijna opgegeven en die hoeft alleen nog maar te revalideren en dan kunnen we weer gaan, hij moet aankomen vooral! Maar dan hoop ik er in 2014 weer een super paard aan te hebben. En ik hoop met hem ook nog te springen, hij durft niet zo goed ;) en hij is nu 16 en springgefokt.
Maar het kan zijn dat hij dat niet echt aankan, is in januari nog niet te zeggen.
En mijn ponypaard vind alles leuk en die doe ik er sowieso wel een plezier mee zo'n week.

Lastig?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:15

Ik zou dan voor je ponypaard gaan, weet je zeker dat zowel jij als je paard het leuk vinden :) Maar aan de andere kant kan je wel lekker gaan springen met je andere paard aangezien die het niet zo goed durft. Wel lastig :P

Weten jullie trouwens hoe het zit met weidegang?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:17

Shenanigans: als je er 2 meeneemt dan hoef je maar 2x per dag te rijden op verschillende paarden :)

Welshfan, ik heb wel geholpen met corvee hoor alleen waren er een aantal in mijn groepje die niet echt doorwerkte en je kunt natuurlijk met met een man of 10 daar in die keuken staan.

Rena100: je paard staat in principe 24/7 op stal maar ik denk sat er volgend jaar ook een aantal paddocks zijn waar die ff in kan. Je mag ook grazen als je wilt en er is eigenlijk geen een paard die het erf vind om op stal te staan :)